Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2006, 11:47
Welgemeend
Welgemeend is offline
Matthijs van Nieuwkerk en Claudia de Breij presenteren het VARA-programma ‘De Wereld draait door’. Zij ontvangen in de studio gasten die een stempel drukken op het nieuws van vandaag en de dag van morgen. De actualiteit wordt op eigenzinnige, toegankelijke en humoristische wijze besproken. ‘De Wereld draait door’ kijkt ook met een scherp oog naar de media, in het bijzonder televisie. ‘De Wereld draait door’ is elke werkdag tussen 19.00 en 20.00 uur te zien bij de VARA op Nederland 3.

Niet een nieuw programma meer, maar onderhand toch wel zijn eigen topic waard. Ik kijk het al sinds de eerste aflevering, wat een verademing dat Francisco van Jole er mee gestopt is. Matthijs van Nieuwkerk is natuurlijk een geniale presentator, het concept van een tafelheer/dame werkt ook. De varieteit van de onderwerpen vind ik een van de sterkste punten, politiek, literatuur, muziek, tv etc. wisselen elkaar af, waardoor het nooit echt saai is. Behalve Café de Wereld dan.
Gister was een van de mooiste afleveringen, met Foppe de Haan die bijna moet huilen, fantastische tv.

Wat vinden jullie van dit programma? En als je het niet kijkt, ga het dan kijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2006, 12:21
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik vind het een leuk programma, maar dan wel wanneer Matthijs van Nieuwkerk het presenteert.

Dat Claudia de Breij het nu ook gaat presenteren vind ik jammer, ik vind haar irritant Ik zal ook niet gaan kijken wanneer zij er zit.
Oud 03-03-2006, 12:21
Cesar
Cesar is offline
Ja, leuk programma. Ik kijk het af en toe. Ik begrijp niet wat Van Jole daar deed met zijn "uuhms" en gesprekstoppende vragen. Soms zag je de mensen echt denken "moet ik het gesprek anders even in handen nemen?". Matthijs van Nieuwkerk doet het goed idd. Alleen jammer van Cafe de Wereld. Je moet echt geen humor hebben, wil je daar om kunnen lachen. Elke keer verbaas ik me weer over de "grappen en grollen" die de schrijvers hebben bedacht.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 12:37
Verwijderd
Maandag sla ik over. Tijdens Café de Wereld schenk ik meestal m'n koffiebeker vol. Dat is echt te slecht. Je hebt echt een chronisch gebrek aan humor als je geen leuke grappen kunt bedenken met een café vol bekende Nederlanders.
Maar goed, leuk programma verder.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:19
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 03-03-2006 @ 13:21 :
Ik vind het een leuk programma, maar dan wel wanneer Matthijs van Nieuwkerk het presenteert.

Dat Claudia de Breij het nu ook gaat presenteren vind ik jammer, ik vind haar irritant Ik zal ook niet gaan kijken wanneer zij er zit.
Precies, heel irritant mens. Was juist net zo leuk met alleen Matthijs van Nieuwkerk.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:34
Welgemeend
Welgemeend is offline
Ik vind het nog erger wanneer Astrid Joosten het doet.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:34
Verwijderd
Ik kijk het soms, maar ik heb met claudia en matthijs allebei geen probleem
en er zitten wel eens leuke onderwerpen bij ja. Café de Wereld vind ik niet zoveel aan, maar dat vond ik ook al niet zo leuk toen het nog bij vara laat zat.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:45
Verwijderd
Matthijs van Nieuwkerk WIN
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:47
ook hallo
ook hallo is offline
Ik kijk soms weleens mee met m'n ouders, ik vind het wel leuk
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-03-2006 @ 17:45 :
Matthijs van Nieuwkerk WIN
Je bedoelt: de klojo van vier euroton per jaar.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 18:23
Uice
Uice is offline
Het staat meestal aan tijdens het eten. We worden een TV-gezin (maar we eten wel aan tafel).

