Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2006, 22:30
Ilona1
Ilona1 is offline
Ik verf al een tijdje mijn haar met Garnier Nutrisse haarverf, maar dit is gewoon erg schadelijk. Ik merk dat mn haar droog is en het valt ook uit, als ik douche zitten er erg veel haren in het putje. Dit vind ik erg zorgwekkend!

Heeft iemand ervaring met blond verven met Henna? Mijn uitgroei is al behoorlijk ver, maar ik wil niet meer met die 'troep' verven, het wordt gewoon te droog!

Is het waar dat je haar compleet uitgegroeid moet zijn om het met Henna te kunnen verven, weet iemand ook waarom dat zo is?

Hoor het graag
Oud 26-10-2006, 00:17
Verwijderd
Blond verven met henna kan voor zo ver ik weet niet. Je hebt rode henna, bruine henna en zwarte henna, maar voor blond moet je je haar bleken en dat gaat alleen met chemische troep waar je haar van kapot gaat. Henna is geen chemische troep. Henna is een plantaardig goedje, dat is ook de reden dat het goed is voor je haar.

Je hebt wel haarkleuringen a la 'Henna Plus' oid waarmee je je haar misschien zou kunnen blonderen, maar het blonde komt dan alsnog van chemicaliën die je haar uitdrogen en beschadigen. Sterker nog, ik durf te beweren dat er sowieso vrij weinig henna zit in het Henna Plus-gedoe omdat het meer een verkooppraatje dan werkelijkheid is.

Verder is het niet zo dat je haar uitgegroeid moet zijn voor je met henna verft, maar wel dat je je hennahaar moet laten uitgroeien voor je er andere verf overheen gooit. Dit omdat verf niet goed pakt op haar dat geverfd is met henna, ofzo.

Mocht je je haar alsnog willen verven met henna dan moet je bij de Tuinen zo'n zakje (a la die zakjes waar ze losse thee en kruiden in verkopen) met henna halen, daar thuis water bij doen en eh ja dat staat allemaal wel op het pakje. Let wel, bij de Tuinen kun je alleen rode henna krijgen. Voor bruin of zwart moet je naar een Turkse toko.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2006, 10:50
Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-10-2006 @ 01:17 :
Voor bruin of zwart moet je naar een Turkse toko.
met dien verstande dat in zwarte Henna ook allemaal troep zit, om het zwart te krijgen. Je kan een allergie ontwikkelen voor die zwarte stof, en dan kan je geen mascara of iets dergelijks meer gebruiken Maar je blonde haar met henna verven kan wel, maar henna haar blonderen kan niet. Je wordt dus rood als je het met henna verft! Henna is namelijk een rood plantengoedje, het cheapste is om het gewoon bij de turk te halen.
Oud 27-10-2006, 00:20
PerfectMurder
PerfectMurder is offline
niet verven met henna!!! als gewoon haarverf en henna met elkaar in aanraking komen ontstaat er een chemishe reactie en kan je haar groen worden!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 09:32
Verwijderd
Citaat:
PerfectMurder schreef op 27-10-2006 @ 01:20 :
niet verven met henna!!! als gewoon haarverf en henna met elkaar in aanraking komen ontstaat er een chemishe reactie en kan je haar groen worden!
Bron? Volgens mij is dit bullcrap, ik heb mijn haar zo vaak geverfd met henna over gewone haarverf heen en 't is nooit groen geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 10:04
juno
juno is offline
Henna op geblondeerd haar wordt pipo-oranje.

Verder is er geen echte reden dat het niet zou mogen.

Gewone haarverf is troep, dus het enige wat nu nog kan helpen is de schaar, en het met henna weer bruin verven, zodat je uitgroei weg is.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 10:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Blond verven met henna kan voor zo ver ik weet niet. Je hebt rode henna, bruine henna en zwarte henna, maar voor blond moet je je haar bleken en dat gaat alleen met chemische troep waar je haar van kapot gaat. Henna is geen chemische troep. Henna is een plantaardig goedje, dat is ook de reden dat het goed is voor je haar.
Hehehe.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Verder is het niet zo dat je haar uitgegroeid moet zijn voor je met henna verft, maar wel dat je je hennahaar moet laten uitgroeien voor je er andere verf overheen gooit. Dit omdat verf niet goed pakt op haar dat geverfd is met henna, ofzo.
Dat was bij mij niet het geval. Ik heb er al bijna drie jaar rode henna inzitten en was het zat. Het is verdomde permanent, dus oververven was de enige optie. Omdat de bruine henna juist weer niet pakte heb ik met gewone, chemische verf gedaan. En dat werkte prima.
Ik heb trouwens veel meer soorten kleuren henna dan bruin-rood-zwart gezien, en daar was ook blond bij. Ik weet niet of die werkt of zo, maar het was in elk geval helemaal natuurlijk spul.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 26-10-2006 @ 11:50 :
met dien verstande dat in zwarte Henna ook allemaal troep zit, om het zwart te krijgen. Je kan een allergie ontwikkelen voor die zwarte stof, en dan kan je geen mascara of iets dergelijks meer gebruiken
Hmja, ik twijfelde ook of het zwart wel natuurlijk was, maar ik meende me te herinneren dat iemand ooit zei dat 't ehh aan het soort plant ligt? Oid? En dat in sommige landen ze die kleuren door elkaar gebruiken voor op hun handen enzo. Maar ik ben geen expert, dus pin me er niet op vast. De enige henna waarvan ik zeker weet dat die gewoon troep-vrij is is de rode.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 27-10-2006 @ 11:48 :
Dat was bij mij niet het geval. Ik heb er al bijna drie jaar rode henna inzitten en was het zat. Het is verdomde permanent, dus oververven was de enige optie. Omdat de bruine henna juist weer niet pakte heb ik met gewone, chemische verf gedaan. En dat werkte prima.
Ik heb trouwens veel meer soorten kleuren henna dan bruin-rood-zwart gezien, en daar was ook blond bij. Ik weet niet of die werkt of zo, maar het was in elk geval helemaal natuurlijk spul.
Lijkt me echt héél sterk. Waar zag je dat dan? En was het niet gewoon 'n merk haarkleuring met toevallig het woord henna op de verpakking?

Wat oververven betreft, dat heb ik zelf nooit gedaan maar 't wordt meestal afgeraden. Misschien werkte 't bij jou wel omdat het er al 3 jaar in zat?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 27-10-2006 @ 12:16 :
Lijkt me echt héél sterk. Waar zag je dat dan? En was het niet gewoon 'n merk haarkleuring met toevallig het woord henna op de verpakking?

Wat oververven betreft, dat heb ik zelf nooit gedaan maar 't wordt meestal afgeraden. Misschien werkte 't bij jou wel omdat het er al 3 jaar in zat?
In een of ander winkeltje in Maastricht, waar ik al jaren die henna koop. De blonde was precies hetzelfde spul als de rode, en dat was echt púúr henna.
Ik weet dat oververven wordt afgeraden, maar ik wilde het toch eens proberen. Ik heb het trouwens wel vaker geverd hoor, niet alleen drie jaar geleden. Maar wel drie jaar lang en daarom gaat het er niet meer uit, denk ik. Bij een kennis van me gaat juist henna er super snel uit, ze moet het iedere maand bijkleuren.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 18:29
PerfectMurder
PerfectMurder is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 27-10-2006 @ 10:32 :
Bron? Volgens mij is dit bullcrap, ik heb mijn haar zo vaak geverfd met henna over gewone haarverf heen en 't is nooit groen geworden.
hier staat het ook:
http://www.rtl.nl/(/shows/lookinggood/home/)/shows/lookinggood/components/2006-2007-2/home/articles/intro_tipsvanmarielle.xml
Met citaat reageren
Oud 27-10-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 27-10-2006 @ 11:20 :
Hehehe.
Die zwarte henna: een beetje natuur, een beetje parafenyleendiamine
Met citaat reageren
Oud 28-10-2006, 01:29
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
ik heb het ook eens gedaan met henna en later met weer de "normale" verf.. elke keer als ik mijn haar erna verfde beten de plekken waar de henna nog in mijn haar zat helemaal uit

niet alles wat natuurlijk is, is ook goed voor je

Regels voor berichten