Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En over het feit dat ik onduidelijk ben: ik bedoel het algemeen, over telkens steeds weer de toestemming vragen, waarop zij moeten gaan "overleggen" en mij een ambetant gevoel doen geven en dit en dat. Dus vroeg ik mij af: is 20 nu net oud om "bemoederd" te worden of ben ik maar een dom kind die beter zou moeten luisteren naar zijn oudjes. Mijn vrienden ondervinden precies minder problemen dus ik denk persoonlijk het 1e. Wat het samen slapen betreft: ik denk dat ze het eerder vermoeden maar niet "willen" beseffen, per slot van rekening ben ik nog altijd hun oudste en dus eerste. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En er moet eens uitgezocht worden waar dat verschil aan ligt.. Het zal wel iets met meer verantwoordelijkheid, sneller zelfstandig te maken hebben ofzo |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ja, ik ben ook Belg. En ja, bij mij hebben ze ook nooit graag logies over de vloer gehad. Of het nu om de tofste meid van de wereld, prinses Mathilde of eender wie gaat. De gedachte die daarachter schuilgaat: "Het is hier geen hotel." Waarom dat ze dan moeilijk doet over samen gaan kamperen, weet ik niet. Omdat ze kamperen zelf niet leuk vindt? Omdat kamperen iets voor Hollanders is, en niet voor welopgevoedde mensen? Mijn reactie zou zijn: "Och, ma, zeur toch niet zo, en gun mij een leuke vakantie". Niet dat het zou helpen, maar jou tegenhouden zal ze ook niet. Denk ik.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik neem ook maar aan dat je begrijpt dat dat een grapje is; mocht ik dergelijke achterhaalde idealen koesteren, dan zou ze me natuurlijk wel mijn gang laten gaan. Maar ze zou het niet een echt goed plan vinden, al was het alleen maar omdat het toch wel nuttig is om te weten of je ook op dat gebied klikt voor je in een huwelijk duikt. |
![]() |
||
Citaat:
Mijn ouders hebben er nooit echt moeilijk over gedaan. Als ouder kan je toch ook wel raden dat dat gebeurt als je dochter een vriend heeft, helemaal als ze 20 is.. Zijn ze soms christelijk? En ja, 20 is VEEL te oud om bemoederd te worden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het was mss fout om dit op een overwegend nederlandstalig forum te vragen, maar ik apreccieer meestal de rechtaan-rechtoe heid van jullie hollanders wel(tenzij mss in dit geval) Ok ze doen wel een beetje raar, maar ik ben er aan gewend en kan ermee leven. Loslaten gebeurt idd geleidelijk en tzal vanzelf wel beteren dus ik hoef helemaal geen tips of aansporingen om te rebelleren ofzo ![]() |
![]() |
||
OMG, dit komt me echt bekend voor! Ik heb nu bijna 2 jaar een vriend, ik mag niet bij hem thuis logeren (behalve bij hoge uitzondering: in die 2 jaar 2x gebeurt: mét kamerverdeling). Verder ben ik met hem en zn ouders op vakantie geweest: dat mocht, alhoewel mn ouders wel kamer verdeling wilden: maar toen ik vertelde dat dat niet was gebeurt, waren ze echt niet blij, maar ze zeiden verder niks omdat ze denk ik toch wel weten dat ze er niks meer tegen kunnen doen. (Ik mocht dan wel samen met mn vriend om vakantie, maar dan moest ik in dat vakantiehuis wel in een ander bed slapen, maar hoe ze dat willen controleren?
![]() Dus mijn tip: gewoon doen, ze kunnen er niks tegen maken, en ik denk dat ze dat uiteindelijk toch wel doorhebben... zeker als je al geruime tijd hebt! (En je bent niet de enige!) Edit: Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En 'zeikouders' is geen overdreven reactie, 't betekent gewoon dat het 'ouders zijn die zeuren'. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|