Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2006, 19:09
coopergirl
coopergirl is offline
En ben je op kamers gegaan of meteen een appartementje of ben je gaan samenwonen?

Nou ik zal beginnen: 20 jaar en bijna 2 maand oud toen ik uit huis ging. Voor school was het niet zozeer nodig want dat was goed te reizen. Had het gevoel dat ik er aan toe was. Ik woon in een studentenhuis en heb 2 kamers, het enige wat ik deel is een douche.
Oud 23-08-2006, 19:13
jet
jet is offline
ik ben sinds 1 week het huis uit, dus sinds ik 18 en 3 maanden ben. ik ben verhuisd omdat ik in amsterdam ga studeren en het leuk vind daar ook te wonen. ik woon bij een hospita met 2 andere meisjes (die ik nog niet ken). heb mn eigen keuken, en deel de wc en douche

en ik heb een balkon (L)
Oud 23-08-2006, 19:26
coopergirl
coopergirl is offline
okay, klinkt leuk Op zich al een prestatie om in A'dam een kamer te krijgen..

Ik heb trouwens een tuin (daar dacht ik aan toen ik 'balkon' zag ) die tuin heeft een oppervlakte van ruim 30m2
Oud 23-08-2006, 19:26
Verwijderd
Ik ging uit huis omdat ik het anders te veel reizen zou zijn en ook omdat ik mijn ouders te bemoeierig vond (het zijn hele leuke ouders hoor, maar wel bemoeierig). Ik was toen 18 jaar en 4 maanden. Eerst woonde ik bij hospes maar dat was vreselijk want die waren nog veel bemoeieriger en bovendien gingen ze scheiden en na drie maanden ging ik naar een studentenhuis. Ik heb een klein slaapkamertje en ik deel een keuken en douche en een tamelijk grote woonkamer met 1 huisgenote, en de wc en wasmachine en voordeur deel ik met 4 anderen.

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 21:03.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 19:28
Hanneke
Hanneke is offline
Ik weet nog niet wanneer ik uit huis ga. Maar als ik ga is dat vooral omdat het me wel cool lijkt om op mezelf te wonen, want ik denk niet dat ik ver ga studeren (waarschijnlijk Utrecht of Leiden).
Oud 23-08-2006, 19:28
Verwijderd
Ik ben nog niet het huis uit, dat heeft te maken met mijn sociale problematiek en kamernood in Utrecht. Dat wil niet zeggen dat het thuis goed gaat. Maar ach, ik overleef het wel.

Utrecht is goed aan te reizen met het ov vanuit mijn woonplaats, dus ach.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 19:42
Drez
Drez is offline
18, voor mijn studie.
Oud 23-08-2006, 19:58
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ga zo snel mogelijk, zodra ik een kamer/woonruimte heb in Amsterdam. Maar ja, is lastig
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 23-08-2006 @ 20:58 :
Ik ga zo snel mogelijk, zodra ik een kamer/woonruimte heb in Amsterdam. Maar ja, is lastig
particulier? anti-kraak? of doe je 't via de woningbouwstichting?
Oud 23-08-2006, 20:08
Verwijderd
21, toen ik buiten de directe omgeving van mijn woonplaats ging studeren.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-08-2006 @ 21:03 :
particulier? anti-kraak? of doe je 't via de woningbouwstichting?
Mja, ik ben nog niet zo lang aan het zoeken dus ben alle opties nog aan het uitpluizen.

