Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2002, 16:27
Verwijderd
laatste tijd hebik steeds vaker last van angstaanvalle ofsow.. worrik helemaal bang.. da iets is gebeurd/gaat gebeure.. kdenk bijv. ooit da een goede vriendin is overlede als ik ambulances hoor ofsow.. heel faag (heeft denkik oowk wel een reden.. ben bang weer iemand te verlieze die ik beetje vertrouw ofsow ).. mjah.. oowk andere dinge..
hierdoor kan ik oowk helemaal doorflippe.. kgeloof zelf dan oowk ech da da sow is.. .. niej gaaf

hebbe meer mense hier last van??

weet iemand hoe je zoiets kan voorkome/da het minder erg wordt??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2002, 18:23
kaatje in da house
kaatje in da house is offline
Hey S.O.D.,

ik snap wat je bedoelt, je bent dus echt niet de enige!
ik heb nu namelijk precies hetzelfde. ik kan mn vriend niet bereiken (en ja dat is nogal vreemd, want hij heeft zn telefoon ALTIJD aanstaan) en dat betekent meestal niet veel goeds.
kijk, voor het zelfde geldt stelt het nix voor, maar ik loop me eigen helemaal gek te maken in me kop. ben bang dat hem iets overkomen is enzo.
nou bij zo'n angst/stress aanval van mij ben ik echt helemaal van de wereld, ga heel onregelmatig ademen, stotteren e.d., merk totaal niet meer wat er om me heen gebeurt....heel vaag, maar ja, wat doe je eraan?
mun beste vriend zei vandaag nog dak vooral rustig moest blijven, en erover te praten met iemand. niet zulke makkelijke opgaven, maar het zal vast wel helpen.
Give it a try!

Grtz & more, K.G.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 19:26
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
kaatje in da house schreef:
Hey S.O.D.,
Het is maar goed dat je er puntjes tussen hebt gezet, want anders zou Shadow Of Death zich misschien zwaar beledigd hebbebn kunnen voelen. De Engelsen kennen namelijk een scheldwoord "sod" dat onder andere flikker, klootzak of smeerlap kan betekenen. Het is dus toch even uitkijken als je nicknames als deze af wilt korten.
Oud 01-07-2002, 21:04
kaatje in da house
Citaat:
mathfreak schreef:

Het is dus toch even uitkijken als je nicknames als deze af wilt korten.

blaaaaat lekker belangrijk joh, lekker ontopic.... lijkt me logisch dat als je iets afkort dat er puntjes bij aan te pas komen, maargoed...
trouwens als ik haar echt voor sod had willen uitmaken, had ik ook niet serieus gereageerd op de topic, so....what's your point?

K.G.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:18
Verwijderd
Citaat:
blaaaaat lekker belangrijk joh, lekker ontopic
Hij is een beetje contactgestoord .. forgive him

Ik snap hem wel, het viel me ook op .. maar ik weet zulke gedachten te onderdrukken.

Wat Shadow Of Death betreft: nee, ik heb daar nu zelf absoluut geen last van. Ik had het vroeger wel eens dat mensen uit mijn verleden tot mij spraken, maar ik realiseerde me ten allen tijde dat het mijn eigen fantasie was.

Maar goed, probeer een beetje te relativeren .. hoevaak denk je wel niet dat er iets (gaat) gebeurt (gebeuren), terwijl er eigenlijk niks aan de hand is? Probeer eens voor jezelf uit te maken hoe realistisch die voorstellingen zijn..

Sterkte.

PS:
Als deze 'gedachten' overigens erger worden, lijkt het me slim hulp te zoeken. Zeker op het moment dat je niet meer kunt onderscheiden wat echt is en wat niet..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:34
kaatje in da house
Citaat:
******** schreef:

Maar goed, probeer een beetje te relativeren .. hoevaak denk je wel niet dat er iets (gaat) gebeurt (gebeuren), terwijl er eigenlijk niks aan de hand is? Probeer eens voor jezelf uit te maken hoe realistisch die voorstellingen zijn..

uhmm...weet niet of shadow of death dit ook heeft, maar ik krijg echt dikke stress aanvallen als ik me allemaal dingen in mn hoofd haal terwijl er niks aan de hand is. ik besef wel dat het niet zo hoeft te zijn, dat er niet echt iets ergs gebeurt hoeft te zijn ofzo, maar daar worden mijn angst/stress aanvallen niet minder van helaas...

Grtz & more, K.G.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 21:47
Verwijderd
Citaat:
uhmm...weet niet of shadow of death dit ook heeft, maar ik krijg echt dikke stress aanvallen als ik me allemaal dingen in mn hoofd haal terwijl er niks aan de hand is. ik besef wel dat het niet zo hoeft te zijn, dat er niet echt iets ergs gebeurt hoeft te zijn ofzo, maar daar worden mijn angst/stress aanvallen niet minder van helaas...
Hmhm, zeker omdat je denkt "het is waarschijnlijk niet zo, maar de kans bestaat toch nog steeds wel" *?*

Dat is erg vervelend, wat ik deed om dat te beperken kan niet iedereen. Ik zei gewoon tegen mezelf van "ach, ik doe weer gek; 't is toch niks" en negeerde het verder. Dit werkte niet zo snel, maar na enkele maanden van oefenen en realiseren dat er echt niks aan de hand is, kreeg ik het toch onder de knie.

Ik had toen echter geen angsten wat anderen enzo betreft, maar mezelf. Ben namelijk lichtelijk hypochondrisch (na ja, lichtelijk; werd 1 keer opgenomen voor paniekaanval).
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 11:07
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:

op dat moment denk ik da het echt gebeurt is/gaat gebeure.. zoiets heb ik nog maar enkele kere ech duidelijk ghad.. maar wordt steeds meer .. mjah.. dan flip ik helemaal daardoor.. omda ik denk da da ech sow is.. .. en dan krijg je zoiets als op jezelf afreagere ..
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:20
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:

blaaaaat lekker belangrijk joh, lekker ontopic.... lijkt me logisch dat als je iets afkort dat er puntjes bij aan te pas komen, maargoed...
trouwens als ik haar echt voor sod had willen uitmaken, had ik ook niet serieus gereageerd op de topic, so....what's your point?

K.G.
Er zijn ook afkortingen zonder puntjes (zogenaamde acroniemen), maar daar ging het mij niet om. Het leek gewoon veel op dat woord, vandaar dus mijn reactie.

@********: Mijn sociale handicap vormt alleen een probleem voor mij in het gewone dagelijkse leven en niet zozeer bij mijn bezoek hier op dit of een ander forum.
Reageren

Regels voor berichten