Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2006, 22:40
Verwijderd
Hallo daar. Ben nieuw en heb me geregistreerd omdat ik de laatste tijd behoorlijk deprissief ben, vooral door school en het tamelijk zat ben. Zit nu in m'n laatste jaar van vmbo theoretisch. Ik ben nu 15 en volgend jaar na het examen 16. Ik wil acteur worden en ben nu bezig om dingen van de grond te krijgen maar wil absoluut geen school meer zien na dit jaar, ten minste, niet volgend jaar. Kan ik gewoon stoppen hierna of zit er een addertje onder het gras o.i.d.?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2006, 06:41
Anika
Er is ook nog zoiets als leerplicht:

De volledige leerplicht duurt tot en met het schooljaar waarin de jongere zestien jaar wordt (een schooljaar loopt van 1 augustus tot en met 31 juli). Daarna is de leerplicht overigens niet helemaal afgelopen, want er volgt nog een partiële leerplicht. De jongere moet dan een jaar lang minimaal twee dagen per week onderwijs volgen op een instelling ( (mbo- of educatie-instellingen en door de minister aangewezen instellingen). Bij een mbo-opleiding met een bpv-overeenkomst (Beroepspraktijkvorming) kan het ook minder dan twee dagen zijn. Deze partiële leerplicht kan, afhankelijk van de schoolsoort, worden gecombineerd met werken. Voor jongeren die van school gaan na het schooljaar waarin ze zeventien worden, bestaat geen partiële leerplicht meer. Meerderjarigheid, bijvoorbeeld door een huwelijk, maakt geen einde aan de leerplicht.

bron:
leerplicht

Dus je kunt niet gewoon stoppen na je middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 15:56
Verwijderd
Je kan ook een opleiding volgen op het gebied van theater Die zijn er ook voor het MBO geloof ik. Dan heb je wel school, maar het is niet zoals je het nu hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2006, 16:27
zoef de haas
zoef de haas is offline
misschien kun je wat vinden op deze site??

http://www.mbokunstonderwijs.nl/html/
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten