Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2006, 14:25
Go
Go is offline
Gister heb ik bij Hi, van KPN, een mobieltje besteld met een abonnement erbij. Ik kreeg daarvan dezelfde dag een bevestigingsmailtje. Nu keek ik vanochtend in mijn mailbox, en tot mijn grote verbazing had ik een mailtje ontvangen waarin staat dat overeenkomstig de afspraak mijn bestelling is geanulleerd. Voor vragen kan ik bellen. Ik wil mijn bestelling helemaal niet annuleren en heb dat ook nooit afgesproken (na de bestelling geen contact meer gehad), dus ik bel op. Ik heb echt tijden en tijden aan de telefoon gewacht, meerdere keren gebeld, op verschillende tijdstippen, maar het lukt me echt niet om iemand aan de telefoon te krijgen.

Mijn vraag luidt: mag ik er vanuit gaan dat mijn bestelling werkelijk geannuleerd is, zodat ik nu (wil wel snel dit mobieltje hebben) bij een andere aanbieder eentje bestellen kan? Of kan KPN (Hi), als ik straks eentje bij bijv. T-Mobile besteld heb, mij erop wijzen dat hetgeen dat in het annuleringsmailtje staat, geen bindend kracht heeft o.i.d. (er staat wel bij dat het een automatisch gegenereerd bericht is, maar niet dat je er geen rechten aan kunt verbinden)? Twee mobieltjes en abonnementen zit ik namelijk niet op te wachten...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2006, 14:39
Verwijderd
Heb je het online bestelt? Zo ja, dan kan je binnen 7 dagen nadat je het product ontvangt altijd nog de koop ontbinden
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 14:57
Go
Go is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 06-09-2006 @ 15:39 :
Heb je het online bestelt? Zo ja, dan kan je binnen 7 dagen nadat je het product ontvangt altijd nog de koop ontbinden
Telefonisch.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 15:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
gerwin schreef op 06-09-2006 @ 15:57 :
Telefonisch.
Dat is ook koop op afstand.
Oud 06-09-2006, 15:18
Hakuna
Hakuna is offline
Waarom ga je niet eens langs bij een primafoonwinkel? (iis KPN) Print de e mail uit, en neem 'm mee. Mischien kun je dan meteen een mobieltje uitzoeken met bijhorend abonnement.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 15:40
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 06-09-2006 @ 15:57 :
Telefonisch.
Daarvoor geldt ook de wet koop op afstand. Dus zodra je het product krijgt, direct een brief sturen dat je de koop wil ontbinden dmv wet koop op afstand
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 16:13
Verwijderd
Er zitten bij een pakketje van de KPN ook instructies hoe je de boel terug moet sturen, mocht je het niet willen hebben. Het belangrijkste: maak geen verzegelingen kapot.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 18:00
remy476
remy476 is offline
Bel gewoon en zeg dat je iemand aan de lijn wilt om een telefoon te bestellen dat is het meestal gratis en duurt het niet lang (ze willen immers altijd nieuwe klanten) daarna verbinden ze je door met de goede persoon. Heb ik ook gedaan met vodafone toen ik pissig op ze was. Binnen 2 dagen was het opgelost
Oud 06-09-2006, 18:30
Go
Go is offline
Citaat:
Cornel schreef op 06-09-2006 @ 16:18 :
Waarom ga je niet eens langs bij een primafoonwinkel? (iis KPN) Print de e mail uit, en neem 'm mee. Mischien kun je dan meteen een mobieltje uitzoeken met bijhorend abonnement.
Telefonisch of online bestellen levert een voordeel van 5 euro per maand op. Ik heb natuurlijk me voor de tijd goed geïnformeerd over het abonnement en de telefoon e.d., en ben ook bij Primafoon langs geweest. Voor hen is het via de site van KPN of Hi kopen van een telefoon en het nemen van een abonnement in feite concurrentie; ze wilden of konden hier dan ook helemaal niks over zeggen. Het lijkt me logisch dat de mensen bij Primafoon je dan ook niet te woord kunnen staan over problemen met het online/telefonisch bestellen van producten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 18:31
Go
Go is offline
Citaat:
remy476 schreef op 06-09-2006 @ 19:00 :
Bel gewoon en zeg dat je iemand aan de lijn wilt om een telefoon te bestellen dat is het meestal gratis en duurt het niet lang (ze willen immers altijd nieuwe klanten) daarna verbinden ze je door met de goede persoon. Heb ik ook gedaan met vodafone toen ik pissig op ze was. Binnen 2 dagen was het opgelost
Dat is in dit geval hetzelfde telefoonnummer. Op vrijwel geen enkele manier krijg ik iemand te spreken. Ik zou natuurlijk het hoofdkantoor op kunnen bellen, maar daar kunnen ze me vast niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2006, 22:08
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 06-09-2006 @ 19:31 :
Dat is in dit geval hetzelfde telefoonnummer. Op vrijwel geen enkele manier krijg ik iemand te spreken. Ik zou natuurlijk het hoofdkantoor op kunnen bellen, maar daar kunnen ze me vast niet helpen.
Euh ik heb laatste gebeld en ik heb wel degelijk iemand aan de lijn gehad hoor!
Oud 06-09-2006, 23:04
Go
Go is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 06-09-2006 @ 23:08 :
Euh ik heb laatste gebeld en ik heb wel degelijk iemand aan de lijn gehad hoor!
Het heeft me opgeteld uren gekost, maar uiteindelijk heb ik iemand van Kpn gesproken. Het volgende bleek het geval te zijn: steekproefgewijs controleert een bepaalde afdeling van Kpn of de door de mensen opgegeven gegevens juist zijn. Ze hadden dan wel mijn rijbewijsnummer genoteerd, en mijn persoonsgegevens bleken juist te zijn, maar ze wilden zeker weten dat het adres dat ik opgegeven was, juist is. Ze wilden een kopie van mijn rijbewijs hebben plus een kopie van mijn bankafschrift (ingescand was goed. Opvallend, omdat het op zich niet zo moeilijk is om je adresgegevens te veranderen is een ingescand document).

Ik moest hier echter achterkomen door zelf contact op te nemen met Kpn. Tot die tijd hadden ze mijn order simpelweg op non-actief/annuleren gezet. Een simpel mailtje met daarin de vraag aan mij om de gevraagde documenten toe te sturen was kennelijk te veel gevraagd. Ik moet opmerken dat ik nooit eerder een telefoonabonnement gehad heb en ook nergens bekend sta of geregistreerd sta als slechte betaler o.i.d.

Ik hoop dat met het opsturen van de twee scantjes het zo opgelost is. Zo niet, dan laat ik het weten
Met citaat reageren
Oud 07-09-2006, 16:45
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
lekkere manier om met je klanten om te gaan
Reageren

Regels voor berichten