Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
nou ja, het laatste wat ik heb opgenomen boven is dit:
http://www.strain.nl/2.mp3 niet veel soeps en met maar 1 microfoon, met meer microfoons wordt het natuurlijk een stuk gedefinieerder.
||
Citaat:
En die opname die vindt ik nog best goed klinken. Bij ons klonk het nog slechter. Dus met zo iets zouden we al heel blij zijn.
||
Citaat:
|
Neem ook eens een kijkje op http://forum.audiofreaks.nl/ Er schijnt een zekere ''S_K'' actief te zijn die voor weinig geld een 16 kanaals zaalmixer (met ingebouwde phantoom voedingen) in de aanbieding had, of dat nu nog zo weet ik niet meer. Maar daar eens rondkijken en lezen kan nooit kwaad.
![]() O,ja een tweede hands DAT recorder is zeker voor de hobby muzikant/band aan te raden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Feit is dat je niet heel veel kunt opnemen zonder een beetje budget of je moet voor veel behringer spullen gaan maar verwacht dan zeker geen top-kwaliteit. Ze verkopen goedkope mixers en microfoons. Koop daar een externe geluidskaart voor je computer bij met een stuk of 4 ingangen en je kunt perfect projectjes opnemen. Reken er wel op dat je dan dus nog steeds ca. 300 a 400 euro kwijt bent. Het geheel kan ook wel met een mini-disc recorder zoals ik al eerder zei maar dan ben je meteen gelimiteerd kwa sporen en bewerkings-mogelijkheden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Heb zo'n MD recorder zelf gehad, maar heb deze ook weer verkocht vanwege zijn beperkingen en hierna een CD recorder van Philips gekocht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Home Recording for Musicians for Dummies voor een paar tientjes te koop bij Bol.com. Ik denk dat de TS eerst even moet realiseren dat dit soort dingen niet duur hoeven te zijn, maar dat je ook niet voor 100 euro klaar bent. Oh en die DAT recorders; mooie dingen maar een Computer Interface is net zo duur en vele male flexibeler voor dit soort doeleinden. |
![]() |
||
Citaat:
Even terugkomend op de boek van mij, ik heb jarenlang zelf geklooit met (zelfbouw en gebruikte) PA en opname apparatuur, en heb veel waardevolle info uit dat boek kunnen halen, want er zijn niet veel Nederlandstalige boeken over PA en opname geluidstechniek. Gelukkig is er internet, maar veel sites over geluidstechniek zijn meer commercieel ipv dat je nou echt info en tips kunt vinden over opnametechnieken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Daar heb je dan ook degelijk boeken voor zoals Mastering Audio van Katz of Modern Recording Techniques van Runstein en Huber. Ja die boeken zijn idd engelstalig, maar dat is alleen maar makkelijk omdat veel technologie en handleidingen ook engelstalig zijn. Een boek wat 16 jaar oud is is voor veel moderne techniek ook niet echt relevant lijkt me, afgezien van wat basisregels.
op http://www.recordingproject.com/ staan ook nog wel wat interessante dingen. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
AXEL11 SCHIET EENS OP MET HOI#1849 bloodyb | 501 | 06-03-2016 18:40 | |
Software & Hardware |
Opname apparatuur??? lorrainestar | 2 | 17-09-2012 16:07 | |
ARTistiek |
[MP3] Een demo! Verwijderd | 37 | 04-02-2004 21:55 | |
Muziek |
Gitaarspelen Legacy | 67 | 03-12-2003 19:26 | |
Muziek |
Aanschaf opname apparatuur? Beste keus voor beginner? Radijs | 9 | 27-10-2003 12:15 | |
Muziek |
Slipknot achtig.. FloatAZiggy85 | 66 | 14-05-2003 08:51 |