Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2006, 19:54
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Hoi, Ik ben bezig met een onderzoek (Voor school) een onderdeel daarvan is aan aantal begrippen fatsoenlijk "meetbaar" defineren zodat ik ze later kan toetsen met een programma.

kortom voldoet mijn programma straks aan de gestelde definitie leren dan zou het programma dus moeten leren (anders klopt de definitie niet).

Het zijn dus de eigenschappen waar een systeem / mens / iets aan moet voldoen voordat je kan zeggen dat het leert, en dan bedoel ik leren op een "menselijke manier".


Ik ben al zover:
-Het moet feedback (terugkoppeling) kunnen ontvangen uit zijn omgeving

-Het probeert positieve feedback te behalen en de negatieve te vermijden, op basis van eerdere ervaringen.

-Het moet door Trial And Error zelf kunnen proberen positieve feedback te bereiken

-Het bezit een soort ingebakken "instict" (voorgebakken routine) die zorgt dat Het gaat leren

*onder Het versta ik het systeem / mens

Iemand nog toevoegingen en / of op / aanmerking
(en kom aub niet met logisch kunnen redeneren, want dan moet je redeneren ook defineren, en begint het circus opnieuw)

Idem voor een definitie voor het woord "denken"

- Het in staat zijn tot het (redelijk) voorspellen van een feedback voordat daze is uitgevoerd
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000

Laatst gewijzigd op 01-09-2006 om 20:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2006, 20:14
Verwijderd
Offtopic, maar niet minder belangrijk: kijk het even op spel-/typfouten na.

Ik zal vanavond of morgen even kijken in mijn boek over onderwijspsychologie, wat daar ook al weer precies als definitie van leren staat. Al denk ik dat je via google ook al veel definities kunt vinden.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 20:31
Verwijderd
"Learning is a persisting change in performance or performance potential that results from experience and interaction with the world."

Ik weet niet of het voldoende is als je zegt dat iemands gedrag (het gedrag van het programma) blijvend verandert door ervaring en interactie met de wereld?

[edit]Ik zal de bron er nog even netjes bij vermelden: Psychology of Learning for Instruction - Marcy P. Driscoll.[/edit]

Laatst gewijzigd op 01-09-2006 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 20:37
Verwijderd
Denken is het verwerken van informatie. Leren is het opslaan van waargenomen gegevens of resultaten van de verwerking van informatie.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 23:31
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-09-2006 @ 21:31 :
Ik weet niet of het voldoende is als je zegt dat iemands gedrag (het gedrag van het programma) blijvend verandert door ervaring en interactie met de wereld?
Als jij zelf weet wat de prikkels terug zijn (dat medieert) en het programma behald het beoogde effect (denk aan je leert een rekenmachine rekeken). Dan is dat toch leren (al is het op een laag niveau)
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Plan van aanpak
CoolRoel
10 13-09-2003 08:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.