Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Karate is toch vrij statisch, ik denk dat je met taekwondo en kickboxen misschien wat meer vrijheid hebt aangezien dat ook redelijk groot is qua competities.
||
Citaat:
Weet je toevallig ook hoeveel het voor een volwassene kost, want ik ben 20. Misschien dat daar nog veel verschil in zit. Maar Taekwondo lijkt me inderdaad erg leuk. Groetjes, Tripp |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
In één zin? Het zijn sporten, budo. Het strookt dan ook allang niet meer met de oorspronkelijke gedachte achter de """kunst""". Dus krijgskunst. Ik weet dan ook niet wat je precies wil? Wil je competitie? Wedstrijden? Dan zou ik zoals carn al zei ITF gaan beoefenen. Wil je je daarintegen puur alleen effectief kunnen verdedigen, op straat, dan zul je toch echt iets anders moeten gaan doen. Kan dat je juist full-contact wil, meer voor de lol, je hebt immers aikido gedaan. Dus dat kan ik niet echt opmaken. Krijgskunsten zijn die ninjitsu dingen, kin po rei, een vriend van mij deed daar een 'combat' variant van. Dat viel wel enigzins makkelijk aan te leren. Ninjitsu daarentegen kun je 5 jaar doen en dan kun je bij wijze van spreke nog niets. Staat tegenover dat wanneer je er écht gedrild in bent, jaren, jaren, jaren, jaren, je wel echt iets heel unieks eigen hebt gemaakt. Er zijn scholen die het geven, maar dat is echt serieuze bizzniz. Het zijn centra die dat doen, en die doen alleen dat. Er zijn scholen die een toelating handhaven, dus een persoonlijkheids gesprek, hoe je in het leven staat, en ze zien snel genoeg of jij je aan deze kunst wilt binden. Het vereist heel veel toewijding, en het is heel zwaar. Vaak zie je dat ze elke 2 maanden (of vaker) een survival weekend houden en dat is dan ook echt aardig afzien. ![]() Dus, wat wil je zelf? Wat zoek je? Ik heb jaren (met tussenpauzes) muay thai gedaan en de oppervlakkige aanpak van de sport zelf begon me een beetje de keel uit te hangen. Ik wil ook echt iets leren, niet 3 keer per week een beetje dezelfde stoot en trap combinaties herhalen. Plus al het paupervolk wat erop afkwam, en die scholen slash witwas fitnesscentra's zijn verre van persoonlijk. Nu doe ik Wing-Tsun, en daar vind ik wel voldoening in. (gitaar, hippie, boom, cuddling). Het is gewoon een vorm van kung-fu, maar als combat system. Geen competitie, geen zwarte banden die voor 100 euro kunt afkopen bij van die McDojo's. Snel, hard en effectief. En ik zit op een relaxte school (wing tsun en escrima, dat is het enige), een relaxte sifu waar je ook gewoon mee lult. ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Filosofie achter de martial arts Canine 13 | 3 | 27-03-2007 21:03 | |
Lifestyle |
80's (en je) lifestyle-topic met vooral en bovenal plaatjes. Broeder | 115 | 14-12-2006 17:02 | |
De Kantine |
Waar bestellen wapenstok? no pain n death | 21 | 24-02-2004 10:43 | |
Vrije tijd |
Vechtsport Upke | 101 | 28-08-2003 19:28 | |
Films, TV & Radio |
Wat is jouw favo genre? Martijn | 51 | 24-04-2003 16:14 |