Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2006, 09:48
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
ik wil graag een aantal dagen/week erheen gaan waarschijnlijk met de trein.

mensen ervaring hiermee? wat moet ik echt bezoeken en wat is het beste om te overnachten..? jeugdherberg oid?
Oud 18-06-2006, 12:16
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik ben in 1999 in Boedapest geweest, 2 nachten, wij waren op interrail-reis.

Je had toen middenin het centrum van Boedapest een camping zitten. Dat was erg grappig, eigenlijk was de camping in een soort binnentuin, want vanuit de camping liep je zo de metro in! Ik denk dat dat in ieder geval wel de goedkoopste mogelijkheid is. Waar je wel heel erg op moet letten op een camping daar is op je kostbare spullen, nooit wat achterlaten, want er wordt daar best veel gestolen. Op die camping viel het wel mee, doordat er hekken enzo omheen stonden, maar in principe kan iedereen wel gewoon naar binnen lopen.

Wij hebben in die 2 dagen vooral veel rondgelopen door de stad. De stad heeft ontzettend mooie gebouwen. Ook zijn er zeker musea die de moeite waard zijn als je van kunst houdt. Let wel op mensen die op je af komen lopen om je rond te leiden, grote kans dat je dan achteraf ineens moet betalen!

Er is echt ontzettend veel te doen in Boedapest, nu ik me zo herinner zijn we volgens mij ook in Boedapest in zo'n ouderwets badhuis geweest, en dat was ook heel relaxt! De dierentuin daar schijnt ook bijzonder te zijn, alhoewel wij daar niet naar binnen zijn gegaan. Het is denk wel aan te raden een goede reisgids te komen, lonely planet vind ik wat dat betreft echt een aanrader!

In ieder geval veel plezier daar!
Oud 18-06-2006, 19:25
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
klinkt goed, kunst/cultuur etc. trekt me in de stad ja.

dankje
Oud 19-06-2006, 20:07
Roxy
Roxy is offline
Als je kampeerspullen bij hebt is een camping natuurlijk het goedkoopst, maar ja veel gesjouw. Als je op zoek bent naar hostels, ik heb een super ervaring met deze het is een soort universiteitsflat waar normaal vier studenten in wonen. Dat betekent dat je een vier persoonskamer krijgt ookal ben je maar met zn tweeen. Het is niet superchic maar de bedden zijn goed en je hebt een eigen douche wat voor mij altijd een super groot voordeel is.

Ik heb ook een restaurant tip. Aan de dure kant voor hongaarse begrippen maar heeeel lekker eten (en ook vegetarisch wat niet altijd makkelijk te vinden is) Het zit midden in het centrum aan een zijstraat van de vaci utca, wat de grote winkelstraat is. adres Ik ben erg fan van de vegetarische blablarice met goat cheese mignons en sweet onions ofzo.

Verder, als je in de sziget week daar bent is dat natuurlijk een geweldig avondprogramma. Daarnaast vond ik het communinistische beeldenpark best gaaf, er is zo'n gek treintje een berg op van waar je ook super uitzicht hebt maar al die dingen zijn makkelijk te vinden als je een reisgidsje hebt.
Oud 22-07-2006, 18:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Roxy schreef op 19-06-2006 @ 21:07 :
Verder, als je in de sziget week daar bent is dat natuurlijk een geweldig avondprogramma. Daarnaast vond ik het communinistische beeldenpark best gaaf, er is zo'n gek treintje een berg op van waar je ook super uitzicht hebt maar al die dingen zijn makkelijk te vinden als je een reisgidsje hebt.
Ik vond het communistisch beeldenpark eigenlijk een ferme domper; het was nog een eind buiten Budapest ook.

Even kijken wat ik zelf wel indrukwekkend vond:

- Koninklijk Paleis incl kasteelheuvel etc
(http://www.talkingcities.co.uk/budap...pha7.htm#Royal)
(http://www.talkingcities.co.uk/budap...lpha1.htm#Hill)

- Vissersbastion
(http://www.talkingcities.co.uk/budap...a3.htm#Bastion)

- Parlementsgebouw
(http://www.talkingcities.co.uk/budap...htm#Parliament)

- Citadel
(http://www.talkingcities.co.uk/budap....htm#Citadella)
Oud 08-08-2006, 13:31
Larry Flint
Larry Flint is offline
Ik ben met school geweest, in een cheapass hotelletje net buiten de stad geloof ik, alles is te bereiken met t openbaar vervoer, maar het werkt wel anders dan hier dus je moet wel goed opletten. Ik denk dat het wel scheelt als je net buiten de stad een hotel neemt.
Wat ik echt super gaaf vond was idd het parlementsgebouw, maar daar kan je eigenlijk niet omheen. En ehh midden in de donau, dus ook in het midden van budapest, ligthet margaritha (?) eiland. Daar heb ik ook veel gezeten, omdat ik gek werd van alle uitlaatgassen. Is een soort van heel groot park, en ook wel wat te doen, maar vooral chillen.

Als je inmiddels al bent geweest ben ik benieuwd hoe je t vond
Oud 03-09-2006, 15:12
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Ik ben dit jaar naar Boedapest gweest, idd erg mooie stad en niet duur.

een aantal tips:
-vliegen met Sky Europe, veel goedkoper en sneller dan met de trein, wel ruim van te voren boeken. Vanuit het vliegveld kun je met de bus en de metro naar de stad voor 2 euro ofzo. Geen taxi pakken!

- wij zaten in een huisje via een particulier bureau. Super aardige vrouw die veel tips gaf en het appartement was heel groot en lag ook heel centraal, tegenover het Gellert-hotel (met het beroemde kuuroord) en vlak bij een brug over de Donau. Kostte 300/week, maar je kunt er wel met vijven in en je hebt eigen kookgelegenheid enzo dus je hoeft niet steeds uit te eten.

- Budapest heeft veel mooie dingen

-kerken
-synagoge
-brucht
-vissersbastion
-magaretha eiland
-het stadspark met ook een mooi kasteel
-veel kuuroorden.

wat geld kan besparen;
- achteraf eten
- inkopen doen in grote supermarkten ipv de buurtwinkeltjes
- geen weekkaart kopen voor het ov, maar losse kaartjes want heel veel is op loopafstand
- geen touristische kaart kopen want die gebruik je uiteindelijk toch niet zo vaak

zelf zou ik geen hele week gaan, want dan ga je je toch vervelen.

Regels voor berichten