Leuk voor de avond. Niet bijzonder, maar erg leuk en luchtig.
Oud 03-03-2006, 18:25
Uice
Uice is offline
Heb trouwens in maanden niet zo om televisie gelachen als die keer bij 'de TV draait door' met die man die moest zeggen welk tekenfilmfiguurtje bedekt was met gele veren ("Tweety doet wel geel aan") en die man die vertelde wat zijn robot allemaal kon. Geniaal.
Oud 03-03-2006, 18:42
Bird-one
Bird-one is offline
ik vind de tv draait door echt grappig meestal, en café de wereld ook maar saai. de eerste paar keren dacht ik nog van hé dat is wel oké, maar het wordt gauw eentonig. voorderest zijn er altijd wel leuke gasten en erg variërende onderwerpen waardoor ik toch elke avond weer kijk
Oud 03-03-2006, 18:42
Bird-one
Bird-one is offline
en oh, ik vind alleen matthijs leuk als presentator bij dit programma.
Oud 03-03-2006, 19:38
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Bird-one schreef op 03-03-2006 @ 19:42 :
en oh, ik vind alleen matthijs leuk als presentator bij dit programma.
daar is iedereen het wel over eens volgens mij, claudia de breij is echt vreselijk: ze bereid zich niet goed voor, heeft een algemene kennis van zaken van nul, en hangt alleen maar een slechte lolbroek uit. op maandag kom ik erachter waarom een format alleen niet genoeg is. ik kijk ook structureel niet meer op maandag.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 20:36
Iduna
Iduna is offline
Ik heb het weleens gezien en dan vond ik het ook wel leuk. Maar ik vergeet altijd wanneer het precies op tv is, al hoef ik het ook niet per se te zien. Maar het is best een leuk programma.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 20:49
Verwijderd
Hmjah, net die internetarcheoloog d'r uit om vervolgens claudia terug te krijgen. Ik trek het niet.

Verder wel leuk programma op z'n tijd, muv café de wereld.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 22:29
PV
PV is offline
Ik heb een x in het publiek gezeten, was wel leuk, gratis maaltijd vooraf en zo Toen presenteerde Van Jole nog. Het is wel een aardig programma met soms leuke dingetjes, maar niet iets waarvan ik zeg 'jeej daar zet ik de tv voor aan'.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 11:28
senneee
senneee is offline
die mathijs van nieuwkerk moet wel leren zn gasten te laten uitspreken, hij vuurt 500 vragen per seconde op ze af en hij geeft ze nauwelijks kans om een fatsoenlijk antwoord te geven, heeeel irritant vind ik dat...
Oud 04-03-2006, 11:43
DanielC
DanielC is offline
Wel leuk zo na het eten.
Oud 04-03-2006, 13:17
vidaaa
vidaaa is offline
Eigenlijk het beste programma dat er momenteel op tv is. Matthijs van Nieuwkerk is zooo goed he.
Oud 05-03-2006, 12:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
senneee schreef op 04-03-2006 @ 12:28 :
die mathijs van nieuwkerk moet wel leren zn gasten te laten uitspreken, hij vuurt 500 vragen per seconde op ze af en hij geeft ze nauwelijks kans om een fatsoenlijk antwoord te geven, heeeel irritant vind ik dat...
Ik vind vooral zijn 'Jij, beste nummer allertijden, nu zeggen!' gedoe vreselijk, en zijn 'Eén minuut, die camera, waarom moeten mensen naar jouw voorstelling?.'

