Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2006, 11:45
Verwijderd
hebben jullie veel kookboeken, en wat zijn jullie favoriete/raarste kookboeken?

>20 kookboeken
favoriet: 'Best of the Best from Louisiana'
raarst: drietalige 'Azerbaijan Cookery'
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-09-2006, 11:58
Verwijderd
Ik vind mijn Tip Culinair Kookboek erg fijn, ooit eens van m'n ouders gekregen.

Ik heb denk ik iets meer dan 10 kookboeken, maar ik kijk voornamelijk in bovenstaande en soms in een Wok-kookboek, dat vooral mooie plaatjes heeft.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 12:36
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik heb er een paar. Mijn favoriete is een klein italiaans kookboekje, waarvan ik de naam niet eens weet, zo uit m'n hoofd.
Oud 26-09-2006, 13:00
Maharani
Maharani is offline
Groot surinaams kookboek.
Oud 26-09-2006, 13:12
zeep007
zeep007 is offline
Ik heb: 'Het meest complete kookboek'.

Zoals de titel al zegt heb ik niet meer nodig.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 13:28
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik heb een Ladakhi en een Grieks kookboek. Allebei bevat het erg lekkere recepten
Oud 26-09-2006, 15:02
Balance
Balance is offline
Ik heb 9 gewone kookboeken en 10 van die hele dunne boekjes. Er is er één die ik heel veel gebruik en de rest maar af en toe als ik een bepaald recept zoek.
Oud 26-09-2006, 15:12
Gimme more beer
Gebruiken jullie je kookboeken eigenlijk veel? Ik vind het persoonlijk veel lekkerder/leuker om je eigen recepten te maken.
Oud 26-09-2006, 15:15
Bloem
Bloem is offline
Ik gebruik nooit een kookboek, hoogstens zoek ik op internet eens een recept op ofzo. Maar de meeste recepten die ik echt volgens recept maak heb ik van mijn moeder
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 15:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-09-2006 @ 16:12 :
Gebruiken jullie je kookboeken eigenlijk veel? Ik vind het persoonlijk veel lekkerder/leuker om je eigen recepten te maken.
Maar je moet toch een beginnetje hebben om er later variaties op te kunnen verzinnen. Tenminste, ik wel..
Oud 26-09-2006, 15:29
Verwijderd
Ik heb er 16, mijn favoriet is 'chocoladegerechten' met recepten voor chocolade taarten en gebakjes en puddingen en drankjes en bonbons, mijn raarste is denk ik 'scottish cookery' want ik kan me niet voorstellen dat ik ooit besluit om haggis te maken of een lamsstoofschotel die 20 uur moet pruttelen ofzo.

Ik gebruik het chocoladeboek regelmatig, verder besluit ik soms om iets uit een van de andere boeken te maken, maar daar verander ik dan wel altijd wel iets aan.

Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 15:32.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 15:36
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-09-2006 @ 14:28 :
Ik heb een Ladakhi en een Grieks kookboek. Allebei bevat het erg lekkere recepten
Ladakh? Als in Kashmiri? Wel apart.

Helaas ben ik nogal beperkt in mijn keuze van gerechten, aangezien ik vegetarier ben. Mijn mams heeft tientallen Indiase kookboeken en eentje met algemene vegetarische recepten en ik heb 1 studentenkookboek..
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 16:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb drie kookboeken. Twee van die C1000 kookboeken en een klein studentenkookboekje. Als ik volkomen inspiratieloos ben dan blader ik er wel eens doorheen, maar het komt zelden voor dat ik dan echt een recept maak zoals het daar staat, meestal is het meer ideetjes opdoen waar ik dan zelf weer iets anders mee verzin.
Oud 26-09-2006, 16:48
Gimme more beer
Citaat:
Balance schreef op 26-09-2006 @ 16:19 :
Maar je moet toch een beginnetje hebben om er later variaties op te kunnen verzinnen. Tenminste, ik wel..
Je moet de basisprincipes van koken kennen. Ik kan met het basisprincipe "soep" verschrikkelijk veel soepen maken. En dat geldt voor veel meer.
Oud 26-09-2006, 16:49
Gimme more beer
Citaat:
deoxyribose schreef op 26-09-2006 @ 16:36 :
Ladakh? Als in Kashmiri? Wel apart.
Gerechten uit Ladakh, een streek in de Himalaya in India.
Oud 26-09-2006, 17:21
MTpower
MTpower is offline
Blueband kinderkookboek
Ik heb het eigenlijk niet meer nodig, maar ik heb er wel een aantal leuke receptjes uit die ik nog regelmatig maak
Oud 26-09-2006, 17:22
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-09-2006 @ 17:49 :
Gerechten uit Ladakh, een streek in de Himalaya in India.
Ja dat zeg ik dus, Ladakh ligt in Kashmir (of het is een aparte deelstaat geworden, die dingen veranderen zo snel )
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 17:27
Roos
Roos is offline
Kashmiri Chicken, ik heb er gelijk trek in
(serveren ze in mijn favoriete Indiase restaurant)
Oud 26-09-2006, 17:42
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-09-2006 @ 18:27 :
Kashmiri Chicken, ik heb er gelijk trek in
(serveren ze in mijn favoriete Indiase restaurant)
Ik heb eigenlijk nog nooit iets uit Kashmir gegeten, wel stom eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 23:28
Gimme more beer
Citaat:
deoxyribose schreef op 26-09-2006 @ 18:22 :
Ja dat zeg ik dus, Ladakh ligt in Kashmir (of het is een aparte deelstaat geworden, die dingen veranderen zo snel )
Ik vind Kashmir iets te breed om een kookstijl aan te geven
Oud 27-09-2006, 23:04
George
George is offline
Een stuk of 6 vegetarische kookboeken, 3 gewone en 3 kinderkookboeken.
Favoriet: Zo'n dikke vegetarische.
Raarste: knoflookkookboek.
Ik gebruik ze alleen als ik uitgebreid moet koken, of als ik geen inspiratie heb, maar dan meestal wel met eigen (=goedkopere) variaties.
Oud 28-09-2006, 11:34
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb 1 receptenboek van de C1000 en 1 klein pastaboekje.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 26-09-2006 @ 17:48 :
Je moet de basisprincipes van koken kennen. Ik kan met het basisprincipe "soep" verschrikkelijk veel soepen maken. En dat geldt voor veel meer.
dat klopt, maar als je iets van een gumbo wilt maken, is het wel handig dat je eerst weet hoe een gumbo in elkaar zit

en veel recepten maak ik zo weinig, dat ik het niet uit mijn hoofd ga leren. (souflé bijvoorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 26-09-2006 @ 18:22 :
de kashmir vallei ligt eigenlijk ten westen van ladakh, maar tegenwoordig wordt 'kashmir' gebruikt voor het hele gebied
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 12:34
Gimme more beer
Citaat:
red5 schreef op 28-09-2006 @ 13:07 :
dat klopt, maar als je iets van een gumbo wilt maken, is het wel handig dat je eerst weet hoe een gumbo in elkaar zit
Ja, dat is ook een basisprincipe.

Mensen maken te veel uit pak tegenwoordig, dat doet af aan de creativiteit. Als het niet pittig genoeg of te flauw is, gooien ze er gewoon nog meer "kruidenmix" doorheen. Het is juist leuk om je kruidenkastje open te trekken en aan het nadenken te gaan waarmee je je gerecht nou lekkerder maakt.

Ik vind het echt jammer dat er zo weinig mensen zijn die nog lol hebben in lekker koken.
Oud 28-09-2006, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-09-2006 @ 13:34 :
Ja, dat is ook een basisprincipe.

Mensen maken te veel uit pak tegenwoordig, dat doet af aan de creativiteit. Als het niet pittig genoeg of te flauw is, gooien ze er gewoon nog meer "kruidenmix" doorheen. Het is juist leuk om je kruidenkastje open te trekken en aan het nadenken te gaan waarmee je je gerecht nou lekkerder maakt.

Ik vind het echt jammer dat er zo weinig mensen zijn die nog lol hebben in lekker koken.
dingen uit pak zijn gewoon ontzettend smerig

mijn moeder maakte altijd alles zelf, en dat heb ik van kinds af aan overgenomen van haar. bovendien hebben we nooit een magnetron in huis gehad
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 15:31
Gimme more beer
Citaat:
red5 schreef op 28-09-2006 @ 16:20 :
dingen uit pak zijn gewoon ontzettend smerig
Dat wil ik ook niet zeggen, er zijn redelijk lekkere kruidenmixen, je moet ze alleen weten te vinden.

Citaat:
mijn moeder maakte altijd alles zelf, en dat heb ik van kinds af aan overgenomen van haar. bovendien hebben we nooit een magnetron in huis gehad
Ja, ik ben meer gaan koken omdat ik het leuk vond en dan lekkere dingen mocht maken i.p.v. het "gewone" voer dat m'n ouders ons voorschotelden. En een magnetron is ideaal als je haast hebt, maar ik gebruik hem inderdaad zelden.
Oud 28-09-2006, 16:17
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
red5 schreef op 28-09-2006 @ 13:15 :
de kashmir vallei ligt eigenlijk ten westen van ladakh, maar tegenwoordig wordt 'kashmir' gebruikt voor het hele gebied
haha, en nu mag ik me gaan schamen dat ik dat niet wist Maar goed, Kashmir is dus de deelstaat, he
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 28-09-2006 @ 16:31 :
Dat wil ik ook niet zeggen, er zijn redelijk lekkere kruidenmixen, je moet ze alleen weten te vinden.
ik bedoel de cake-mixen en van die pakjes waar je allen nog vlees en wat groente aan hoeft toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 19:14
Rodion
Rodion is offline
Ik heb er één. Het margriet kookboek. Erg tevreden over.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:32
KusjeJusje
KusjeJusje is offline
Ik heb het kookboek van Jamie Oliver over Italie! Heel fijn, vooral de bruschetta's en de pasta's.. Verder heb ik het Fokke & Sukke kookboek gekregen toen ik op kamers ging wonen, heb er eigenlijk nog nooit iets uitgemaakt
Oud 02-10-2006, 16:44
Sherco
Sherco is offline
Ik heb een oeroud vegetarisch kookboek en het Fokke en Sukke kookboek voor mijn verjaardag gekregen toen ik op kamers ging. Maak uit beide erg weinig. Verder heb ik de Vegetarische Studentenkookgids waar ik bijna elke maand wel iets nieuws uit maak, en een enorm dik boek vol bakdingen (brood, muffins, cakes, taarten enz) waar ik dingen uit ga maken als ik een mixer e.d. voor mijn verjaardag heb gekregen. Maar de plaatjes doen iedereen altijd kwijlen
Oud 02-10-2006, 17:35
11
11 is offline
Toen ik 19 werd heb ik van een vriend een Nutella kookboek gekregen . Ik ben er echt super blij mee. Het is wel in het duits geschreven, maar dat vind ik niet erg. Nutella <3
Oud 02-10-2006, 20:38
Verwijderd
Ik weet niet hoeveel kookboeken ik heb, volgens mij wel aardig wat, maar ik kan niet koken, ook niet met kookboek, dus ik heb er niet zoveel aan. Ik probeer er zo nu en dan wel eens iets uit te maken, maar meestal val ik na verloop van tijd toch weer terug op 'bekende' dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten