Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
1. ik vind het nogal onzinnig. Het wordt met name gebruikt door pubertjes die momenteel weglopen met Ali B., Yes-R etc. simpelweg om zich te onderscheiden. 2. Ik gebruik het nooit, behalve wat msn-taal als mss, idd, iig, etc. 3. Het kan invloed hebben. Wat dacht je bijvoorbeeld van de scherpe klanken erin? Het verschil tussen g en ch is boven de rivieren zo goed als verdwenen en wordt nu gevolgd door het veranderen van v in f of z in s, wat op den duur tot betekenisverschil kan leiden. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() afkortingen bestonden al voor er smsjes bestonden ![]() ![]() 't zal is een een nederlands correcte afkorting ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en een feit dat breezah minder snel gaat dan normaal tikken. ![]() ik snap je hele tweede zin niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dus volgens jou vallen termen als oid, aub, etc ook onder 'breezertaal', omdat het niet echte volledige woorden zijn? Beetje onzin lijkt me, 't zal is net zo min breezah als een woord zoals zo'n. Als je het nu TzAl gaat typen of allerlei andere stoere tekens zoals * of ~ ertussen gaat doen, dan wel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is breezernederlands natuurlijk wel stoer, anders zouden mensen het niet meer gebruiken. Jij vindt het niet stoer, maar blijkbaar val jij niet (meer) binnen de doelgroep. Ik heb eigenlijk geen mening over of de afkortingen die jij noemt typisch breezernederlands zijn of 'gewoon' snelle internetafkortingen. Het maakt me ook niet zoveel uit. Ik vind het gewoon dom om een bepaalde schrijfstijl te veroordelen als je zelf (ook) niet erkende afkortingen gebruikt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mensen gebruiken het gewoon omdat iedereen (blijkbaar?) dat ook doet. Heeft niets te maken met stoer zijn maar met meelopen met de rest :z Ik heb verder ook nooit bij die groep gehoord, dus nee ik vind het niet stoer. Als je zo typt kom je over als een dom wicht, misschien niet binnen je eigen simpele doelgroep, maar wel bij iedereen daar buiten. Natuurlijk kan je mensen beoordelen op hoe ze typen, hoe hun schrijfstijl is en wat voor woorden ze gebruiken. Mijn eigen gebruik van (normaal geaccepteerde) afkortingen heeft daar niets mee te maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() je zegt dat breezah stoer is, of het een feit is. ![]() ![]() afkortingen horen niet bij breezah, dat is ook een feit. ![]() ik veroordeelde niet ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
BrEeZaH-TaaLtJe Lyra | 59 | 19-07-2003 23:33 | |
De Kantine |
Verwaring onder breezah taal of niet Maradinus | 46 | 21-04-2003 12:16 | |
De Kantine |
BrEeZaH taaltje!! di-rectfan14 | 94 | 18-02-2003 14:14 | |
De Kantine |
De BrEeZaH-cultuur, de ontwikkeling van een internetgeneratie. Verwijderd | 96 | 29-08-2002 11:32 |