![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar tegenwoordig hebben ze toch wel nieuwe uitvindingen dan die oude ijzeren dingen? Ik heb (het lijkt op ![]() plastic. Prima dingen hoor, merk dat ik echt minder last van mijn rug heb.. Draag ze alleen niet altijd...... ![]() Maar, wat zei de orthopeed?
||
Citaat:
![]() @Ts: Oh, ik dacht dat die dingen altijd dik waren. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens mij kan je ook niet zomaar naar de orthopeed voor steunzolen, heb je verwijsbrief van de huisarts voor nodig toch? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
O ja, ben ik nog helemaal vergeten, (riep mijn moeder zonet nog toe). De orthopeed had het ook nog over dat ik ook wel eens op van die "orthopedische" witte Zweedse klompjes mag lopen. Komen de voeten ook eens in een iets andere stand te staan dan de gehele dag op die starre ijzeren steunzolen. Nog beter zouden die dr. Scholl kleppers zijn waar het voetbed zo is gemaakt dat de voorvoeten worden verbreed! Annemarie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Annemarie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of steunzolen nou prettig lopen dat weet ik niet, maar ik kan wel zeggen dat als ik ze niet in de schoenen heb ik snel vermoeid ben en snel pijnlijke voeten krijg. Steunzolen kreeg ik al vanaf mijn 4e levensjaar (door de schoolarts voorgeschreven) dus echt het grote verschil tussen lopen met en zonder kan ik eigenlijk niet geven. Wel vind ik dat de steunzolen vrij sterk mijn voeten corrigeren. Het lijkt bijna wel dat ik één van de laatsten ben die nog op ijzeren steunzolen loop en gisteren nog aangemeten heb gekregen. Maar ook het aanmeten via gipsafdrukjes ben ik in het forum nog niet tegen gekomen. En het is niet zo dat ik z'n oude orthopeed heb, het is een nog vrij jonge vrouw met wel vrij moderne ideeën. Annemarie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik moest in de gipskamer altijd op een tafel stappen en kreeg een paar steunen achter de knieën zodat de benen horizontaal bleven liggen. Vervolgens werden de voeten opgemeten door middel van plaatjes te passen aan de blote voetzolen. Als de maat bekend was werden mijn voetzolen en tenen geheel ingegipst. Zo moest ik dan ca. 10 minuten blijven zitten (mocht de voeten/tenen overigens niet bewegen) voordat de gipsafdruk uiteindelijk was uitgehard. Daarna werden de gipsafdrukken van van mijn voeten gehaald waarna vervolgens de voeten werden schoongemaakt. Bij mij kloppen de steunzolen soms bij het passen ook niet helemaal. Zijn ze weer veel te breed en passen ze weer met moeite of geheel niet in mijn schoenen. Moeten ze vervolgens weer smaller worden gemaakt. Hoewel mijn moeder bij het aanmeten altijd tegen de assistente van de orthopedisch-instrumenetenmaker zegt "Annemarie heeft smalle voeten dus niet zulke brede/lompe dingen" . Annemarie. |
![]() |
||
Citaat:
Voor de rest heb ik het idee dat ik NL nieuwe materialen en medicijnen een beetje not done zijn, men beschermt liever de markt en houd de dingen bij het oude. Dit kan ook een reden zijn voor de ijzeren dingen. (we gaan ook heel veel naar de dokter in Moskou, vandaar). Verzekering betaalt toch, dus probeer het gewoon te fiksen. Ik weet gewoon dat je heel veel dingen uit dokters moet "trekken", ze zijn je liever kwijt dan rijk ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik hoef de ijzeren steunzooltjes niet uit te proberen, omdat ik ze thans ook al heb. De nieuwe zullen voornamelijk langer, hoger en ietsje breder zijn. Annemarie. |
![]() |
||
Citaat:
Als zo'n vent denkt dat jij die nodig hebt, dan probeer je die uit. Dan ga je toch niet tig keer eigenwijs lopen vertellen dat je ijzeren wil en maar blijven balen dat je een ander materiaal steunzolen hebt gekregen?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Steunzolen welke hebben jullie en hoe aangemeten? Annemarie99 | 16 | 29-04-2011 16:09 | |
Lichaam & Gezondheid |
Steunzooltjes Daantje_0705 | 18 | 11-06-2008 20:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
(IJzeren/Metalen) Steunzolen wie heeft ze ook/gehad? Annemarie99 | 15 | 13-02-2007 13:31 | |
Lichaam & Gezondheid |
Steunzolen Daantje_0705 | 17 | 11-11-2005 11:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
steunzooltjes duivelaartje | 33 | 08-05-2005 20:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
Steunzolen pluizeb33stje | 40 | 05-04-2005 12:25 |