Overigens ga ik het huis uit omdat ik daar aantoe ben. Ik vind het heen en weer gereis niet zo erg, maar ik wil gewoon zelfstandig wonen. Daarbij wil ik het studentenleven van dichtbij meemaken.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:20
Verwijderd
Zodra ik een kamer heb. Omdat ik zelfstandig wil kunnen feesten en leven en liever geen moeder meer om me heen heb hangen de hele tijd.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 20:50
Verwijderd
18, omdat ik ging studeren. Ik woon in een studentenhuis met 2 andere studenten en ik deel daar de keuken, wc en douche mee. Het bevalt echt prima, ik kan doen en laten wat ik wil!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:15
Verwijderd
Ik ben nu een paar maanden geleden naar Den Haag. Ik ben volgens mij de jongste hier met 16 jaar. Omdat mijn ouders mij jong vonden/vinden hebben ze gelukkig wel gezorgd voor een heel gaaf appartement. Ik beschik over een eigen woonkamer, slaapkamer, keuken, douche&toilet. Ik deel de etage met een vrouw van 26 jaar en we delen een was-droogcombinatie. Het is op de eerste etage en ik heb het er erg naar mijn zin
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:25
Verwijderd
Citaat:
White Trash schreef op 23-08-2006 @ 22:15 :
Ik ben nu een paar maanden geleden naar Den Haag. Ik ben volgens mij de jongste hier met 16 jaar. Omdat mijn ouders mij jong vonden/vinden hebben ze gelukkig wel gezorgd voor een heel gaaf appartement. Ik beschik over een eigen woonkamer, slaapkamer, keuken, douche&toilet. Ik deel de etage met een vrouw van 26 jaar en we delen een was-droogcombinatie. Het is op de eerste etage en ik heb het er erg naar mijn zin
Kun je als minderjarige ook (mede)huurder worden? Wist ik niet.

OT:

Woon sinds februari in een 1-persoons wooncontainer (18 m2 netto) met eigen keuken en sanitair. Het enige wat ik moet delen (met 65 andere bewoners) is een wasmachine.

Waarom? Omdat ik het wel eens tijd vond worden en ik thuis wonen gewoon een beetje zat werd.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:28
PV
PV is offline
16, studeren, op kamers, in mn eentje.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:39
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 23-08-2006 @ 22:25 :
Het is een oud herenhuis met verschillende appartementen in. Mijn vader huurt het en ik woon er in. De verhuurder, makelaar en de gemeente zijn op de hoogte en hebben hun goedkeuring gegeven dus ik neem aan dat alles prima is. En wat betreft rekening is er geen probleem aangezien hij het betaalt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:41
TopDrop
TopDrop is offline
Net gezakt, dus nog een keer 6v, dus misschien volgend jaar op kamers.. dan ben ik 19, misschien in Delft of Utrecht. Reden? Omdat ik dan ga studeren misschien?
Oud 23-08-2006, 21:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik was 21 toen ik het ouderlijk huis verliet en op kamers ging.
Nu ik mijn opleiding bijna af heb, heb ik mijn kamer opgezegd en ben ik weer bij mijn ouders gaan wonen.
Nu een baan vinden en dan als ik wat gespaard heb na 1 of 2 jaartjes werken weer op mezelf gaan wonen.
Oud 23-08-2006, 21:59
wann
wann is offline
Ik was 17 jaar en 9 maanden ong. En dat was omdat ik ging studeren. Was erg goed te doen, maar ik kapte met m'n studie dus moest ik daaro weg (Campus UTwente).
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:13
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-08-2006 @ 22:25 :

OT:

Woon sinds februari in een 1-persoons wooncontainer (18 m2 netto) met eigen keuken en sanitair. Het enige wat ik moet delen (met 65 andere bewoners) is een wasmachine.

Waarom? Omdat ik het wel eens tijd vond worden en ik thuis wonen gewoon een beetje zat werd.
ik mag hopen dat er meer dan 1 wasmachine staat met 65 personen delen is wel heel veel zeg... Ik had juist gehoord dat die blokken heel klein waren maar 18m2 valt eigenlijk wel mee.
Oud 23-08-2006, 22:14
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
White Trash schreef op 23-08-2006 @ 22:15 :
Mag ik vragen waarom je ouders dat voor je willen betalen? Ik bedoel, Dan Haag is ook nog eens een van de duurste steden en als je niet uit huis hoeft vanwege studie ben ik wel benieuwd waarom ze het willen financieren Verder natuurlijk wel tof dat je het zo voor elkaar hebt
Oud 23-08-2006, 22:19
Briseïs
Briseïs is offline
Ik was 19. Ik was al een jaar op zoek naar een kamer omdat ik het zat was dat de laatste bus naar Noordwijkerhout om kwart over 11 ging. En sowieso de bus. Maar vier maanden voordat ik op kamers ging is mijn moeder naar Leiden verhuisd, dus toen was dat de reden niet meer. Ik was er gewoon aan toe. Ofzo.