Überhaupt moeten mensen die anderen om 'het beste nummer allertijden' vragen niets over muziek zeggen.
Oud 06-03-2006, 11:15
Monchoutaart
Monchoutaart is offline
Leuk programma, ik krijg ook vaak als ze een voorstelling bespreken ofzo of een expositie of wat ook, meteen zin om ook te gaan kijken.
Café de Wereld.. Godskriebel wat irritant is dat, ik ga dan altijd wat anders doen.
Ik geloof dat ik één van de weinigen ben die Claudia niet vervelend vindt? Ze is voor dit programma niet zo goed als Matthijs maar ze is in ieer geval beter dan Astrid. Best leuke presentatrice is dat hoor, maar ze creërt echt een presentator-gast-sfeer, terwijl Matthijs en ook Claudia dat niet doen.
De TV draait door vind ik wel grappig behalve als het over Louis van Gaal gaat. Hij doet kut tegen sommige journalisten, dat weten we nou wel.
Oud 06-03-2006, 12:09
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Juice schreef op 05-03-2006 @ 13:26 :
Ik vind vooral zijn 'Jij, beste nummer allertijden, nu zeggen!' gedoe vreselijk, en zijn 'Eén minuut, die camera, waarom moeten mensen naar jouw voorstelling?.'
Dat hoort gewoon bij het programma. Anders gaan die mensen uren door over hoe leuk en boeiend hun voorstelling is, in de hoop mensen te lokken. Nu geeft hij ze daar gewoon kort de tijd voor. Bovendien is het een kort, snel (en luchtig) programma. Dat is ook de kracht er van.

Francisco van Jole deed het beter dan Claudia de Breij, vind ik. Jammer dat hij gestopt is, al was er een boel kritiek.

(Cafe de Wereld vind ik niets aan.)
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 12:24
hasseltboy
hasseltboy is offline
Ik ben verliefd op Matthijs.
Oud 06-03-2006, 14:18
Hanneke
Hanneke is offline
Ik vind het wel leuk eigenlijk. Ik kijk wel eens de herhaling als ik daar toevallig voorbij zap. 'S avonds willen ze hier liever the nanny en onm kijken.
Oud 06-03-2006, 20:46
Redhair
Redhair is offline
Erg leuk programma, net als iedereen alleen als Matthijs het doet. Vrijdag zit ik in het publiek, ben benieuwd.
Oud 06-03-2006, 21:38
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 06-03-2006 @ 13:24 :
Ik ben verliefd op Matthijs.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 21:56
Bird-one
Bird-one is offline
ik keek vandaag, want ik was vergeten dat claudia het presenteerde. maar het is toch niet zo heel erg, ik vind het gewoon iets minder leuk. maar die kut-gem had van mij niet in de aflevering hoeven te zitten.
Oud 06-03-2006, 22:30
Uice
Uice is offline
Die verafgoding van Van Nieuwkerk moet echt stoppen. Dat is zo lame.
Oud 07-03-2006, 05:45
Roos
Roos is offline
Echt zo'n programma wat ik tijdens het eten kijk, omdat er dan niks anders is.
Soms is het wel leuk, soms is het heel irritant, als iedereen door elkaar heen praat en het een soort wedstrijd wordt.
Oud 07-03-2006, 08:05
Verwijderd
Ik kom het zo af en toe tegen, maar het wisselt nogal van niveau.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 08:10
Goede Fee
Goede Fee is offline
Leukleuk!

Natuurlijk omdat het Matthijs van Nieuwkerk het presenteert en die man is gewoon tof maar ook omdat het lekker snel gaat. En toch blijft het een overzichtelijk programma.
Oud 07-03-2006, 08:43
Escapism
Escapism is offline
ik vind van nieuwkerk heel goed. hij heeft in al z'n optredens en interviews een soort van jongesachtig enthousiasme dat ik erg leuk vindt. en hij benadert z'n gasten nooit negatief.

(en hoe gaaf is dat item bij holland sport waar ie aan de hand van een foto een verhaal verteld over een sporter?!)
Oud 07-03-2006, 09:20
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-03-2006 @ 23:30 :
Die verafgoding van Van Nieuwkerk moet echt stoppen. Dat is zo lame.
Nou vind ik het geen vervelende man, maar ik zie ook niet echt waarom iedereen hem zo hip vind.
Oud 07-03-2006, 09:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
DanielC schreef op 07-03-2006 @ 10:20 :
Nou vind ik het geen vervelende man, maar ik zie ook niet echt waarom iedereen hem zo hip vind.
Omdat het hip is om hem hip te vinden.
Oud 07-03-2006, 10:37
Verwijderd
Ik vind die adoratie voor die kerel echt schromelijk overdreven, het is leuk dat hij z'n best doet en dat zie je er ook aan af, maar hij probeert altijd wel heel erg over te komen alsof hij overal wat vanaf weet, is af en toe net iets te aanwezig als interviewer en zo nu en dan krijg je ook bij hem het wat ongemakkelijke gevoel dat hij een vraag 'voor de vorm' stelt en dan eigenlijk het liefst een bepaald iets wil horen omdat hij daar dan op in wil gaan, en als hij dan iets anders krijgt 'stuurt' ie het wel de kant op dat ie wil. Dat soort dingetjes maken hem geen geweldige interviewer, maar ja, hij komt verder natuurlijk heel symphatiek over etc., wat hem dan ook prettig maakt om naar te kijken. Maar het is niet alsof hij nou zo geniaal is ofzo..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2006, 11:02
Bird-one
Bird-one is offline
het is niet zozeer dat ik hem geniaal vind.. ik vind hem gewoon leuker om naar de te kijken dan claudia bij dit programma. en dat snelle, met die soms vervelende onderbrekingen van hem die daar bij komen kijken, dat vind ik wel een beetje bij het programma passen
Oud 08-03-2006, 09:22
lodemai
lodemai is offline
ik vind het wel een fijn programma omdat het net iets verder gaat op bepaalde onderwerpen waar je anders niks over zou horen. maar soms kan het me niet boeien, zoals gisteravond bijvoorbeeld het vrouwelijke curlingteam.
matthijs van nieuwkerk is op z'n best in een muziekprogramma als popquiz a gogo.
Oud 08-03-2006, 16:57
Uice
Uice is offline
Citaat:
lodemai schreef op 08-03-2006 @ 10:22 :
ik vind het wel een fijn programma omdat het net iets verder gaat op bepaalde onderwerpen waar je anders niks over zou horen. maar soms kan het me niet boeien, zoals gisteravond bijvoorbeeld het vrouwelijke curlingteam.
Ja, daar zag je ook echt dat Matthijs probeerde er een einde aan te maken maar moeite had die vrouw te onderbreken.

Citaat:
matthijs van nieuwkerk is op z'n best in een muziekprogramma als popquiz a gogo.
Nee, dan gaat ie doen of ie snapt wat het begrip 'muziek' ongeveer inhoudt.
Oud 10-03-2006, 14:30
lodemai
lodemai is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-03-2006 @ 17:57 :
Nee, dan gaat ie doen of ie snapt wat het begrip 'muziek' ongeveer inhoudt.
ik vind dat hij best veel van muziek weet, en die leo de blok is wat dat betreft zo'n beetje een guru. en dat programma ansich is best leuk om te zien vind ik, mede door matthijs. die gozer is gewoon een leuke presentator.
Oud 10-03-2006, 17:30
DROGO DROGAS
DROGO DROGAS is offline
Citaat:
Ik vind die adoratie voor die kerel echt schromelijk overdreven, het is leuk dat hij z'n best doet en dat zie je er ook aan af, maar hij probeert altijd wel heel erg over te komen alsof hij overal wat vanaf weet, is af en toe net iets te aanwezig als interviewer en zo nu en dan krijg je ook bij hem het wat ongemakkelijke gevoel dat hij een vraag 'voor de vorm' stelt en dan eigenlijk het liefst een bepaald iets wil horen omdat hij daar dan op in wil gaan, en als hij dan iets anders krijgt 'stuurt' ie het wel de kant op dat ie wil. Dat soort dingetjes maken hem geen geweldige interviewer, maar ja, hij komt verder natuurlijk heel symphatiek over etc., wat hem dan ook prettig maakt om naar te kijken. Maar het is niet alsof hij nou zo geniaal is ofzo..
Idd, zo heeft hij eens gezegd dat Iron mike alleen een sterke punch had zodat hij daarme wereld kampioen geworden is. Dat is zo fucking bullshit, als je geen verstand van boksen hebt zeg je dit.

