Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2002, 20:25
SNeKKe
SNeKKe is offline
Hallo allemaal

Ik ben 17 en ik weeg rond de 52kg. Ik ben geen anorexiageval, maar ik ben toch niet blij met mijn ondergewicht. Ik ben een grote snoeper (chips, ...) maar ik eet niet echt veel bij maaltijden omdat ik nooit honger heb dan, ik snap er zelf niets van. Ik zou graag tips van jullie horen hoe ik mijn eetlust kan bevorderen, andere methodes om bij te komen, of wat dan ook wat mij kan helpen.

Dank jullie allemaal!

Groetjes, SNeKKe
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 20:27
miep
miep is offline
hoelang ben je?
man/vrouw?

chips e.d is hartstikke ongezond.
stop daar maar mee en ga gewoon gezonde maaltijden nemen met een laagie extra jus daarop. als je 's avonds nog honger hebt mag je een zak chips eten. maar pas ALS je al je gezonde voedingstoffen binnen hebt.
Oud 18-06-2002, 20:33
SNeKKe
SNeKKe is offline
Ik ben 17jaar, 1m71 groot en ik weeg dus rond de 52kg en ik ben een jongen.

Ik eet chips niet zo geweldig veel hoor.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 21:22
Snufje
Snufje is offline
Dat je 's avonds geen honger hebt, komt door die tussendoortjes. Ik heb ook ondergewicht, maar ik eet weinig tussendoortjes en gewoon goed avondeten..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2002, 22:10
Verwijderd
Ga sporten en eet gezond.. ik weet dat ze dat ook altyd zeggen als je af wilt vallen maar met sporten ontwikkel je meer spieren.. wat je dus met afvallen doet is vetweefsel omzetten in spieren.
ALs je van jezelf al gewoon heel 'slank' bent zul je niet echt heel breed kunnen worden o.i.d. maar het helpt wel... Chips is idd geen goed idee... hou dat gewoon voor savonds 1 of twee keer in de week en eet gewoon drie maaltijden op een dag-
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 09:56
Gatara
Gatara is offline
Ga naar Groot-Britannie!

Ik ben daar in 10 dagen 4 kg aangekomen (van 50 kg naar 54 kg) en op dit gewicht blijf ik nog steeds steken. Ik zit aan de onderkant van een prima gewicht; dus dat kan er wel mee door.

Maar goed: een goed ontbijt, een goede lunch en een goed avondeten moet het doen. En houd je voor dat je pas mag snoepen direct NA het eten en niet daarvoor, want dan bederf je je eetlust en mis je weer een paar calorieen (en belangrijker: vitamines en mineralen).

Succes!

Gatara
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 10:20
Roos
Roos is offline
Zoals al gezegd:
- ontbijt goed (veel mensen ontbijten niet goed. Als je dat wel doet, heb je al flink wat voedingsstoffen binnen)
- lunch goed (je meot op een dag in totaal 6 boterhammen eten)
-dineer goed (gewoon een vol bord)

Als je daarna nog honger hebt, eet je die chips, of snoep je, of neem je een tussendoortje.

Echt, als je een paar kilo wilt aankomen, moet je stevig eten, en dan bedoel ik drie maaltijden per dag. Daarnaast snoep je, maar nooit in plaats van.
Oud 19-06-2002, 14:03
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef:
.. wat je dus met afvallen doet is vetweefsel omzetten in spieren.
Niet helemaal dus, je bestaande spierweefsel vergroot of verandert van eigenschappen en je vetweefsel wordt minder.
Oud 19-06-2002, 17:55
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Als je de tussendoortjes het raam uit gooit keert je eetlust vanzelf terug. Simpel.
Oud 19-06-2002, 18:08
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
rosi schreef:
Zoals al gezegd:
- ontbijt goed (veel mensen ontbijten niet goed. Als je dat wel doet, heb je al flink wat voedingsstoffen binnen)
- lunch goed (je meot op een dag in totaal 6 boterhammen eten)
-dineer goed (gewoon een vol bord)

Als je daarna nog honger hebt, eet je die chips, of snoep je, of neem je een tussendoortje.

Echt, als je een paar kilo wilt aankomen, moet je stevig eten, en dan bedoel ik drie maaltijden per dag. Daarnaast snoep je, maar nooit in plaats van.
En bij sommige mensen werkt ook dit niet...
Ik ben 1.73, 49 kilo (meisje) en ik ontijt goed, ik eet voldoende brood en ik eet 's avond ook wel avondeten (niet zo heel veel, want ik lust niet zoveel, misschien licht het daaraan). Verder eet ik veel tussendoortjes en toch val ik nog zowat gemakkelijker af dan dat ik er kilos bij krijg.
Oud 19-06-2002, 18:11
georgie
georgie is offline
herbalife, wordt meestal gebruikt om af te vallen, maar kan ook goed gebruikt worden om aan te komen en het werkt echt. Maar het is wel duur
Met citaat reageren
Oud 19-06-2002, 20:26
VisioN
VisioN is offline
ik ben 1.68 en weeg ongeveer 41 kilo, en van ´veel ´en goed eten kom ik echt niet aan.
Als dat bij jou ook niet helpt en je wilt echt aankomen, dan zou je ook naar de dieetist kunnen gaan, die weet waarschijnlijk precies wat je wel en niet nodig hebt...
Oud 19-06-2002, 22:09
Whippersnapper
Whippersnapper is offline
ik heb ook erg last van dat ik weinig weeg
ik ben 1,85 m en ik weeg 65 kg...dat is ook ver onder het gemiddelde ...ik eet ook gigatisch veel...10 boterhammen 'smiddags en k ontbijt goed en dinner goed
Oud 20-06-2002, 01:04
Gatara
Gatara is offline
Misschien moet je eens proberen om een vet ontbijt te eten?

Anyway, volgens mij moet je ook niet per see van die gezonde dingen eten als bruin brood, veel fruit en groente. Ja, mag wel natuurlijk, maar dat moet ook afgewisseld worden met ongezonde troep (vlees, vettig eten).

Want als ik veel bruine boterhammen eet en veel fruit, groente en yoghurt.... nou, dan kan ik naar het toilet blijven gaan
(spijsverterig enorm goed; niks blijft "hangen")

OHja, en van bier kom je aan.

En als je iets zoutigs eet en drinkt ernaast: bv chips en bier bv. (niet cola, want cola kan bepaalde dingen afbreken) dan wordt het vocht door het zout vastgehouden (en ben je ook wat dikker).

Van mensen die aan het lijnen hoor ik ook vaak dat bier samen met nootjes een boosdoener is.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2002, 08:33
Verwijderd
- 21 jaar oud
- Man
- 1.89 lang
- 63 kg momenteel

's Ochtends kan ik niet veel eten, word ik kotsmisselijk van. Overdag eet ik iets van 4 boterhammen en 's avonds warm (pizza, patat, 1 of andere soep, etc)..

Ik eet dus tamelijk normaal, maar meer lukt me niet. Tevens heb ik al van die Mass Builder's geprobeerd die stikken van de calorieen .. geen effect. Sporten doe ik ook, Taekwondo en fitness. Wat ik ook doe, ik blijf mager
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 11:57
miss_virus
miss_virus is offline
kep dat ook vooral toen ik nog op de basisschool zat toen was ik wel echt mager nu valt het wel mee eigeijk normaal nu hoewel ik nog steeds niet veel weg 45 kilo en ben 1:60 ofzo
maar het ligt gewoon aan je dna enzo sommige mensen worden al zo rond als een ton als je teveel eten en moeten elke dag op hun lijn letten en andere die kunen vreten wat ze willen en komen nog geen kilootje aan ik zou ook best wel willen dat ik meer woog maar ach who cares wat je niet weegt hoef je ook niet elke dag mee te slepen, mijn vader heeft dat trouwens ook en mijn moeder ook duss is gewoon genetisch bepaald ik zal nooit geen sumo worstelaar kunnen worden maar ik zit er niet mee vroeger zat ik er wel mee toen was ik echt mager en kreeg ik dat ook altijd te horen bij de ggd enzo maar nu is alles ok and i'm happy
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 11:40
tacidvs
tacidvs is offline
Ik zal er even hard op ingaan, als je dat niet wilt lezen, sla deze post dan over.

Waaruit denken jullie dat een gemiddelde bestaat? Uit allemaal waarden die daar perfect aan voldoen natuurlijk! Snap dat dan. Alle mensen die te dik of te dun zijn moeten ze afschieten ofzo, dat soort 'ongelukjes van de natuur' kunnen we niet hebben, kom nou... Als je niet op het gemiddelde gewicht kan komen te zitten, pleeg zelfmoord, ga weg, zie maar. Het is toch algemeen bekend dat mensen die niet het gemiddelde gewicht hebben zó ongezond zijn dat ze bijna vanzelf doodgaan? En iedereen vindt ze foeilelijk, dat je het weet.

Komop, lieve mensen, laten we ons nou niet zo aanstellen hè? Is allemaal ook niet nodig. Mensen met een 'ondergewicht' leven statistisch gezien significant langer dan te dikke of zelfs 'normale' mensen, dus wees blij dat je een beetje mager bent. HET IS NIET ONGEZOND! (En als er nog één iemand met de BMI aankomt, schiet ik haar/hem persoonlijk af!)
Oud 29-06-2002, 18:38
miss Elise
miss Elise is offline
misschien heb je gewoon lichte botten?
volgens mij kan dat ook, meisjes uit mn klas is ook super licht, maar ziet dr verder nie dun uit ofzo
of ben je echt heel erg super dun?
kiss
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 12:29
miss_virus
miss_virus is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Ik zal er even hard op ingaan, als je dat niet wilt lezen, sla deze post dan over.

Waaruit denken jullie dat een gemiddelde bestaat? Uit allemaal waarden die daar perfect aan voldoen natuurlijk! Snap dat dan. Alle mensen die te dik of te dun zijn moeten ze afschieten ofzo, dat soort 'ongelukjes van de natuur' kunnen we niet hebben, kom nou... Als je niet op het gemiddelde gewicht kan komen te zitten, pleeg zelfmoord, ga weg, zie maar. Het is toch algemeen bekend dat mensen die niet het gemiddelde gewicht hebben zó ongezond zijn dat ze bijna vanzelf doodgaan? En iedereen vindt ze foeilelijk, dat je het weet.

Komop, lieve mensen, laten we ons nou niet zo aanstellen hè? Is allemaal ook niet nodig. Mensen met een 'ondergewicht' leven statistisch gezien significant langer dan te dikke of zelfs 'normale' mensen, dus wees blij dat je een beetje mager bent. HET IS NIET ONGEZOND! (En als er nog één iemand met de BMI aankomt, schiet ik haar/hem persoonlijk af!)

i agree waar maken jullie je druk over?? ik bedoel het is toch nooit goed ik ken genoeg mensjes die zichzelf te dik vinden
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 14:59
Verwijderd
Maar ms dat die 3 kilo ) ofzow) erbij hem gewoon een beter gevoel geve.. en echt te mager is niet goed.. je wordt gauwer ziek, bent vaker koud.. etc. etc. Opzich ben ik het wel met je eens, ( tacidvs ) maar als hij dat nou wil....
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 17:30
Sommetje
Sommetje is offline
Ik ben 17 jaar en als ik 52 zou wegen, zou ik te zwaar wegen.

Als je minder chips zou eten, zou je wel trek hebben in een gewone maaltijd.
Oud 30-06-2002, 21:04
scralatchtica
scralatchtica is offline
troost je, kben 1.73m en weeg rond de 47kg.. soms benk opeens afgevallen en weeg ik mar 45 ofzo, en kheb nog een tijd gehad datik 51 woog.. nochtans eet ik veel (ik eet ver meer dan mn paps!!): smorgens op schooldagen 2kommen ontbijtdingetjes, smiddags 2broodjes (!!), savonds een overvol bord.. en tijdens de pauzes op school zieje mij ook altijd met een koek ofzo.. tijdens het weekend eet ik dus nog meer.. en ik eet enorm veel suikers!! en toch, nix bijkomen.. sni zo leuk..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 16:26
VL»i«NDERTJE
VL»i«NDERTJE is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Ja ok, maar ook ik heb ondergewicht, en ik kan bijvoorbeeld heel weinig kleding kopen omdat het allemaal te breed is. En ik zou zoo graag willen dat ik kleren aan kan die ik leuk vind, want 9 van de 10 keer moet ik het weer weghangen terwijl vriendinnen het 9 van de 10 keer wél passen. Wat dus best wel frustrerend is...
En verder vind ik mezelf ook niet mooi, ik schrik nog steeds van m'n dunne benen en armen als ik mezelf in de spiegel zie...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:00
Verwijderd
kom op mensen denken jullie nouw echt dat je dikker wordt door veel te eten??? ik ben 1.65 m lang en ik weeg 49 kilo. ik eet echt heel veel, veel meer dan al m'n vriendinnen in de pauzes, dan dus ook brood. 's ochtends eet ik 2/3 boterhammen, neem er 3 mee naar school en 's avonds eet ik nog es een flink bord. en ik ben heeelemaal verslaafd aan snoep, vooral drop. en ja ikkom maar nie aan en vin ut nie zo leuk. want jah ik ben liever wat steviger.vin ik mooier. mja ik ben nouw eenmaal dun. een klasgenootje zei laatst tegen mij: jij hebt toch een probleem aan je slokdarm, daarom ben je toch zo dun?? en ik dacht: waar heeeft ze het over???? bleek dus dat een heleboel vrienden van haar die mij nie eens kenne dat denken, gezllig.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 20:41
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
marrrtuuh schreef:
kom op mensen denken jullie nouw echt dat je dikker wordt door veel te eten??? ik ben 1.65 m lang en ik weeg 49 kilo. ik eet echt heel veel, veel meer dan al m'n vriendinnen in de pauzes, dan dus ook brood. 's ochtends eet ik 2/3 boterhammen, neem er 3 mee naar school en 's avonds eet ik nog es een flink bord. en ik ben heeelemaal verslaafd aan snoep, vooral drop. en ja ikkom maar nie aan en vin ut nie zo leuk. want jah ik ben liever wat steviger.vin ik mooier. mja ik ben nouw eenmaal dun. een klasgenootje zei laatst tegen mij: jij hebt toch een probleem aan je slokdarm, daarom ben je toch zo dun?? en ik dacht: waar heeeft ze het over???? bleek dus dat een heleboel vrienden van haar die mij nie eens kenne dat denken, gezllig.
Als je 14 bent verandert je lichaamsbouw vanzelf wel, wanneer je heupen breder worden.
Oud 04-07-2002, 23:18
Verwijderd
Meer bier drinken. Ik was vroeger ook een skinny ventje, was 1m76 en woog nog ook nog geen 58kg. Nu na twee jaar studeren is het er op bepaalde plekken behoorlijk aangekomen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 09:12
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
tacidvs schreef:

Goedzo, zo mag ik t horen

Natuurlijk is een flink onder- of overgewicht zorgwekkend maar we moeten niet overdrijven en zeker niet verwachten dat iedereen precies gemiddeld en prachtig slank kan zijn. Dat is nooit zo geweest en zal nooit zo zijn.

Meer ontopic: als je last hebt van je lage gewicht (slechte weerstand, etc), zou ik overleggen met je dokter wat je ertegen kan doen. Probeer in ieder geval gezond en voldoende te eten

Cat ('gemiddeld'?)
Oud 05-07-2002, 09:17
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Misschien moet je eens proberen om een vet ontbijt te eten?
Brrr...

Citaat:
Anyway, volgens mij moet je ook niet per see van die gezonde dingen eten als bruin brood, veel fruit en groente. Ja, mag wel natuurlijk, maar dat moet ook afgewisseld worden met ongezonde troep (vlees, vettig eten).
Als het ongezond is heb je het ook niet nodig
Bovendien is vlees niet ongezond (als je het met mate eet), er zitten allemaal belangrijke voedingsstoffen in die je anders moet vervangen.

Dus als je wil aankomen moet je niet ongezond gaan eten maar meer of iets vetter gaan eten (en vet is niet ongezond, zeker niet de soort vet die in bijv. vis zit).
Oud 05-07-2002, 10:10
Verwijderd
Citaat:
DarkCat schreef:
Brrr...
Je wordt nergens zo goed wakker van als van een lekker warm, vet ontbijt...

Ik moest vanmorgen om half 10 bij de dokter zijn en kon een kwartiertje later de lucht van de Volendammer viskraam op het winkelcentrum niet weerstaan (kibbeling met knoflooksaus roeleert)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten