Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 14:28
Upke
Upke is offline
Okee wie van jullie mensen vind welke vechtsport het beste te kunnen gebruiken of straat? Ik zelf vind Kempo 1 van de beste, en wat jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2003, 23:08
Verwijderd
van wat ik zelf gedaan heb jiujitsu, en karate
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 12:49
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Een beste vechtsport voor op straat bestaat volgens mij niet.
Er zijn andere factoren die meer meespelen.

Ik zal dan wat elementen noemen waarvan ik vind dat ze er in moeten zitten voor op straat.

-full contact sparren, om te wennen aan klappen krijgen en uitdelen en zo, zelfde geld voor worstelen en zo.
-zowel staande technieken, stoten en schoppen als grondvechten.
verdedigen tegen wapens zoals messen en stokken cq knuppels en zo.
-meerdere tegenstanders !!!!!! veel vechtsporten beginnen daarmee na een paar jaar of zo, maar kijk naar de realiteit, dit moet gewoon als basis.
- effectieve manieren om je tegenstander uit te schakelen,,, denk aan knieschijf stukschoppen, andere botten breken, aanvallen naar de strot, ogen, ruggregraat en noem maar op.
Ook aikido technieken kunnen hier onder vallen als ze goed aangeleerd zijn.

jiu jitsu heeft deze elementen in zich, kempo ook volgens mij maar dat ken ik niet goed. hapkido is ook een goede stijl daarvoor.
Volgens mij krav maga ook, wat ik er over lees is ereg goed,, maar ja, ik heb het nooit geprobeerd.


dat was het wel zo'n beetje. Verder zou ik er heel erg op letten wat de achtergrond is van de leraar cq lerares .
Het belangrijkste is dat deze een goede kijk heeft hoe het er op straat aan toe gaat. en je moet voor jezelf kijken wat je leuk vind en zo.

Zelf combineer ik nu boksen en freefight. Ze missen toch een hoop elementen voor wat op straat nodig is, maar ik red me prima.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:20
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Muay Thai is wel geinig, je leert er in elk geval incasseren en goed slaan enz...
Krav Maga is ook heel goed, vooral als je met wapens oid wordt aangevallen
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 16:48
Verwijderd
als het je puur om het 'vechten op straat' gaat is krav maga naar mijn mening een van de meest effectieve sporten die je kan beoefenen.
Ik hoop dat je het eventueel wil gaan doen om jezelf te verdedigen en je aanvaller(s) buiten gevecht te kunnen stellen en niet om zelf als agressor op te treden... het eerste sta ik volledig achter, het tweede niet.

dat vind ik dan ook jammer aan iets als krav maga, zover ik weet wordt er niet veel aandacht besteed aan 'innerlijke balans' en beheersing ed. dan krijg je dus dat deze technieken bij personen terecht komen die er voor mijn gevoel misbruik van gaan maken wat ik dan weer erg jammer vind.

maar dat wou je allemaal niet weten natuurlijk

greetz, FoX
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 17:11
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
eerlijk gezegd vind ik dat er maar heel weinig sportscholen zijn waar er echt aandacht is voor innerlijke kracht en balans.
meditatie en zo is bij veel sporten nauwlijks meer dan een formaliteit.

wat ik zo jammer vind aan krav maga is dat ze dat niet hier in de buurt van drachten geven.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 09:40
Upke
Upke is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 11-06-2003 @ 13:49:
Een beste vechtsport voor op straat bestaat volgens mij niet.
Er zijn andere factoren die meer meespelen.

Ik zal dan wat elementen noemen waarvan ik vind dat ze er in moeten zitten voor op straat.

-full contact sparren, om te wennen aan klappen krijgen en uitdelen en zo, zelfde geld voor worstelen en zo.
-zowel staande technieken, stoten en schoppen als grondvechten.
verdedigen tegen wapens zoals messen en stokken cq knuppels en zo.
-meerdere tegenstanders !!!!!! veel vechtsporten beginnen daarmee na een paar jaar of zo, maar kijk naar de realiteit, dit moet gewoon als basis.
- effectieve manieren om je tegenstander uit te schakelen,,, denk aan knieschijf stukschoppen, andere botten breken, aanvallen naar de strot, ogen, ruggregraat en noem maar op.
Ook aikido technieken kunnen hier onder vallen als ze goed aangeleerd zijn.

jiu jitsu heeft deze elementen in zich, kempo ook volgens mij maar dat ken ik niet goed. hapkido is ook een goede stijl daarvoor.
Volgens mij krav maga ook, wat ik er over lees is ereg goed,, maar ja, ik heb het nooit geprobeerd.


dat was het wel zo'n beetje. Verder zou ik er heel erg op letten wat de achtergrond is van de leraar cq lerares .
Het belangrijkste is dat deze een goede kijk heeft hoe het er op straat aan toe gaat. en je moet voor jezelf kijken wat je leuk vind en zo.

