Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2010, 19:58
Angel0fSin
Angel0fSin is offline
Okay,

Ik doe momenteel havo 4 met profiel E&M. En ik heb al een VMBO-T diploma op zak.
Heb de vakken gs,bio,eco,fr en wiA.

Eerst wist ik zeker dat ik hbo-rechten wilde gaan doen en daarna wo-recht maar dat lijkt me nu saai. Ik heb van vele gehoord dat dat erg saai wordt en zo krijg ik het gevoel dat het niet bij mij past.

Duss, ik weet nog steeds niet wat ik later ga doen en je wordt zowat geforceerd om iets te vinden. Mijn interesses, ja, het lijkt net of ik er geen heb. Veel dingen keur ik af, hiermee bedoel ik beroepen.
Maar, ik weet wel dat ik iets in de economie wil gaan doen. Ik ben goed in Engels en kan talen wel oppakken, ik ben Chinees(kantonees) en na havo wil ik graag nog een cursus mandarijns doen. Oh, en ik ben vreselijk slecht in wiskunde. Dus, iemand, enige suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2010, 21:59
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Kies een studie die je LEUK vindt.

Ga niet af op het beroepsaspect en wat is je beste vak?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2010, 23:58
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb ook een VMBO-T diploma op zak, doe nu ook HAVO, en ga waarschijnlijk ook slagen (sta voor GS een 6, de rest allemaal 7-ens). Ik wil uiteindelijk notarieel recht doen, maar daarvoor heb je VWO voor nodig. Dus ik kan drie kanten op: HBO-recht, dan notarieel recht, of HBO-P halen en dan notarieel recht, of VWO en dan notarieel recht.

Ik denk dat ik voor de laatste weg ga, heb ik nog wat meer tijd om na te denken of notarieel recht wel íets voor mij is en of ik ondertussen niet nog meer leuke studies tegenkom. Ik kan je verder ook niet echt helpen, sorry.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 01:10
Verwijderd
Heb je al eens een beroepskeuzetest gedaan en zo nee denk je dat je dat met je decaan nog kan gaan regelen?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2010, 11:09
Verwijderd
Ik denk dat Rechten echt niet per se saai hoeft te zijn (dacht ik zelf eerst ook, maar na een aanal open dagen weet ik wel beter). Het hangt er ook vanaf wat je saai vindt. Bij WO is het alleen maar werk- en hoorcollege en daarnaast veel zelfstudie, het moet je dus wel liggen. Maar bezoek anders eens een open dag, wie weet verander je dan wel van gedachten (of juist niet).

Ik vraag me trouwens af of Economie een goede keuze is als Wiskunde je niet zo ligt. Over het algemeen heb je je wiskunde echt wel nodig (tenzij de de bestuurskundige kant op wilt, dan kan het nog wel eens zonder wiskunde).
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 17:26
Angel0fSin
Angel0fSin is offline
Goh, wat ik leuk vind, het grootste probleem is, ik WEET niet wat ik leuk vind.
Mijn beste vak is toch wel Engels, als ik er iets voor doe kan ik er makkelijk een 9 gemiddeld voor staan.
Ik wil me voornamelijk focussen op de vakken waarmee ik problemen heb. Dus sta een 8 zoveel ofso.

Ben btw al naar 2 open dagen geweest, yup, niks voor mij. Eerst dacht ik van wel maar ik hoor van velen dat dit té saai is en niet bij mij past. Duss... Vandaar.

Zo'n test, ik heb het gedaan en ik snap niet wat voor onbenullige dingen er daar wel niet uitkomen. Kloppen totaal niet. En wat mijn decaan zegt is. ''Bezoek open dagen'' Dus ik denk niet dat dat veel gaat helpen. Geen idee of ze zo'n test hebben, waarschijnlijk niet.

Thnx though..!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 20:04
Eadlyn
Eadlyn is offline
VWO?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 11:28
Verwijderd
Je moet ook niet luisteren naar wat anderen zeggen, je moet doen wat je zelf leuk lijkt. Als je denkt dat een bepaalde opleiding saai is, ga dan gewoon eens naar een open dag en bekijk of het echt zo is. Of neem een oriëntatiejaar (www.orientatiejaar.nl), dat kan je erg helpen met je studiekeuze.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 15:55
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Al eens gekeken naar Trade Management Asia? Het is een Engelstalige HBO-opleiding die zich focust op Azië en het lijkt me ook wel economisch.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2010, 18:35
MizZoo
MizZoo is offline
Citaat:
Goh, wat ik leuk vind, het grootste probleem is, ik WEET niet wat ik leuk vind.
Mijn beste vak is toch wel Engels, als ik er iets voor doe kan ik er makkelijk een 9 gemiddeld voor staan.
Ik wil me voornamelijk focussen op de vakken waarmee ik problemen heb. Dus sta een 8 zoveel ofso.

Ben btw al naar 2 open dagen geweest, yup, niks voor mij. Eerst dacht ik van wel maar ik hoor van velen dat dit té saai is en niet bij mij past. Duss... Vandaar.

Zo'n test, ik heb het gedaan en ik snap niet wat voor onbenullige dingen er daar wel niet uitkomen. Kloppen totaal niet. En wat mijn decaan zegt is. ''Bezoek open dagen'' Dus ik denk niet dat dat veel gaat helpen. Geen idee of ze zo'n test hebben, waarschijnlijk niet.

Thnx though..!
In jouw geval is dan gewoon een kwestie van afstrepen, zoals het bij mij ook was. Ik had geen idee wat ik wilde doen, en ben in 4VWO al begonnen met het bezoeken van open dagen. Bezoek gewoon alles wat je wel interessant lijkt (dat waren bij mij een stuk of 10 studies) en tijdens een voorlichting of gesprek met docenten/studenten kom je er dan meestal wel achter of het iets is. Als het niets voor je is dan valt die studie gewoon af. Uiteindelijk blijven er maar een paar studies over en is het maken van een keuze een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 16:27
Angel0fSin
Angel0fSin is offline
Okay, trademanagement gericht op Azie heb ik al bezocht(opendag). Njaaa, ik weet het niet. Lijkt me niet echt iets. En VWO, ik denk dat dat geen optie is met m'n wiskunde
Ik heb al gekeken op sites and all that o.O
Ahh..! Zo moeilijk om te kiezen. Ik streep namelijk alles af Dus, ik weet nog steeds niks >.<
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 18:09
Verwijderd
Misschien European Studies? Daar heb je veel taal en het is internationaal georiënteerd.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 20:15
Angel0fSin
Angel0fSin is offline
Van gehoord, ik check het wel ff =] Tnx..!
Heb ook gehoord van International Studies.
Maar ik ben bang dat het té moeilijk wordt. Hiermee bedoel ik de opleiding. Ik wil iets studeren dat wel in handbereik ligt. Niet mijlen ver.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 08:15
Verwijderd
Nouja je kunt er altijd aan beginnen toch? Ik weet niet of de studie loting kent, maar niet geschoten is altijd mis. Ik denk niet dat er veel echt makkelijke studies zijn, maar dat is ook wel goed anders heb je geen uitdaging.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten