Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2006, 21:02
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Morgen moet ik weer naar de orthopeed voor de steunzoolcontrole Zelf denk ik dat ik weer aan een stel nieuwe zolen hang omdat mijn huidige zolen toch wel erg zijn doorgezakt. Heb namelijk knik-platvoeten en heb daardoor erg weinig welvingen in de voeten. Natuurlijk hoop ik dat ze gaat zeggen dat we gaan stoppen met die steunzolen maar dat denk ik niet. Zo in mijn vriendinnenkring heeft niemand meer steunzolen en ben daardoor de enigste die daadwerkelijk rekening dient te houden met de schoenkeuze. Wie hebben er thans nog meer steunzolen in het forum?

Groetjes,
Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 21:13
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik draag nu ook bijna een jaar steunzolen Ze zitten goed en het loopt veel beter en lekkerder vind ik. Helaas zijn ze vrij dik waardoor ik niet meer in al mijn schoenen pas met zooltjes. Ik loop dus ook nog wel eens zonder.

Om de hoeveel tijd moet jij voor controle?
Oud 20-08-2006, 21:25
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Vroeger toe ik nog klein was 2x per jaar, nog niet zo lang geleden om het jaar en thans ongeveer om de 2 jaar (als ik geen last heb). Heb nog altijd van die rampzalige ijzeren steunzolen, die iedereen vroeger ook altijd standaard kreeg. De orthopeed vindt die ijzertjes altijd het beste bij mijn doorgezakte voeten passen. Nou ja het zal wel, maar ik vind het krengen van dingen en dan worden die nieuwe streunzolen ook nog altijd aangemeten door middel van gipsafdrukken in de gipskamer van het ziekenhuis. Mijn moeder gaat altijd mee, dus er is geen discussie mogelijk...........dus nieuwe ijzertjes!

Natuurlijk lopen ze wel lekkerder dan als je geen steunzolen in hebt. Maar ik wil ook wel eens collegeschoenen, sneackers en ballerina's, maar daar passen de steunzolen niet in en heb daar ook niet de voeten voor om daar de gehele dagen op te lopen.

Annemarie

Laatst gewijzigd op 20-08-2006 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 22:59
Balance
Balance is offline
Ik heb ze nu een paar jaar en wil ze echt niet meer kwijt. Een dag op gewone schoenen zonder zooltjes en ik verga van de pijn. Tenzij het echt goede schoenen zijn (mijn sandalen zijn bijv. erg goed), dan hou ik het een paar dagen vol.
En ja, de schoenenkeuze is wat lastiger, maar er is nog zat dat je wel kan kiezen en zo niet, dan is je gezondheid belangrijker dan een hippe schoen.

Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 09:10.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 07:58
flyaway
flyaway is offline
Hiero.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 09:23
mar87
mar87 is offline
Ik heb ze ook en ik kan eigenlijk niet meer zonder. Al moet ik een kwartier op een paar schoenen lopen, die steunzolen gáán erin.

Ik heb ze gekregen omdat m'n benen niet even lang zijn en ik dus rugklachten kreeg en m'n voeten komen niet helemaal goed op de grond. Dat middenstuk is hol zeg maar.

Maar wanneer moeten die dingen eigenlijk vervangen worden? Ik heb ze nu ongeveer driekwartjaar.
En ik vind het een beetje zweetdingen, maar misschien kun je ze ook wassen??
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 09:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
mar87 schreef op 21-08-2006 @ 10:23 :
Ik heb ze ook en ik kan eigenlijk niet meer zonder. Al moet ik een kwartier op een paar schoenen lopen, die steunzolen gáán erin.

Ik heb ze gekregen omdat m'n benen niet even lang zijn en ik dus rugklachten kreeg en m'n voeten komen niet helemaal goed op de grond. Dat middenstuk is hol zeg maar.

Maar wanneer moeten die dingen eigenlijk vervangen worden? Ik heb ze nu ongeveer driekwartjaar.
En ik vind het een beetje zweetdingen, maar misschien kun je ze ook wassen??
Zodra je weer last krijgt bij het lopen zijn ze toe aan vervanging. Dan zijn ze dusdanig gesleten dat ze niet meer voldoende steun geven.
Oud 21-08-2006, 09:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb ook al weer bijna twee jaar steunzooltjes, maar die van mij zijn redelijk doen en dienen ervoor om druk op m'n knieeen te verminderen. Schoenen vind ik ook een echte ramp om te kopen. Maar in Puma's en veel Nike's kan de zool eruit. En die van mij erin.
De hele zomervakantie heb ik op slippertjes, sandaaltjes en open schoentjes gelopen, zonder zooltjes. Ik voelde wel hoe heerlijk het weer liep met zooltjes. Ik mag een paar dagen per week zonder steunzolen, zolang in de dag erna maar weer corrigeer.

Ijzeren zolen lijken me eigenlijk best wel een ramp qua schoenen. Zijn die niet erg dik? Maar als je goed zoekt en voelt in schoenen, zul je zien dat er ook leuke schoenen zijn waar de zool eruit kan! Ik heb zelfs schoenen gevonden waarin het eigen zooltjes zo dun was dat die van mij er gewoon overheen konden.

(Eigenlijk moet ik maar weer eens voor controle komen, maar daar heb ik geen zin in. )
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 10:17
Dashja
Dashja is offline
Citaat:
Annemarie99 schreef op 20-08-2006 @ 22:25 :
Heb nog altijd van die rampzalige ijzeren steunzolen, die iedereen vroeger ook altijd standaard kreeg. De orthopeed vindt die ijzertjes altijd het beste bij mijn doorgezakte voeten passen.
Ik heb ook al een x aantal jaar steunzolen ivm mijn rug,
maar tegenwoordig hebben ze toch wel nieuwe uitvindingen
dan die oude ijzeren dingen? Ik heb (het lijkt op ) stevig
plastic. Prima dingen hoor, merk dat ik echt minder last van
mijn rug heb.. Draag ze alleen niet altijd......

Maar, wat zei de orthopeed?
Oud 21-08-2006, 10:50
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb ook steunzolen. In eerste instantie vond ik het vreselijk om die te hebben, maar ik merkte toen al gauw dat het veel fijner loopt met die dingen. Ik loop nu dus altijd op steunzolen. Ik kon altijd al moeilijk schoenen kopen, omdat ik geen echt 'lage' schoenen mag vanwege mijn enkels en bovendien ook nog erg smalle voeten heb. Nu zit er nog het criterium bij dat ook de zool eruit moet komen. Maar als je eenmaal een goede schoenwinkel gevonden hebt, komt dat wel goed, is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 13:17
Wuftie
Wuftie is offline
ik loop nu al zo'n vier jaar op steunzolen, omdat mijn voeten naar binnen zakken door een hersenbeschadiging..
ik heb altijd moeite om goeie schoenen te vinden, ze moeten een beetje stevig zijn, en niet te laag ivm doorzakkende enkels. kan iemand mij een merk of winkel aanraden??
Oud 21-08-2006, 16:56
mini89
mini89 is offline
nog iemand hier.
wolky's zijn fijn, alleen niet altijd mooi.
www.wolky.nl
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 19:01
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Hallo allemaal,

Vandaag bij de orthopeed geweest en het is net wat ik al voorstpeld en verwacht had......................nieuwe dus .
Nadat ik de schoenen, kousen en broek had uitgedaan moest ik op de podoscoop gaan staan. Hiermee kunnen ze onder je voeten kijken. Ze concludeerde al vrij snel dat de stand van mijn voeten was verslechterd t.o.v. de vorige controle. Mijn voeten zakken geheel door naar binnen maar ook de voorvoeten rusten bij het staan geheel vlak op de grond. Baaaaallllllen! Voor de rest moest ik nog een stukje lopen om te laten zien hoe ik de voeten neerzette. Uiteindelijk haalde ze de losse steunzolen uit mijn schoenen om ze te passen aan de voeten. Op de manier hoe ze de steunzolen paste aan de voeten, bemerkte ik wel dat ze ook wel eens aan de korte kant konden zijn.
Toen kwam de uitspraak dat ik weer nieuwe moest hebben vanwege knik-platvoeten en doorgezakte voorvoeten.
De oude ijzertjes waren geheel doorgezakt maar ook aan de korte kant, waardoor eventueel opkloppen geen optie meer was.
Wederom adviseerde ze de klassieke ijzeren steunzolen, omdat de aanpassingen daar gemakkelijk in konden worden verwerkt en omdat dit type wel erg geschikt is voor mijn smalle voeten.
Vervolgens moest ik naar de naastgelegen gipskamer van de orthopedisch-instrumenetenmaker om gipsafdrukken van mijn voeten te laten maken. Daarbij werden mijn voetzolen geheel ingegipst en uiteindelijk met een spons schoongemaakt. Mijn moeder kreeg van de assistente een afspraak om te komen passen voor over 14 dagen en de prijs van de nieuwe steunzolen, €. 145,00.

Duivelaartje, die ijzeren steunzolen zijn helemaal niet dik. Je moet het meer zien als een gebogen metalen plaatje. Alleen het stukje onder de hak rust in de schoen en een stukje voor bij de tenen. Voor de rest is het een soort boog wat niet in de schoenen rust. Ook van luchtjes of vocht heb ik geen enkel last, ik kan ze zo met een doekje afnemen. Als ze zijn doorgezakt (en de lengte is nog goed) kunnen ze worden opgeklopt of worden bijgesteld. Doordat het stevige zolen zijn kunnen ze volgens de assistente van de instrumenetenmaker probleemloos 5 tot 7 jaar mee.

Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 19:30
Verwijderd
Vroeger had ik rare voeten, en omdat ik een of andere raar uitstekend bot had kreeg ik veel last van mijn voeten. Echter, na mijn 12e was het weg en droeg ik geen steunzolen meer.

Ik las hier in dit topic iets over mensen waarbij de druk van de knieën werd gehaald door de steunzolen. Ik heb namelijk als ik ga sporten (ik scherm, en met uitvallen kom je dan wel hard neer met je been opzich) last van mijn knieën, zouden steunzolen dit kunnen verlichten? Of moet ik gewoon even langs de huisarts hiervoor?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 19:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-08-2006 @ 20:30 :
Ik las hier in dit topic iets over mensen waarbij de druk van de knieën werd gehaald door de steunzolen. Ik heb namelijk als ik ga sporten (ik scherm, en met uitvallen kom je dan wel hard neer met je been opzich) last van mijn knieën, zouden steunzolen dit kunnen verlichten? Of moet ik gewoon even langs de huisarts hiervoor?
Ik zou er wel voor langs de huisarts gaan. Misschien is er een ander probleem. Misschien is de onderkant van je knieschijf niet helemaal glad en irriteert dat of is er wat anders aan de hand. Ik weet ook niet of je zomaar naar de orthopeed kan voor steunzolen.

@Ts: Oh, ik dacht dat die dingen altijd dik waren.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 19:47
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Duivelaartje,

Die ijzeren steunzooltjes zijn gewoon heel dun, dus niets diks aan. Wel nemen ze veel ruimte in de schoenen omdat de voetboog hoog is en niet erg doorzakt als je er op staan. Dus de voetbedjes moeten wel uit je schoenen om de ijzeren steunzolen er in te kunnen leggen. Dus niks ijzertje over bestaand voetbed, past dus niet!

Hebben jullie ook ervaringen met die gipsafdrukjes of ging het bij jullie anders?

Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Annemarie99 schreef op 21-08-2006 @ 20:47 :
Duivelaartje,

Die ijzeren steunzooltjes zijn gewoon heel dun, dus niets diks aan. Wel nemen ze veel ruimte in de schoenen omdat de voetboog hoog is en niet erg doorzakt als je er op staan. Dus de voetbedjes moeten wel uit je schoenen om de ijzeren steunzolen er in te kunnen leggen. Dus niks ijzertje over bestaand voetbed, past dus niet!

Hebben jullie ook ervaringen met die gipsafdrukjes of ging het bij jullie anders?

Annemarie.
Mijn gipsafdrukken gingen niet zoals jij dat helemaal beschrijft. Wat ik me nog kan herinneren was een of andere speciale foambak geloof ik daar werd later dan een gips afdruk gemaakt.

Volgens mij kan je ook niet zomaar naar de orthopeed voor steunzolen, heb je verwijsbrief van de huisarts voor nodig toch?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 20:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Annemarie99 schreef op 21-08-2006 @ 20:47 :
Ik ben dan wel niet bij een orthopeed, maar bij een podotherapeut, maar bij mij werden er vroeger afdrukken met inkt op papier gemaakt en tegenwoordig moet ik op een glasplaat met daaronder een spiegel met lamp gaan staan en tekent die man de afdruk van mijn voeten.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 20:39
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-08-2006 @ 21:06 :
Mijn gipsafdrukken gingen niet zoals jij dat helemaal beschrijft. Wat ik me nog kan herinneren was een of andere speciale foambak geloof ik daar werd later dan een gips afdruk gemaakt.

Volgens mij kan je ook niet zomaar naar de orthopeed voor steunzolen, heb je verwijsbrief van de huisarts voor nodig toch?
Nee je kan niet zomaar een afspraak bij de orthopeed regelen, daardoor had mijn moeder ook een (vervolg)verwijskaart voor mij bij de huisarts geregeld. Dat foambakje ken ik ook. Mijn huidige steunzolen hebben ze toen ook geprobeerd zo aan te meten, maar omdat ik toen ook al met mijn voeten naar binnen kantelde waren dat hele vreemde/brede afdrukken waar ze niets aan hadden, waardoor ik alsnog in het gips moest. Vandaag moest ik eerst staan voor de assistente (orthopedisch-instrumenetenmaker), waardoor ze eerst naar de voeten kon kijken en later ook voelen. Conclusie: faom was wederom niet geschikt, gips dus.

O ja, ben ik nog helemaal vergeten, (riep mijn moeder zonet nog toe). De orthopeed had het ook nog over dat ik ook wel eens op van die "orthopedische" witte Zweedse klompjes mag lopen. Komen de voeten ook eens in een iets andere stand te staan dan de gehele dag op die starre ijzeren steunzolen. Nog beter zouden die dr. Scholl kleppers zijn waar het voetbed zo is gemaakt dat de voorvoeten worden verbreed!

Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 20:44
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 21-08-2006 @ 21:38 :
Ik ben dan wel niet bij een orthopeed, maar bij een podotherapeut, maar bij mij werden er vroeger afdrukken met inkt op papier gemaakt en tegenwoordig moet ik op een glasplaat met daaronder een spiegel met lamp gaan staan en tekent die man de afdruk van mijn voeten.
Op die glasplaat heb ik bij de orthopeed ook gestaan. Een podoscoop moet z'n ding heten. Onder de glasplaat hangt een TL en daar weer onder een schuine spiegel. Doel hiervan is dat ze onder je voeten kunnen kijken als je staat.

Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 22:36
Verwijderd
Ik heb ook steunzolen al een jaar of uhh... 10.

Opzich vind ik steunzolen niet prettig lopen, maar zonder steunzolen heb ik erg veel last van mijn voeten!

Schoenen kopen is mss idd wat lastiger dan bij "normale" voeten, maar opzich altijd wel te doen.

Ik heb trouwens een paar weken geleden nieuwe steunzolen, maar ik moet ermee terug want die dingen zijn niet goed, loopt voor geen ene meter!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 23:42
Verwijderd
Ik heb er ook, sinds een jaar of zes, zeven misschien. Eerst een jaar met onverklaarbare rugpijn gelopen, de schoolarts zag ''niks bijzonders'' aan mijn rug. Toen ik uiteindelijk bij de fisiotherapeut en later bij de podotherapeut belande, kwamen we erachter dan ik én een scoliose in mijn rug had én dan mijn ene been zo'n twaalf milimter korter was dan het andere.
Toen kreeg ik dus zolen, van kurk met leer en die dingen zijn echt de beste uitvinding ooit.
Inmiddels heb ik nog maar zes milimeter verschil, de rest is eruit gegroeid, en is mn rug (bijna) helemaal recht.
Ik loop tegenwoordig ook veel op schoenen/slippers zonder mn zolen, soms laat ik er een extra stukje hak onder zetten, soms ook niet. Zolang ik genoeg afwissel gaat het goed.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 17:38
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 21-08-2006 @ 23:36 :

Opzich vind ik steunzolen niet prettig lopen, maar zonder steunzolen heb ik erg veel last van mijn voeten!
M,

Of steunzolen nou prettig lopen dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat als ik ze niet in de schoenen heb ik snel vermoeid ben en snel pijnlijke voeten krijg. Steunzolen kreeg ik al vanaf mijn 4e levensjaar (door de schoolarts voorgeschreven) dus echt het grote verschil tussen lopen met en zonder kan ik eigenlijk niet geven. Wel vind ik dat de steunzolen vrij sterk mijn voeten corrigeren.

Het lijkt bijna wel dat ik één van de laatsten ben die nog op ijzeren steunzolen loop en gisteren nog aangemeten heb gekregen. Maar ook het aanmeten via gipsafdrukjes ben ik in het forum nog niet tegen gekomen. En het is niet zo dat ik z'n oude orthopeed heb, het is een nog vrij jonge vrouw met wel vrij moderne ideeën.

Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 19:18
Dís
Dís is offline
ik draag mijn steunzolen in vans old skool en dat is
Oud 22-08-2006, 21:11
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 21-08-2006 @ 23:36 :

Ik heb trouwens een paar weken geleden nieuwe steunzolen, maar ik moet ermee terug want die dingen zijn niet goed, loopt voor geen ene meter!
Wat voor soort heb je dan en hoe werden ze bij jou aangemeten?
Ik moest in de gipskamer altijd op een tafel stappen en kreeg een paar steunen achter de knieën zodat de benen horizontaal bleven liggen. Vervolgens werden de voeten opgemeten door middel van plaatjes te passen aan de blote voetzolen. Als de maat bekend was werden mijn voetzolen en tenen geheel ingegipst. Zo moest ik dan ca. 10 minuten blijven zitten (mocht de voeten/tenen overigens niet bewegen) voordat de gipsafdruk uiteindelijk was uitgehard. Daarna werden de gipsafdrukken van van mijn voeten gehaald waarna vervolgens de voeten werden schoongemaakt.

Bij mij kloppen de steunzolen soms bij het passen ook niet helemaal. Zijn ze weer veel te breed en passen ze weer met moeite of geheel niet in mijn schoenen. Moeten ze vervolgens weer smaller worden gemaakt. Hoewel mijn moeder bij het aanmeten altijd tegen de assistente van de orthopedisch-instrumenetenmaker zegt "Annemarie heeft smalle voeten dus niet zulke brede/lompe dingen" .

Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2006, 23:18
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Annemarie99 schreef op 22-08-2006 @ 18:38 :
M,

Het lijkt bijna wel dat ik één van de laatsten ben die nog op ijzeren steunzolen loop en gisteren nog aangemeten heb gekregen. Maar ook het aanmeten via gipsafdrukjes ben ik in het forum nog niet tegen gekomen. En het is niet zo dat ik z'n oude orthopeed heb, het is een nog vrij jonge vrouw met wel vrij moderne ideeën.

Annemarie.
Mischien moet je moderne steunzolen eens gewoon proberen! ik ha ook een jonge arts en die had me ook een ding uitgeschreven uit het jaar 0. Dus ga gewoon heel hard lobbyen voor andere zolen en kijk of ze echt beter zijn! Je voelt dat denk ik wel aan je voet.
Voor de rest heb ik het idee dat ik NL nieuwe materialen en medicijnen een beetje not done zijn, men beschermt liever de markt en houd de dingen bij het oude. Dit kan ook een reden zijn voor de ijzeren dingen. (we gaan ook heel veel naar de dokter in Moskou, vandaar). Verzekering betaalt toch, dus probeer het gewoon te fiksen. Ik weet gewoon dat je heel veel dingen uit dokters moet "trekken", ze zijn je liever kwijt dan rijk
Oud 23-08-2006, 06:34
Mara
Mara is offline
Ik heb van die 'moderne', ik moet dan op een plaat gaan staan waarna de computer een scan van mijn voeten maakt. Aan de hand daarvan worden de zooltjes gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 18:47
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Vandaag witte klompjes gekocht en blauwe streepsokjes. Eens zien of e/a bevalt. De eerste stapjes waren daartegen heel briek.
Maar dat loop je ook de eertse dagen als je de nieuwe steunzolen in hebt. Ben natuurlijk altijd die dichte schoenen met steunzolen gewend.

Of die moderne steunzolen wel geschikt zijn voor mijn voeten....................ik weet het niet. Volgens de geleerden niet.
Afdrukken via die veelgebruikte foam-/schuimbakjes zijn in ieder geval niet goed mogelijk, dus er zal toch wel iets aan de hand zijn waardoor ze gipsafdrukken van mijn voeten moeten maken. Van mijn moeder heb ik daartegen ook niet zoveel medewerking. Ze heeft sinds haar jeugd ook altijd al (ijzeren) steunzolen. Dus ik de slechte voeten niet van een vreemde.

Naja ze zijn maandag j.l. opnieuw aangemeten en thans over 12 dagen zijn ze klaar, dus daar is niets meer aan te doen. Zal de volgende geer maar weer een poging wagen, zal wel eens een keer lukken.

Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 19:28
Balance
Balance is offline
Hoe moeilijk kan je doen over een paar steunzolen?
Probeer ze gewoon een tijdje uit ipv nu al bedenken dat je eigenlijk andere had gewild.
Oud 23-08-2006, 19:58
Annemarie99
Annemarie99 is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-08-2006 @ 20:28 :
Hoe moeilijk kan je doen over een paar steunzolen?
Probeer ze gewoon een tijdje uit ipv nu al bedenken dat je eigenlijk andere had gewild.
Balance,

Ik hoef de ijzeren steunzooltjes niet uit te proberen, omdat ik ze thans ook al heb. De nieuwe zullen voornamelijk langer, hoger en ietsje breder zijn.

Annemarie.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 21:49
Verwijderd
Serieus, mens zeik niet zo!!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2006, 22:20
Balance
Balance is offline
Citaat:
Annemarie99 schreef op 23-08-2006 @ 20:58 :
Balance,

Ik hoef de ijzeren steunzooltjes niet uit te proberen, omdat ik ze thans ook al heb. De nieuwe zullen voornamelijk langer, hoger en ietsje breder zijn.

Annemarie.
Nou en?

Als zo'n vent denkt dat jij die nodig hebt, dan probeer je die uit. Dan ga je toch niet tig keer eigenwijs lopen vertellen dat je ijzeren wil en maar blijven balen dat je een ander materiaal steunzolen hebt gekregen?
Oud 02-09-2006, 15:55
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Ik heb ook steunzolen: heerlijk! Af en toe lastig met schoenen, maar dat ligt er ook aan dat ik een smalle enkel en een brede voorvoet heb. Merken die ik fijn vind:

-spieces
-Loins (maar moet je van houden)
-Helioform (voor brede voeten)
-dr Martins... alhoewel ze niet zo elegant zijn natuurlijk

vaak zijn schoenen waar de zolen uitkunnen wel fijner en een goede schoenwinkel kan je zeker adviseren!
Oud 02-09-2006, 16:02
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mijn voeten zakken erg naar binnen, maar normaal heb ik daar last van. Ik draag meestal skateschoenen en deze geven genoeg steun voor mij. Maar laatst had ik een soort allstar-schoenen gekocht (wat dus eigenlijk gewoon een stuk stof is) en na een tijdje kreeg ik erg last van mijn linkervoet. Volgens mijn moeder heb ik nu een doorgezakte voet, omdat die schoenen dus helemaal geen steun bieden. Binnenkort ga ik naar de dokter, waarschijnlijk krijg ik dan ook een zooltje.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 16:40
Confus1oN
Confus1oN is offline
ik heb nadat ik mijn enkelbanden afgescheurd had ook erg doorgezakte voeten, ik heb nu sinds een half jaar ook steunzolen en ik kan dus echt niet meer zonder... vooral tijdens het sporten MOET ik ze dragen want anders kan ik na 10 minuten wel ophouden... ik krijg dan een soort gevoel van pijnstriemen die bij elke stap door mn onderbenen schieten (voornamelijk bij het scheenbeen), iemand die dat ook heeft?

Ciao!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten