Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2006, 15:08
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Helaas is dit topic te fucking actueel voor woorden

Jammer, juist hij die echt wat heeft en nog steeds betekend voor zenders met een minder gangbare programmering legt het loodje.............

Roggensteek wordt hem fataal
'Crocodile Hunter'
sterft in het harnas
Steve Irwin, de Australische televisiepresentator die bekend is als The Crocodile Hunter, is overleden nadat hij tijdens een duik-expeditie was gestoken door een pijlstaartrog. Irwin zou door het zeedier in zijn hart zijn gestoken. De veelbesproken tv-personality werd 44 jaar.

Rest In Peace.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2006, 15:14
Blubje
Blubje is offline
Laatste nieuws (Novum/ANP) | cultuur en media | 04-09-2006 10:08
Roggensteek wordt Steve Irwin (44) fataal | © Trouw

Roggensteek wordt Steve Irwin (44) fataal
(Novum/AP) - Steve Irwin, de Australische tv-persoonlijkheid die bekend werd als The Crocodile Hunter, is maandag overleden. De 44-jarige Irwin werd door een pijlstaartrog in zijn hart gestoken. Dat gebeurde toen hij onderwateropnamen maakte bij het Groot Barrièrerif in de Koraalzee, ten noordoosten van Australië.

Irwin was bekend om zijn aanstekelijke enthousiasme voor de natuur. Zijn programma Crocodile Hunter, dat in 1992 voor het eerst in Australië werd uitgezonden, werd via Discovery Channel over de hele wereld bekend.

Twee jaar geleden baarde hij opzien toen hij grote krokodillen voerde met zijn zoontje op zijn arm. Later dit jaar werd hem verweten dat hij de rust van pinguins en walvissen in Antarctica verstoorde door bij het filmen te dichtbij te komen. Irwin laat zijn vrouw Terri, een dochter van 8 en een zoontje van 2 achter.

Bron
Oud 04-09-2006, 15:38
Verwijderd
Even een nieuw topic gemaakt, die andere was echt té oud.

Niet dat ik zo vaak naar hem keek op tv, maar hij is wel nog jong zeg
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 15:58
Escapism
Escapism is offline
zat er een beetje aan te komen he.
Oud 04-09-2006, 16:10
Naru
Naru is offline
zonde
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 16:11
K-pax
K-pax is offline
Vroeger die gast vaak gezien op Discovery, eindelijk heeft een van die dieren hem te pakken gekregen . Maar dat het een rog zou zijn
Oud 04-09-2006, 16:30
Hakuna
Hakuna is offline
Ik keek zijn programma's altijd graag, en dat hij juist door een beest gedood is geworden waar hij nooit aandacht aan besteedde verbaast mij des te meer!

Als hij nou door een uit de kluiten gewassen Nijlkrokodil was aangevallen, kon ik er nog bijkomen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 16:38
Verwijderd
Het hoort er wel een beetje bij dat hij op deze manier gestorven is, alleen had het dan wel een heel aantal jaren later gemogen..
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 16:39
Verwijderd
Een minuscule rog, wat een roemloze dood Als ie was opgepeuzeld door een krokodil of doodgebeten door een giftige slang, was het veel 'mooier' geweest.

Hoe dan ook zonde. Hij was wel tof.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 17:18
D@mien
D@mien is offline
Mijn grootste held is niet meer..

"Crocs Rule!"
Oud 04-09-2006, 17:25
DanielC
DanielC is offline
Jammer, idd. een beetje een roemloze dood. Maar misschien krijgen we nu wel weer een prachtige documantaire van Werner Herzog.
Oud 04-09-2006, 17:52
Muchacha
Muchacha is offline
Damn, hier ben ik echt niet goed van! Ik vond die kerel echt geweldig. Stomme pijlstaartrog!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 17:55
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 04-09-2006 @ 18:52 :
Stomme pijlstaartrog!!
Dan kun je ook zeggen...Stomme Steve Erwin, pijlstaartroggen en krokodillen reageren puur instinctief, het blijven toch roofdieren die je geen kunstjes kunt leren!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 17:56
The Ox
The Ox is offline
Het móest een keer gebeuren natuurlijk. Maar zo vroeg? 44 is echt geen leeftijd.

Tragisch
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:01
Verwijderd
Naja, die gast was soms heel onverantwoordelijk bezig (kkan nog zijn stunt met zijn eigen kinderen en krokodillen nog herinneren), dus echt rouwig ben ik er eerlijk gezegd niet om. Tis opzich jammer, hij was vermakelijk en heeft ongetwijfeld de wetenschap geholpen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:03
Tsu
Tsu is offline
Wel apart; hij heeft veel "gewerkt" met gevaarlijke dieren; en heeft er hooguit wat wonden van opgelopen. En hij zwemt met zo'n rog (die roggen zijn helemaal niet heel zo gevaarlijk), die voelt zich denk ik bedreigd en steekt hem recht in zijn hart

Zoiets is normaal gesproken niet meteen dodelijk (als je in je arm ofzo wordt gestoken en dat gif in je lichaam krijgt), maar in in je hart dus wel.

Laatst gewijzigd op 04-09-2006 om 18:05.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:04
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Tsu schreef op 04-09-2006 @ 19:03 :
Wel apart; hij heeft veel "gewerkt" met gevaarlijke dieren; en heeft er hooguit wat wonden van opgelopen. En hij zwemt met zo'n rog (die helemaal niet zo gevaarlijk zijn), die voelt zich denk ik bedreigd en steekt hem recht in zijn hart

Zoiets is normaal gesproken niet meteen dodelijk (als je in je arm ofzo wordt gestoken), maar in in je hart dus wel.
Dat bedoel ik met stomme pijlstaartrog... Bij krokodillen en giftige slangen loop je veel meer gevaar en dat deed ie allemaal 'zonder probleem'. En dan gaat ie duiken en steekt zo'n beest hem recht in zijn hart
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 18:05
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 04-09-2006 @ 19:04 :
Dat bedoel ik met stomme pijlstaartrog... Bij krokodillen en giftige slangen loop je veel meer gevaar en dat deed ie allemaal 'zonder probleem'. En dan gaat ie duiken en steekt zo'n beest hem recht in zijn hart
Ja echt typisch ja.
Oud 04-09-2006, 18:15
bam
bam is offline
Citaat:
Tsu schreef op 04-09-2006 @ 19:03 :
(die roggen zijn helemaal niet heel zo gevaarlijk),

Aan de binnenkant van de stekel zitten gleufjes waarin gifklieren verborgen zijn. Met een zwaai van zijn staart plant de Rog de pijl in het lijf van zijn prooi of belager. De wond doet verschrikkelijk pijn en kan gevaarlijk zijn, ook voor de mens, want het gif werkt op de zenuwen en het bloed.
Oud 04-09-2006, 18:33
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, jammer dit. Was wel een innemende vent.

Oud 04-09-2006, 19:03
Lyne
Lyne is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 04-09-2006 @ 18:52 :
Damn, hier ben ik echt niet goed van! Ik vond die kerel echt geweldig. Stomme pijlstaartrog!!
Ja, dat vind ik ook. Ik kende hem niet zo goed van televisie, af en toe iets gezien. Maar ik vind het zo zonde. Hij had wel op zo'n manier dood mogen gaan, als ie 40 jaar ouder was geweest ofzo.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 19:41
Tiño
Tiño is offline
echt heel erg, las het vanochtend. ik zal hem missen op TV, echt een persoonlijkheid.

dit circuleert op msn;

If You Havent Heard, Steve Irwin Died Today The 4th September, Near Cairns. He Got Stuck On The Barb Of A Stingray Witch Pierced His Heart. As A Sign Of Respect For The Australian Cultural Icon, Place A Turtle ( tu ), At The Start Of Your Name, And Forward This To Everyone You Have Online

haha, wel leuk dat hij zoveel fans had en mensen die het iets doet dat ie er niet meer is.

Maargoed, sterkte aan de familie en RIP.
Oud 04-09-2006, 19:55
PV
PV is offline
dat msn gedoe is altijd zo overdreven bij mij hebben ook al 3 personen hem in hun nick
maar wel jammer ja, ik vond het wel vermakelijke tv.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 22:13
Afwezig
Afwezig is offline
Aah misschien was het wel beter zo. Als ie nu door een krododil was gegrepen dan had je er vrijwel zeker van geweest dat dat beest em helemaal verorberd had.

Nu hebben de nabestaande nog een lichaam en een graf waarbij ze kunnen rouwen e.d. Was ie opgegeten door een krokodil dan was er vrijwel geen lichaam over geweest.

Het is nu nog steeds wrang en hard maar dan beter zo denk ik dan verorberd door een wild dier.

Kzal em wel een beetje missen op TV. Hij had inderdaad een grote persoonlijkheid. Beetje overdreven misschien maar hij deed het wel leuk.

Super ADHD patientje die het lot vandaag voor het laatst tartte. Maar ... wel een bijzonder iemand.

† Steve Irwin.
Oud 04-09-2006, 22:21
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Ja je kon er op wachten hè..
Oud 04-09-2006, 22:26
JohnnyF.
JohnnyF. is offline
Ik vond hem altijd gruwelijk irritant, kut voor hem though.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2006, 23:07
Magican
Magican is offline
Citaat:
JohnnyF. schreef op 04-09-2006 @ 23:26 :
Oud 04-09-2006, 23:15
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
JohnnyF. schreef op 04-09-2006 @ 23:26 :
daar wil ik nog aan toe voegen dat het niet mee zo kut voor hem is... hij zal het niet meer merken.
Had alleen meer gedacht dat een krokodil hem had verslonden.
Oud 04-09-2006, 23:26
Solid
Solid is offline
Citaat:
Afwezig schreef op 04-09-2006 @ 23:13 :
Aah misschien was het wel beter zo. Als ie nu door een krododil was gegrepen dan had je er vrijwel zeker van geweest dat dat beest em helemaal verorberd had.

Nu hebben de nabestaande nog een lichaam en een graf waarbij ze kunnen rouwen e.d. Was ie opgegeten door een krokodil dan was er vrijwel geen lichaam over geweest.
Inderdaad!
Hij is wel overleden tijdens zijn werk dus wat dat betreft is het wel toepasselijk (hij had ook door een auto ongeluk ofzo kunnen overlijden) nu stierf hij iig tijdens wat hij het liefst deed nietwaar..

Ik vind t jammer, het was een markant figuur.. iedereen zegt nu wel van het was te verwachten etc, maar dat wil nog niet zeggen dat ie het verdient om zo jong te overlijden. Het was een vakman en hij heeft veel goede dingen gedaan voor de natuur en dieren dmv fondsen, natuurparken enz enn hij laat natuurlijk een vrouw en jonge kinderen achter..

Laatst gewijzigd op 04-09-2006 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 00:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-09-2006 @ 17:39 :
Een minuscule rog, wat een roemloze dood
Ik vind het eigenlijk best badass.
Oud 05-09-2006, 01:52
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Had het vandaag ook gehoord ja.

Ik baal er echt van, was echt een grote fan van 'm. Keek altijd naar zijn programma's.. Ik heb zelfs zijn speelfilm (collision course) op DVD.

Ja ik ga hem zeker missen... Crikeey!!
Oud 05-09-2006, 07:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
Escapism schreef op 04-09-2006 @ 16:58 :
zat er een beetje aan te komen he.
Oud 05-09-2006, 08:51
Lies
Lies is offline
wat een held was dat! jammer.
Oud 05-09-2006, 09:08
hasseltboy
hasseltboy is offline
Oh crikey mates
Oud 05-09-2006, 09:52
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
newsflash: er gaan meer mensen dood op een dag...
Oud 05-09-2006, 09:55
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 05-09-2006 @ 10:52 :
Ja, maar geen hyperactieve, met krokodillen-worstelende Australiers
Oud 05-09-2006, 10:20
the exploding boy
the exploding boy is offline
Hmzz moest ie die dieren maar niet altijd lopen te treiteren, akelige man was het Pijlstaartroggen zijn hele rustige beesten verder, je wordt neit zomaar gestoken.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 14:42
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 05-09-2006 @ 11:20 :
Hmzz moest ie die dieren maar niet altijd lopen te treiteren, akelige man was het Pijlstaartroggen zijn hele rustige beesten verder, je wordt neit zomaar gestoken.
Volgens politiecommissaris Michael Keating wijst niets er op dat Irwin de rog heeft opgejaagd of bang heeft gemaakt. Deskundigen denken dat de rog, die normaal gesproken niet agressief is en zijn giftige staart alleen opheft als er gevaar dreigt, zich mogelijk ingesloten voelde door Irwin en de cameraman.

http://www.elsevier.nl/nieuws/buiten.../artnr/113449/

Ik geloof nooit dat hij dieren moedwillig liep te treiteren, ik heb een filmpje gezien dat ie staat te janken omdat er een krokodil doodging :/
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 14:45
kalinho
kalinho is offline
ja twas te verwachten. Als je elke dag als jke opstaat gelijk 3 krokodillen dubbel vouwt en er mee gaat worstelen komt er een x een dag dat een dier dat niet pikt
Oud 05-09-2006, 14:57
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
kalinho schreef op 05-09-2006 @ 15:45 :
ja twas te verwachten. Als je elke dag als jke opstaat gelijk 3 krokodillen dubbel vouwt en er mee gaat worstelen komt er een x een dag dat een dier dat niet pikt
Je hebt een beetje verkeerd beeld van die gozer geloof ik...

Verder; balen dat ie dood was, altijd leuk om naar te kijken. Hoe enthousiast hij altijd vertelde over die beesten
Oud 05-09-2006, 14:57
Martijn
Martijn is offline
Citaat:
kalinho schreef op 05-09-2006 @ 15:45 :
Als ie dat beest had dubbelgevouwen was t misschien niet gebeurd
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 14:59
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Martijn schreef op 05-09-2006 @ 15:42 :
Volgens politiecommissaris Michael Keating wijst niets er op dat Irwin de rog heeft opgejaagd of bang heeft gemaakt. Deskundigen denken dat de rog, die normaal gesproken niet agressief is en zijn giftige staart alleen opheft als er gevaar dreigt, zich mogelijk ingesloten voelde door Irwin en de cameraman.

http://www.elsevier.nl/nieuws/buiten.../artnr/113449/

Ik geloof nooit dat hij dieren moedwillig liep te treiteren, ik heb een filmpje gezien dat ie staat te janken omdat er een krokodil doodging :/
Dit is em:
http://www.youtube.com/watch?v=LlxJ-...elated&search=
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 15:04
MTpower
MTpower is offline
Zielig
Oud 05-09-2006, 15:10
Martijn
Martijn is offline
Ja precies, ik zag m gisteren
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 15:59
Kauw
Kauw is offline
Damn, het leek een mislukte grap, maar het blijkt echt te zijn ... Ik ben al 2 dagen ongelofelijk sjacherijnig,,

Niet dat ik iedere dag naar em keek of dat krokodillen mn lievelingsdieren zijn maar hij maakt het leuk.. Ja, met zn grooooote enhousiasme.. Zowat alles van ik van dat soort dieren weet heb ik van hem. En hij is nu eigenlijk zowat een legende.. Media overdrijven alles, ook van dat met zn zoontje de krokodillen voeren. Als er ook maar enig gevaar was geweest had ie het echt niet gedaan,
hij kent al die dieren op zn duimpje en doet dat echt niet bij de meest wilde hoor.. !

En ik vind het juist wel logisch dat hij niet door een krokodil is gedood.. : die kent hij het beste, dus daar wordt je niet snel door gedood. Mensen zien hem wel vaak als een maniak die worstelt met gevaarlijke dieren maar ze zien niet hoeveel hij ervan af weet.

en met de pijlstaartrog was een ongeluk. op een ander forum heb ik gelezen dat volgens een ooggetuige de rog afwende, een bocht maakte of zoiets en toen de stekel per ongeluk in zn hart kwam.

Wat ik wel heeel heldhaftig vind is dat ie de stekel nog uit z'n hart heeft getrokken!

En ik heb ook wel eens gedacht; heeft ie 9 levens? Maar zijn vader leeft ook nog en daar heeft hij bijna alles wat hij weet van geleerd..

Jammer dat media niet gewoon 1 ding vertellen; de waarheid maar ze 10000 versies hebben.

Maar ik zal hem missen, zn accent was ook grappig

Anne
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 16:03
Magican
Magican is offline
Twee dagen chagerijnig zijn om de dood van iemand die je persoonlijk niet kent maar 1 keer in de week ziet op tv. Ga je ergens anders druk om maken ofzo.
Oud 05-09-2006, 16:19
Kauw
Kauw is offline
Citaat:
Magican schreef op 05-09-2006 @ 17:03 :
Twee dagen chagerijnig zijn om de dood van iemand die je persoonlijk niet kent maar 1 keer in de week ziet op tv. Ga je ergens anders druk om maken ofzo.
doe dat toch ook ook niet expres vind het alleen erg, ook voor zijn familie en hij is een soort symbool geworden voor dierenbescherming en hij is veel te jong dood gegaan!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2006, 16:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kauw schreef op 05-09-2006 @ 17:19 :
doe dat toch ook ook niet expres vind het alleen erg, ook voor zijn familie en hij is een soort symbool geworden voor dierenbescherming en hij is veel te jong dood gegaan!
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 05-09-2006 @ 10:52 :
Oud 05-09-2006, 16:41
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 05-09-2006 @ 17:35 :
Die mensen zijn niet zoals Steve.
Oud 05-09-2006, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 04-09-2006 @ 20:41 :
echt heel erg, las het vanochtend. ik zal hem missen op TV, echt een persoonlijkheid.

dit circuleert op msn;

If You Havent Heard, Steve Irwin Died Today The 4th September, Near Cairns. He Got Stuck On The Barb Of A Stingray Witch Pierced His Heart. As A Sign Of Respect For The Australian Cultural Icon, Place A Turtle ( tu ), At The Start Of Your Name, And Forward This To Everyone You Have Online

haha, wel leuk dat hij zoveel fans had en mensen die het iets doet dat ie er niet meer is.

Maargoed, sterkte aan de familie en RIP.
ik heb die schildpad ff uitgeprobeerd, wist niet dat die op msn zat leuk schildpadje

erg voor de man, maar ja, dat was het
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten