Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2006, 19:26
Mattt
Mattt is offline
Ik heb een soort stelling:

9/11: 5000 dooden, zullen we waarschijnlijk over 50 jaar nog herdenken,
2004: Tsunami azië EN AFRIKA meer dan honderdduizend dooden, denken we daar aan? NEE
2000-2006: tientallen zo niet honderden autobommen eisen de levens van al meer dan 20.000 mensen denken we daar aan? NEE

Laatst gewijzigd op 12-09-2006 om 19:46.
Advertentie
Oud 12-09-2006, 19:32
Verwijderd
kuttopic
Oud 12-09-2006, 19:34
Verwijderd
Ik snap je stelling niet.
Oud 12-09-2006, 19:36
Mattt
Mattt is offline
Amerika = 'de wereldmacht' en als er ook maar 100 mensen doodgaan herdenken we dat een eeuw lang, maar als er honderdduizend doodgaan herdenken we dat misschien 1,2,3 jaar
Oud 12-09-2006, 19:42
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mattt schreef op 12-09-2006 @ 20:26 :
Ik heb een soort stelling:

2004: Tsunami azië EN AFRIKA meer dan honderdduizend dooden, denken we daar aan? NEE
2000-2006: tientallen zo niet honderden autobommen eisen de levens van al meer dan 20.000 mensen denken we daar aan? NEE

Ben je het eens met mijn stelling of niet, ik zou het graag ff willen weten
Haha, er staat geen eens een stelling in deze post.

Klopt wat je zegt. Verschil is dat 9/11 door teroristen komt en mensen vinden dat het een verandering bracht in hoe we tegen moslims aan kijken enz.
Tsunami is natuurgeweld. Heel vervelend allemaal, maar niks aan te doen. Zoiets gebeurt.
Tuurlijk is dat allemaal erg. Maar voor een groot deel zijn die aanslagen 'gevolgen' van 11 september.

Trouwens, op vier mei worden slachtoffers herdacht van de tweede wereldoorlog en alle oorlogen daarna (als ik me niet vergis) en daar horen die aanslagen ook bij, vind ik.
Oud 12-09-2006, 19:49
Mattt
Mattt is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 12-09-2006 @ 20:42 :
Haha, er staat geen eens een stelling in deze post.

Klopt wat je zegt. Verschil is dat 9/11 door teroristen komt en mensen vinden dat het een verandering bracht in hoe we tegen moslims aan kijken enz.
Tsunami is natuurgeweld. Heel vervelend allemaal, maar niks aan te doen. Zoiets gebeurt.
Tuurlijk is dat allemaal erg. Maar voor een groot deel zijn die aanslagen 'gevolgen' van 11 september.

Trouwens, op vier mei worden slachtoffers herdacht van de tweede wereldoorlog en alle oorlogen daarna (als ik me niet vergis) en daar horen die aanslagen ook bij, vind ik.

Voor de Tsunami Halen we 100 miljoen op voor Azië maar Afrika is net zo hard getroffen! hoor je daar een politicus over kraaien nee.
En ik bedoel, Irak is niet vanwege 9/11 denk ik, en in israel is zeker niet door 9/11
Oud 12-09-2006, 19:49
Verwijderd
Jankerd.
Oud 12-09-2006, 19:51
Ray
Ray is offline
What's your point? Dat we jou allemaal heel goed moeten vinden omdat jij daar zogenaamd wél aan denkt? Alsof andere mensen nooit bij andere doden/gewonden stilstaan/getroffenen stilstaan.
Oud 12-09-2006, 19:52
Mattt
Mattt is offline
ik wilde even duidelijk maken dat amerika macho is, en denkt dat ze alles zijn, terwijl er andere mensen onder lijden.

Thats all
Oud 12-09-2006, 19:54
Verwijderd
Nou zeg, wat een verpletterende wijsheid. Heb je nog meer interessante ideeën om met ons te delen?

ahum
Oud 12-09-2006, 19:55
Ray
Ray is offline
Citaat:
Sylph schreef op 12-09-2006 @ 20:54 :
Nou zeg, wat een verpletterende wijsheid. Heb je nog meer interessante ideeën om met ons te delen?

ahum
Ah die hebben we inderdaad nog niet eerder gehoord.
Oud 12-09-2006, 19:56
Mattt
Mattt is offline
Nou dan is het toch goed dat ik het even zeg...
Verwijderd
Ray
Ray is offline
Slotje.
Oud 12-09-2006, 20:34
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mattt schreef op 12-09-2006 @ 20:36 :
Amerika = 'de wereldmacht' en als er ook maar 100 mensen doodgaan herdenken we dat een eeuw lang, maar als er honderdduizend doodgaan herdenken we dat misschien 1,2,3 jaar
Alsof dat die doden interesseert dat ze herdacht worden.
Oud 12-09-2006, 20:42
zoef de haas
zoef de haas is offline
We herdenken de 2e wereldoorlog toch ook nog en de wartersnood niet meer, over de bijlmerramp hoor je vrijwel niets meer net als de cafébrand in volendam om maar even wat voorbeeld te noemen

Wat is in godsnaam je punt??
Sommige dingen hebben gewoon meer impact dan anderen vrij logisch ook eigenlijk
En daarnaast herdenkt niemand over de hele wereld de soldaten die daarna zijn omgekomen aan Amerikaanse kant of de afghanen die dood gaan...
Oud 12-09-2006, 20:44
RodeKrab
RodeKrab is offline

Niet zo gek, is toch wel een indrukwekkende gebeurtenis..

