Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben niet al te bekend met het christelijke geloof en weet dan ook niet of er in de bijbel iets staat over homosexualiteit. Feit is gewoon dat het een oude religie is en dat het zich niet makkelijk aanpast. Het heeft lang geduurd voordat er in sommige landen uberhaupt normaal over homosexualiteit gepraat kon worden (en dan heb ik het niet alleen over landen met vooral christelijke inwoners). De laatste jaren zie je dat steeds meer landen het gaan accepteren. Maar dat een land of regering het accepteert, betekent niet meteen dat het volk of bepaalde groeperingen (Christenen, Moslims en niet gelovige groeperingen als nazi's, emo's, whatever) het accepteren. Homosexualiteit is onwijs lang een taboe geweest en dat verandert niet zo één twee drie. Er zal gewoon veel tijd voor nodig zijn en misschien zelfs dan niet. Als de meerderheid het vies of onnatuurlijk blijft vinden, dan zullen homo's het in de democratie toch afleggen. Zelf heb ik het altijd een onderwerp gevonden dat het eigenlijk niet waard is om over te praten. Puur om het feit dat ik absoluut geen reden zou zien waarom je homo's zou verafschuwen. Of iemand nu homo, hetero, a-sexueel of wat dan ook is I don't care. Ik zal het netjes houden, maar er zijn toch op sexueel gebied ook genoeg dingen die bepaalde hetero's doen waar andere hetero's weer van walgen? Zolang er geen dwang of misbruik bij de sexuele voorkeur komt kijken zal het mij echt niet uitmaken. Jammer genoeg denkt lang niet iedereen er zo over en dat maakt deze discussie wel nodig. Maar je punt was voornamelijk religie en racisme neem ik aan. Een religie is eigenlijk altijd wel een beetje racistisch in het feit dat het zichzelf natuurlijk als het echte geloof ziet en andere niet. Alleen maakt dat niet zoveel uit, het gaat voornamelijk over de houding die zij tegenover anderen geloven/type mensen hebben. Misschien accepteren Christenen homosexualiteit dan wel niet, zolang ze de homo's verder met rust laten zal er weinig aan de hand zijn denk ik zo. Behalve dan dat het Christendom zichzelf benadeeld doordat er vrij weinig homo's zich bij hun geloof zullen aansluiten. Laatst gewijzigd op 12-08-2006 om 16:42. |
![]() |
|||||
Citaat:
Daarna zie je dus in dat wanneer een spreker op de EO jongerendag 2004 zegt 'dat homofilie best wel slecht is' hij net zo goed bijdraagt aan haat als de mullah die dood en verderf tegen het westen staat te prediken. Citaat:
Kom nou zeg, het een komt op het andere neer. Een onderscheid dat geen verschil maakt. Spijkers op laag water zoeken. Mierenneuken. Heb ik genoeg geïllustreerd dat die uitspraak nutteloos is? Citaat:
Citaat:
Ik mag hopen dat jij het OT niet serieus neemt..
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En eet je wel eens garnalen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Achja, Amerikanen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
ze denken dat het een goed argument is, maar het geeft alleen aan hoe kneuzig ze zijn.
|||
Citaat:
Het feit dat jij de racistische interpretatie van die wetten niet deelt en/of het OT negeerd betekent niet dat het geloof over de hele linie daar niet aan doet. Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alsnog praat ik de misdaden en de ondoordachtheid van de kerk niet goed. Slechts 90% van de bijbel is nog toepasselijk in het dagelijks leven, de rest valt niet meer te gebruiken, we zijn ook meer dan 2000 jaar later! Net zoals het niet-eten van varkensvlees bij de moslims ook niet meer toepasselijk is. In de tijd dat varkensvlees verboden werdt was de varkenspest uitgebroken, toen was dat dus terecht.. De Katholieke kerk heeft nog altijd instellingen die niet kloppen, en ook erg discriminerend zijn, asjeblieft zeg, wie past de regel van 'geen seks voor het huwelijk' tegenwoordig nog toe?! Maar anderzijds mogen wij dit niet van één kant bekijken en onze ogen openen voor al het goeds dat zij doen, ookal zijn ze de grootste commerciële organisatie ter wereld. Ik weet dat er veel van het geld in de zakken verdwijnt, maar anderzijds zou er anders nog steeds niets gebeuren. Persoonlijk vind ik protestanten daar veel nuchtiger in. De kerk is/was een redding en anderzijds ook een ondergang.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||||
Citaat:
Bovendien is wat je zegt geen weerlegging. Het feit dat de kerk niet actief meewerkte aan de jodenvernietiging betekent niet dat de oproepen tot haat tegen homo's, andere religies, ongelovigen en hun machtsmisbruik ongedaan gemaakt worden. Citaat:
Citaat:
Bijvoorbeeld: een jaartje terug stond de bisschop van Brazilië in een overbevolkte sloppenwijk te preken hoe gevaarlijk contraceptie is, en dat de mensen vooral twintig kinderen moeten krijgen die dan in armoede opgroeien. Citaat:
Maakt het goede het slechte ongedaan? Ik denk het niet. Citaat:
Citaat:
Het is onmogelijk om dat aspect van geloof te negeren. Citaat:
||
Citaat:
![]() Volgens mij kan de gemiddelde Amerikaan de bijbel niet eens lezen, laat staan begrijpen. Heeft iemand wel eens een TV-dominee gezien? Een uit Amerika dan wel, die zijn echt erg. Dit soort onzin o.a., etc.
Laatst gewijzigd op 14-08-2006 om 15:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
klik hier |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() en nu zal ik worden uitgemaakt voor flamer en basher ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dus ja, niet alleen een 1900 jaar oud boek, maar een 1900 jaar oud boek dat de moraal van een stel barbaren weergeeft. (of wil je verdedigen dat je je eigen kinderen moet vermoorden als ze vloeken?)
|
joh, als god zo geweldig is dan zou ie iedereen die aan hem twijfelt toch wel laten inzien dat hij bestaat en de bijbel geen hoopje onzin is?
![]() er zijn ook flink wat Griekse boeken, ongetwijfeld ouder, en daar wordt wel aan getwijfeld. plus, nog even over dat homo-gedoe: is ieder mens volgens dat boekje niet geschapen naar het evenbeeld van god? dan is een homo toch ook gewoon een mens, en dan heeft god het waarschijnlijk zo bedoeld, of niet. maarja, wie ben jij om te twijfelen aan zijn daden ![]() kortom, ik vind die hele bijbel onzin. ik vind het best als je er in geloofd hoor, kan opzich ook wel redelijk goed opschieten met christenen en al die andere kerken enzo, tot ze beginnen over waarom god zou bestaan en mij proberen te bekeren. laat uwes medemens zijn zoals hij of zij is ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het is dus irrelevant om te stellen dat iets als homohaat slechts een product van de kerk of slechts een product van religie is. Beiden zijn een factor, beiden tellen mee, beiden dienen bekritiseerd te worden.
||
Citaat:
Caravaggio: ![]()
Laatst gewijzigd op 16-08-2006 om 22:36. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar op wat voor manier heeft dit een relevantie voor het feit dat ik iedereen die discrimineert en de discriminerende verzen in de bijbel (en de ergere) moet bekritiseren?
|
Ik heb ook wel eens een Christen horen claimen dat de Joden alleen het OT als bijbel gebruiken, en de Christenen alleen het NT; oftewel dat het NT totaal geen betekenis voor hen heeft; dit zou ik, in wereldverklarend, en ethisch opzicht zeer goed kunnen begrijpen, omdat het meeste (al dan niet alle) van die racistische en geweldadige teksten in het OT voorkomen evenals het hele scheppingsverhaal.
Maargoed vraagje; geeft jezus in het NT duidelijke referenties naar het OT?
||
Citaat:
De wedervragen waarom diezelfde mensen de tien geboden uit het OT en selectief sommige citaten uit het OT nog wel serieus nemen (homohaat, scheppingsverhaal) heb ik helaas tot op heden nooit antwoord op mogen ontvangen vrees ik. Overigens klopt het dat Joden het NT niet erkennen, maar dat is niet het hele verhaal. Er was in de announcement-links prima info over te vinden geloof ik.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nu draait het NT natuurlijk voornamelijk om JC, maar misschien dat de Joden best wat levenslessen aannemen van JC, maar hem gewoon niet als de messias erkennen. Maar goed, mijn bijbel kennis is eigenlijk wel een beetje beschamend, dus misschien klets ik nu uit mijn nek. Maar ik dacht dat het vooral daarom draaide. (gaat de announcement-link zoeken) |
![]() |
|
Hier stond het meende ik.
http://www.jewfaq.org/torah.htm#Written Of Joden ideeën van Jezus gebruiken hoeft overigens geen effect te hebben op het feit of ze het NT erkennen of niet. Het is niet alsof Jezus al die dingen heeft uitgevonden en er copyright op heeft. ![]()
|
Ik vind ook dat teveel ellende elkaar wordt aangedaan alleen om geloof en dingen die daarbij komen kijken. Zelf ben ik Christen gedoopt en gevormd maar het is meer dat ik geloof in iets hogers, in een God, dan dat ik geloof in een kerk. Voor mij zijn dat 2 aparte dingen die voor mij niets met elkaar te maken hebben. Waarom ruzie maken als je uiteindelijk allemaal dezelfde kracht zoekt, en het alleen maar een andere naam geeft.
En wat betreft homo's vind ik dat veel religieuze geschriften qua dat punt niet meer bij de tijd zijn. Ik geloof in een God die voor liefde is, maakt niet uit in wat voor soort. Sommigen zullen het als heel anders zien, maar iemand die ervoor kiest om alleen te zien en toch van bijvoorbeeld een hond heeft, kent ook liefde, liefde die in mijn ogen gezond is en zo ook gezien moet worden. Ik denk dat homoseksualiteit daarmee te vergelijken is. Het is een vorm van liefde, nou en ...
||
Citaat:
||
Citaat:
Ten tweede, ik zou kunnen zeggen: 'nee, het staat er heel anders, of je moet het anders interpreteren, ' maar dat doe ik niet. Wat mij betreft staat het er zwart op wit in, het kan me niet schelen. Dat iemand dat ooit heeft geschreven, betekent niet dat iedereen zo moet doen, of dat dat ook per definitie goed is. Mijn mening is dat mensen mogen doen waar ze zin in hebben, zolang ze er anderen niet mee schaden.
|
ok ik heb geen van de reacties gelezen, want ik ben lui.
Maar ik vroeg me dat ook is af, waarom zijn lesbies en homos gehaat in het geloof? Het zijn tenslotte mensen, geschapen door God. God zou nooit zijn eigen creaties haten, de gevoelens die in een homo heersen, zijn niet te beheersen, ze kunnen er niks aan doen. God heeft ons geschapen, en heeft een mogelijkheid beschikbaar gesteld dat men homo/lesbie kan zijn. En dit is een gevoel wat iemand heeft. Waarom zou hij hen daarom haten?
||
Citaat:
![]() ik wordt hier al meteen bevooroordeeld omdat ik christen ben. ik haat dus ook homo's blijkbaar? Er zijn mensen die geen homo/lesbie meer zijn. Hoe kun jij nou zeggen dat God ons een mogelijkheid beschikbaar heeft gesteld dat men homo/lesbie kan zijn. ADAM = MAN EVA = VROUW Man vrouw = kind Man Man = .... vrouw vrouw= .... dus... why would GOD give the human beiing a mogelijkheid om te kiezen tussen homo of lesbie of hetero. Hij zegt in Genesis: "Bevolk de Aarde".. dat kan alleen met man/vrouw 1 ding ik haat niemand. dit is hoe ik erover denk ik keur het niet goed homo's en lesbie etc maar ik respecteer iedereen en ben gewoon normaal tegenover EVERYONE so don't judge people by their faith
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Mag Elin3 christen blijven? Mark52 | 127 | 01-05-2016 12:04 | |
De Kantine |
Fizzle je bent saai en veels te vroeg #886 Verwijderd | 500 | 27-02-2010 12:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Interview' Islamieten in Nederland. ikweetalles | 49 | 26-12-2007 00:41 | |
Halt tegen islamofobie: debat over islam en anoniem solliciteren Gatara | 18 | 26-04-2007 13:41 | |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 |