Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2006, 19:21
Retinite
Retinite is offline
He, ik zoek een virusscanner die NIET opstart terwijl de PC opstart, de hele tijd alles monitored etc, en ook niet persé alle MSN inkomende files scant enzo.

Ik heb norton en mcafee gehad en doen dat allemaal wel, en alles wordt er zo sloom van.

Ik kan wel genoeg vinden, maar welke "losse" scanner is nou wel goed?
Oud 19-09-2006, 19:36
M@rco
M@rco is offline
Ik gebruik zelf AntiVir: www.free-av.com

Die draait wel continu op de achtergrond, maar is dusdanig licht dat je er eigenlijk niets van merkt. En ook nog eens gratis
Oud 19-09-2006, 19:37
freyk
freyk is offline
Ik weet nog wel dat ze ooit een topic hebben gepost met allemaal virusscanners. En je vind bovenaan dit forum een centrale topic genaamd [Centraal] Spy-, adware & virussen [4].
Ik raad je het aan om ze eens op te zoeken en door te lezen.

Ennuh, als je een goede virusscanner gevonden hebt, raad ik je aan om in te stellen naar je wensen.

avg is ook best aardig.

Laatst gewijzigd op 19-09-2006 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 20:39
Bogdan
Bogdan is offline
Ik draai Norton Antivirus 2002. In tegenstelling tot wat Symantec je wil doen laten geloven wordt er niet gek veranderd aan nieuwere versies, behalve de 'zwaarte' van het programma. De 2002 versie is lekker licht, zeker als je een recente pc hebt, en je hebt toch de definities van 's werelds grootste virusbestrijder bij de hand.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2006, 22:39
Verwijderd
Kaspersky en ik baal er van.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 09:21
Elite!
Elite! is offline
Ik heb zelf avg en dit is een aanrader want ik heb sindsdien geen virussen meer of iets dergelijks, is heerlijk licht, automatische updates en vertraagd opstarten helemaal niet ik zou zeggen go for it
Oud 21-09-2006, 14:29
pc nerd
pc nerd is offline
bitdefender 8, is geen virusscanner die automatisch start,
en is ook geen livescanner dus moet je egt in combinatie van avg of antivir gebruiken.

Met bitdefender kan je eenvoudig je hele systeem scannen op virussen. Ik gebruik Avast maar als ik dan met Bitdefender scant vind die soms nog wat Avast niet gevonden heeft.

Dus Bitdefender is een goede virusscanner om in combinatie met AVG of Antivir te gebruiken al extra zkerheid.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 19:30
smvs
smvs is offline
http://www.clamwin.com/
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 10:49
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
Piloff schreef op 19-09-2006 @ 23:39 :
Kaspersky en ik baal er van.
Kheb ook kaspersky, telkes als ik iets wil invullen in mn browser blockt hij dat
Oud 22-09-2006, 12:49
Elite!
Elite! is offline
Citaat:
Kingofthemall schreef op 22-09-2006 @ 11:49 :
Kheb ook kaspersky, telkes als ik iets wil invullen in mn browser blockt hij dat
Deinstaleren die zooi
Oud 22-09-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Kingofthemall schreef op 22-09-2006 @ 11:49 :
Oh, dat doet de mijne dan weer niet (ik heb dat hele securityding uitgezet), maar hij vreet mijn RAM op
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 13:37
Elite!
Elite! is offline
Neem avg lkkr klein en amper ramgebruik (alleen tijdens scannen). en het is gratis maar werkt toch goed
Oud 22-09-2006, 13:53
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Piloff schreef op 22-09-2006 @ 14:35 :
Oh, dat doet de mijne dan weer niet (ik heb dat hele securityding uitgezet), maar hij vreet mijn RAM op
Gewoon AVG of AntiVir installeren
Oud 22-09-2006, 14:57
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Bogdan schreef op 19-09-2006 @ 21:39 :
Ik draai Norton Antivirus 2002. In tegenstelling tot wat Symantec je wil doen laten geloven wordt er niet gek veranderd aan nieuwere versies, behalve de 'zwaarte' van het programma. De 2002 versie is lekker licht, zeker als je een recente pc hebt, en je hebt toch de definities van 's werelds grootste virusbestrijder bij de hand.
2002-versie zou ik niet echt licht willen noemen, het laatste dat van Norton op mijn pc heeft gestaan was Norton Systemworks 2002 (met ook AV daarin) en dat was vreselijk traag (ik heb toen 3 maand zonder gedraaid, geen enkel virus en dan toch maar uit veiligheid Norton erop gezet, het heeft me slechts één ding geleerd: nooit meer Norton voor mij). Van andere mensen heb ik wel gehoord dat Norton 2004 heel wat sneller zou draaien dan de voorgaande versies, maar zelf nooit uitgetest.

Wat gratis/lichtgewicht virusscanners betreft: ikzelf gebruik Avast, maar ook AVG en AntiVir zijn wel goed (ook wel geprobeerd, maar niet zo lang als Avast); verder is er ook nog ClamWin en NOD32, dat zijn on-demand scanners die je harde schijf scannen als je hun die opdracht geeft, maar ze houden geen virussen buiten tijdens het surfen! Dat is dus enkel bruikbaar als je je computer bijvoorbeeld elke week op virussen zou scannen (best 's nachts of overdag als je weg bent: dat scannen kan wel enige tijd duren als je veel bestanden hebt).
Oud 22-09-2006, 15:02
pc nerd
pc nerd is offline
Waarom betalen als het gratis kan?

zoals de gratis versie van avast heeft gewoon dezelfde virusbibliotheek als de professional edition. En dat geld ook voor antivir en avg. Het verschil zit alleen in de extraatjes en de support.

nu we het toch over viruscanners hebben, kan iemand mij advies geven welke van de 3 ik het beste kan nemen: AVAST, AVG of Antivir

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 15:05.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 15:28
M@rco
M@rco is offline
Zie bijvoorbeeld hier:

http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=82

AntiVir doet het heel goed, met een detection rate van 94%; AVG daarentegen scoort minder met slechts 82%, wat denk ik nog altijd best redelijk is. Avast zit er tussenin met 87%.
Oud 22-09-2006, 18:00
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
M@rco schreef op 22-09-2006 @ 16:28 :
Zie bijvoorbeeld hier:

http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=82

AntiVir doet het heel goed, met een detection rate van 94%; AVG daarentegen scoort minder met slechts 82%, wat denk ik nog altijd best redelijk is. Avast zit er tussenin met 87%.
Bedankt! handige pagina!

de gratis versie van bitdefender 8 staat wel erg hoog: 95,57%

En inderdaad tussen de gratis versies van Avast en Avg en de betaalde versies zit geen verschil.

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 18:03.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 18:43
smvs
smvs is offline
Citaat:
pc nerd schreef op 22-09-2006 @ 16:02 :
Waarom betalen als het gratis kan?
Tja zo lust ik er nog wel een paar, waarom met allemaal B-garnituur programma's gaan klooien als je gewoon NOD32 gecrackt en wel kunt draaien? Geloof mij maar (of niet, eigen keuze tenslotte) al die prut als AVG enzo kan in the wild niet tippen aan het echte werk als KAV en NOD. bron: ervaring, en niet die van mij alleen.

Laatst gewijzigd op 22-09-2006 om 18:47.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 20:15
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
smvs schreef op 22-09-2006 @ 19:43 :
Tja zo lust ik er nog wel een paar, waarom met allemaal B-garnituur programma's gaan klooien als je gewoon NOD32 gecrackt en wel kunt draaien? Geloof mij maar (of niet, eigen keuze tenslotte) al die prut als AVG enzo kan in the wild niet tippen aan het echte werk als KAV en NOD. bron: ervaring, en niet die van mij alleen.
Tuurlijk er zal heus wel verschil inzitten maar zoals je op die pagina ziet. Vond antivir meer virussen als norton en McAfee.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 23:19
Elite!
Elite! is offline
Citaat:
smvs schreef op 22-09-2006 @ 19:43 :
Uhm, wrm is het prut als je me 1 goede rede kan noemen vind ik het knap
Oud 23-09-2006, 10:59
smvs
smvs is offline
Citaat:
The Dosh schreef op 23-09-2006 @ 00:19 :
Uhm, wrm is het prut als je me 1 goede rede kan noemen vind ik het knap
Detectie in real world situaties is gewoon veel slechter. Zoals gezegd is dat mijn ervaring. Als jij AVG wil draaien doe je dat toch lekker, veel succes.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 12:18
M@rco
M@rco is offline
Sorry, maar de testresultaten spreken voor zich, lijkt me. Dan kun jij het wel steeds hebben over "real world"-situaties, maar het betekent toch in ieder geval dat gratis scanners (AntiVir/BitDefender) echt niet per definitie onder hoeven te doen voor betaalde programma's.
Oud 23-09-2006, 12:23
smvs
smvs is offline
Citaat:
M@rco schreef op 23-09-2006 @ 13:18 :
Sorry, maar de testresultaten spreken voor zich, lijkt me. Dan kun jij het wel steeds hebben over "real world"-situaties, maar het betekent toch in ieder geval dat gratis scanners (AntiVir/BitDefender) echt niet per definitie onder hoeven te doen voor betaalde programma's.
Klopt, veel betaalde programma's zijn namelijk ook schrikbarend slecht.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 12:25
Verwijderd
Ik vraag me alleen af waarom je dan nog zou betalen voor Bitdefender als de freeware versie al ruim 96% pakt. Ik gebruik tot nu toe AVG en dat beviel wel redelijk maar als een betere scanner gratis is, dan neem ik die natuurlijk. Ik ga niet principieel vasthouden aan AVG omdat het zo alto en underground is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 12:32
smvs
smvs is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2006 @ 13:25 :
Ik vraag me alleen af waarom je dan nog zou betalen voor Bitdefender als de freeware versie al ruim 96% pakt. Ik gebruik tot nu toe AVG en dat beviel wel redelijk maar als een betere scanner gratis is, dan neem ik die natuurlijk. Ik ga niet principieel vasthouden aan AVG omdat het zo alto en underground is ofzo.
Volgens mij is BD free geen realtime scanner.

Citaat:
FREE Antivirus for All

BitDefender 8 Free Edition is your chance to use one of the world's most effective antivirus engines for free!

BitDefender 8 uses the same ICSA Labs certified scanning engines found in other BitDefender products, allowing you to enjoy basic virus protection for no cost at all.

BitDefender 8 Free Edition is an on-demand virus scanner, which is best used in a system recovery or forensics role. If you are on an "always-on" Internet connection, we strongly advise you to consider using a more complex antivirus solution.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2006, 12:35
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2006 @ 13:25 :
Ik vraag me alleen af waarom je dan nog zou betalen voor Bitdefender als de freeware versie al ruim 96% pakt. Ik gebruik tot nu toe AVG en dat beviel wel redelijk maar als een betere scanner gratis is, dan neem ik die natuurlijk.
http://www.free-av.com/
Oud 23-09-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 23-09-2006 @ 13:35 :
http://www.free-av.com/
En die is wel realtime?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 15:45
pc nerd
pc nerd is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2006 @ 16:10 :
En die is wel realtime?
avast, antivir en avg scannen allemaal realtime.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 23:52
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-09-2006 @ 16:10 :
En die is wel realtime?
Yes. Het enige is dat je een popup krijgt bij het updaten waarin de (betaalde) Premium-versie wordt aangeprezen, maar daar kan ik persoonlijk wel mee leven. Het programma functioneert volledig en gebruikt ook heel weinig geheugen, bij mij minder dan 5MB.
Reageren

Regels voor berichten