Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Klopt wat je zegt. Verschil is dat 9/11 door teroristen komt en mensen vinden dat het een verandering bracht in hoe we tegen moslims aan kijken enz. Tsunami is natuurgeweld. Heel vervelend allemaal, maar niks aan te doen. Zoiets gebeurt. Tuurlijk is dat allemaal erg. Maar voor een groot deel zijn die aanslagen 'gevolgen' van 11 september. Trouwens, op vier mei worden slachtoffers herdacht van de tweede wereldoorlog en alle oorlogen daarna (als ik me niet vergis) en daar horen die aanslagen ook bij, vind ik.
||
![]() |
Citaat:
Voor de Tsunami Halen we 100 miljoen op voor Azië maar Afrika is net zo hard getroffen! hoor je daar een politicus over kraaien nee. En ik bedoel, Irak is niet vanwege 9/11 denk ik, en in israel is zeker niet door 9/11 |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het ís natuurlijk ook absurd dat er nog steeds mensen zijn die vierkant achter de inval in Irak staan, of mensen die beweren dat Irak en de wereld nu veiliger is. Toch beweerde Bush dat in zijn meest recente State of the Union. Veel mensen zijn zo afgestompt door de vele berichten, dag in dag uit, over aanslagen in Afghanistan en Irak, dat het ze weinig meer doet. Het ''oh, alweer?"-effect. Net zoals iedereen zo betrokken was na de Tsunami, maar dat hulp na de aardbeving in Pakistan voor een groot deel uitbleef. En dan zijn er natuurlijk nog andere omstandigheden, zoals dat 9/11 inderdaad de wereld grotendeels heeft veranderd. Politici met een eigen agenda blijven daarop hameren om steun te krijgen voor hun plannen. Door al die aandacht storten ook de media zich erop en daardoor blijven de mensen ook betrokken. En door die betrokkenheid blijven de media ermee bezig.. etc. Afrika is helaas, net als Zuid-Amerika, een vergeten continent. Ach, af en toe, als er echt iets uitzonderlijks is, zoals Darfur, dan zie je tijdelijk wat meer in het nieuws, maar over het algemeen laten de media het links liggen. Voor Zuid-Amerika geldt dat misschien nog wel sterker. Zo ontdekte ik bijvoorbeeld dat de Volkskrant voor alle individuele Europese landen wel een verslaggever heeft, maar voor het gehele continent Afrika maar één verslaggever. Zuid-Amerika idem dito. Het schijnt mensen blijkbaar weinig te interesseren, anders waren de media er wel op in gaan spelen, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
9/11 "Toevalligheden" - Nja. Check ff verder !! wr_faya | 110 | 15-10-2006 18:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
9/11 en de mediastilte arie_de_kanarie | 47 | 15-05-2006 21:31 | |
[9-11] Wat gebeurde er echt (2) infamous | 6 | 15-03-2006 21:58 | |
9/11: Aanslag of geschenk uit de hemel? Hydrogen | 111 | 09-10-2005 02:46 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geen vliegtuig in Pentagon op 9/11?! Hardst33lo | 76 | 26-10-2004 18:22 | |
Films, TV & Radio |
Fahrenheit 9/11 - Michael Moore Gatara | 2 | 29-05-2004 10:56 |