Zelf combineer ik nu boksen en freefight. Ze missen toch een hoop elementen voor wat op straat nodig is, maar ik red me prima.
Ja bij Kempo leren wij meteen sparren tegen meerdere mensen, en ook nog bijvoorbeeld de klas verdelen in 2 groepen die dan vervolgens moeten gaan vechten tegen elkaar!! Alles mag... Ja Kempo vind ik ook een goeie voor de straat, want daar leer je ook knieschijven mollen en al die shit.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 13:31
Verwijderd
ninjutsu, ogen prikken, knieschijven kapottrappen, haar trekken, in de ogen spugen, allerlij geniepige truucjes waar je op straat mee wint van iemand. Ook veel blokken, ik zit er nu 3 jaar op en ik blok echt alles, en ook grond worstelen leer je heel veel, de grondtechnieken en klemtechnieken bij ninjutsu stammen af van jiu jitsu, ofandersom, en lijken echt heeeeel veel op elkaar.

Muay thai : gewoon bruut rammen stoten en trappen

maarja, uiteindelijk is elke vechtsport goed voro opstraat, het ligt uiteindelijk gewoon aanjezelf.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 13:39
Upke
Upke is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 12-06-2003 @ 14:31:
ninjutsu, ogen prikken, knieschijven kapottrappen, haar trekken, in de ogen spugen, allerlij geniepige truucjes waar je op straat mee wint van iemand. Ook veel blokken, ik zit er nu 3 jaar op en ik blok echt alles, en ook grond worstelen leer je heel veel, de grondtechnieken en klemtechnieken bij ninjutsu stammen af van jiu jitsu, ofandersom, en lijken echt heeeeel veel op elkaar.

Muay thai : gewoon bruut rammen stoten en trappen

maarja, uiteindelijk is elke vechtsport goed voro opstraat, het ligt uiteindelijk gewoon aanjezelf.
Precies het ligt aan jezelf, hee bij kempo krijgen wij ook op de grond doorgaan vechten dat is het mooiste. En niet als bij dat zwakke Taekwondo waar je niet eens onder de gordel mag trappen!!!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:42
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
jij blokt echt alles?????????
zulle we es proberen???
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:47
jeas
jeas is offline
Ik zit op hakitakiwegzaki hahaha
Nee een vechtsport is meer een training voor algemene lichaams beheersing, controle en je leert je lichaam te gebruiken vechten is iets anders.
Tips op straat:

- Sla altijd het eerst en raak je tegenstander op de neus.
- Probeer mer je ellebogen te werken dan voel je zelf minder pijn als met je vuisten.
- vecht altijd op korte afstand dus geen afstands schoppen.
- Probeer de delen delen van je tegenstander te raken.
- Tanden zijn altijd een goed doelwit.
- Als het lukt pak je tegenstander dan onder je arm en trek zijn nek zo stak mogenlijk vast in de holte van je elleboog mooi zou zijn als je daarbij ook zijn luchtweg afsluit dan stikt hij of je breekt zijn nek.
- Trappen in de onderrug en in de nek werken ook.

Tip van Flip!
Vecht niet
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 16:46
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Met alle respect Jeas, maar je zit er op een paar punten een beetje naast wat straatvechten betreft.

ten eerste zijn er vechtsporten cq krijgskunsten die mensen wel specifiek voor dit doel opleiden.

Ook zijn sommige tips van je niet erg practisch.
eerst slaan is effectief maar doet het niet echt leuk in de rechtzaal.

tanden zijn geen goed doelwit,, ten eerste schakel je er je tegenstander niet mee uit tenzij hij er in stikt.
Maar tanden zijn vrij hard en scherp dus riskeer je bloedcontact als je er op slaat en dat is nou niet altijd een goed idee.

maar wel bedankt voor de tips verder
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 18:33
Verwijderd
Fast, reliable, simpel and EFFECTIVE 'no mercy' streetfighting techniques by Dmtdmt




Staand vs 1 tegenstander. (bij alle technieken geef jij de eerste stoot) (ik weet ook wel dat er veel meer zijnmaar dit zijn echt de succes gegarandeerd plekken, buikstoten kun je nooit op rekenen omdat je bij sommige mensen gewoon echt geen flikker mee doet, die hebben of heel veel vet of ze kunnen gewoon een aardige stoot hebben.)

- Strot, als je met platte hand of vuist op het strot slaat dan is ie meteenbuiten spel, pas wel op dat je hier iemand dus mee kan doden.

- Neus, tegenstander krijgt meteen tranen in ze ogen, ogen gaan automatisch dicht vaak, en bloed giet eruit en het doet ooknog heelerg pijn Geef je tegenstander niet de kans om te herstellen, maar geef direct een lowkick tegen de bovendijbeen of een uppercut naar de kaak.

- Edele delen, tsjah vanzelfsprekend. Korte trap naar de ballen, knie omhoog tillen en voet in zn kruis slingeren. Meteen opvolgen door een serie stoten naar het gezicht.

- buitenkant Bovendijbeen, loopt een belangrijke spier, ben de naam ff kwijt, maar een hard geplaatste lowkick (wel met scheen inkomen en je hele heup indraaien) krijgt iemand vaak in 1 x op de grond, meteen opvolgen met stoten naar de neus/kaak om er echt zeker van te zijn dat ie neergaat.

- Oren, Sla met allebij je platte handen op de oren van je tegenstander, als je dit hard doet krijgt hij een ongelovelijk harde knal in zn kop, ik heb dit 1 x meegemaakt, en ik kan je verzekeren dat het heel erg pijndoet :/. In je oren zit ook nogeens je balansregeling dus je word ooknog helemaal duizelig Meteen opvolgen met lowkick en of stoten.





FF eerst wat vertellen, als je eenmaal op de grond bent met je tegenstander, (wat heel vaak gebeurd mits je geen fouten maakt tijdens het staand vechten) is het echt alles of niets. Ga compleet uit je dak, laat je warrior instinct in je opkomen, voel je agressie maar hou tegelijkertijd nog controle, dit is 1 van de moeilijkste dingen op te kunnen doen bij een gevecht, namelijk controle houden. Adem rustig, blijf geconcentreerd, maar je technieken moeten vanzelf komen, tegelijkrtijd moet je ooknog met hart geest en alle innerlijke kracht vechten die je bij elkaar kan schrapen. (geld niet alleen voor grondgevechten trouwens).
Laat trouwens nooit emoties zien, ook niet woede, wees emotieloos, kijk je tegenstander niet in de ogen maar kijk tussen zn ogen of naar zn voorhoofd. Als je aan het vechten bent kan je soms aflezen in iemandse ogen wat hij gaat doen, maar reken er maar niet op.


op de grond vs 1 tegenstander.

- Haren, als je tegenstander haar heeft om aan te trekken moet je hier gebruik van maken, als je eenmaal zn haar vast hebt kun je je vaak omhoogtrekken, of gaan staan, wel ervoor zorgen dat jij de controle hebt, dus laat die hoeken en stoten komen.

- Ogen, als je echt binnen berijk bent kun je zn ogen proberen te prikken, dit zorgt er simpelweg voor dat hij niet meer kan zien, simpel ofniet Bij benouwde en moeilijke situaties, bijvoorbeeld houdgrepen, of waarbij iemand je vastheeft, kun je vaak nog 2 vingers in iemand zn ogen dringen, meestal laten ze dan los.

- Edele delen, grijp erin of sla erin, knijpen heeft ook een goed effect, wel meteen opvolgen door harde elleboog stoten of kopstoten naar de neus gericht.

- Ellebogen, ben je eenmaal in ellebogen berijk, dan houd niks je meer tegen! Er zijn veel verschillende manieren om je ellebogen te gebruiken maar een goeie is om met je heup naar links te draaien en dan je elleboog in zn gezicht te slingeren. of doen alsof je met een hoek komt en dan een elleboogstoot plaatsen.

- Tanden, heeft je tegenstander je vast? Word je verrot getrapt? BIJTEN DIE ZOOI! zet je tanden flink in zn been, arm, of ... edele delen en hij laat je vanzelf wel los....



Dit alles is natuurlijk een korte samenvatting, ik kan uren doorgaan over de juiste mentale instelling en blok technieken etc etc maar dit is wat handige info voor de n00bs.


ik ben echt zo knetter als een garnaal, sorry voor de lastige zinnen

Laatst gewijzigd op 12-06-2003 om 18:43.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 19:02
ShoarmaSchaap
Avatar van ShoarmaSchaap
ShoarmaSchaap is offline
Eh
japie sei dat je gewoon je vuiste meot geberuike eh al die spleetoog sjit is onsin ,gewoon rammmen met je vuiste totdat je knokkels bloede eh de echte beikkels winnen so
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:34
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
hehehe heel verhaal , hopen dat iedereen het onthoud as die't nodig heeft

paar dingetjes:

je had het over grondgevecht
tip van mij,,,,op straat NOOIT DOEN!!!!!!!!!!!!
altijd proberen te voorkomen. Je weet ten eerste niet altijd of hij vrienden in de buurt heeft en as je gezellig boven op hem ligt te rammen of hem in een houdgreep te houden en zijn vriend gebruikt je hoofd als voetbal ben je niet echt happy.

Je weet ook niet wat voor wapens iemand bij zich heeft,,, op de grond kom je minder snel weg als hij opeens een mes tevoorschijn haalt.
Dus as je op de grond terecht komt , probeer zo snel mogelijk weer te staan. Schop hem lekker naar de grond,, schop zijn knieen of iets kapot zodat ie niet achter je aan komt,,, sloop zijn mobieltje en blijf lekker staan of loop weg of zo, maar ga nooit mee naar de grond.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:57
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Krav maga, wie dit kent en het hier niet mee eens is, heeft volgens mij niet alles op een rijtje :z

trouwens, hier is al een heel groot topic over geweest (zoek maar eens met de search functie)

oh ja en als laatste commentaar zover:

Citaat:
Muay thai : gewoon bruut rammen stoten en trappen
dmtdmt, zeker geen ervaring jong, is het wel? wat een onzin
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 21:59
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
dmtdmt schreef op 12-06-2003 @ 19:33:
Fast, reliable, simpel and EFFECTIVE 'no mercy' streetfighting techniques by Dmtdmt

knip...

tevens moet je met veel van deze tips, maar hopen dat je niet tegen een vechtsporter staat, want dan is het afgelopen met die tips en kun je vaak maar beter gaan rennen...

maarja sinds de opmerking "Muay thai : gewoon bruut rammen stoten en trappen " neem ik dmtdmt zijn antwoorden al niet meer zo serieus

dalijk is freefight nog gelijk aan ongecontroleerd rollenbollen en uithalen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 22:58
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
hehe ja handjes af van freefight freefight is ontzettend technisch en uiteraard kun je er nog steeds wel je energie in kwijt
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-06-2003, 00:54
Verwijderd
lol, ik bedoelde bruut stoten rammen niet letterlijk natuurlijk ,maar muay thai is gewoon een harde vechtsport, je leert ook letterlijk gewoon harde trappen plaatsen en hard rammen, ik doe het zelf toch ook, er zit natuurlijk veel skill enzo in maar je begrijpt wat ik bedoel.

En natuurlijk zijn die technieken niet om tegen andere vechtsporters te gebruiken, als 2 vechtsporters tegen elkaar gaan krijg je een heel ander gevecht, ik bedoel, als 2 kickboxers elkaar op straat tegenkomen, krijg je een ander gevecht als een kickboxer en een dronken boer die totaal geen beheersing heeft.

En die technieken zijn effectief, ninjutsu en jiu jitsu lijken veel op elkaar, en jiu jitsu is zeker geen slechte sport, veel van de klemmen, grepen en worpen zijn gewoon identiek. Wat ik uitlegde waren gewoon simpele technieken die je voordeel kunnen geven, vooral tegen onervaren mensen.

Maar wat mij ook op is gevallen, is dat mensen met veel vechtkennis haast niet of nooit de agressor zijn, die weten toch al dat ze goed kunnen vechten, mensen die ruzie komen zoeken etc zijn meestal lomp en onervaren, maar je weet maar nooit, je hebt ook van die foute die hun kennis misbruiken :/

Maar het ligt allemaal aan jezelf, je incaserings vermogen, en vooral timing. En ik weet niet wat jullie zouden doen, maar soms is rennen gewoon het beste, als 5 mensen me uitdagen en ik kan me erniet uitpraten dan ren ik liever gewoon weg gelukkig dat ik snel kan rennen

krav maga is idd een goeie vechtsport, maar alle vechtsporten zijn even goed. Voor eens en voor altijd : er is geen beste vechtsport. Sommige vechtsporten hebben inderdaad het straat-effectieve voordeel, maar uiteindelijk ligt het puur aan jezelf en je inzet en wil om goed te worden.

Ik bedoel, iemand die keigoed is in judo, die kan echt wel mindere kickboxers aan. Een keigoede kickboxer breekt een mindere judo'er. Its not the martial art wich makes the student, but the student wich makes the martial art.

Uiteindelijk ligt het aan jezelf op DAT moment. Ik ben er niet trots op ofzo, maar ik heb best vaak mezelf moeten verdedigen op straat en ook tegen veel verschillende mensen. Die technieken daarboven zijn dingen die voor MIJ werken. Het is voor iedereen anders. Ik zit ook op een sportschool en ik spar ook elke dag tegen mensen, dan is het natuurlijk een heel ander verhaal, dan is het skill vs skill, de gaten zoeken, goeie dekking houden, wachten op de juioste momenten, kort toeslaan, en vooral stamina, VEEL STAMINA.

En sorry als ik mensen had beledigd met dat 'hard rammen en stoten' over muay thai, maar ik bedoelde het niet letterlijk, was gewoon een voorbeeld van 1 van de dingen die je leert bij de sport. (en spreek me niet tegen dat je niet hard leert rammen stoten en trappen bij muay thai )

Laatst gewijzigd op 13-06-2003 om 00:58.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 01:36
magicwopke
magicwopke is offline
k1 RULEZZZZZZZ
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 10:58
Upke
Upke is offline
Citaat:
magicwopke schreef op 13-06-2003 @ 02:36:
k1 RULEZZZZZZZ
K1 sucks want je mag geen elleboogjes geven.

P.S. Zit ik soms bij de enige club die ook Hooligan sparren krijgt??
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 13:25
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
het klopt dat je eigen houding en zo belangrijker is dan je vechtsport.
Maar laten we niet vergeten dat verschillende vechtsporten je opleiden voor verschillende dingen.

er zijn sporten die je opleiden voor zelfverdediging en sporten die je opleiden voor een bepaalde tak van sport.
Een bokser leert goed stoten , goede balans, goed verdedigen tegen stoten etc. Maar we krijgen nooit afweertechnieken tegen messen,, die kreeg ik bij jiu jitsu en hapkido wel.
Bij freefight leer ik godzijdank een hele hoop van schoppen tot worstelen en we sparren gigantisch veel. Maar nog steeds geen wapens en meerdere tegenstanders.
Het is wel bruikbaar op straat maar het is niet compleet en niet bedoeld voor dat doel.

Ik blijf vinden dat als zelfverdediging je enige doel is dat je een sport moet zoeken met dat doel en dus ook een trainer die verstand heeft van wat er op straat speelt.
Dat is gewoon het belangrijkste.

Ik had op een mbo opleiding voor beveiliginjg zo'n verschrikkelijk wazig figuur voor zelfverdediging dat ik er 0,0 niks nada noppes aan had. Die man kwam uit het leger en is volgens mij amper buiten het bos geweest of zo.

krav maga lijkt me na wat ik er van gehoord heb meer dan het proberen waard. Ik nodig alle krav maga meesters bij deze uit om in de buurt van Drachten een sportschool te openen

Ik wil dus niet beweren dat judo , boksen, thaiboksen etc. niet bruikbaar is op straat want dat is het echt wel. Je leert alleen niet het hele plaatje en een hoop zogenaamde 'streetwise' dingen moet je er zelf bij bedenken.
hoe je bloedcontact voorkomt is bijv. wel belangrijk want je wil nie weten wat je zoal op kunt lopen.

Als iemand echt fanatiek is zou ik combinaties aanraden.
Bijvoorbeeld jiu jitsu samen met thaiboksen of zo. Dan leer je en goed knokken en je leeret de bruikbare dingen voor op straat.
Niet iedereen heeft er zoveel tijd voor helaas.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 15:06
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
dmt dmt: sorry voor mijn aanvallende reactie. Ik heb hier op het forum (ondanks dat ik neit al tevaak kom) al menig trieste reactie gezien van "lekker rammen" e.d. over mauy thai. Ondanks een redelijke aardige reply van je, dacht ik toch even dat jij er zo eens was
Je bent correct dat je bij muay thai redelijk hard doorstoot en ook moet leren nemen (it's all in the game), ook als je geen wedstrijdvechter bent. Waarom krav maga, mja...het is toch veel diverser dan kickboxen of boksen of judo. Daarbij is het ook zo erg gericht op het uitschakelen van de tegenstander door een onorthodoxe manier van vechten (kruis, ogen etc) dat ik denkd at krav maga toch iets voorligt op de meeste vechtsporten. Tevens wordt het gebruikt door het israelische leger en denk ik ook zeker dat dat iets zegt.

Helaas zijn er ook redelijkw at vechtsporters die (vooral pas en maar een paar maanden trainen) toch redelijk snel aangebrand zijn. Al is dat slechts een deel.

K-1 is wel aardig, jammer dat er soms gezeik is dat je geen knieen mag gerbuiken (kwalificatie ronden in frankrijk, parijs), maar toch wel aardig.

gimgamgommetje: er is (als ik het goed heb) slechts 1 (een!) officiele krav maga school in Nederland en dat is in Leiden. (of dat is weer oude informatie)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 15:34
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Ik had in eerste instantie ook gehoord dat Leiden de enige plek is waar je krav maga kunt beoefenen. Heb in iddels van mensen gehoord dat het nu ook in Rotterdam en Amsterdam kan. Ik hoor alleen zoveel dingen dus ik zou het niet weten.
Hoe dan ook, het is allemaal uit de richting dus ze moeten maar in drachten , leeuwarden of Groningen les gaan geven
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 16:36
SWA
SWA is offline
freefight, bij ons leer je vrijwel alles, grond, stoot, trap, wapens voor de hogere banden( ja vaag we gebruiken banden ofzo k snap ook niet precies hoe het is geregeled) maar het is zeer praktisch...
__________________
wazzaa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2003, 17:28
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 13-06-2003 @ 16:34:
Ik had in eerste instantie ook gehoord dat Leiden de enige plek is waar je krav maga kunt beoefenen. Heb in iddels van mensen gehoord dat het nu ook in Rotterdam en Amsterdam kan. Ik hoor alleen zoveel dingen dus ik zou het niet weten.
Hoe dan ook, het is allemaal uit de richting dus ze moeten maar in drachten , leeuwarden of Groningen les gaan geven
sja, hier bij den bosch is ook neit echt veel....naja...BJJ bij Remco Pardoel schijnt ook wel aardig te zijn en het is varierend
Met citaat reageren
Oud 13-06-2003, 18:13
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
Remco Pardoel is een bekend figuur in de vechtsportwereld,, daar kun je een hoop van leren iig.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 10:53
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Jui-jitsu lijkt me handig.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 15:32
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
gimgamgommetje schreef op 13-06-2003 @ 19:13:
Remco Pardoel is een bekend figuur in de vechtsportwereld,, daar kun je een hoop van leren iig.
inderdaad, hij was 2de bij een tournooi (pride of ufc ofzo?) naja, hij post ook wel eens op www.shoto.com
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 18:22
Sansonnet
Sansonnet is offline
Kyokushin Karate: full contact leer je het beste vechten... Maar als vrouw zijnde loop ik toch liever een blokje om dan dat ik me in gevaarlijke situaties begeef. Maar als het er op aan komt kan ik mezelf zeer goed verdedigen met een mengeling van Kyokushin, Aikido en nu ook in combinaties met Tang Soo Do.
Maar je hebt niet voor niets zo'n zware training bij vechtsporten: je moet ook hard kunnen rennen, haha, in ieder geval een belangrijk punt voor het vrouwelijke geslacht....
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 18:27
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik heb járen full contact karate gedaan, en vanaf mijn 4e jaar judo, heb ook nog aikido gedaan, maar dat was in mijn ogen geen succes.
Bovendien boks ik ook, maar dat niet in clubverband.

- Full contact karate, het beheersen van de techniek, en je raakt gewend aan het krijgen van klappen op pijnlijke plekken.
- Judo, voor het geval dát het op een worsteling aankomt.

Lijkt mij prima.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 22:37
Verwijderd
gewoon een striking martial art (dus vooral op stoten en blokken gericht) gecombineerd met een grappling art.

Ikzelf vind muay thai de beste striking art qua trappen en slaan

dus

ninjutsu / muay thai
jiu jutsu / muay thai

maarja, dat werkt voor mij,
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 23:38
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Ikzelf zit nu 9 jaar op American Kempo Karate een semi-contact mix van straatvechten en traditioneel oosterse martial arts.

Ik denk dat elke martial art zijn eigen sterke en minder sterke kanten heeft. Je kan het beste zoveel mogelijk met andere stijlen (naast je eigen'vaste') stijl meetrainen en van alle dingen die je onder ogen krijgt de dingen die jou beter maken eruit pikken.
__________________
beez
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 23:39
T-ijsje?
T-ijsje? is offline
Citaat:
Rawsteel schreef op 10-06-2003 @ 15:28:
Okee wie van jullie mensen vind welke vechtsport het beste te kunnen gebruiken of straat? Ik zelf vind Kempo 1 van de beste, en wat jullie?
Bedoel je American Kempo of Shoalin Kempo? waar train je eigenlijk? Ik zit bij Action Kempo Karate Dojo o.l.v. JJMA Hesselmann in Utrecht.
__________________
beez
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 13:54
Upke
Upke is offline
Citaat:
T-ijsje? schreef op 17-06-2003 @ 00:39:
Bedoel je American Kempo of Shoalin Kempo? waar train je eigenlijk? Ik zit bij Action Kempo Karate Dojo o.l.v. JJMA Hesselmann in Utrecht.
Dan denk ik dat ik American Kempo doe en ik train in Veghel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:28
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Sansonnet schreef op 14-06-2003 @ 19:22:
Kyokushin Karate: full contact leer je het beste vechten... Maar als vrouw zijnde loop ik toch liever een blokje om dan dat ik me in gevaarlijke situaties begeef. Maar als het er op aan komt kan ik mezelf zeer goed verdedigen met een mengeling van Kyokushin, Aikido en nu ook in combinaties met Tang Soo Do.
Maar je hebt niet voor niets zo'n zware training bij vechtsporten: je moet ook hard kunnen rennen, haha, in ieder geval een belangrijk punt voor het vrouwelijke geslacht....
Kom op, een beetje geëmancipeerder mag ook wel. Als je een vrouw bent ben je toch niet gelijk zwak?

Het is natuurlijk inderdaad wel het beste om gevaarlijke situaties uit de weg te gaan.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2003, 21:21
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 17-06-2003 @ 21:28:
Kom op, een beetje geëmancipeerder mag ook wel. Als je een vrouw bent ben je toch niet gelijk zwak?
.
krachtverschil is er nu eenmaal....
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 08:50
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 17-06-2003 @ 22:21:
krachtverschil is er nu eenmaal....
das waar. maar als je als vrouw al jaren op een vechtsport zit, ben je toch wel even iets vaardiger dan de eerste de beste sukkel opstraat, lijkt me!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 17:00
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef op 18-06-2003 @ 09:50:
das waar. maar als je als vrouw al jaren op een vechtsport zit, ben je toch wel even iets vaardiger dan de eerste de beste sukkel opstraat, lijkt me!
daar zit deels wat in. Deels omdat het altijd maar net van de situatie af hangt, als een man je vast heeft en jij geen judo/grappling/worstel technieken kent, dan heb je totaal geen verdediging (en waarschijnlijk als vrouw ook niet de kracht)...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:57
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-06-2003 @ 18:00:
daar zit deels wat in. Deels omdat het altijd maar net van de situatie af hangt, als een man je vast heeft en jij geen judo/grappling/worstel technieken kent, dan heb je totaal geen verdediging (en waarschijnlijk als vrouw ook niet de kracht)...
Als een man een andere man vastpakt heeft die volgens jou nog eens kans, als een man een vrouw vastpakt die vrouw niet?

Zelfs al ken je die technieken niet, dan kun je altijd wel iets doen om los te komen. Met je ellbogen beuken ofzo.

Wat kracht betreft, je kan krachttraining doen. Door het beoefenen van vechtsport wordt je opzich al krachtiger.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 20:24
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
ik denk dat mannen in die positie veel meer kans maken dan vrouwen ja. Het scheelt nogal in spierkracht, mits er geen speciale krachttraining is. Tuurlijk kan je krachttraining gaan doen en dan klopt er niks meer van mijn verhaal, maar als je alle minderheden apart moet gaan behalndelen, dan wordt het reageren in dit topic een dagtaak
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 10:55
Upke
Upke is offline
Als je kijkt naar fysieke kracht liggen de mannen (meestal) een stapje hoger. Maar maakt de man en vrouw allebei gebruik van innerlijke kracht, tjaah... dan denk ik dat man en vrouw daar beiden even sterk in is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 13:56
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 18-06-2003 @ 19:57:
Als een man een andere man vastpakt heeft die volgens jou nog eens kans, als een man een vrouw vastpakt die vrouw niet?

Zelfs al ken je die technieken niet, dan kun je altijd wel iets doen om los te komen. Met je ellbogen beuken ofzo.

Wat kracht betreft, je kan krachttraining doen. Door het beoefenen van vechtsport wordt je opzich al krachtiger.
Tuurlijk kan je proberen om los te komen als een man je vastpakt, maar mannen zijn nu eenmaal over het algemeen zwaarder en sterker en aangezien ik een lichtgewicht ben, ben ik dan dus zeker in het nadeel. Bovendien is een gevecht op straat altijd anders dan een kumite in de dojo, dus als een man bijvoorbeeld op verkrachten uit is, is het eerste wat hij doet de vrouw een flinke dreun tegen het hoofd verkopen (is bekend) zodat ze is uitgeschakeld en hij haar op de grond kan trekken. Vandaar dat ik zeg dat ik liever hard kan rennen of een blokje omloop als ik iets niet helemaal vertrouw...
En dat heeft niets met emancipatie te maken, dat is gewoon puur zelfbehoud.
In de dojo is het natuurlijk anders. Ik train bijna altijd met een man op Karate, waarvan ik best zou kunnen winnen in een gevecht. Maar in de dojo heb je regels, wat betekend dat ik niet bang hoef te zijn dat hij al zijn kracht aanwend om me bijvoorbeeld knock out te slaan...
En inderdaad, je wordt door het beoefenen van een vechtsport krachtiger, maar vergeleken bij een man van normale kracht en postuur ben ik een veertje en stelt die kracht geen zak voor.

Laatst gewijzigd op 19-06-2003 om 13:59.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 19:30
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Sansonnet schreef op 19-06-2003 @ 14:56:
Tuurlijk kan je proberen om los te komen als een man je vastpakt, maar mannen zijn nu eenmaal over het algemeen zwaarder en sterker en aangezien ik een lichtgewicht ben, ben ik dan dus zeker in het nadeel. Bovendien is een gevecht op straat altijd anders dan een kumite in de dojo, dus als een man bijvoorbeeld op verkrachten uit is, is het eerste wat hij doet de vrouw een flinke dreun tegen het hoofd verkopen (is bekend) zodat ze is uitgeschakeld en hij haar op de grond kan trekken. Vandaar dat ik zeg dat ik liever hard kan rennen of een blokje omloop als ik iets niet helemaal vertrouw...
En dat heeft niets met emancipatie te maken, dat is gewoon puur zelfbehoud.
In de dojo is het natuurlijk anders. Ik train bijna altijd met een man op Karate, waarvan ik best zou kunnen winnen in een gevecht. Maar in de dojo heb je regels, wat betekend dat ik niet bang hoef te zijn dat hij al zijn kracht aanwend om me bijvoorbeeld knock out te slaan...
En inderdaad, je wordt door het beoefenen van een vechtsport krachtiger, maar vergeleken bij een man van normale kracht en postuur ben ik een veertje en stelt die kracht geen zak voor.
Ok, achteraf gezien heb je wel gelijk. Maar dan is er nog wel een verschil in vaardigheid dat je tot je voordeel kan gebruiken. Als iemand jouw knock-out probeert te slaan moet je dat toch makkelijk kunnen blokken? Als jij de zwakke plekken van het menselijk lichaam weet, heb je niet eens zoveel kracht nodig om iemand uit te schakelen als je hem op een zwakke plek raakt.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:09
Upke
Upke is offline
Een vrouw moet gewoon haar nagels gebruiken, ringen, bijten, naaldhakken, dit is misschien ´vuil´ vechten, maar beter dan door een vuillak worden verkracht. Bijt gewoon zijn klote eraf!!
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 02:40
gimgamgommetje
gimgamgommetje is offline
verkrachters schrikken vaak af als je je hard verzet.
Dus hard schreeuwen,,,,,,ogen , strot, klote etc. etc. gewoon slopen die gozer. Een vrouw kan dat echt wel ondanks je nadeel .
Maar je moet hem overdonderen met je stem en met felheid.
En tja, dat moet ook een beetje in je zitten denk ik.
__________________
http://www.zelfverdediging.tk
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 09:23
Verwijderd
Zitten hier ook mensen op kung fu?
Dat lijkt mij pas een vette sport zelf heb ik een 6 jaar op judo gezeten maar daar heb je volgens mij bijna niks aan.
Maar ik zoek en heb gewoon NOOIT ruzie, alhoewel het soms niet te vermijden is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 11:12
Upke
Upke is offline
Citaat:
Syphon schreef op 20-06-2003 @ 10:23:
Zitten hier ook mensen op kung fu?
Dat lijkt mij pas een vette sport zelf heb ik een 6 jaar op judo gezeten maar daar heb je volgens mij bijna niks aan.
Maar ik zoek en heb gewoon NOOIT ruzie, alhoewel het soms niet te vermijden is.
Ik heb 11 jaar judo gedaan en ik ben blij dat ik het heb gedaan, dit geeft mij zoveel voordelen bij andere vechtsporten. Vooral bij kempo als we op de grond moeten vechten, echt Judo heb je degelijk wel wat aan. Ik wil niet overdrijven maar zodra ik iemand in een wuriging of klem heb zitten komt diegene niet meer los tenzij de afkloppen. En kung fu??? Tjaah daar heb ik zelf ook aan gedacht maar ik denk dat het toch te soft is aangezien het lijkt op Taekwondo.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 12:14
Verwijderd
Karate heb ik 9 jaar gedaan. En jammergenoeg kapte de leraar ermee, anders kon ik zeg maar de zwarte band hebben rond mijn 12e verjaardag.

Ik vind het gewoon een hele goede basis. De bewegingen kan iedereen maken, en zijn toch doeltreffend. Verder leer je jezelf aardig goed te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:44
Sansonnet
Sansonnet is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 19-06-2003 @ 20:30:
Ok, achteraf gezien heb je wel gelijk. Maar dan is er nog wel een verschil in vaardigheid dat je tot je voordeel kan gebruiken. Als iemand jouw knock-out probeert te slaan moet je dat toch makkelijk kunnen blokken? Als jij de zwakke plekken van het menselijk lichaam weet, heb je niet eens zoveel kracht nodig om iemand uit te schakelen als je hem op een zwakke plek raakt.
Tuurlijk heb je een voordeel met je vaardigheden als vechtsporter. Alleen lukt het je nooit om alle aanvallen te blokken, aangezien je die lang niet kan voorspellen, zeker niet op straat. Kijk maar naar het vrij vechten in de dojo: je wordt altijd wel een keer geraakt, hoe erg je je best ook doet om dat te voorkomen...

Citaat:
ReV3rEnD schreef op 20-06-2003 @ 13:14:
Karate heb ik 9 jaar gedaan. En jammergenoeg kapte de leraar ermee, anders kon ik zeg maar de zwarte band hebben rond mijn 12e verjaardag.

Ik vind het gewoon een hele goede basis. De bewegingen kan iedereen maken, en zijn toch doeltreffend. Verder leer je jezelf aardig goed te verdedigen.
Welke stijl Karate heb je gedaan en doe je nu nog aan een vechtsport? Karate vind ik idd ook een goede sport voor iedereen, het geeft je gewoon zelfvertrouwen en het is fantastisch om te doen..!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Vechtsport als Profielwerkstuk ( Wushu)
xuan117
2 04-09-2009 14:56
Vrije tijd [Vechtsport] Maar welke?
aap777
50 15-12-2004 14:55
Vrije tijd Welke vechtsport?
Rerisen Phoenix
89 30-04-2003 16:23
Vrije tijd Oosterse vechtsport suggesties???
Systematica
2 19-03-2003 19:05
Vrije tijd Vechtsport
Fade of Light
9 24-12-2002 11:04
Vrije tijd vechtsport of voetbal?
what may come
10 24-11-2002 22:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.