Zo probeerde hij gisteren met Raymann aan te kaarten het zwart wit discriminatie, de hele tijd begon die dat aan te dringen. Het begon Raymann te vervelen en de gast die er gisteren was zag dat in en ging zich ermee bemoeien in het gesprek zodat er eindelijk een beetje goed gesprek onstond met humor.
Oud 10-03-2006, 19:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
lodemai schreef op 10-03-2006 @ 15:30 :
ik vind dat hij best veel van muziek weet
Hij weet veel informatie, maar hij heeft er geen bal verstand van.
Oud 10-03-2006, 23:22
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
Juice schreef op 10-03-2006 @ 20:12 :
Hij weet veel informatie, maar hij heeft er geen bal verstand van.
qft.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 01:46
Verwijderd
Citaat:
Goede Fee schreef op 07-03-2006 @ 09:10 :
Leukleuk!

Natuurlijk omdat het Matthijs van Nieuwkerk het presenteert en die man is gewoon tof maar ook omdat het lekker snel gaat. En toch blijft het een overzichtelijk programma.
en

Citaat:
Escapism schreef op 07-03-2006 @ 09:43 :
ik vind van nieuwkerk heel goed. hij heeft in al z'n optredens en interviews een soort van jongesachtig enthousiasme dat ik erg leuk vindt. en hij benadert z'n gasten nooit negatief.

(en hoe gaaf is dat item bij holland sport waar ie aan de hand van een foto een verhaal verteld over een sporter?!)
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 19:04
xx
xx is offline
Ja ik vind MvN ook écht bevlogen en daarbij komt dat hij aardig overkomt. Ik denk dat je met hem wel een goed gesprek kunt voeren, want volgens mij kan hij dat met iedereen (zelf met Gerard Joling )

xx
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 20:38
Miracle
Miracle is offline
Erg leuk programma! Ik kijk het altijd van zeven tot half acht en eigenlijk vind ik dat ook het leukste deel. Het allerleukste is de tv draait door.
Dat cafe vind ik maar stom, maar dat is meestal na half acht.
Het programma houdt je een beetje op de hoogte en is vooral erg humoristisch.

Vandaag zag ik een stukje met Patty. Wat een lelijk mens is dat geworden. Crisis, ik vraag me af hoeveel operaties en dingen zij gehad heeft... Bah wat lelijk. Doe mij maar mensen die wat natuurlijker zijn.
Oud 03-04-2006, 21:52
Pandora
Pandora is offline
Blijft het leukste programma rond die tijd. Matthijs vond ik altijd erg goed (voornamelijk ook door de popquiz), maar de laatste tijd zijn er wel kleine dingen die me lichtelijk kunnen irriteren. Dat drammerige kán leuk zijn, maar het moet geen trucje worden dat elke keer wéér uit de kast wordt getrokken. Ietwat nuance zou hem, naar mijn mening, waarschijnlijk niet misstaan.

Verder niets meer dan lof voor Matthijs hoor.
Oud 03-04-2006, 23:49
D@mien
D@mien is offline
Ik vind café de wereld wel geinig om te zien .. niet echt iets om over de grond te rollen van het lachen, maar zo af en toe zit er een leuke aflevering tussen (zoals die met de 'Bond tegen het vloeken'.. die was geniaal ) Ik heb wel et idee dat ze te weinig personages gebruiken.. vroeger toen et nog onderdeel was van Vara Laat waren er veel meer..(al gaat Theo van Gogh en Andre Hazes nu neitecht meer )

Et programma zelf is idd leuk om te kijken als je je verveelt, maar niet iets om thuis voor te blijven.
Oud 04-04-2006, 08:02
DROGO DROGAS
DROGO DROGAS is offline
Matthijs heeft altijd de ballen verstand van, alleen die vrouw kan even niet op haar naam komen probeerd zich een beetje in te leven met de geintervieuwde.
Reageren

Regels voor berichten