![]() |
|
![]() |
ik vond zojuist een mooie site waar wordt gebabbeld over de 10 dimensies. aangezien het op dit forum vaker over dimensies gaat, maar het laatste topic bijna een jaar oud is, lijkt me dit de beste plaats om even te wijzen op het flashfilmpje waar de 10 dimensies kort worden uitgelegd. (geloof niet dat de link eerder gepost is).
en ja, de site maakt reclame voor een boek, maar het filmpje is wel inspirerend (en uiteraard slechts 1 visie op de werkelijkheid). klik hier en ga via het navigatiemenu naar "imagining the tenth dimension
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() hoe zou je het simpeler uitleggen in lekentaal?
||
Verwijderd
|
Citaat:
a1e1 + a2e2 + a3e3 Die getallen a kan je coördinaten noemen en zijn voor elk punt uniek. In dit geval heb je dus met drie dimensies te maken. Voor een 'ruimte' met n dimensies heb je n eenheidsvectoren/kentallen nodig om een vector naar een gewenst punt te specificeren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het filmpje was erg verhelderend maar ook ik betwijfelde of de Béta's er ook zo tegenaan zouden kijken. Wel leuk iig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
de m theorie gaat alleen uit van 10 |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het filmpje overigens niet echt spectaculair en --zoals bij de meeste film-- besteedt het geen aandacht aan verantwoording van het getoonde. Wat ook een goede manier is om meerdere dimensies in te beelden zijn kleuren. Eigenlijk doen we dit vortdurend bij weerkaarten, grafieken etc. waarbij de kleur een 3e dimensie aangeeft van een bepaalde waarde bovenop 2 locatiedimensies (bij een weerkaart) of 2 andere dimensies (bij een willekeurige kaart).
||
Citaat:
Als je mij signature leest begrijp je vast ook mijn standpunt. Hierbij laat ik iedereen zijn waarheid onderzoeken, hoewel ik van mening ben dat je de werkelijkheid nooit zult vinden door er eeuwig over na te denken. Dat heb ik zelf 3 jaar constant gedaan tot een depressie aan toe... Vriendelijke groet, Chris
||
![]() |
Citaat:
![]() uiteraard kun je nooit buiten je eigen denkvermogen denken, maar dat wil niet zeggen dat we binnen dat kader niet op zoek kunnen gaan naar verklaringen. de exacte wetenschap is grotendeels gebaseerd op (1) afspraken en (2) theorieën (geen vaststaande bewijzen dus). zolang je dit erkent is er niets mis met het bedrijven van exacte wetenschap en kan het een waardevolle studie zijn.
|
Verwijderd
|
Hier is een maand terug nog een topic over geweest.
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1443345 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
imagining the 10th dimension mepsteen | 13 | 24-07-2006 17:34 | |
Hebben mensen wel genoeg 'logica' om dingen als quantumfysica te kunnen snappen? Verwijderd | 62 | 09-05-2006 17:07 | |
snaartheorie rozijntje | 42 | 23-09-2004 08:29 | |
4 dimensionaal en meer I love stars | 42 | 07-09-2004 17:01 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Sterrenkunde en Theoretische natuurkunde. Demon of Fire | 8 | 13-03-2002 08:34 | |
Meerdere ruimtelijke dimensies mogenlijk? Strange Dude | 36 | 08-03-2002 11:55 |