Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2007, 13:50
Tripp
Tripp is offline
Hallo allemaal,

Ik heb ff een vraagje. Weet er iemand nog een sportverreniging die een vorm van krijgskunst onderwijst? Ik zit namelijk nu 5 jaar op aikido, en ik wil graag overstappen naar een andere vorm: TaeKwon-do, Karate ofzo. Iets waarbij je ok trappen en stoten heb. Dus geen judo.

Ik heb ook al bij dieverse verrenigingen gekeken, maar daar is het allemaal zo duur.... (Ik ben een student en ik heb niet bepaald veel geld) Heeft iemand een tip/idee/oplossing.

Groetjes,
Tripp
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2007, 14:52
adon1s
adon1s is offline
Bij ons kan je sporten op de universiteit en kan je les krijgen in alle lessen die je maar wilt (ze hebben alleen geen jiu jitsu geloof ik). Dat kost geen moer.. Enigste dat je moet hebben is studentenpas en dan kan je voor iets van 40 euro per kwartaal sporten.
Oud 21-04-2007, 20:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Tripp schreef op 21-04-2007 @ 14:50 :
Hallo allemaal,

Ik heb ff een vraagje. Weet er iemand nog een sportverreniging die een vorm van krijgskunst onderwijst? Ik zit namelijk nu 5 jaar op aikido, en ik wil graag overstappen naar een andere vorm: TaeKwon-do, Karate ofzo. Iets waarbij je ok trappen en stoten heb. Dus geen judo.

Ik heb ook al bij dieverse verrenigingen gekeken, maar daar is het allemaal zo duur.... (Ik ben een student en ik heb niet bepaald veel geld) Heeft iemand een tip/idee/oplossing.

Groetjes,
Tripp
Ik doe Taekwondo (ITF), Ik betaal 12,50 contributie per maand, daarmee ben je welkom op elke training (2x wedstrijdtraining, 1x technische training) dus dat is goed te doen. Overigens wel gewoon een taekwondovereniging, dus geen sportschool oid.

Karate is toch vrij statisch, ik denk dat je met taekwondo en kickboxen misschien wat meer vrijheid hebt aangezien dat ook redelijk groot is qua competities.
Oud 22-04-2007, 10:52
Tripp
Tripp is offline
Citaat:
Carn schreef op 21-04-2007 @ 21:50 :
Ik doe Taekwondo (ITF), Ik betaal 12,50 contributie per maand, daarmee ben je welkom op elke training (2x wedstrijdtraining, 1x technische training) dus dat is goed te doen. Overigens wel gewoon een taekwondovereniging, dus geen sportschool oid.

Karate is toch vrij statisch, ik denk dat je met taekwondo en kickboxen misschien wat meer vrijheid hebt aangezien dat ook redelijk groot is qua competities.
Taekowndo lijkt me inderdaad erg leuk om te doen. Ik ben gister ook bij een open dag wezen kijken (ITF), maar daat zeiden ze dat het 30,- euro per maand kost?

Weet je toevallig ook hoeveel het voor een volwassene kost, want ik ben 20. Misschien dat daar nog veel verschil in zit. Maar Taekwondo lijkt me inderdaad erg leuk.

Groetjes,
Tripp
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 13:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Tripp schreef op 22-04-2007 @ 11:52 :
Taekowndo lijkt me inderdaad erg leuk om te doen. Ik ben gister ook bij een open dag wezen kijken (ITF), maar daat zeiden ze dat het 30,- euro per maand kost?

Weet je toevallig ook hoeveel het voor een volwassene kost, want ik ben 20. Misschien dat daar nog veel verschil in zit. Maar Taekwondo lijkt me inderdaad erg leuk.

Groetjes,
Tripp
Prijs zal per vereniging wel verschillen, het kan ook incl. of excl. bondsgeld zijn. Prijzen jeugd/volwassen zijn vaak gelijk, gewoon even bellen!
Oud 19-05-2007, 10:37
Metal
Metal is offline
Citaat:
Tripp schreef op 21-04-2007 @ 14:50 :
Hallo allemaal,

Groetjes,
Tripp
Krijgkunst? Taekwondo? Karate?
In één zin?

Het zijn sporten, budo. Het strookt dan ook allang niet meer met de oorspronkelijke gedachte achter de """kunst""". Dus krijgskunst. Ik weet dan ook niet wat je precies wil? Wil je competitie? Wedstrijden? Dan zou ik zoals carn al zei ITF gaan beoefenen.

Wil je je daarintegen puur alleen effectief kunnen verdedigen, op straat, dan zul je toch echt iets anders moeten gaan doen. Kan dat je juist full-contact wil, meer voor de lol, je hebt immers aikido gedaan. Dus dat kan ik niet echt opmaken.

Krijgskunsten zijn die ninjitsu dingen, kin po rei, een vriend van mij deed daar een 'combat' variant van. Dat viel wel enigzins makkelijk aan te leren. Ninjitsu daarentegen kun je 5 jaar doen en dan kun je bij wijze van spreke nog niets. Staat tegenover dat wanneer je er écht gedrild in bent, jaren, jaren, jaren, jaren, je wel echt iets heel unieks eigen hebt gemaakt. Er zijn scholen die het geven, maar dat is echt serieuze bizzniz. Het zijn centra die dat doen, en die doen alleen dat. Er zijn scholen die een toelating handhaven, dus een persoonlijkheids gesprek, hoe je in het leven staat, en ze zien snel genoeg of jij je aan deze kunst wilt binden. Het vereist heel veel toewijding, en het is heel zwaar. Vaak zie je dat ze elke 2 maanden (of vaker) een survival weekend houden en dat is dan ook echt aardig afzien.

Dus, wat wil je zelf? Wat zoek je? Ik heb jaren (met tussenpauzes) muay thai gedaan en de oppervlakkige aanpak van de sport zelf begon me een beetje de keel uit te hangen. Ik wil ook echt iets leren, niet 3 keer per week een beetje dezelfde stoot en trap combinaties herhalen. Plus al het paupervolk wat erop afkwam, en die scholen slash witwas fitnesscentra's zijn verre van persoonlijk.

Nu doe ik Wing-Tsun, en daar vind ik wel voldoening in. (gitaar, hippie, boom, cuddling). Het is gewoon een vorm van kung-fu, maar als combat system. Geen competitie, geen zwarte banden die voor 100 euro kunt afkopen bij van die McDojo's. Snel, hard en effectief. En ik zit op een relaxte school (wing tsun en escrima, dat is het enige), een relaxte sifu waar je ook gewoon mee lult. Ik vind het allemaal best.
Oud 21-05-2007, 09:17
Verwijderd
Ninjitsu en wing tsun lijkt mij nogsteeds een van de betere combinaties
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten