Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2006, 20:00
Verwijderd
Okeej okeej okeej ik weet dat et nog geen final release is, maar tog gaat ik effe janken hiersow!

Ik tracht Vista RC1 te installeren, legaal gedownload bij microsoft vandaan.
installatie gaat goed.. maar als ie de laatste stap gaat doen.. krijg ik een BSOD.. op een hardware component.. maar hij gaat zo snel weg da tik niet kan lezen wat et is..
ik heb voordat ik em ging installeren, gekeken of hij compatible was met me hardware.. de hardware die mogelijke problemen konden gaan geven die zijn er nou uit, maar alsnog die bsod!

kep dus een:
P4, 2.4 gig.
1.5 gig ram..
2 x 80 gig maxtor schijfjes..
Saph. x1600pro videokaart..
dit was allemaal goed volgens die check..

Laatst gewijzigd op 21-09-2006 om 22:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2006, 20:23
Koning
Koning is offline
Euh, kun je niet net als bij XP kiezen na een aantal reset's of met F8 in het boot menu dat hij bij een BSOD niet meer automatisch herstart?
Oud 21-09-2006, 20:34
Verwijderd
Nou, het is dus zo, hij doet die laatste stap "completing installation" duurt al lang.. en dan inneens blue screen..
dan krijg je op gegeven moment zown menutje.. met veilige modus etc.. maar veilige modus werkt niet omdat de installatie nog niet voltooid is....
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 22:23
Verwijderd
Contact opnemen met Microsoft zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 06:22
Verwijderd
Citaat:
12Trix schreef op 21-09-2006 @ 23:23 :
Contact opnemen met Microsoft zou ik zeggen.
"Wij herinneren u er aan dat RC1 pre-release software is die niet op productiecomputers of bedrijfskritieke pc's mag worden uitgevoerd. De ondersteuning blijft beperkt tot nieuwsgroepen en u moet eventueel een schone installatie uitvoeren om van deze versie naar de definitieve versie van Windows Vista over te kunnen gaan. "

Dus het is van, Je bekijkt et maar hoe je et installeerd, wij helpen je toch niet..
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 07:24
freyk
freyk is offline
Je krijgt dus een blauw scherm.
Een mooi blauw scherm,..zonder of met melding?
Oud 22-09-2006, 09:27
Verwijderd
Citaat:
lullow schreef op 22-09-2006 @ 07:22 :
"Wij herinneren u er aan dat RC1 pre-release software is die niet op productiecomputers of bedrijfskritieke pc's mag worden uitgevoerd. De ondersteuning blijft beperkt tot nieuwsgroepen en u moet eventueel een schone installatie uitvoeren om van deze versie naar de definitieve versie van Windows Vista over te kunnen gaan. "

Dus het is van, Je bekijkt et maar hoe je et installeerd, wij helpen je toch niet..
Er zitten geen Microsoft medewerkers mee te lezen in de nieuwsgroepen? Er is misschien meer expertise daar.

Maar inderdaad, een melding of foutcode zou wel handig zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2006, 21:34
Verwijderd
Die foutcode gaat gewoon zo snel dat ie niet te lezen is.. , enige wat ik er uit kan opmaken is "failed..........device driver".....
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 08:30
freyk
freyk is offline
Nou, dan weet je dus dat er iets mis is met de acceptatie van de standaard vista drivers.

Laatst gewijzigd op 23-09-2006 om 08:32.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 23-09-2006 @ 09:30 :
Nou, dan weet je dus dat er iets mis is met de acceptatie van de standaard vista drivers.
Dus ken ik vista niet "proberen" lekker dan...|-) Tsjah.. dan maar weer XP
Met citaat reageren
Oud 30-09-2006, 22:49
Verwijderd
Oké, poging 2.
Op mijn pc wil vista wel/niet...
eerst kreeg ik dus een BSOD, maar nu gaat het beeld in stand-by modus, toestenbord blijft "hangen" num-lock aan/uit lukt dus niet.
Ik begrijp het niet waarom mijn pc het niet doet.
ik heb VISTA nou ook op mijn laptop gezet (Celeron M 1.4, met 512 mb ram) draait gewoon goed..
en op mijn PC.. P4... 2.4g, 1.5 g geheugen. zonder byzondere hardware der in/aan.. werkt het niet.
Volledige spec:
MoBo (MSI E7205 Master-L)
P4, 2.4 gig
1.5 gig RAM
ATI Radeon X1600pro
2x Maxtor 80 gig schijf
Sony DVD-RW DRU-710A
Samsung dvd-rom
MINI-PCI Wireless.
Creative sound Blaster Live! 5.1
G15 toetsenbord en Microsoft Multimedia toestenbord.
450Watt voeding.
meer dan zat koeling.
USB-Hub waar alleen een Media Center receiver op aangesloten staat, en docking station van mijn telefoon. maar die wordt alleen geactiveerd als ik mijn telefoon der op zet.

mijn monitor is zowel via DVI als VGA aan gesloten en allebei weigeren ze.

Ik heb een filmpje gemaakt met mijn foon om even te laten zien wat ik bedoel.

http://www.wirefiles.com/show.php/6594_Vista.zip

het is dus een ".3gp" filmpje, dus je hebt er QuickTime (of een plug-in) voor nodig.

Laatst gewijzigd op 30-09-2006 om 23:17.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 21:17
Verwijderd
Dus...

kep nou Vista RC 2 gedownload.. geprobeerd te installeren.. maar ook deze geeft een BSOD..

deze blijft nagenoeg wel in beeld staan .

dus heb effe een greep gedaan naar mijn telefoon en letterlijk een screenshot gemaakt..

En ben er dus achter gekomen dat foutmelding 0x000000EA een probleem is me tmijn videokaart.. maar ik heb een vrij recente videokaart.. Radeon X1600Pro..

Deze wordt dus niet ondersteund ?

Laatst gewijzigd op 08-10-2006 om 21:20.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 21:29
M@rco
M@rco is offline
Dat hoeft helemaal niet, het is een driverprobleem. Zou best door je videokaartdriver kunnen komen, het is OS is tenslotte nog niet "af" en de drivers evenmin. Die videokaart wordt natuurlijk gewoon ondersteund, ATI gebruikt één driver voor vrijwel al haar kaarten.
Oud 08-10-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 08-10-2006 @ 22:29 :
Dat hoeft helemaal niet, het is een driverprobleem. Zou best door je videokaartdriver kunnen komen, het is OS is tenslotte nog niet "af" en de drivers evenmin. Die videokaart wordt natuurlijk gewoon ondersteund, ATI gebruikt één driver voor vrijwel al haar kaarten.
Het gebeurt wederom aan het eind van de installatie b.t.w.

Euhm,
Als ik mijn oude Radeon 9200 der in knikker.. die ATI Drivers installeer..
vista afsluiten.. X1600 der in mikken.. zou dat dan wel werken?
Kga er nou namelijk niet meer aan beginnen.. dat wordt dan morgen..

Maar dan heeft ie de ATI drivers wel te pakken met een kaart die misschien wel ondersteund wordt..
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 21:47
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
lullow schreef op 08-10-2006 @ 22:33 :
Het gebeurt wederom aan het eind van de installatie b.t.w.

Euhm,
Als ik mijn oude Radeon 9200 der in knikker.. die ATI Drivers installeer..
vista afsluiten.. X1600 der in mikken.. zou dat dan wel werken?
Kga er nou namelijk niet meer aan beginnen.. dat wordt dan morgen..

Maar dan heeft ie de ATI drivers wel te pakken met een kaart die misschien wel ondersteund wordt..
Is het dan niet zo dat de drivers afgestemd worden op de kaart waarvoor je hem instaleert? Een beetje hetzelfde principe als met Windows XP die naar je eigen systeem wordt geconfigureerd bij de instalatie.
Oud 08-10-2006, 21:50
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 08-10-2006 @ 22:47 :
Is het dan niet zo dat de drivers afgestemd worden op de kaart waarvoor je hem instaleert? Een beetje hetzelfde principe als met Windows XP die naar je eigen systeem wordt geconfigureerd bij de instalatie.
Dat weet ik dus juist niet.. ik kan namelijk ook nergens Losse INFjes vinden voor drivers van ATI... dat is weer et nadeel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 06:59
freyk
freyk is offline
Ik neem aan dat je wel wat kan regelen met packet-extractors.

Misschien is het ook handig om wat te regelen met een unattended vista installation (handleiding).
Oud 09-10-2006, 07:05
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 09-10-2006 @ 07:59 :
Ik neem aan dat je wel wat kan regelen met packet-extractors.

Misschien is het ook handig om wat te regelen met een unattended vista installation (handleiding).
Dat dus even proberen, maar met unattended install, ik heb het met XP altijd zo gedaan dat ie de ATI package uitvoert na de complete installatie (tijdens de eerste aanmelding zeg maar).

Maar met Package Extractors kijken of ik die drivers er uit kan hengelen en die in de image proberen te stampen.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 20:49
Verwijderd
Dus.. ouwe video kaart er ingeprinkt.. geinstalleerd..
uitgeknalt.. nieuwe videokaart er in.. opgestart.. drivers geinstallleerd.. opnieuw opgestart.. PANG.. weer BSOD..
Kep de Vista drivers van ATI gedownload, VAGE shit!!!

Mischien de Monitor die die niet accepteerd wordt ofzo ? LG L194WT Digital..?

Laatst gewijzigd op 09-10-2006 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 20:56
Verwijderd
Ik zou zeggen, file een bugreport
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 21:13
Verwijderd
Zit nu op VISTA met mijn oude FX5700le

oké ik kijk dus in de systemlog en zie de volgende system foutmeldingen

1) The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
spldr
Wanarpv6

2) The Ati External Event Utility service is marked as an interactive service. However, the system is configured to not allow interactive services. This service may not function properly.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten