Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2006, 09:24
Joris
Joris is offline
Hoi,

Ik ga met 3 vrienden naar Parijs toe voor een week. Ik ben een jaar weggeweest en zodoende gaan we wat leuks doen met z'n allen.

Een week is best lang om alleen langs de hoogtoeristische spots te gaan. Dus bij deze. Kent iemand nog onontdekte plekjes of iets wat heel erg aan te raden is?
Oud 13-08-2006, 12:15
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Joris schreef op 13-08-2006 @ 10:24 :
Hoi,

Ik ga met 3 vrienden naar Parijs toe voor een week. Ik ben een jaar weggeweest en zodoende gaan we wat leuks doen met z'n allen.

Een week is best lang om alleen langs de hoogtoeristische spots te gaan. Dus bij deze. Kent iemand nog onontdekte plekjes of iets wat heel erg aan te raden is?
Het riool van Parijs schijnt uniek te zijn.
Oud 13-08-2006, 15:28
Verwijderd
Koop een Time Out of Lonely Planet van Parijs en je bent wel meer als een week zoet met alle (ook meer onbekende) dingen te bezoeken. Ook handig voor zgn. 'cheap eats'.
Oud 13-08-2006, 21:13
Joris
Joris is offline
Citaat:
MCH schreef op 13-08-2006 @ 16:28 :
Koop een Time Out of Lonely Planet van Parijs en je bent wel meer als een week zoet met alle (ook meer onbekende) dingen te bezoeken. Ook handig voor zgn. 'cheap eats'.
Hey MCH

Ja, misschien wel goed idee. (ik hoopte alleen dat ik door het hier te posten het geld er niet aan hoefde uit te geven, maar misschien toch maar wel).

dankje iig
Oud 13-08-2006, 23:41
Verwijderd
Ze zijn misschien wat duurder als de standaard boekjes, maar zeker het geld waard.
Oud 14-08-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 14-08-2006 @ 00:41 :
Ze zijn misschien wat duurder als de standaard boekjes, maar zeker het geld waard.
duurden DAN, meer DAN .
Oud 14-08-2006, 11:43
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
ik las in de ArkeFlyer op onze vlucht dat je ook voor een niet al te hoog bedrag met een oude fiat door de stad kan tuffen, met gids, ik dacht dat het rond de 35 euro lag, moet je ff googlen, misschien is het een idee
Oud 14-08-2006, 15:46
Ieke
Ieke is offline
---> Europa
Oud 03-09-2006, 14:51
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Pere Lachaise (het kerkhof) is niet zo heel bekend, maar wel super leuk en interessant! Daar kun je uren dwalen en de meest mooie grafhuisjes bekijken. Verder schijnt het riool idd erg mooi te zijn.
Oud 03-09-2006, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Marloes-Nanouk schreef op 03-09-2006 @ 15:51 :
Pere Lachaise (het kerkhof) is niet zo heel bekend, maar wel super leuk en interessant! Daar kun je uren dwalen en de meest mooie grafhuisjes bekijken. Verder schijnt het riool idd erg mooi te zijn.
Volgens mij is dat kerkhof dus juist weer 1 van de trekpleisters, zzz.
Oud 05-09-2006, 17:03
200E
200E is offline
Père Lachaise is inderdaad juist een trekpleister, aangezien daar vele bekende Fransen begraven liggen.

Het riool is inderdaad uniek, maar je moet niet bang zijn van ongedierte en een goede kaart ervan hebben.

De metrotunnels zijn ook een belevenis wanneer je deze te voet bezichtigt, wel metrokaart meenemen en oppassen voor de stroomleiding, deze loopt in het midden tussen de rails.

Maar aan een week heb je niet genoeg hoor. Als je in de rij hebt gestaan voor de Eiffeltoren dan ben je al een halve dag verder En als je het Louvre helemaal wil bekijken, dan heb je ook minimaal een week nodig.

De paleizen van Versailles en Fontainebleau zijn als excursie ook de moeite waard!
Oud 13-09-2006, 00:23
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
pere lachaise is wel een trekpleister maar het is daar niet druk ofzo... wij liepen daar bijna in ons eentje
Oud 25-09-2006, 22:32
Ann
Ann is offline
Citaat:
Het riool van Parijs schijnt uniek te zijn.
Haha ja, die rioolbuizen lopen hetzelfde als de straten van parijs en ook hebben ze de straatnamen precies op dezelfde plaatsen als boven de grond gedaan.

En ik denk dat je als je wandelt in Parijs vanzelf mooie gebouwen tegen komt. Aanrader vind ik studenwijk quartier Latin... heel sfeervol allemaal.
Oud 26-09-2006, 22:05
Sade
Sade is offline
Inderdaad gewoon reisgidsjes halen, ga zelf binnenkort ook naar Parijs en heb om ideetjes op te doen bij De Slegte een engels boekje over Parijs gekocht, was maar 5 euries en er staat genoeg te doen in

Regels voor berichten