Volgens mij zijn er na jaren van de tsunami steeds programma's geweest die laten zien hoe het gaat ook een soort herdenking dus dit klopt niet

Hier heb ik toevallig niks over gehoord.. zeker snel erbij verzonnen
Oud 12-09-2006, 20:47
Faerie
Faerie is offline
heel simpel, de Tsunami was een natuurramp, de aanslag op het WTC was eigenlijk moord. Tuurlijk is het ook erg dat mensen zijn dood gegaan bij de tsunami, maar dat is gewoon heel anders dan een terroristische aanslag. Het is gewoon een erg groot verschil tussen 'gewoon' doodgaan en vermoord worden.
Oud 12-09-2006, 20:47
RodeKrab
RodeKrab is offline
Ja en als mensheid kun je nog een soort van blok vormen tegen geweld, tegen de natuur kan dat niet
Oud 12-09-2006, 20:49
Ray
Ray is offline
Overigens is er ook een flinke som geld naar die tsunamilanden gegaan, en dat is toch niet echt een /care-teken. Tuurlijk kan je niet zeggen van "hier heb je wat geld en nou moet je maar weer blij zijn", maar het getuigt toch wel van een stukje behulpzaamheid.
Oud 12-09-2006, 20:51
TopDrop
TopDrop is offline
Tsja, die tsunami was een natuurramp. In Amerika was het een terroristische aanslag. Dat eerste was de schuld van de natuur, dat tweede was de schuld van de mensheid. Ik vind wel dat dat ook wel een beetje meer aandacht verdient. En verder.. who cares?

edit: wat Faerie dus ook zegt ja
Oud 12-09-2006, 20:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
RodeKrab schreef op 12-09-2006 @ 21:44 :
Hier heb ik toevallig niks over gehoord.. zeker snel erbij verzonnen
Hij doelt waarschijnlijk op de aanslagen met autobommen die voortdurend plaatsvinden in Afghanistan en Irak. Ik heb geen cijfers over het aantal slachtoffers dat daarbij is gevallen. In Irak zijn ongeveer 30.000 burgers omgekomen, maar ik betwijfel of dat allemaal door aanslagen komt... Ik bedoel, die Amerikanen lusten er ook wel pap van.

Het ís natuurlijk ook absurd dat er nog steeds mensen zijn die vierkant achter de inval in Irak staan, of mensen die beweren dat Irak en de wereld nu veiliger is. Toch beweerde Bush dat in zijn meest recente State of the Union.

Veel mensen zijn zo afgestompt door de vele berichten, dag in dag uit, over aanslagen in Afghanistan en Irak, dat het ze weinig meer doet. Het ''oh, alweer?"-effect. Net zoals iedereen zo betrokken was na de Tsunami, maar dat hulp na de aardbeving in Pakistan voor een groot deel uitbleef.

En dan zijn er natuurlijk nog andere omstandigheden, zoals dat 9/11 inderdaad de wereld grotendeels heeft veranderd. Politici met een eigen agenda blijven daarop hameren om steun te krijgen voor hun plannen. Door al die aandacht storten ook de media zich erop en daardoor blijven de mensen ook betrokken. En door die betrokkenheid blijven de media ermee bezig.. etc.

Afrika is helaas, net als Zuid-Amerika, een vergeten continent. Ach, af en toe, als er echt iets uitzonderlijks is, zoals Darfur, dan zie je tijdelijk wat meer in het nieuws, maar over het algemeen laten de media het links liggen. Voor Zuid-Amerika geldt dat misschien nog wel sterker. Zo ontdekte ik bijvoorbeeld dat de Volkskrant voor alle individuele Europese landen wel een verslaggever heeft, maar voor het gehele continent Afrika maar één verslaggever. Zuid-Amerika idem dito.

Het schijnt mensen blijkbaar weinig te interesseren, anders waren de media er wel op in gaan spelen, denk ik.
Oud 12-09-2006, 21:04
AlopiA
AlopiA is offline
Als we iedere autobom gaan herdenken wordt het wel een hele trieste bedoeling.
Oud 12-09-2006, 21:09
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mattt schreef op 12-09-2006 @ 20:49 :
Voor de Tsunami Halen we 100 miljoen op voor Azië maar Afrika is net zo hard getroffen! hoor je daar een politicus over kraaien nee.
En ik bedoel, Irak is niet vanwege 9/11 denk ik, en in israel is zeker niet door 9/11
Fuck Afrika. Azie is veel leuker.
Oud 12-09-2006, 21:16
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mattt schreef op 12-09-2006 @ 20:36 :
Die semi-sarcastische haakjes mogen weg hoor.
Advertentie
Oud 12-09-2006, 21:22
Boogie
Boogie is offline
Dit lijkt weinig discussie op te leveren.

Regels voor berichten