Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2006, 07:42
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Wat vinden jullie ervan dat er in spanje nu een minimum BMI van 18 gehanteerd word? Alleen maar positief, of zijn er ook mensen die er tegen zijn?

Ik vind het echt supergoed! Al is 18 nog ondergewicht, maar het begin is er!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2006, 09:23
juno
juno is offline
--->L & G, dit is een anorectentopic. Wij hier zitten gewoon boven de 20.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 09:46
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 25-09-2006 @ 10:23 :
--->L & G, dit is een anorectentopic. Wij hier zitten gewoon boven de 20.
Het gaat over modellen, en daar hanteren wij geen BMI van 20 voor hoor.

Goede zaak inderdaad .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 10:29
Nona
Nona is offline
Ik denk dat dit een goede impuls is vanuit de media. Natuurlijk zijn slanke meisjes mooi, maar door ongezond magere meisjes als mooi te presentren in de media denk ik dat je toch wel een verkeerd voorbeeld geeft aan vooral jonge meisjes. Of de kans op anorexia nervosa hier nu echt door omhoog gaat weet niemand volgens mij, maar de kans bestaat zeker.
Oud 25-09-2006, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 25-09-2006 @ 11:29 :
Natuurlijk zijn slanke meisjes mooi [...]
En waarom is dat natuurlijk als zo'n beetje alle wetenschappelijke onderzoeken wijzen op het tegendeel?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:36
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 25-09-2006 @ 08:42 :
Wat vinden jullie ervan dat er in spanje nu een minimum BMI van 18 gehanteerd word? Alleen maar positief, of zijn er ook mensen die er tegen zijn?

Ik vind het echt supergoed! Al is 18 nog ondergewicht, maar het begin is er!
18 ondergewicht?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 12:38
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 25-09-2006 @ 11:29 :
[B Natuurlijk zijn slanke meisjes mooi [/B]
Slank is mooi, het kunnen tellen van de ribben niet. En een beetje houvast mag ook wel bij een meisje.

Maar goed dat ze nu is aan de gezondheid van die modellen denken en te magere meisjes weren.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:17
mepsteen
mepsteen is offline
te slank is gewoon lelijk punt.
Oud 25-09-2006, 13:53
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik wil gewoon heupen zien, en geen ribben.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 14:22
Nona
Nona is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-09-2006 @ 13:32 :
En waarom is dat natuurlijk als zo'n beetje alle wetenschappelijke onderzoeken wijzen op het tegendeel?
Ik zeg slank, niet mager. Een meisje moet om mooi te zijn een taille hebben (die heb je niet als je dik bent), een platte buik (of in ieder geval niet met grote bobbel) en een gezonde borstgroei en heupen. Heeft te maken met de evolutie en wat deze dingen over gezondheid zeggen.

En 18 is geen gevaarlijk laag gewicht, maar een normaal gewicht is met een BMI van ongeveer tussen de 19 en 25. Daar zijn wat uitzonderingen op, maar die zijn strikt persoonlijk.
Oud 25-09-2006, 14:57
DvoorA
DvoorA is offline
als meisje moet je zoveel zijn en hebben tegenwoordig, dat mensen niet eens meer kijken naar wat ze zelf echt mooi vinden maar zich laten meeslepen door dat schoonheidsideaal. Alsof je alleen mooi bent als je slank bent. Wat nou als je slank bent maar een stom hoofd hebt? Alsof een slanke taille de ogen van een kromme neus met een bobbel erop zou afhouden ofzo.
Ik vind het in elk geval goed dat ze niet meer van die skinny takjes op de catwalk willen. Wie wil er nou naar een mooie jurk kijken als er een hongerlijdende stakker inzit? Drietonner hoeft ook weer niet, maar hou het gezond
Oud 25-09-2006, 15:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DNMB schreef op 25-09-2006 @ 15:57 :
als meisje moet je zoveel zijn en hebben tegenwoordig, dat mensen niet eens meer kijken naar wat ze zelf echt mooi vinden maar zich laten meeslepen door dat schoonheidsideaal. Alsof je alleen mooi bent als je slank bent. Wat nou als je slank bent maar een stom hoofd hebt?
Over wie heb je het nou? Want noch ik noch vrienden van mij vinden een meisje aantrekkelijk alleen omdat ze een mooi figuur heeft. Sterker nog, het gezicht is erg belangrijk, lelijk hoofd is de grootste afknapper. Ook best lastig, want aan je hoofd kun je minder makkelijk iets veranderen dan aan je omvang
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:24
arPos
arPos is offline
het draait om proportie

sommige meisjes zijn slank mooi andere met wat meer
Oud 25-09-2006, 15:28
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Chimera schreef op 25-09-2006 @ 16:13 :
Over wie heb je het nou? Want noch ik noch vrienden van mij vinden een meisje aantrekkelijk alleen omdat ze een mooi figuur heeft. Sterker nog, het gezicht is erg belangrijk, lelijk hoofd is de grootste afknapper. Ook best lastig, want aan je hoofd kun je minder makkelijk iets veranderen dan aan je omvang
ik heb het over het schoonheidsideaal dat ons wordt opgelegd omdat mannen dat mooi zouden vinden. Niet dat per se mannen het met dat ideaal eens zijn, maar het wordt wel opgelegd bv in tv-series, films, clips enz. Je ziet nooit een iets voller model op de catwalk.
Trouwens, mannen moeten er tegenwoordig ook aan geloven, die "horen" ook eruit te zien als een man op de cover van men's health, en te smeren met allerlei vrouwen-cremepjes.
Oud 25-09-2006, 15:59
Al Murphy
Al Murphy is offline
Het is natuurlijk prima dat er eindelijk iets gedaan wordt aan de tendens om gezonde meisjes aan te zetten om toch nog enkele kilo's af te vallen, om té magere meisjes de catwalk op te sturen enzovoort. Maar uiteindelijk zal dit niet zoveel uitmaken, behalve een rits aandacht in de media.

Hetgeen er echt fout liep was vooral dat meisjes aangezet worden, door de mode-industrie, om weken- en maandenlang te overleven op een dieet van sla en cola light. Die onzin moet eruit en vermeden worden. Maar dit is natuurlijk onzin. Waarom werken met zo'n absurde grens. Er zijn zat meisjes in die sector die erg groot zijn én een erg laag gewicht hebben. Is een model van 1.83m per definitie ondervoed/anorexisch als ze minder dan 60kg weegt?

M.a.w. dit haalt verder niks uit. Madrid is helemaal geen belangrijke mode-week. Dus wat heb je zolang Milaan, Londen en Parijs niet meedoen, zolang fotomodellen niet aan die eisen moeten voldoen en madammen als Paris Hilton en Victoria Beckham de covers blijven sieren? Slechte zaak, dat quotum.
Oud 25-09-2006, 16:04
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
DNMB schreef op 25-09-2006 @ 16:28 :

Trouwens, mannen moeten er tegenwoordig ook aan geloven, die "horen" ook eruit te zien als een man op de cover van men's health, en te smeren met allerlei vrouwen-cremepjes.
Neen, hoor. Geen idee waar je dat opgepikt hebt, maar uitzonderingen daargelaten wordt dat boekje niet eens door mannen gelezen, laat staan dat bladen die wel door mannengelezen worden meespringen op die kar en en masse het ene na het andere schoonheidsproduct of dieet van de maand aan ons presenteren. Ook de reclamewereld speelt daar nog amper op in, terwijl merken als spa of vitalinea wél het vrouwelijke schoonheidsideaal propaganderen.
Oud 25-09-2006, 16:12
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
DNMB schreef op 25-09-2006 @ 15:57 :
als meisje moet je zoveel zijn en hebben tegenwoordig,
Idd, ik word er zo moe van dat je tegenwoordig als vrouw tegen perfectie aan moet zitten
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:35
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 25-09-2006 @ 17:12 :
Idd, ik word er zo moe van dat je tegenwoordig als vrouw tegen perfectie aan moet zitten
Heb je daar in het dagelijkse leven, en in de omgang met vrienden en vriendinnen eigenlijk ook last van? Of wordt zoiets vooral 'boven hoofden heen' opgelegd?
Oud 25-09-2006, 17:30
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 25-09-2006 @ 17:35 :
Heb je daar in het dagelijkse leven, en in de omgang met vrienden en vriendinnen eigenlijk ook last van? Of wordt zoiets vooral 'boven hoofden heen' opgelegd?
Het heeft niet echt effect in 't dagelijks leven. Alleen er wordt via tijdschriften, televisie, etc een beeld opgedrongen dat je nooit goed genoeg bent. En dan heb ik het niet eens over gewicht. 'Tis niet zo dat ik me er de hele tijd mee bezig houd, alleen is het wel irritant.

Laatst gewijzigd op 25-09-2006 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 17:46
professor2
professor2 is offline
ik zit zelf onder de 18 dus tja
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 17:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 25-09-2006 @ 17:12 :
Je kunt het je ook te veel aantrekken natuurlijk, je moet niks.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 17:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
professor2 schreef op 25-09-2006 @ 18:46 :
Zat ik vroeger ook, zag er niet uit.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:27
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Chimera schreef op 25-09-2006 @ 18:56 :
Je kunt het je ook te veel aantrekken natuurlijk, je moet niks.
Ik zeg ook niet dat ik er me in principe veel van aantrek, alleen is het soms redelijk irritant hoe er om de 10 seconden reclames voorbijkomen over elke uiterlijke imperfectie die je ook maar kan bedenken.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 19:45
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-09-2006 @ 13:32 :
Eindelijk is het duidelijk dat de wetenschap er soms naast zit!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 19:46
Verwijderd
Citaat:
kwibus schreef op 25-09-2006 @ 20:45 :
Eindelijk is het duidelijk dat de wetenschap er soms naast zit!
De wetenschap zit er nooit naast, alleen wordt soms verkeerd geïnterpreteerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2006, 20:06
Verwijderd
Kansloze situatie. Laten we een wedstrijd houden wie het lelijkst is!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 22:09
Verwijderd
Men neemt altijd de dunne, uitgehongerde anorexia-tienertjes als voorbeeld voor wat een (te) mager schoonheidsideaal voor gevolgen heeft. Maar als je kijkt naar de gewichtsproblemen van tieners is het niet ondergewicht, maar overgewicht wat het meest voorkomt. In die context zou ik wel willen weten of dat magere schoonheidsideaal nou echt alleen een negatieve invloed heeft op de jeugd.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 22:40
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 25-09-2006 @ 16:59 :
Dus wat heb je zolang Milaan, Londen en Parijs niet meedoen, zolang fotomodellen niet aan die eisen moeten voldoen en madammen als Paris Hilton en Victoria Beckham de covers blijven sieren? Slechte zaak, dat quotum.
Het is sowieso triest dat Beckham en Hilton de covers blijven sieren, hoe dun of vet ze ook zijn.

Maar dat on a sidenote. Tja, iemand had het over een schoonheidsideaal: dat dat betekent dat meisjes heel/te slank moeten zijn om mooi gevonden te worden door mannen. Maar neem nou zo'n Yolanthe van Kasbergen, die is juist weer veel voller en die trekt ook genoeg mannen aan, dacht ik zo.

Dusss..
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 22:56
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-09-2006 @ 23:40 :
Maar neem nou zo'n Yolanthe van Kasbergen, die is juist weer veel voller en die trekt ook genoeg mannen aan, dacht ik zo.
Nou, zo slank zouden enorm veel vrouwen graag willen zijn, lijkt me.
Oud 25-09-2006, 23:34
juno
juno is offline
Wat een gezond bmi is wijzigt nog zo als je in de groei bent. Om een enkele absolute bmi grens aan te houden voor modellen vanaf vijftien tot vijfentwintig jaar is niet zo slim.

Veel topmodellen beginnen al als ze nog maar pubers zijn, en die zijn nog niet uitgegroeid, dus logisch dat ze zo smal en slank zijn, en een heel laag bmi hebben. Dat wil echter niet zeggen dat ze ongeoznd mager zijn. Een volwassen vrouw met hetzelfde vetpercentage heeft een heel andere lichaamsbouw en ook een ander bmi. Dat is normaal, maar lijkt in vergelijking met volwassen aangejurkte en opgedirkte tieners al snel "dik".
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-09-2006 @ 23:40 :
Het is sowieso triest dat Beckham en Hilton de covers blijven sieren, hoe dun of vet ze ook zijn.

Maar dat on a sidenote. Tja, iemand had het over een schoonheidsideaal: dat dat betekent dat meisjes heel/te slank moeten zijn om mooi gevonden te worden door mannen. Maar neem nou zo'n Yolanthe van Kasbergen, die is juist weer veel voller en die trekt ook genoeg mannen aan, dacht ik zo.

Dusss..
Het gaat hier natuurlijk niet over de mening van mannen, maar over die van vrouwen. Het zijn de modellen in mode-magazines die als rolmodel gelden voor veel tieners. Het zijn de meisjes van 14 t/m 18 die zich verhongeren om er ook zo uit te zien. Dat is, bij mijn weten, nou juist de reden dat er een maatschappelijke discussie is ontstaan over het gewicht/uiterlijk van modellen. Immers, als niemand zich er wat van aan zou trekken zou het geen issue zijn. Maar als mager zijn een schoonheidsideaal is voor veel vrouwen, en dat is het blijkbaar, wat voor invloed heeft dat dan op de meisjes die niet graatmager zijn, maar last hebben van overgewicht? En wat als dat het (schijnbaar) ideale gewicht omhoog gaat, verliest die groep dan de motivatie wat aan haar (of zijn) overgewicht te doen?

Persoonlijk houd ik ook van vrouwen, in plaats van skeletjes waar wat oestrogeen doorheen loopt.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 13:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-09-2006 @ 23:56 :
Ze is niet 'stevig' maar gewoon slank inderdaad, maar in ieder geval een stuk beter dan catwalkmodellen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 13:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Er is wel eens onderzocht wat mensen nou mooi of aantrekkelijk vinden, maar ik denk dat uiteindelijk iedereen zijn eigen definitie van schoonheid heeft.

Ik vind het wel een goede zaak als ze modellen met extreem ondergewicht weren. Alleen, is het puur een imago kwestie van de branche? En als het een imago kwestie is, dan heeft het eerder met gezondheid dan schoonheid te maken lijkt me.
Oud 26-09-2006, 13:36
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 26-09-2006 @ 14:30 :
Er is wel eens onderzocht wat mensen nou mooi of aantrekkelijk vinden, maar ik denk dat uiteindelijk iedereen zijn eigen definitie van schoonheid heeft.

Neen.
Oud 26-09-2006, 17:42
juno
juno is offline
Er is niets mis met slank willen zijn, vooral als je nog jong bent. Vetter wordt je vanzelf wel naarmate je ouder wordt, en de ietwat te stevige tiener van nu wordt een duidelijk te vette dertiger met spekpoten, en buik met drie op elkaar gestapelde vetrollen, borsten als meloenen en armen als hammen. Om van het varkensachtige voorkomen van hun vollemaansgezicht nog maar te zwijgen. Weet je wat een sinaasappelhuid er op zo'n zeug zit? YUK!

Wie als tiener slank is, blijft dat de rest van zijn leven. Niks mis met je eetpatroon een beetje matigen en wat meer te bewegen.

Het probleem zijn de anorecten. Slanke meisjes die zich uithongeren en zichzelf nog steeds te dik vinden, al zijn ze nog dunner dan de catwalkmodellen.

De oorzaak is slechts gedeeltelijk gelegen in het geproclameerde dunne schoonheidsideaal. Het komt door hun eigen geestesgesteldheid. Anorexia is een ziekte, een stoornis. Je wordt niet alleen ziek door plaatjes van dunne fotomodellen te zien.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Maar ik zou haar eerder 'volslank' noemen dan 'slank'. Neem nou zo'n Hillary Duff, die is slank. Dat is toch wel effe een béétje anders dan Yolanthe.

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 21:10.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:53
Hulk
Hulk is offline
goeie zaak.. ik zat laatst is op een 'pro anorexia' forum te kijken en die meisjes meten zich alleen maar met dunne modellen onder het motto 'thinspiration'. ik weet zeker dat zo'n maatregel als dit al een beetje helpt. ik denk niet dat anorexia zozeer het gevolg is van die dunheidstrend, maar als anorexiapatienten er eenmaal inzitten zijn het zeker rolmodellen.

link: http://www.anafriends.org/forums/forum-view.asp?fid=11
Oud 26-09-2006, 23:33
Vice
Vice is offline
Citaat:
Komt omdat veel vrouwen gewoon stevig, mollig of dik zijn.

Volgens mij zijn er meer meisjes/vrouwen te dik dan te dun.
Oud 26-09-2006, 23:42
Dexter_M
Dexter_M is offline
Heb er weinig van gemerkt heb er wat van op tv gezien en lopen nog steeds dunne modellen bij gelukkig
Het modebeeld is nu eenmaal dun en slank en moet ook zo blijven.

En madrid is maar 1 stad, parijs, new york, bangkok, london en velen andere mode steden doen er niet aan mee. Dus zo veel maakt het ook niet uit. Als ze niet in madrid kunnen lopen worden ze wel naar een andere stad gestuurd.

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 23:45.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 23:42
Verwijderd
Madrid.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 01:15
Gimme more beer
Citaat:
Mark Almighty schreef op 26-09-2006 @ 22:07 :
Maar ik zou haar eerder 'volslank' noemen dan 'slank'. Neem nou zo'n Hillary Duff, die is slank. Dat is toch wel effe een béétje anders dan Yolanthe.
Dat vind ik 100% meevallen.

Het is maar wat je "volslank" noemt, maar bij zo'n griet zou ik nog best bang zijn dat ze in tweeën breekt.
Oud 27-09-2006, 06:52
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2006 @ 02:15 :

[afbeelding]

Het is maar wat je "volslank" noemt, maar bij zo'n griet zou ik nog best bang zijn dat ze in tweeën breekt.
ja die meid is gewoon slank
Oud 27-09-2006, 14:37
Leen Huizer
Leen Huizer is offline
Prima.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 14:38
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 25-09-2006 @ 18:46 :
Scharminkel
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 14:46
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 27-09-2006 @ 15:38 :
Scharminkel
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2006 @ 02:15 :

[afbeelding]

Yolanthe in tweeën breken? Nee zeg. (Plaatje werkt niet echt. "Afbeelding niet gevonden.")
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:50
Gimme more beer
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-09-2006 @ 16:19 :
Yolanthe in tweeën breken? Nee zeg. (Plaatje werkt niet echt. "Afbeelding niet gevonden.")
Plaatje werkt hier gewoon.

Oud 27-09-2006, 15:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 27-09-2006 @ 16:50 :
Plaatje werkt hier gewoon.

[afbeelding]
Rood kruisje. Link copy-past'en werkt ook niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:57
tunng.
tunng. is offline
opzich vind ik het best goed want bij sommige modellen steken de botten er bijna uit en lijken de beentjes bijna te breken. maar ik weeg zelf ook iets minder dan 50kg en ben 1.73 en zie er totaal niet TE mager uit. slank is mooi, mager is .
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
tunng. schreef op 27-09-2006 @ 16:57 :
maar ik weeg zelf ook iets minder dan 50kg en ben 1.73 en zie er totaal niet TE mager uit. slank is mooi, mager is .
Hmm, dat is een BMI van onder de 17 toch? Niet echt gezond?
Reageren

Regels voor berichten