Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2006, 13:32
Verwijderd
Mijn internet doet het wel gewoon maar Norton blokkeert mijn msn. Of in dit geval, de firewall. Ik kan er niet aankomen want ik zou niet ingelogd zijn op het hoofdaccount. Probeer ik in te loggen, zijn er geen accounts beschikbaar en ook geen wachtwoord.
Ik wil het dus gewoon verwijderen, maar hij geeft dan de fout aan dat dat alleen kans als norton ingelogd is.
Oftewel, wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-09-2006, 13:36
Verwijderd
Norton erafgooien natuurlijk en dan maar voor de grap VGA virusscan downloaden, tijdelijk. Daarna zo snel mogelijk proberen McAfee te krijgen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:37
Verwijderd
Zover was ik al, tis meer het probleem hoe Norton verwijdert moet worden
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:39
Verwijderd
Deze computer -> configuratiescherm -> software -> Norton Antivirus -> verwijderen
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:42
Verwijderd
Dan krijgi k de foutmelding:

'kan niet verwijderen want paswoord moet gereset worden. klik op wijzigen'
Bij wijzigen: 'onherstelbare fout in uninstallatie'
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:43
Verwijderd
Deze computer -> c: -> program files -> Norton -> selecteer Norton map -> shift+delete -> ok aanklikken
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 13:48
Verwijderd
'kan bestand .... niet v erwijderen: de toegang is geweigert'
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 14:13
Al Murphy
Al Murphy is offline
Waarschijnlijk zijn er nog bestanden in gebruik, en krijg je het daarmee niet goed verwijderd.

Je kan dan best eerst opnieuw opstarten in veilige modus, en op die manier Norton verwijderen.
Oud 30-09-2006, 14:24
freyk
freyk is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 30-09-2006 @ 15:13 :
Waarschijnlijk zijn er nog bestanden in gebruik, en krijg je het daarmee niet goed verwijderd.
Ja, dat zou goed kunnen.
Probeer eerst norton goed aftesluiten voordat je de boel gaat verwijderen.

Waarom zou je Norton firewall willen verwijderen, als deze alleen de toegang tot msn blokkeerd.
Is het dan niet verstandig om ff de Norton firewall instellingen erbij te halen en daar de msn toegang in te stellen?
Of denk ik dan zo moeilijk.
Oud 30-09-2006, 14:31
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 30-09-2006 @ 15:24 :
Ja, dat zou goed kunnen.
Probeer eerst norton goed aftesluiten voordat je de boel gaat verwijderen.

Waarom zou je Norton firewall willen verwijderen, als deze alleen de toegang tot msn blokkeerd.
Is het dan niet verstandig om ff de Norton firewall instellingen erbij te halen en daar de msn toegang in te stellen?
Of denk ik dan zo moeilijk.
het hele probleem was dus dat ik geen toegang had tot de instellingen van de Firewall. En ik wil het uberhaupt verwijderen omdat ik er niet tevreden over ben.

Maar goed, heb het programma: Rnav2003 gedownload en gebruikt. Gereboot en nu werkt alles weer.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 17:28
Igorrrai
Igorrrai is offline
Als je een andere virusscanner neemt zou ik nod32 nemen.
Oud 30-09-2006, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Igorrrai schreef op 30-09-2006 @ 18:28 :
Als je een andere virusscanner neemt zou ik nod32 nemen.
Ik wil een gratis scanner als het mogelijk is
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 19:15
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Anneka schreef op 30-09-2006 @ 20:07 :
Ik wil een gratis scanner als het mogelijk is
www.free-av.com
Oud 30-09-2006, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Zao schreef op 30-09-2006 @ 14:43 :
Deze computer -> c: -> program files -> Norton -> selecteer Norton map -> shift+delete -> ok aanklikken
off-topic:
Meest stomme wat je kan doen om een geinstalleerd programma te verwijderen.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 09:08
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
lullow schreef op 01-10-2006 @ 00:21 :
off-topic:
Meest stomme wat je kan doen om een geinstalleerd programma te verwijderen.
Om het aan een 'leek' aan te raden is het inderdaad zeer stom, want je blijft nog met zo veel zooi zitten (regestersleutels, opstartrecords, ...) dat je daarna mogelijk de ene foutmelding na de andere krijgt. Ervaren gebruikers kunnen zich er eerder aan wagen, maar zonder risico is een manuele deinstallatie nooit.
Oud 02-10-2006, 01:01
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 01-10-2006 @ 10:08 :
Om het aan een 'leek' aan te raden is het inderdaad zeer stom, want je blijft nog met zo veel zooi zitten (regestersleutels, opstartrecords, ...) dat je daarna mogelijk de ene foutmelding na de andere krijgt. Ervaren gebruikers kunnen zich er eerder aan wagen, maar zonder risico is een manuele deinstallatie nooit.
Had ik zo snel niet bij stilgestaan maar je hebt gelijk. Ikzelf doe het een enkele keer wel op deze manier, maar ik heb ook progjes voor de opstartrecs/regkeys e.d.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 10:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zao schreef op 30-09-2006 @ 14:36 :
Daarna zo snel mogelijk proberen McAfee te krijgen
Waarom het ene kutpakket door een ander kutpakket vervangen? Al helemaal als je er ook nog eens dik voor moet betalen terwijl er redelijke gratis alternatieven zijn.
Oud 02-10-2006, 17:59
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-10-2006 @ 11:06 :
Waarom het ene kutpakket door een ander kutpakket vervangen? Al helemaal als je er ook nog eens dik voor moet betalen terwijl er redelijke gratis alternatieven zijn.
McAfee is in geen geval een kutprogramma, maar je moet natuurlijk wel de bedrijfsversies gebruiken en niet de consumentenversie, die heeft bij mij lang genoeg als een tiet gedraaid (tot ik weer eens windows opnieuw had geïnstalleerd en geen zin had om te zoeken waar de installatiebestanden stonden). Dat er goede gratis alternatieven bestaan, ben ik desalniettemin helemaal met je eens
Oud 03-10-2006, 07:29
Verwijderd
Over het algemeen kan je Norton trouwens prima verwijderen met behulp van de cd. Cd erin doen, menuutje omhoog laten komen en op 'Deinstalleerd Norton ...' klikken. (Maar dan moet je de cd (of de cd image) wel hebben.)
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 11:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 02-10-2006 @ 18:59 :
McAfee is in geen geval een kutprogramma, maar je moet natuurlijk wel de bedrijfsversies gebruiken en niet de consumentenversie,
Ik weet niet of de bedrijfsversie dat ook nog heeft, maar als McAfee gaat updaten staat de pc van mijn pa altijd meer dan een volle minuut stil.

Aangezien het ding dat vrijwel dagelijks doet en bij alle clients grootschalig gaat zeiken over gebrek aan admin-bevoegdheden vond ik McAfee dus gewoon bagger.

Wat dat betreft doet Norton sommige zaken trager lopen, maar zelf vond ik de interface prima en de veiligheid die het biedt ook. Wat dat betreft weet ik niet of zomaar te stellen is dat de een beter is dan de ander.
Reageren

Regels voor berichten