Ik woon nu in een studentenhuis met 15 anderen. En het huis uit gaan is een van de beste dingen die ik de afgelopen tijd heb gedaan.
Oud 23-08-2006, 22:22
Shock
Shock is offline
Ik ben de laatste hand aan het leggen aan m'n kamer, dus 'k ben nog steeds 21 als ik hier wegga. Waarom.. omdat ik het hier thuis zat ben. M'n moeder heeft over bepaalde structurele dingen andere ideeën dan ik, ik heb behoefte aan zelfstandigheid en als ik volgend jaar ga studeren zit ik op 5 minuten van een intercitystation. Prima zo.
We hebben met 4 personen een huurhuis geregeld, dus allemaal een eigen kamer, gemeenschappelijke woonkamer/keuken/sanitair

Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 22:25.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:33
Qimm
Qimm is offline
22 jaar, huis gekocht met mijn vriendje om te gaan samen wonen , daarvoor hadden we al half en half samengewoond. Maar toen voor het eggie. Bevalt lekker
Oud 23-08-2006, 22:35
Dexter_M
Dexter_M is offline
Sinds een paar maanden ben ik het huis uit.
En woon ik met een goede vriendin van me samen, eerst ook nog me ex maar die is aan het reizen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:35
Balance
Balance is offline
Ik ben nu een aantal maanden op zoek, maar het schiet niet echt op mede door de eerstejaars periode en ook een beetje door mijn kieskeurigheid.
Oud 23-08-2006, 23:06
Verwijderd
Ik woon sinds 3 maanden op kamers. Volgend jaar ben ik klaar met school en wil ik naar een andere stad, mijn ouders en ik vonden het wel een goed idee om eerst eens dicht bij huis op kamers te gaan, kijken hoe het gaat enzo, of ik niet te eenzaam word of hele dagen in bed blijf liggen . Tot nu toe gaat het goed . Ik woon overigens in een vies studentenhuis met 4 jongens die ik nooit spreek , maar het bevalt wel .
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 23:16
arPos
arPos is offline
16
zelfstandige woonruimte
geen keuze
Oud 23-08-2006, 23:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik woon sinds vorig jaar mei in een speciale woonvoorziening voor mensen met autisme. Binnen een jaartje of twee verhuis ik naar Amersfoort.
Oud 23-08-2006, 23:44
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 23-08-2006 @ 23:13 :
ik mag hopen dat er meer dan 1 wasmachine staat met 65 personen delen is wel heel veel zeg... Ik had juist gehoord dat die blokken heel klein waren maar 18m2 valt eigenlijk wel mee.
Uh, ja, er staan er eigenlijk 2 En twee drogers. En ja, dat is nog niet alles, want als er binnenkort een extra 65-boxen-blok bijkomt, krijgen we nog 1 wasmachine en droger extra (!)

En ja, 18 m 2 is goed te doen Volgens de site zijn ze eigenlijk 21 m2, al met al.

Dinalfos: stoer, waar in Amersfoort, weet je dat al?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 23:50
owlbeer
owlbeer is offline
Ik was 20 toen ik het huis uit ging. En ik ging omdat mijn vader en ik echt niet meer onder 1 dak met elkaar konden wonen. En omdat ik het eerste jaar toch intern moest.
Oud 24-08-2006, 08:24
snoopy
snoopy is offline
Ik ben nu 23 jaar (en vier maanden ) en ik ben nu bezig met iets te zoeken.
Waarom? Tsja, ik heb het goed thuis, maar vind het ook wel leuk om een keer iets voor mezelf te hebben.
Oud 24-08-2006, 08:33
Severus
Severus is offline
Ik was toen 20 jaar oud (bijna 21, want nog geen vijf weken later was mijn verjaardag). De reden: ik ging op kamers wonen.
Oud 24-08-2006, 11:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
FIJN! Hoor ik net dat ik geen aanspraak maak op de UvA kameractie omdat ik niet van het VWO kom Jemig, ik ben toch eerstejaars? Doe niet zo moeilijk! Die enkeling die daar niet vandaan komt, tjeeee Ze doen ook echt alles om het HBO'ers zo moeilijk mogelijk te maken Bah!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 11:08
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 23-08-2006 @ 20:09 :
En ben je op kamers gegaan of meteen een appartementje of ben je gaan samenwonen?

Nou ik zal beginnen: 20 jaar en bijna 2 maand oud toen ik uit huis ging. Voor school was het niet zozeer nodig want dat was goed te reizen. Had het gevoel dat ik er aan toe was. Ik woon in een studentenhuis en heb 2 kamers, het enige wat ik deel is een douche.
Mijn verhaal komt veel overeen met het jouwe
Ik was ook 20 en bijna 2 maand toen ik het huis uit ging.
Voor school was het absoluut niet nodig, want ik woonde al in dezelfde stad. Maar ik vond dat ik er aan toe was en het kwam vrij toevallig ineens op m'n pad.
Woon nu op 13 m2, dat gaat 20 m2 worden volgende week, als het goed is. Want dan schuif ik door naar een andere kamer die dan (als het goed is, dus) vrij komt.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 11:29
Verwijderd
Ik was 21 jaar en 5 maanden en ik ging het huis uit omdat mijn studie erg ver weg was. Ik was er toen al anderhalf jaar aan toe.

Edit: en ik zit op kamers. Ik heb een eigen douche en de keuken en wc deel ik met acht andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 11:43
Verwijderd
Ik ging op kamers omdat het anders te ver reizen zou zijn, maar ik ging ook expres een beetje ver weg studeren zodat ik wel op kamers moest. Dus eigenlijk was ik er ook gewoon wel aan toe. Ik was 18 jaar en 8 maanden. Ik woon nog steeds in hetzelfde studentenhuis, we wonen er met zijn drieën en delen de badkamer en de keuken. Ik was toen niet echt kieskeurig (vanwege de reistijd moest ik ook gewoon echt een kamer hebben) dus misschien ga ik binnenkort wel op zoek naar iets beters/groters.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 11:47
Verwijderd
ik was 16 en een half, zwanger en daar was mijn moeder niet zo blij mee dus die wilde mij niet meer in huis hebben.
allemaal tehuizen gewoond en 1 dag voor mijn 18e verjaardag kreeg ik de sleutels van mijn eigen huis maar daar ben ik inmiddels ook al weer weg.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 12:03
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Naojan schreef op 24-08-2006 @ 12:47 :
ik was 16 en een half, zwanger en daar was mijn moeder niet zo blij mee dus die wilde mij niet meer in huis hebben.
allemaal tehuizen gewoond en 1 dag voor mijn 18e verjaardag kreeg ik de sleutels van mijn eigen huis maar daar ben ik inmiddels ook al weer weg.
oh jakkes zeg, dat is wel een heel erg vervelende manier om het huis uit te moeten...!! Heb je nu wel weer een ander onderkomen gevonden??
Oud 24-08-2006, 12:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-08-2006 @ 12:00 :
FIJN! Hoor ik net dat ik geen aanspraak maak op de UvA kameractie omdat ik niet van het VWO kom Jemig, ik ben toch eerstejaars? Doe niet zo moeilijk! Die enkeling die daar niet vandaan komt, tjeeee Ze doen ook echt alles om het HBO'ers zo moeilijk mogelijk te maken Bah!
Dat ze daar onderscheid in mogen maken, raar! Kun je niet in een uitzonderingspositie geplaatst worden oid
Oud 24-08-2006, 12:06
Verwijderd
17 jaar en 2 maanden, geloof ik.
Ik ging samenwonen omdat ik het gereis naar mijn vriend zat was. En ik was 't bij mijn ouders zat (ze hadden toen nogal veel ruzie, m'n vader was werkloos en zat de hele dag nukkig op de bank en dronk te veel, m'n moeder was zelden thuis, en ik deed praktisch het hele huishouden, wat nogal ondankbaar werk was, daarnaast kon ik een paar keer per week m'n vader naar bed brengen omdat hij het zelf niet deed).

Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 12:06
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
N00dles schreef op 24-08-2006 @ 00:44 :
Uh, ja, er staan er eigenlijk 2 En twee drogers. En ja, dat is nog niet alles, want als er binnenkort een extra 65-boxen-blok bijkomt, krijgen we nog 1 wasmachine en droger extra (!)

En ja, 18 m 2 is goed te doen Volgens de site zijn ze eigenlijk 21 m2, al met al.

Dinalfos: stoer, waar in Amersfoort, weet je dat al?
3 wasmachines voor 130 mensen Hebben jullie dan een schema of zo waar je eens per 2 weken aan bod komt... Ik bedoel, ik heb alleen mijn eigen wasgoed maar ik was al 3 keer per week ongeveer... Of was je ook wel eens bij je ouders?
Oud 24-08-2006, 12:08
Verwijderd
Het was een week voor mijn 21e verjaardag, nog geen jaar geleden. Ik ging in Malburgen-Oost in Arnhem wonen omdat mijn thuissituatie (in Oss) zoveel energie kostte dat ik school ging verwaarlozen. Nu, inmiddels twee adressen later, woon ik in een enorme villa in de Burgermeesterwijk samen met 15 andere mensen. Ik heb twee kamers: een van 12m2 en eentje van 20m2 met een ruim balkon.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 12:25
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-08-2006 @ 13:04 :
Dat ze daar onderscheid in mogen maken, raar! Kun je niet in een uitzonderingspositie geplaatst worden oid
Mja, ik ben al bezig om wat te proberen... Mn vader gaat er zo ook nog even achteraan.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 12:45
Verwijderd
Ik was 18 jaar en twee maanden en ik ging op kamers wonen omdat ik tever van school af woonde. Dat was in Hilversum, 4-kamerflat samen met mijn vriend en een andere jongen. Inmiddels heb ik weer twee maanden noodgedwongen thuisgewoond en nu woon ik alweer een jaar in IJsselstein, bij Utrecht, maar ben alweer op zoek naar een nieuw huis, want dit is te klein en te ver weg. Maar dat is lastig... zelfs al sta je drie jaar ingeschreven bij de woningbouw
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 24-08-2006 @ 13:03 :
oh jakkes zeg, dat is wel een heel erg vervelende manier om het huis uit te moeten...!! Heb je nu wel weer een ander onderkomen gevonden??
jazeker woon midden in het centrum van den haag, hiervoor ook in den haag maar was een wijk die ver van alles lag (waldeck/loosduinen).
dus ik zit wel chill.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 13:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb sinds mei of juni of zo een kamer, maar woon er nu nog niet echt omdat het vakantie is. Maar goed, sinds mijn negentiende dus. En de reden is eigenlijk omdat ik gewoon tegen die kamer aanliep, ik kon met drie vriendinnen op kamers en dat leek me toch wel leuk. En nu hoef ik niet meer zolang te reizen
Oud 24-08-2006, 13:32
Xonzo
Xonzo is offline
Vorig jaar in september (ik was toen nog 17) verliet ik het huis om op kot te gaan.

Enkele maanden geleden is m'n ma verhuist naar de stad waar ik studeer, dus op kot zit er niet meer in.

Heb toch een jaar kunnen proeven van het huis uit zijn.
Oud 24-08-2006, 13:41
jet
jet is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 23-08-2006 @ 20:26 :
okay, klinkt leuk Op zich al een prestatie om in A'dam een kamer te krijgen..

Ik heb trouwens een tuin (daar dacht ik aan toen ik 'balkon' zag ) die tuin heeft een oppervlakte van ruim 30m2
oh een tuin dat lijkt me nog gaver

amsterdam is idd niet zo makkelijk, veel hospiteren en constant kamernetten en hyven.. maarja dan heb je wel wat
Reageren

Regels voor berichten