Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2006, 10:59
Thinus
Thinus is offline
Hallo,

ik maak voor maatschapij leer een werkstuk over breezah taal, hack taal, msn taal, sms taal etc en hoever het invloed heeft op de nederlandse spelling op de mensen die het gebruiken

ik zou graag willen weten wat jullie hier allemaal vanaf weten en wat jullie er van vinden

zoals

- vinden jullie het handig of onzin?

- gebruiken jullie zelf welleens zo'n soort taal?

- heeft het invloed op de spelling van de mensen die het gebruiken?

alles wat je er over weet is welkom en geef je mening erover

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2006, 11:18
Verwijderd
Ik gebruik zo'n taal niet, en vind het dus ook niet handig.
Wat ik er van weet, is dat het vrij specifiek een jongerentaal is, en die houden meestal alleen stand onder jongeren. Je hoeft dus niet bang te zijn dat over een paar jaar de opa's en oma's ineens 'breezah' praten. Meestal houden jongeren er mee op wanneer ze geen jongere meer zijn, dus ergens in de twintig. 't Is dus echt leeftijds gebonden.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 15:30
Verwijderd
breezahtaal is kut!

algemene msn/forumtaal gebruik ik wel.
zoals: oh noes, wrs, mss, enz
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 15:30
innogen
innogen is offline
Ik vind het onzin, als je zo typt/smst/post dan kom je over als een achterlijk huppeltutje m/v. Ik kort wel eens wat af in een smsje maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Zoiets heeft zeker wel effect op de taal van de mensen die het gebruiken; alles is makkelijker, er wordt niet meer gelet op grammatica, correcte spelling, punctuatie etc. Als je dan een keer iets in fatsoenlijk Nederlands moet doen dan heb je natuurlijk meer kans dat er fouten in zitten.
En inderdaad, wat Andijvie al zei, zoiets verdwijnt vanzelf wanneer men volwassen wordt. Gelukkig maar.
Oud 22-09-2006, 22:06
Dynamico
Dynamico is offline
BreezerTAAL? Is het niet meer een breezerspelling?
Oud 22-09-2006, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Dynamico schreef op 22-09-2006 @ 23:06 :
BreezerTAAL? Is het niet meer een breezerspelling?
't Is toch een soort jongerentaal, zou ik zeggen, maar goed, die grenzen zijn zo wazig dat het mierenneuken wordt over of het nu gewoon Nederlands is met een andere spelling, of een soort dialect, of echt iets dat je een jongerentaal mag noemen. Uiteindelijk is dat een discussie die nergens op uitkomt omdat iedereen weer andere definities handhaaft (die vaak op hele kleine punten verschillen). Iedereen weet wat 'breezer-taal' is, dus laten we die term gewoon gebruiken voor wat het dan ook mag zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 00:16
June bug
June bug is offline

Tot op zekere mate kan het wel handig zijn, maar mensen die echt overdreven breezah schrijven/typen vind ik echt ultiem irritant.

Ik gebruik de afkortingen zoals omg, wtf, iig, op een ggm, btw. Dat vind ik dus handig, al het andere vind ik overbodig. Oh en ook smilies kunnen wel makkelijk zijn, want soms komen dingen bijv. op msn echt heel slecht over.

Dat denk ik wel ja, jammergenoeg. Op mijn spelling heeft het geen invloed.
Oud 23-09-2006, 12:28
MH
MH is offline
Citaat:
Thinus schreef op 22-09-2006 @ 11:59 :

alles wat je er over weet is welkom en geef je mening erover

Alvast bedankt
De neerlandicus spreekt:
1. ik vind het nogal onzinnig. Het wordt met name gebruikt door pubertjes die momenteel weglopen met Ali B., Yes-R etc. simpelweg om zich te onderscheiden.
2. Ik gebruik het nooit, behalve wat msn-taal als mss, idd, iig, etc.
3. Het kan invloed hebben. Wat dacht je bijvoorbeeld van de scherpe klanken erin? Het verschil tussen g en ch is boven de rivieren zo goed als verdwenen en wordt nu gevolgd door het veranderen van v in f of z in s, wat op den duur tot betekenisverschil kan leiden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 17:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Onzinnig. Breezertaal is dan ook geen afkorting om minder te typen. Andere internettaaltjes zijn te onnavolgbaar en daarom ook onzinnig.
Citaat:
Breezertaal nooit. Hoogstens enkele afkortingen die hoofdzakelijk op internet zijn ontstaan, zoals idd, oid, dat soort dingen. Zolang het de leesbaarheid niet beïnvloed tenminste, ik zal zo'n afkorting nooit te vaak gebruiken.
Citaat:
Nee, het merendeel van de gebruikers van breezertaal moest toch al dringend terug naar de basisschool.
Oud 25-09-2006, 13:51
Verwijderd
Citaat:
MH schreef op 23-09-2006 @ 13:28 :
De neerlandicus spreekt:
1. ik vind het nogal onzinnig. Het wordt met name gebruikt door pubertjes die momenteel weglopen met Ali B., Yes-R etc. simpelweg om zich te onderscheiden.
2. Ik gebruik het nooit, behalve wat msn-taal als mss, idd, iig, etc.
3. Het kan invloed hebben. Wat dacht je bijvoorbeeld van de scherpe klanken erin? Het verschil tussen g en ch is boven de rivieren zo goed als verdwenen en wordt nu gevolgd door het veranderen van v in f of z in s, wat op den duur tot betekenisverschil kan leiden.
Als breezahtaal gebruikt wordt om onderscheid te maken tussen volwassenen en de jeugd heeft het wel degelijk zin, lijkt me. Misschien is het niet jouw zin, maar voor jongeren heeft het blijkbaar een toegevoegde waarde, dus zin.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 13:59
Porcelain
Porcelain is offline
-Ik vind breezertaal verschrikkelijk. Nou moet ik me in sommige gevallen niet aanstellen (ff, brb, msschn) maar ik vind het heel erg dat sommige mensen égt niet meer weten dat egt met CH is. Ik heb wel eens verslagen gelezen van mensen rond de 15 en die sgrijven dan gwoon sow in hun werkstuk. Dat kán gewoon niet.

-Ik probeer zo goed mogelijk Nederlands te schrijven en spreken maar in smsjes vind ik afkorten wel handig, dan past er meer in (was het daar niet in de eerste instantie om begonnen?).

-Ja, dat heeft het absoluut, ik vertelde al over die verslagen. Ik hoop nu nog dat het wel bijtrekt in de loop van de jaren, we zullen het merken als deze generatie sollicitatiebrieven begint te schrijven .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:11
Maresa
Maresa is offline
vinden jullie het handig of onzin?

Ik zie wel in waarom het handig kan zijn, aan de andere kant is er al een taal (Nederlands) die afkortingen heeft. Hoef je geen nieuwe woorden/afkortingen te verzinnen.

gebruiken jullie zelf welleens zo'n soort taal?

Mmh, ik voel me nu wel hypocriet... Ik gebruik wel eens niet bestaande afkortingen als idd en iig. Verder niet eigenlijk.

heeft het invloed op de spelling van de mensen die het gebruiken?

Ja, ja en nog eens ja! Mensen die beweren dat ze 'normaal echt wel goed Nederlands schrijven/typen' moeten drie keer naar zichzelf kijken voor ze het eruit persen. Als ik kijk wat mijn leerlingen vorig jaar inleverden als opstel... man, daar ga je van over je nek! De msntaal springt ervan af!
Oud 25-09-2006, 15:25
strawberryangel
strawberryangel is offline
Msn-taal zoals mss, brb, iig vind ik wel handig, het typt sneller weg. breezertaal vind ik de grootst mogelijke onzin, je doet er twee keer zo lang over om een stuk te typen, en ook twee keer zo lang om een stuk in breezertaal te lezen. Ook die onzinafkortingen als hhvvj, wjnmk en ntb mogen van mij betreft achterwege gelaten worden (zeker als ze aan elkaar geplakt worden: hhvvjwjnmkntb)

Alleen msn-afkortingen, en dan ook alleen op msn of in mailtjes naar vriendinnen

Ik denk het wel
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 15:28
strawberryangel
Citaat:
M@R schreef op 25-09-2006 @ 16:11 :

Ja, ja en nog eens ja! Mensen die beweren dat ze 'normaal echt wel goed Nederlands schrijven/typen' moeten drie keer naar zichzelf kijken voor ze het eruit persen. Als ik kijk wat mijn leerlingen vorig jaar inleverden als opstel... man, daar ga je van over je nek! De msntaal springt ervan af!
En dan wordt er ook nog eens op zo'n manier geschreven alsof het tegen iemand vertelt wordt. Grammaticaal totaal incorrect. Dat heb ik een tijdje geleden ook gezien in een profielwerkstuk van 5 havo. Echt slecht.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 16:00
Verwijderd
Citaat:
strawberryangel schreef op 25-09-2006 @ 16:28 :
En dan wordt er ook nog eens op zo'n manier geschreven alsof het tegen iemand verteld wordt. Grammaticaal totaal incorrect. Dat heb ik een tijdje geleden ook gezien in een profielwerkstuk van 5 havo. Echt slecht.
Let dan zelf ook op je spelling...
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 20:14
Maresa
Maresa is offline
Mwoh, ik zie wel ergere fouten... één keertje moet kunnen.

Alhoewel ik het bij klasgenoten van mij (jaar vier Nederlands) wel té vaak zie. Eentje had vorig jaar het woord stagiaire tot tweemaal toe verkeerd gespeld. Op haar portfolio, haar CV!
Oud 25-09-2006, 20:47
Verwijderd
Dat zijn gewoon echt erge fouten, maar 'k denk niet dat breezertaal of msn-taal de oorzaak is van die fouten; breezertaal lijkt me eerder een gevolg. En voor sommige jongeren is het gewoon een soort manier om zich af te zetten van de wereld, die hebben geen problemen met spellen. Andere jongeren zetten zich juist weer af van de breezer-jongeren door heel netjes te schrijven. Jongeren he

d/t-fouten vind ik nooit zo erg, maar wel in officiele brieven (en in posts waarin wordt uitgelegd hoe slecht anderen spellen hoort het ook echt niet thuis).
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 12:10
Maresa
Maresa is offline
Ik denk dat het toch een gevolg is, omdat je op schrift terugziet wat je op msn leest bij jongeren.

Alhoewel je dan een kip-ei-verhaal kunt houden natuurlijk. De Nederlandse taal gaat al jaren achteruit.
Oud 26-09-2006, 12:26
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Maresa schreef op 26-09-2006 @ 13:10 :
Alhoewel je dan een kip-ei-verhaal kunt houden natuurlijk. De Nederlandse taal gaat al jaren achteruit.
Ach dat is ook relatief. Nederlands verandert, of dat noodzakelijk achteruitgang is.. "Groter als" (ipv groter dan) is nu al min of meer toegestaan, "hun zeggen" (ipv zij zeggen) is over 20 jaar gewoon. Ik word er niet vrolijk van, maar tegenhouden kun je het toch niet.
Oud 26-09-2006, 15:18
strawberryangel
Citaat:
Andijvie schreef op 25-09-2006 @ 17:00 :
Let dan zelf ook op je spelling...
Haha whoeps
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:06
Thinus
Thinus is offline
FF upen

-Waarom wordt dit soort taal gebruikt?

Laatst gewijzigd op 03-10-2006 om 18:32.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:23
Verwijderd
geen idee waarom dit gebruikt wordt, tzal wel stoer zijn in de ogen van die breezahkindjes
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:47
Verwijderd
Om het groepsgevoel te versterken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 03-10-2006 @ 19:23 :
geen idee waarom dit gebruikt wordt, tzal wel stoer zijn in de ogen van die breezahkindjes
...
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:51
Thinus
Thinus is offline
busted
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2006, 08:15
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 03-10-2006 @ 19:47 :
...
dat is geen breezahtaal meissie dat is een afkorting
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 04-10-2006 @ 09:15 :
dat is geen breezahtaal meissie dat is een afkorting
Dat zal dan wel stoer zijn in jouw ogen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 09:20
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 04-10-2006 @ 09:38 :
Dat zal dan wel stoer zijn in jouw ogen.
afkorting zijn er tegen luiheid
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 10:40
Thinus
Thinus is offline
afkortingen horen meer bij sms taal om minder ruimte in beslag te nemen en sneller klaar te zijn met een sms

denk maar aan: w8 ff brb omg k

maar tzal plaats ik toch ook onder breezertaal

maar dit bewijst ook wel weer dat dit soort taal invloed heeft op de nederlandse spelling je schrijft dit ook onbewust
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 11:44
Verwijderd
Mwah, dat hangt van de situatie af. Ik ga er tenminste vanuit dat Mr Soija in een formele brief netjes "het zal" schrijft. Zoveel invloed heeft het naar mijn mening dus niet op het Standaardnederlands.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Thinus schreef op 04-10-2006 @ 11:40 :
afkortingen horen meer bij sms taal om minder ruimte in beslag te nemen en sneller klaar te zijn met een sms

denk maar aan: w8 ff brb omg k

maar tzal plaats ik toch ook onder breezertaal

maar dit bewijst ook wel weer dat dit soort taal invloed heeft op de nederlandse spelling je schrijft dit ook onbewust
leuk, maar tis geen breezahtaal

afkortingen bestonden al voor er smsjes bestonden gewoon tegen luiheid
't zal is een een nederlands correcte afkorting , dat ik geen zin heb de apostrof en spatie bij te doen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 12:16
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 04-10-2006 @ 12:44 :
Mwah, dat hangt van de situatie af. Ik ga er tenminste vanuit dat Mr Soija in een formele brief netjes "het zal" schrijft. Zoveel invloed heeft het naar mijn mening dus niet op het Standaardnederlands.
ik schrijf dat idd niet onbewust ik schrijf normaal nederlands verder.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 04-10-2006 @ 10:20 :
afkorting zijn er tegen luiheid
Dat argument wordt ook door schrijvers van het breezernederlands ( ) gebruikt. Als je afkortingen gewend bent, is het sneller. Als je het niet gewend bent niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 12:44
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 04-10-2006 @ 13:23 :
Dat argument wordt ook door schrijvers van het breezernederlands ( ) gebruikt. Als je afkortingen gewend bent, is het sneller. Als je het niet gewend bent niet.
B®3324h 15 €9t ni€t sneller
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 04-10-2006 @ 13:44 :
Nee
Maar wel stoerder.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 04-10-2006 @ 13:44 :
Afkortingen voor mij ook niet en toch beweer jij het. Dat breezah's het fout hebben en jij geen breezah bent, betekent niet dat jij het niet fout kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 15:17
Thinus
Thinus is offline
http://www.msnskins.be/breezah-tool/

^ voor de stoerdere onder ons
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 15:49
Verwijderd
Ik dRaI M3 hEl3mAl oM BrEzErTaL Is tOg 3Gt wEl éRg m4k3lIjK TyPeN Ik $GrIjF StIeK3M Ok bReZ3R DaT Is eGt hEl fIjN HoR!1!1!! HiHi dUzZ *oNe lUv* Ik vInD EiGeNlIjK DaT W3 dIt dE OfIcIeL3 nEdErLaNd$3 $PeLiNg mOeTeN MaKeN!1111!! lOl dUzZ *oNe lUv* WeG MeT HeT GrO3Ne 3N WiTe bO3KjUh iK StEm vOr eN BrEz3rBoEkJuH!1!11 hIhI DuZz

KuS 4nDiJvIe
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 18:43
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 04-10-2006 @ 13:58 :
Afkortingen voor mij ook niet en toch beweer jij het. Dat breezah's het fout hebben en jij geen breezah bent, betekent niet dat jij het niet fout kunt hebben.
tblijft een feit dat een afkorting schrijven/tikken sneller is.

en een feit dat breezah minder snel gaat dan normaal tikken.

ik snap je hele tweede zin niet
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 04-10-2006 @ 16:49 :
Ik dRaI M3 hEl3mAl oM BrEzErTaL Is tOg 3Gt wEl éRg m4k3lIjK TyPeN Ik $GrIjF StIeK3M Ok bReZ3R DaT Is eGt hEl fIjN HoR!1!1!! HiHi dUzZ *oNe lUv* Ik vInD EiGeNlIjK DaT W3 dIt dE OfIcIeL3 nEdErLaNd$3 $PeLiNg mOeTeN MaKeN!1111!! lOl dUzZ *oNe lUv* WeG MeT HeT GrO3Ne 3N WiTe bO3KjUh iK StEm vOr eN BrEz3rBoEkJuH!1!11 hIhI DuZz

KuS 4nDiJvIe
welke site heeft dit gedaan?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 19:19
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Thinus schreef op 04-10-2006 @ 16:17 :
http://www.msnskins.be/breezah-tool/

^ voor de stoerdere onder ons
Met citaat reageren
Oud 04-10-2006, 19:31
Verwijderd
oh
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 15:32
Maresa
Maresa is offline
GoEd.!11!11!11!!11!!1!!1 lOl dUzZ *oNe lUv* Ik dEnK NiEt dAt bReZ3RtAl m3 BïNvLoEdT Om eRlIjK Te zIjN11!1 HiHi lOl dUzZ *oNe lUv* DiT TyPt tOg z3kEr dUiZeNd kEr hAnDiGeR En bTeR AlS G3WoN N3D3RlAnD$??!??!?? lOl *OnE LuV* bOvEnDiEn hEfT HeT En fUnCtIe iN PlAtS V4N GeW3LdAdIgE ViD3OsPeLeTjUhS $p3l3n bStEd iK Me h3lE DaG An h3t l3rEn tYp3n oP DeZ3 mAnIeR1!!! HiHi lOl dUzZ FaNtA$Ti$g1!111 LoL DuZz *OnE LuV*

Oud 05-10-2006, 17:49
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 09:02
Thinus
Thinus is offline
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 10:07
innogen
innogen is offline
Citaat:
zuster schreef op 04-10-2006 @ 13:23 :
Breezertaal is noch sneller noch stoerder. Het hele punt van afkortingen is dat je iets AFKORT, je hoeft dus minder te typen. Ongeacht of je het wel of niet of niet gewend bent, het is altijd sneller dan alles voluit te typen.

Dus volgens jou vallen termen als oid, aub, etc ook onder 'breezertaal', omdat het niet echte volledige woorden zijn? Beetje onzin lijkt me, 't zal is net zo min breezah als een woord zoals zo'n. Als je het nu TzAl gaat typen of allerlei andere stoere tekens zoals * of ~ ertussen gaat doen, dan wel.
Oud 06-10-2006, 10:33
Verwijderd
Citaat:
L_angel schreef op 06-10-2006 @ 11:07 :
Breezertaal is noch sneller noch stoerder. Het hele punt van afkortingen is dat je iets AFKORT, je hoeft dus minder te typen. Ongeacht of je het wel of niet of niet gewend bent, het is altijd sneller dan alles voluit te typen.

Dus volgens jou vallen termen als oid, aub, etc ook onder 'breezertaal', omdat het niet echte volledige woorden zijn? Beetje onzin lijkt me, 't zal is net zo min breezah als een woord zoals zo'n. Als je het nu TzAl gaat typen of allerlei andere stoere tekens zoals * of ~ ertussen gaat doen, dan wel.
Jij vindt het niet sneller, maar ik heb herhaaldelijk breezernederlandsers zien zeggen dat het sneller gaat. Of het waar is of niet, maakt niet zoveel uit; ik probeerde hier alleen maar mee aan te geven dat zeggen dat iets sneller is niet steekhoudend hoeft te zijn.

Verder is breezernederlands natuurlijk wel stoer, anders zouden mensen het niet meer gebruiken. Jij vindt het niet stoer, maar blijkbaar val jij niet (meer) binnen de doelgroep.

Ik heb eigenlijk geen mening over of de afkortingen die jij noemt typisch breezernederlands zijn of 'gewoon' snelle internetafkortingen. Het maakt me ook niet zoveel uit. Ik vind het gewoon dom om een bepaalde schrijfstijl te veroordelen als je zelf (ook) niet erkende afkortingen gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 10:58
innogen
innogen is offline
Citaat:
zuster schreef op 06-10-2006 @ 11:33 :
Jij vindt het niet sneller, maar ik heb herhaaldelijk breezernederlandsers zien zeggen dat het sneller gaat. Of het waar is of niet, maakt niet zoveel uit; ik probeerde hier alleen maar mee aan te geven dat zeggen dat iets sneller is niet steekhoudend hoeft te zijn.

Verder is breezernederlands natuurlijk wel stoer, anders zouden mensen het niet meer gebruiken. Jij vindt het niet stoer, maar blijkbaar val jij niet (meer) binnen de doelgroep.

Ik heb eigenlijk geen mening over of de afkortingen die jij noemt typisch breezernederlands zijn of 'gewoon' snelle internetafkortingen. Het maakt me ook niet zoveel uit. Ik vind het gewoon dom om een bepaalde schrijfstijl te veroordelen als je zelf (ook) niet erkende afkortingen gebruikt.
Het zal vast wel sneller gaan, met zo'n generator of andere hulpjes, maar ik geloof er echt niets van dat Zo HeeL DE TijD Typen *~lol~* etc. sneller gaat dan normale letters. En dat laatste stuk volg ik niet. Het lijkt me dat het juist wel belangrijk is dat wat ze zeggen ook waar is? Anders kan iedereen wel wat gaan verzinnen

Mensen gebruiken het gewoon omdat iedereen (blijkbaar?) dat ook doet. Heeft niets te maken met stoer zijn maar met meelopen met de rest :z Ik heb verder ook nooit bij die groep gehoord, dus nee ik vind het niet stoer. Als je zo typt kom je over als een dom wicht, misschien niet binnen je eigen simpele doelgroep, maar wel bij iedereen daar buiten.

Natuurlijk kan je mensen beoordelen op hoe ze typen, hoe hun schrijfstijl is en wat voor woorden ze gebruiken. Mijn eigen gebruik van (normaal geaccepteerde) afkortingen heeft daar niets mee te maken.
Oud 06-10-2006, 12:55
Verwijderd
Natuurlijk heeft het wel te maken met stoer zijn, meelopen met de populaire mensen is stoer. En voor stoer typen is Breezer-taal vrij snel, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2006, 14:44
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 06-10-2006 @ 11:33 :

no offense, maar tis dus echt gewoon een FEIT dat breezah langzamer is dan normaal. geen discussie nodig

je zegt dat breezah stoer is, of het een feit is. De mensen die het gebruiken vinden het wrs wel stoer.

afkortingen horen niet bij breezah, dat is ook een feit.

ik veroordeelde niet ik zei alleen dat ze het wrs stoer vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten