![]() |
|
Wil je weten hoe je gewicht is t.o.v. je lengte dan kan je kijken op dokterdokter.nl.. ik heb net iets gevonden onder het onderwerp "overgewicht" maar hiermee kan je ook kijken of je te licht bent.
Kijk hier maar eens en klik onderin op "verder" .. dan kan je je lengte + gewicht invullen en kijken wat de uitkomts is. Succes !
||
Citaat:
"De uitkomst van de berekening is 16 of kleiner. Dit betekent dat u te licht bent." mo...dat wist ik ook nog niet! ![]() maar leuk om es te berekenen daar nei van! ![]()
|
De QI kan worden gebruikt door mensen tussen de 20 en 70 jaar. (...)
Als je jonger bent, kom je al snel 'lichter' uit de test ![]() Hier nog een andere.. Kom ik hoger uit de test ![]() Ze denken dat ze daar grappig zijn zeker; U bent te licht. Uw ideale gewicht ligt tussen 59 en 74 kilogram. haha, dream on! Maar goed! Ik zou je aanraden om naar de dietist te gaan. Misschien dat hij/zij jou beter kan helpen. Ik moest op een gegeven moment veel aankomen en ben toen naast mijn maaltijden, maaltijdvervangende zooi gaan drinken. (Op recept van de huisarts, gratis dus ![]() Echt walgelijk vies en zoet, maar ik kwam er wel van aan! Misschien dat het je helpt! Sterkte!
Laatst gewijzigd op 28-02-2003 om 17:37. |
![]() |
|
1.65 m, 49 kg. maar vind mezelf niet mager. van mij mogen er nog wel wat vetribbeltjes van af. maar ik vind mezelf wel mooi slank hoor. ik eet gezond en als ik dat vet eraf wil ga ik wel sporten. (niet echt vet, maar wil gewoon een wasbordje)
|
Ik ben ongeveer 1.74 m en weeg 54 kg
Uitslag bij QI: De uitkomst van de berekening is 17. Dit betekent dat u te licht bent. Hm, ik vind mezelf niet te mager. Ik vind het wel best zo
|
Als je aan wilt komen kun je proberen meer te sporten. Spierweefsel is zwaarder dan vet (maar spierweefsel verbrand ook meer calorieën dan vetweefsel, dus helemaal zeker ben ik niet...)
|
![]() |
Vet is de grootste calorienleverancier, dus wij schrielkippen mogen patat met en ijs met slagroom zoveel we willen.
In eiwitten en suikers zit evenveel energie, maar met eiwitten kun je groeien en suikers is alleen maar verbrandingsenergie. Erger nog, suikers verbranden KOST energie. Vandaar dat dunne mensen vaak de hele dag boterhammen lopen te kanen omdat ze zo'n honger hebben. Pindakaas, nutella, roomboter, volle melk, volvette kaas, dat moet je eten. Gebakken eieren met spek, precies al die dingen die dunne mensen nauwelijks weg krijgen omdat er dan een steen op je maag ligt.... Ik brak op mijn 17e door de 50 kilo grens. Op mijn 21 ste was ik 176 en 54 kilo. De pil leverde een extra kilo op, maar die ging er weer af toen ik stopte. Ik weeg nu 60. En dat vind ik prima. Ging vanzelf.
|
![]() |
owkee, ff nadenken, hoe wast ook weer?
neem je gewicht in kiloos, deel dat door je lengte in meters in het kwadraat. uitkomst kleiner dan 15? zwaar ondergewicht onder de 20? ietsje te licht, geen probleem 20-25? ideaal gewicht 20-30? ietsje overgewicht, blijf opletten! boven de 30? dan heb je zwaar overgewicht! zo nou ga nou maar rekenen dan!(dit is het BMI) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je eet vlak voordat je gaat slapen, dan slaap je slecht of minder goed; je lichaam kan dan niet tot rust komen Van weniig sporten hoef je niet zwaarder te worden. ik kan beter veel sporten om zwaarder te worden, aangezien ik niet snel aankom. aanvulling: neem de tijd voor je eten, schrok niet alles naar binnen. Goed kauwen, resulteert in het uiteenvallen van het voedsel waardoor het beter verteerd en dus opgenomen kan worden. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27 Pluis | 397 | 03-04-2014 21:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoe word je zwaarder? Angeloes | 25 | 26-06-2006 22:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
te dik/te mager voyager | 60 | 25-10-2005 23:20 | |