![]() |
|
Verwijderd
|
Woede in moslimwereld om uitspraken paus
Gepubliceerd op vrijdag 15 september 2006 Moslims in tal van landen hebben woedend gereageerd op uitlatingen van paus Benedictus XVI tijdens diens bezoek aan Duitsland deze week. In een rede in de universiteit van Regensburg citeerde de kerkleider de veertiende-eeuwse Byzantijnse keizer Manuel II Palaeologos, die meende dat de islam alleen slechte en inhumane dingen heeft gebracht. Steeds meer moslims dringen erop aan dat de kerkleider zijn excuses aanbiedt. http://www.planet.nl/planet/show/id=...7185/sc=95e499 Ik denk dat hij er beter aan had gedaan om zijn uiteindelijke doel (geweld in godsdiensten veroordelen) wat beter had kunnen verpakken. De kerk heeft rond de tijd van Palaeologos bepaalt ook geen schone handen gehad, dus ik kan me wel voorstellen dat deze worden iig tot irritatie hebben geleidt in de moslimwereld. In hoeverre vinden jullie dat de paus hier te ver is gegaan en zijn excuses aan moet bieden? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() @pc nerd, katholieken hebben onder tijden van protestanten óók hun beste leven niet gehad (hoewel wellicht anders). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik wil best aan die stelling, er is niets mis mee om een stroming uit te sluiten van het predikaat 'goed' als ze geweld gebruiken. Anders ben je al snel bezig a la 'maar Hitler legde ook snelwegen aan' en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
||
Citaat:
Overigens heb ik al gezegd dat de weinige voordelen van de Islam zeker niet tegen de vele nadelen opwegen. Maar dat geldt ook voor het christendom, dus de paus bewijst opnieuw een hypocriete zak stront te zijn.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Hetgeen uitgebreid besproken en onderbouwd werd in dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=1
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier wat meer over het omgaan met buren |
![]() |
||
Citaat:
En geloof als obstakel voor de wetenschap is bullshit. De wetenschap gaat toch wel verder, geloof of niet. Ik bedoel: de kerk was het er niet mee eens dat Galilei zei dat de aarde om de zon draaide ipv andersom en heeft dat de wetenschap belemmerd? Absoluut niet, de wetenschap heeft dit toch wel aangenomen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast is het logisch dat de moslims zich laten horen als hun geloof, hun meest waardevolle bezit wordt zwart gemaakt. Ik bedoel ik zou nog liever horen dat iemand iets slecht over mijn moeder zei, dan over de profeet of de islam. Je hoeft de islam niet te respecteren, wie vraagt jou dat? En we hebben het hier over de paus, en zelfs hij hoeft de islam niet te respecteren,. Maar er is een verschil tussen respect en kwaad spreken. Als je niets goed te zeggen hebt, zwijg dan liever. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En moslims zelf willen altijd dat wij hun religie respecteren. Natuurlijk zouden wij dat doen, als er niet van die elementen als handen afhakken/stenigen/geselen etc inzaten, en de moslimscultuur (zal wel niet eens zo zeer de godsdienst zijn die dat voorschrijft maar de cultuur) die zelfmoordaanslagen op mensen vergoeilijkt en ze daartoe inspireert. Natuurlijk zijn niet alle moslims zo. Maar neem maar eens een kijkje op marokko community forum, waar ze nederlanders (wat ze zelf trouwens ook zijn) als joden aanduiden en een hekel aan alle ongelovigen hebben en aan joden als het bijzonder. Dan wordt respect wel erg moeilijk. Wat voor goede dingen doen moslims? Wat voor liefdadigheidsorganisaties hebben ze opgericht? Ik ken geen moslim-moeder-theresa of een moslim-moskeeen-organisatie die geld inzamelt voor tsunami-slachtoffers. Als moslims al aan goede daden doen beperken die zich tot hun moslim-broeders.
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien een apart vorm van volksvermaak, ik weet het niet, zo sociologisch ben ik ook weer niet ingesteld. ![]()
||
Citaat:
(Tweede vaticaanse concilie, Nostra Aetate)
|
Verwijderd
|
Toespraak is hier te lezen:
http://www.vatican.va/holy_father/be...nsburg_en.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je werkelijk een algemene uitspraak durft te doen op basis van wat 0,001% van de moslims doet, vaak in opdracht van een overheid of andere politieke organisatie, ben je werkelijk zwakzinnig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Gedeelte uit de toespraak van de paus:
""Show me just what Mohammed brought that was new, and there you will find things only evil and inhuman, such as his command to spread by the sword the faith he preached". The emperor, after having expressed himself so forcefully, goes on to explain in detail the reasons why spreading the faith through violence is something unreasonable. Violence is incompatible with the nature of God and the nature of the soul." Britse moslims: "Muslims in UK demand capital punishment for Pope" ... want: "Those who insulted Islam should be subject to capital punishment," Anjem Choudary told demonstrators who were protesting outside Westminster Cathedral in London on Monday." http://ia.rediff.com/news/2006/sep/18pope.htm Aha. Natuurlijk wordt er niet ingegaan op de toespraak zelf.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |