Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2006, 18:57
Kujatochi
Kujatochi is offline
Zijn hier mensjes al eens naar Japan geweest? Ben best benieuwd naar jullie ervaringen daar .
Advertentie
Oud 22-05-2006, 17:22
Verwijderd
ben je zelf Japans?

(vanwege je nickname en avatar)
Oud 22-05-2006, 19:06
Verwijderd
Gah, als je nu V was had ik je meegevraagd
Oud 23-05-2006, 11:16
Roxy
Roxy is offline
verre bestemmingen.
Oud 24-05-2006, 09:47
Verwijderd
Ik ben net sinds de 21e terug van 8 weken Japan, van eind oktober tot begin januari was ik er ook 10 weken.

Maar wat wil je precies weten? Er valt zoveel te vertellen.

Wat ik had in ieder geval, de eerste keer dat ik er kwam was m'n eerste grote reis alleen, dus alles was nieuw, gaaf, cool en uitdagend.
De tweede keer dat ik was kwam ik net van Tanzania vandaan waar ik ook 10 weken was. Op dat moment al wat meer ervaren bleek Japan ineens een heel simpel, makkelijk, veilig en goed georganiseerd landje zonder uitdaging. Ik zou er blijven voor 12 weken maar dat kon ik niet vol houden en kwam een maand eerder naar huis.

Ik raad je Japan zeker aan om naar toe te gaan, maar niet voor te lange tijd. Niet als je naar een uitdaging op zoek bent in ieder geval.
De stad Tokyo is helemaal te gek, echt de waanzin aan drukte en neonlichten en gigantische publieke flatscreens die je daar ziet is geweldig. Na een tijdje heb je het wel gehad eigenlijk en wil je echt uit die drukte weg. En verder zijn zo goed als alle steden hetzelfde.
Veel leuker vond ik het om het "platteland" (boerenland is misschien beter, aangezien het vrij gebergt is ) in te gaan, dat is een stuk rustiger en zijn vaak enorm mooie dingen te vinden.

Wat ik zelf het grootste deel van m'n tijd daar gedaan heb is "WWOOFen".
WWOOF staat voor Willing Workers On Organic Farms. Het houdt in dat je bij mensen in huis komt en op hun boerderij werkt in ruil voor kost en inwoning.
Ikzelf vind dat de beste manier om Japan te leren kennen, want je komt echt bij de mensen in huis en leeft met ze samen als onderdeel van hun familie, leert de omgeving, hun vrienden en de hele cultuur goed kennen en je bent ook nog eens een paar uur per dag leuk en niet al te intensief bezig. (Het werkt verschilt echt van plek tot plek, dat organische boerderij-gedoe moet je met een korreltje zout nemen. Ik heb vanalles gedaan, van varkens- en kippen voeren en rijst planten tot aardbeien plukken en Engelse les geven. Maar er zijn bijvoorbeeld ook een aantal restaurants waar je terecht kan, of een soort hotels.)
Kijk maar eens op de WWOOFJapan site.

Ik ben van het midden van Japan (Tokyo) tot aan helemaal de zuidelijke eilanden geweest en heb daartussen wel zo'n beetje alles gezien en gedaan wat er te doen valt, dus als je specifieke vragen hebt, stel ze maar.
Oud 27-08-2006, 17:09
gewoonmax
gewoonmax is offline
Dat WWOOFen kan dat ook in china? Wil namelijk erg graag zoeits doen maar daarnaast zou ik me ook nog willen verdiepen in de martial arts. In japan heb je ook wel ninpo en karate, maar daar ben ik toch niet echt naar op zoek.
Oud 27-08-2006, 17:12
gewoonmax
gewoonmax is offline
Citaat:
maxman schreef op 27-08-2006 @ 18:09 :
Dat WWOOFen kan dat ook in china? Wil namelijk erg graag zoeits doen maar daarnaast zou ik me ook nog willen verdiepen in de martial arts. In japan heb je ook wel ninpo en karate, maar daar ben ik toch niet echt naar op zoek.
heb het al gevonden
Oud 05-10-2006, 20:24
Tim
Tim is offline
Up
Oud 06-10-2006, 16:47
akumabito
akumabito is offline
Ik heb er een jaar gewoond, stuur maar een PM als je wat wilt weten

Regels voor berichten