Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Veel van de hierboven genoemde dingen komen overeen met mijn eigen antwoord. Vrienden worden is niet zo'n probleem; met elkaar kunnen lachen, me op mijn gemak voelen en goed kunnen praten is vaak al genoeg om leuk met elkaar om te gaan. Zulke vrienden veranderen echter wel met verschillende levensfases. De mensen die blijven zijn mensen bij wie ik helemaal mezelf kan zijn (dus niet alleen als het goed gaat), bij wie ik me goed voel en die er onvoorwaardelijk voor me zijn. Eigenlijk is het ook meer een gevoel dat je oprecht heel veel om iemand geeft, dat besluit je niet zomaar of op basis van bepaalde eigenschappen.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar ik heb in het verleden enkele vriendschappen gehad waar ik op den duur echt knetter van werd. Ze hadden voordurend lichamelijke klachten, niet erg, maar wel toen ze op den duur misbruik gingen maken van hun situatie. Door er de aandacht mee te trekken, met als gevolg dat na verloop van tijd duidelijke te merken was dat die gescheurde knieband & chronische pijn aan de gewrichten binnen het uur waren genezen. Plots werd er een sprint genomen vanuit de rolstoel, werden krukken aan de kant gesmeten en even een kwartiertje gevoetbald. Right. Geestelijk/lichamelijk welzijn ligt in mijn ogen erg dicht bij elkaar, vandaar dat het ook samen vermeld staat. Bij hen was psychisch gezien ook van alles mis, en des te fijner was de aandacht en de zorg zelfs wanneer je het - op de manier zoals het bedoelt was - eigenlijk niet nodig was. En daar heb ik wel een hekel aan... Jengelen om niets. Vandaar dat ik hooguit met zulke mensen om ga voor oppervlakkig contact, échte vrienden zal ik er niet mee worden. Vriend van mij die enkele jaren geleden in een psychiatrisch ziekenhuis belandde heb ik ook nooit in de steek gelaten, maargoed dat verhaal was dan ook compleet anders en had in geen enkel opzicht te maken met oneerlijkheid of het trekken van aandacht. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 18:39 | |
Psychologie |
Hoe sluit je een relatie af ? Verwijderd | 6 | 09-04-2002 09:11 | |
Liefde & Relatie |
hoe maak je het uit ? en als het uit is ? Verwijderd | 13 | 08-04-2002 19:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |