Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2006, 22:11
EggeD
EggeD is offline
Naar aanleiding van het boek van Houellebecq en misschien een leuk vervolg op een oud topic over Scientology, nu een topicje over Raëlisme. Volgens mij zijn er namelijk duidelijk links tussen Scientology en Raëlisme, Hubbard en Raël. Iets idioots eigenlijk, aangezien het beide complete waanzin is.

Raëlianen geloven in een buitenaards volk van planeet Elohim dat met behulp van klonen planeet Aarde heeft bevolkt met mensen. Hieronder zouden zich veertig profeten bevinden. Wat Raël verder voorspelde is dat de mens in de nabije toekomst een eeuwig leven zal krijgen doormiddel van klonen.

Hubbard geloofde juist in een planetenstelsel dat te vol was (lijkt Nederland wel !), waardoor ene weledele prins Xenu wat zielen stal en ze met een ruimtevliegtuig naar Teegeeack (Aarde dus) stuurde, ze rond een vulkaan plaatste en ze met atoombommen opblies. Deze zielen vonden dan een lichaam. Om goed te leven, moest je volgens Hubbard en Scientology onder andere met een E-Meter schokjes geven, zodat er iets met energie veranderde en je weer relaxed werd.

Wie gelooft hier in ? Wie heeft leuke feitjes ? Wie las Houellebecq ? Etc. etc.
Oud 10-10-2006, 22:20
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Dit heeft niets met religie te maken.
Oud 10-10-2006, 22:31
Verwijderd
Citaat:
-zen-Chris schreef op 10-10-2006 @ 23:20 :
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 22:33
EggeD
EggeD is offline
Hoezo niet ? Het zijn toch religies.

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/UFO_religion , via http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_religions

De god is bij deze religies dus vaak een buitenaards ras. Verder niet jammeren ajb.

Laatst gewijzigd op 10-10-2006 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 23:21
Verwijderd
Religie kan worden gezien als een poging van de mens het universum en zijn bestaan daarin te verklaren. Dus volgens jouw redenatie valt het Raëlisme misschien wel onder religie.

The International Raëlian Movement believes that scientifically advanced extra-terrestrials known as the Elohim created life on Earth through genetic engineering, and that a combination of human cloning and "mind transfer" can ultimately provide eternal life. Past religious teachers, like Jesus, Buddha, Muhammad, & more were actually sent by these scientifically advanced extra-terrestrials to teach humanity. The Elohim are said to be planning a future visit to complete their revelation to and education of humanity.
Bron: Wikipedia (en néé, ik heb geen zin om het te vertalen)

Ik geloof hier dus absoluut niet in, en ik reken het zelfs niet tot een religie. Naar mijn idee is er een schrijver geweest die een spannend boek heeft geschreven, waarna er hieruit dus een 'religie' zou zijn ontstaan.
Hoeveel mensen denken er wel niet dat de wereld van Tolkien (Lord of the Rings), of Rowling (Harry Potter) bestaat. Dit is misschien wel een erg platte vergelijking. Maar (met alle respect) ik vind het allemaal nonsens.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 23:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
-zen-Chris schreef op 10-10-2006 @ 23:20 :
Het voldoet nochtthans aan alle aspecten van een religie.
Oud 11-10-2006, 06:56
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Jive. schreef op 11-10-2006 @ 00:21 :
Religie kan worden gezien als een poging van de mens het universum en zijn bestaan daarin te verklaren.
Verklaren.. noem het vorm geven.
Oud 11-10-2006, 09:46
Amon Din
Amon Din is offline
Ik weet er niets van maar het klinkt interessant. Ik zoek dat boek binnenkort wel even op
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 01:34
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 11-10-2006 @ 00:51 :
Het voldoet nochtthans aan alle aspecten van een religie.
lol
Oud 13-10-2006, 11:05
EggeD
EggeD is offline
Ze hebben zelfs kerken

Boek is zeker de moeite trouwens, Amon
Oud 13-10-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 09:54 :
-Goden, in dit geval de aliens
-Scheppingsmythe
-Doctrine om volgens te leven
-Geloven in een bepaald einde van de wereld
-Eigen profeet
-Religieus standaardboek
-Totaal gebrek aan bewijs
Ze hebben alle essentiële aspecten van een religie.
lol meer dan de helft is geen eis voor een religie
Met citaat reageren
Oud 13-10-2006, 13:25
Blood Fire Rage
Citaat:
T_ID schreef op 13-10-2006 @ 09:54 :
-Goden, in dit geval de aliens
-Scheppingsmythe
-Doctrine om volgens te leven
-Geloven in een bepaald einde van de wereld
-Eigen profeet
-Religieus standaardboek
-Totaal gebrek aan bewijs
Ze hebben alle essentiële aspecten van een religie.
Een grapje of gevatte opmerking uitleggen nadat er om gelachen is maakt het over het algemeen niet grappiger of gevatter.
Oud 13-10-2006, 15:37
hasseltboy
hasseltboy is offline
Hip, I'm in.
Oud 13-10-2006, 18:40
mepsteen
mepsteen is offline
"The best way to make money is to start your own religion" -, L. Ron Hubbard
Oud 13-10-2006, 21:04
Verwijderd
zullen we het wat meer inhoudelijk houden
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 21:42
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Hoezo zou het geen religie kunnen zijn? Het heeft alle aspecten wat andere religies ook hebben. Het enige verschil is dat er geen god is, maar een soort van buitenaards volk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 15:57
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Religie gaat over het zoeken naar de waarheid/werkelijkheid. Niet over science fiction.

Nu ga je natuurlijk vragen waarom god dan geen science fiction is.

Antwoord: omdat god op vele manieren geinterpreteerd kan worden.
Oud 19-10-2006, 16:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
-zen-Chris schreef op 19-10-2006 @ 16:57 :
Religie gaat over het zoeken naar de waarheid/werkelijkheid. Niet over science fiction.
Voor die Raëlisten zijn aliens de waarheid.

Schaakmat.
Oud 19-10-2006, 18:37
Rodion
Rodion is offline
Dit topic heeft imo pas zin als er iemand reageert die er in gelooft. Anders wordt het: 'Lekker samen lachen om het Raëlisme.'
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 09:23
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Beetje stom ja
Oud 20-10-2006, 12:59
EggeD
EggeD is offline
Zit wat in, ik ken verder ook niemand die Raëliaan is.

Maar wat zijn volgens jullie de consequenties van Raëls voorspellingen over een eeuwig leven doormiddel van klonen ?

Citaat:
Almost six years ago, Ra묬 the well-known spiritual leader of the Raelian Movement, the world's largest UFO-related organization numbering 60,000 members in almost 100 countries, founded Clonaid, the first company offering to clone human beings. In this book, he explains how today's cloning technology is the first step in the quest for eternal life.

Once we can clone exact replicas of ourselves, the next step will be to transfer our memories and personality into our newly cloned brains, which will allow us to truly live forever...

And as Rael says, don't be mistaken in thinking that this is 22nd-century science fiction. All this will happen within the next 20 years! This is a book written to prepare us for an unimaginably beautiful world turned into a paradise where no one needs work anymore!
(http://www.clonaid.com)

Ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die hier toekomst in zien, het spreekt tot de verbeelding en tot de menselijke drang te (over)leven. Ik durf zelfs te zeggen dat het beter in de moderne maatschappij dan godsdiensten als 't christendom. Dit soort godsdiensten spreken ook tot de verbeelding met verhalen en beloftes en tot de overlevingsdrang doormiddel van hemel en hiernamaals, maar in een vorm en setting die nu minder goed past.

Waarom dus hier niet in geloven maar wel in bijv. een God ?

Wat zijn überhaupt de gevolgen van een eeuwig leven, voor degene die dit leven leeft ?

En de ziel, waar is die dan ?
Oud 21-10-2006, 13:13
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Waarom dus hier niet in geloven maar wel in bijv. een God ?

Tsja... Beide zijn concepten van de mens...

Wat zijn überhaupt de gevolgen van een eeuwig leven, voor degene die dit leven leeft ?

Alles wat je over de toekomst zegt is regelrechte onzin. De toekomst bestaat tenslotte niet.

En de ziel, waar is die dan ?

Mijn hond hoor ik hier helemaal niet over. Maar mensen creëeren vanalles.
Oud 22-10-2006, 12:01
Verwijderd
Citaat:
-zen-Chris schreef op 21-10-2006 @ 14:13 :

Alles wat je over de toekomst zegt is regelrechte onzin. De toekomst bestaat tenslotte niet.

Nogal een gewaagde uitspraak vind je niet. Er zijn tal van modellen die het gedrag van iets bepalen in de toekomst
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 16:51
mepsteen
mepsteen is offline
er is hier in nederland echt niemand die raelist is hoor.

kom op zeg, het is hier toch geen amerika!
Oud 22-10-2006, 19:59
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-10-2006 @ 13:01 :
Nogal een gewaagde uitspraak vind je niet. Er zijn tal van modellen die het gedrag van iets bepalen in de toekomst
Het nu is de enige werkelijkheid, want alleen nu weet je wat er is. In het nu bestaat de toekomst niet.
Oud 22-10-2006, 20:44
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Dat is nou een van die stromingen waar ik me serieus niet in ga verdiepen.
Oud 22-10-2006, 21:11
Verwijderd
Citaat:
-zen-Chris schreef op 22-10-2006 @ 20:59 :
Het nu is de enige werkelijkheid, want alleen nu weet je wat er is. In het nu bestaat de toekomst niet.
Wittgenstein zou die laatste uitspraak resoluut verwerpen, maar omdat ik aardiger ben wil ik best een wedje afleggen: morgen gaat de zon om 8.18 op en om 18.29 onder.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 11:31
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Citaat:
Snees schreef op 22-10-2006 @ 22:11 :
Wittgenstein zou die laatste uitspraak resoluut verwerpen, maar omdat ik aardiger ben wil ik best een wedje afleggen: morgen gaat de zon om 8.18 op en om 18.29 onder.
Morgen, nu niet.
Oud 23-10-2006, 12:11
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
-zen-Chris schreef op 23-10-2006 @ 12:31 :
Morgen, nu niet.
En... Waar slaat dat op?
Oud 23-10-2006, 19:40
Antubis
Antubis is offline
Oh.. een oude bekende. Hier heb ik op school een werkstuk over gedaan zo'n 2 jaar geleden. Over Raël.. maar hij voorspelt wel 1 ding:

Over 10 jaar zullen er robots zijn. Van allerlei robots, en met name sex-robots.
Oud 24-10-2006, 16:16
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 22-10-2006 @ 13:01 :
Oh, welke dan?

Volgens mij kunnen modellen slechts - soms zeer nauwkeurig - voorspellen wat de toekomst is, maar nooit bepalen.
Net alsof het weerbericht het weer zou bepalen.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 18:26
Blood Fire Rage
Ik weet niet of het onder het kopje 'model' past, maar als ik denk dat ik lelijk ben zullen mensen mij als lelijker beschouwen en zal ik het dus ook daadwerkelijk zijn.
Oud 24-10-2006, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Makaveli schreef op 24-10-2006 @ 17:16 :
Oh, welke dan?

Volgens mij kunnen modellen slechts - soms zeer nauwkeurig - voorspellen wat de toekomst is, maar nooit bepalen.
Net alsof het weerbericht het weer zou bepalen.
regelsystemen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 21:14
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
-zen-Chris schreef op 19-10-2006 @ 16:57 :
Religie gaat over het zoeken naar de waarheid/werkelijkheid.
Pardon?

Religie gaat om het accepteren van doctrine opgelegd door een autoriteit. Dat de rede dat mensen dit willen doen is dat ze vragen op bepaalde antwoorden willen afdekken is heel wat anders.

Ook kijkt religie helemaal niet naar de werkelijkheid. Dat heet wetenschap. En orthodoxe theisten bijvoorbeeld voeren juist een strijd tegen de werkelijkheid.

Citaat:
Pardon? Waarom heb je dan zonet op het knopje van de computer gedrukt? Je drukt toch alleen op de knop van je computer als je er vanuit gaat dat je kunt weten dat deze dan in de toekomst gaat werken vanwege wetenschappelijke theorieen die we hebben gemaakt en welke de werkelijkheid beschrijven en voorspellingen kunnen doen?

Religieuze mensen zoals jij zouden helemaal geen gebruik van de computer moeten maken. Je geloofd immers niet in de wetenschap en wel in God.
Je zou je berichten op papier moeten schrijven en dan ervoor moeten bidden of God het naar de ontvanger wil sturen. Het feit dat je dat niet doet is hypocriet.

Laatst gewijzigd op 24-10-2006 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2006, 21:20
Antubis
Antubis is offline
Volgens mij vroeg de ts of iemand hier bekend mee was, of leuke feitjes had hierover enzo. Niet of dit wel of geen religie zou zijn.
Oud 25-10-2006, 10:54
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Antubis schreef op 24-10-2006 @ 22:20 :
Volgens mij vroeg de ts of iemand hier bekend mee was, of leuke feitjes had hierover enzo. Niet of dit wel of geen religie zou zijn.
Ja er wordt inderdaad wat afgedwaald. Religieuze mensen moeten brieven schrijven, hehe, zouden ze zelfs dat niet mogen..

Enfin, aangezien jij er wel enigzins bekend mee bent, wat denk jij dat er met de mens gebeurt als het tot in de eeuwigheid gekloond wordt ? (zie m'n laatste post) Lijkt me een vreemde utopie, die uiteindelijk waarschijnlijk alleen maar tot hogere zelfmoordstatistieken zal leiden.
Oud 25-10-2006, 11:01
Antubis
Antubis is offline
Als iedereen wordt gekloond denk ik dat niemand meer het idee heeft dat ze uniek zijn.. wat dus in tegenstelling is met de andere godsdiensten. Maar als iedereen daar nou in zou geloven, dat iedereen gekloond is, denk ik dat je minder problemen krijgt in de trant van; ik ben beter dan jou. En zoals ik heb geleerd in mijn werkstuk dat raëlianen sowieso al een stuk vredelievender zijn.

Maar met dat zelfmoordstatistiek, ben ik het met je eens. Ik denk dat uiteindelijk niemand meer het uniekst is. aangezien iedereen is gekloont. Mij lijkt het iig niks.
Oud 25-10-2006, 12:03
EggeD
EggeD is offline
Oh ze zijn ook niet van plan om klonen van iemand te laten rondlopen tegelijkertijd met "het origineel". Het idee is juist om te klonen als het origineel bijna dood zou gaan, om zodoende weer opnieuw te beginnen in een jong gekloond lijf. Zo leef je zogenaamd eeuwig. Ik vroeg me af of dit eeuwige leven nu wel zo prettig zou zijn.

Zou wel vreemd zijn als er allemaal dezelfde mensen zijn, kunnen ze constant van die tweelinggrapjes uithalen hehe.
Oud 25-10-2006, 12:15
Antubis
Antubis is offline
Nee dat snap ik. Maar ik ging ervanuit dat de kloon weet dat hij/zij is gekloond, en dus niet uniek is. Anders zou t wel heel erg zijn ja. Maar het eeuwige leven lijkt volgens mij niemand iets. >< krijg je van die verhalen van; Vroegah was alles veel beter.. en aangezien ik ook bang ben dat er nooit een einde komt aan die oorlogen, en t alleen maar erger wordt, denk ik dat het zelfmoord statistiek inderdaad hoger wordt. Mij lijkt het niets..
Oud 25-10-2006, 13:15
EggeD
EggeD is offline
Mag je dan eigenlijk nog wel kinderen maken ? Anders wordt t helemaal zo'n sleur.. Wordt de wereld aan de andere kant wel dik overbevolkt. Ja prachtig hoor, die Raëlianen !
Oud 25-10-2006, 13:27
Antubis
Antubis is offline
Ze voorspellen wel meer sex.. onder andere sexrobots.. maarja.. of er kinderen uit mogen komen. Als er gekloont word, is dat denk ik ook niet nodig. Of wel.. ik weet t niet. Ik zal het eens opzoeken.
Oud 30-10-2006, 19:26
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Antubis schreef op 24-10-2006 @ 22:20 :
En hoe je het ook went of keert, er gebeurt relatief weinig op Religie dus een extra topic wat enigzins in het kader past kan nooit erg zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 08:54
Antubis
Antubis is offline
Nee dat is waar.. maar het lijkt me nogal storend voor de ts als hij een topic aanlegt met een ander doel dan het discussieren of het wel of geen religie is. Maar gebeurd is gebeurd..
Oud 01-11-2006, 00:00
EggeD
EggeD is offline
Oh ik had geen verwachtingen hoor. Had je er nog iets van opgezocht ? En gefeliciteerd met je volwassenheid !
Reageren

Regels voor berichten