Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2006, 19:54
Angeloes
Angeloes is offline
Hey mensen!

Ik ben van mijzelf vrij licht 50 kg. Ik sport, eet normaal...maar wil graag op gezonde manier zwaarder worden...dus geen Mc Donalds dieet..

Iemand idee?
Oud 22-06-2006, 20:01
Verwijderd
kijk eens:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1432314
een voeding- en gezondheidstopic
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 20:01
adon1s
adon1s is offline
Krachttraining gaan doen, 7x per dag eten:

Min. elke maaltijd 30 gram eiwit (voor aanvulling en eiwit houdt je verbranding op gang)
Vetten tussen de 50 en 120 gram. Hoe meer kh je gaat eten hoe meer vetten je toevoegt.

Dan ga je uitrekenen wat je nu aan kh eet, die koolhydraten verspreid je voor het grootste gedeelte over de maaltijden overdag. 's Avonds teer je het meest op de eiwitten en de vetten.
De maaltijden overdag moeten zoveel mogelijk gelijk zijn qua kcal's. Dus niet bijv. grote avondmaal en maar 2 sneeen brood 's middags tussendoor. Ontbijt is ook zeer belangrijk.
Als je merkt dat je niet vooruit gaat ga je de kh. verhogen.

Goede kh: Rijst, brinta, havermout, bambix, brood, pasta's.
Eiwitten voornamelijk uit: magere kwark, kipfile (broodbeleg of voor zo), rosbief (broodbeleg of voor zo), vis(tonijn) en uit shake.
Goede vetten: Noten, vette vis (ook gelijk eiwit), lijnzaad, lijnzaadolie

Een kg. per maand winnen zou een goede richtlijn zijn. Dus elke maand gewoon kijken of je een kg bent aangekomen en als dat niet zo is verhoog je je voeding met 200 kcal's
Oud 22-06-2006, 20:28
jolijn73
jolijn73 is offline
Bij Oprah werd laatst gezegd: doe een crashdieet van een weekje. daarna krijg je je oude gewicht zo weer terug, plus anderhalve kilo. dan tijdje normaal eten, dan weer een crashdieetje, dan weer normaal eten, etc.
Oud 22-06-2006, 20:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
jolijn73 schreef op 22-06-2006 @ 21:28 :
Bij Oprah werd laatst gezegd: doe een crashdieet van een weekje. daarna krijg je je oude gewicht zo weer terug, plus anderhalve kilo. dan tijdje normaal eten, dan weer een crashdieetje, dan weer normaal eten, etc.
lekker gezoooooond
Oud 22-06-2006, 20:47
adon1s
adon1s is offline
Ze wil gezond zwaarder worden = dus meer spiermassa en geen vet. Aan vet heb je niks
Oud 22-06-2006, 20:47
Hulk
Hulk is offline
aankomen is meer eten dan je verbruikt. als je een snelle stofwisseling hebt moet je veel meer eten dan je verbruikt. adon1s tips zijn heel erg goed.. maar voor de meeste mensen ligt de drempel heel hoog om levensstijl 100% om te gooien.

Begin in ieder geval met bijhouden hoeveel kcal je eet en ga steeds meer eten totdat je aankomt.. het is heel verstandig er krachttraining bij te doen, anders zullen je extra kilo's voornamelijk uit vet bestaan.
Oud 22-06-2006, 23:54
Verwijderd
Je moet zorgen dat je dan meer calorieën binnenkrijgt dan je gebruikt. Voor een vrouw is dit ongeveer 2000 per dag.
Op www.caloriechecker.nl kan je zien hoeveel je daar ongeveer voor moet eten en drinken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:01
vosje16
vosje16 is offline
Ik weeg ook maar 50kg. Ik heb me 2 avonden op rij volgepropt met pitta (zoveel gegeten dat ik echt nix meer binnenkreeg; heb zelfs een stuk moeten laten liggen) en toen woog ik 1 kilo meer. Maar nu is het er weer al aan 't afgaan...

Dus, ik zou zeggen, steeds zoveel mogelijk eten als je opkunt
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:30
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Angeloes schreef op 22-06-2006 @ 20:54 :
Hey mensen!

Ik ben van mijzelf vrij licht 50 kg. Ik sport, eet normaal...maar wil graag op gezonde manier zwaarder worden...dus geen Mc Donalds dieet..

Iemand idee?
Hoezo wil je zwaarder worden? Wees blij dat je je over gewicht geen zorgen hoeft te maken.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:43
Floortje
Floortje is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 23-06-2006 @ 11:30 :
Hoezo wil je zwaarder worden? Wees blij dat je je over gewicht geen zorgen hoeft te maken.
Ik heb ong het zelfde ik ben erg dun. Ik doe ook mijn best om zwaarder te worden ik ben ik korte tijd veel agfevallen en het is niet leuuk om telkens aan te horen dat je meer moet eten ze maakt zich juist om dit gewicht zorgen
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 10:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Als zij 1m80 is, moet ze zich wel zorgen maken hoor. En als ze 1m70 is is ze gewoon best wel licht. Ik ben 1m70 en heb een tijd rond de 50 kilo gezeten.. ik voelde toen ook dat ik gewoon te licht was. Ik ben de 53 kilo en dat voelt al een stuk beter hoewel nog 2 kilo erbij helemaal niet erg zou zijn. Je kan prima te licht zijn (of jezelf te licht vinden) en zwaarder willen worden.
Oud 23-06-2006, 10:52
Lorelei
Lorelei is offline
Ontopic: wat bij mij heeft gezorgd dat ik weer aankwam was een weekje vakantie met veel lol, veel activiteiten (en daardoor ook meer eten) en rust. Ik ben in die week een kilo aangekomen en belangrijker, dat heeft iets op gang gebracht waardoor ik in de weken daarna nog 2 kilo ben aangekomen.
Oud 23-06-2006, 12:10
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
grl schreef op 23-06-2006 @ 11:50 :
Als zij 1m80 is, moet ze zich wel zorgen maken hoor. En als ze 1m70 is is ze gewoon best wel licht. Ik ben 1m70 en heb een tijd rond de 50 kilo gezeten.. ik voelde toen ook dat ik gewoon te licht was. Ik ben de 53 kilo en dat voelt al een stuk beter hoewel nog 2 kilo erbij helemaal niet erg zou zijn. Je kan prima te licht zijn (of jezelf te licht vinden) en zwaarder willen worden.
Ten eerste weet je niet hoelang ze is, en ten tweede als ze echt veel ondergewicht heeft en ze eet veel en gezond dan zou ze beter naar een dokter kunnen gaan.
OT: Ga krachttraining doen, en maak een schema van 3500-4000 KCal per dag. Train jezelf in veel eten, ook als je eigenlijk ''vol'' zit. Volgens mijwordt je ook wat dikker als je voor het slapen gaan nog een maaltijd neemt.
Succes met het bulken

Laatst gewijzigd op 23-06-2006 om 12:54.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2006, 12:16
vosje16
vosje16 is offline
Ik vraag me toch iets af...je kunt toch bijna niet verdikken als je gezond eet/gezond wilt eten? Wanneer mensen (te) zwaar zijn is het net omdat ze ongezond eten. Dus is het toch logisch dat je (zo) weinig weegt als je gezond eet? Het enige wat je kunt doen is gewoon 2 keer zoveel eten ofzo.

Trouwens, 50kilo is niet persé te weinig hoor. Ok, je BMI kan dan misschien wel lager zijn dan 18, maar als iedereen in je familie redelijk weinig weegt & je er redelijk normaal uitziet (dus niet extreem mager, met vel over been) dan moet je je helemaal geen zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 10:50
Lorelei
Lorelei is offline
Ik snap werkelijk niet waarom mensen niet begrijpen dat iemand aan wil komen.

Natuurlijk weet ik niet hoe lang ze is maar voor een gemiddelde lengte is 50kg vrij weinig. Dat boeit op zichzelf niet. Het is voor veel lengtes (en lichaamsbouw) niet TE weinig. Maar als ze nou zelf het gevoel heeft dat ze iets lekkerder in haar vel zal zitten als ze wat aankomt, wat is dan het probleem?

Topicstarter: je kan sowieso beginnen met volle zuivelproducten te gebruiken (volle melk, yoghurt, kaas). En ook veel. Van melk kan je redelijk aankomen. Daarnaast zijn noten erg goed omdat ze gezond soort vetten bevatten. En elke keer dat je denkt: eigenlijk heb ik wel genoeg gehad maar ik *kan* nog wel een boterham eten.. of een extra schep macaroni (werkt ook aardig moet ik zeggen), gewoon doen.

En maak je niet te druk. Als je geobsedeerd wordt van het moeten aankomen en zo wordt het niet beter. Gewoon lekker ontspannen, dat helpt waarschijnlijk het beste.
Oud 24-06-2006, 16:05
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Ik weet niet hoeveel je eet, maar waarschijnlijk kan er nog wel heel wat bij
Even wat ideeen:
- roomboter ipv halvarine
- volle melk, volle yoghurt, volle vla enz..
- calorierijk beleg (48+kaas, hagelslag, pindakaas, pasta...)
- tussendoor veel drinken zoals vruchtensappen, volle producten (chocomel bijvoorbeeld, optimel, milk en fruit)
- meer boterhammen
- meer tussendoortjes, dus bijvoorbeeld ook brood tussendoor
- s'avonds nog iets eten voordat je naar bed gaat
- meer avondeten

Een voorbeeld van een aankomlijst, ik weet niet of je deze hoeveelheid al ongeveer eet?

Ontbijt
glas melk
3 boterhammen met boter en beleg
plak ontbijtkoek met boter

Tussendoor
glas vruchtensap
tussendoorjte*

Middag
1 of 2 glazen melk
4 boterhammen met boter en beleg

Tussendoor
stuk fruit
glas vruchtensap
tussendoortje*

Avond
200 gram aardappel
200 gram groente
1 stuk vlees
2 lepels jus/saus
1 zuivelnagerecht (volle yoghurt, vla, pudding)

Tussendoor
stuk fruit
glas melk
tussendoortje*

Extra tussendoor (om ongeveer 10 uur)
schaaltje volle yoghurt met 3 eetlepels cruesli

Voorbeelden qua tussendoortjes*: boterham met boter en beleg, 2 crackers met boter en beleg, grote koek (gevulde koek, roze koek...), 3 kleine koekjes, roomijsje, pakje sultana, 2 plakken ontbijtkoek met boter enz...

En nog even een vraagje Hoe lang ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 16:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik snap heel goed dat ze aan wil komen. Ik weeg ongeveer 60 kg bij 1.80 en vind dat ook te weinig. Ik probeer mezelf ook te leren steeds een boterham meer op te kunnen (ik zit nu op 6 per dag, en brood wordt na zoveel toch een beetje saai ), maar 't schiet niet echt op. Het is ook niet leuk om van anderen te horen dat ik te dun ben en maar eens wat meer moet gaan eten. Dan krijg ik weer een zak chips toegestopt. Maar ik eet al zoveel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 17:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 24-06-2006 @ 17:22 :
Ik snap heel goed dat ze aan wil komen. Ik weeg ongeveer 60 kg bij 1.80 en vind dat ook te weinig. Ik probeer mezelf ook te leren steeds een boterham meer op te kunnen (ik zit nu op 6 per dag, en brood wordt na zoveel toch een beetje saai ), maar 't schiet niet echt op. Het is ook niet leuk om van anderen te horen dat ik te dun ben en maar eens wat meer moet gaan eten. Dan krijg ik weer een zak chips toegestopt. Maar ik eet al zoveel.
Een beetje variatie maakt het makkelijker om meer te eten. Bijv. af en toe muesli (met lekker veel noten en zo ) en volle yoghurt/boerenyoghurt in plaats van brood. Of pap als je dat lekker vindt.
Oud 24-06-2006, 19:57
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Het is ook niet leuk om de hele tijd vervelende reacties te horen omdat je mager bent.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 20:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
grl schreef op 24-06-2006 @ 18:44 :
Een beetje variatie maakt het makkelijker om meer te eten. Bijv. af en toe muesli (met lekker veel noten en zo ) en volle yoghurt/boerenyoghurt in plaats van brood. Of pap als je dat lekker vindt.
Ik heb wel vrijdag een extra pak volle yoghurt gehaald ja! Muesli is ook wel een goede, en misschien moet ik ook eens aan een extra bakje cornflakes denk 's ochtends, met een lekker smaakje.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 20:41
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
ik probeer altijd al dikker te worden..
het lukt eigenlijk nooit..
dit jaar kwam ik maar 1 kilo aan..

achja beter dun als dik... denk ik..
Oud 24-06-2006, 20:50
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
ik heb trouwens een BMI van 17.. dat is nog wel gezond zeggen ze...
Oud 24-06-2006, 21:48
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 24-06-2006 @ 20:57 :
Het is ook niet leuk om de hele tijd vervelende reacties te horen omdat je mager bent.
Nee verschrikkelijk! -.-, wat boeit het nou als iemand zegt dat je mager bent. Dat is net zoals als iemand zegt dat je dik bent in het andere topic dat moet je gewoon relativeren.
En daarnaast is het veel moeilijker te zien of iemand echt te mager is of gewoon slank. Ik ben zelf ook altijd erg mager geweest en wou ook wat aankomen maar ik zie en hoor van iedereen dat ze slank willen zijn en een shredded look willen hebben zodat iedereen hun sixpack kan zien en daar heb je laag vetpercentage voor nodig. Dus het is allemaal relatief.
Wees blij dat je mager bent en ga trainen, daar wordt je breder van en wat voller door spieren, wat veel mooier is dan voller door hoger vetpercentage. Daarnaast kan je nu snel een mooie sixpack krijgen omdat je vetpercentage zo laag is (erg mager).
Met citaat reageren
Oud 24-06-2006, 23:38
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 24-06-2006 @ 22:48 :
Nee verschrikkelijk! -.-, wat boeit het nou als iemand zegt dat je mager bent. Dat is net zoals als iemand zegt dat je dik bent in het andere topic dat moet je gewoon relativeren.

*cut*

Wees blij dat je mager bent en ga trainen, daar wordt je breder van en wat voller door spieren, wat veel mooier is dan voller door hoger vetpercentage. Daarnaast kan je nu snel een mooie sixpack krijgen omdat je vetpercentage zo laag is (erg mager).
Over het eerste stukje: het blijft gewoon vervelend. Niet als het een keertje gebeurt, maar keer op keer wel. En zelfs als je het relativeert, hoeft het nog niet fijn te zijn. Daarnaast kan je je best vervelend voelen onder te mager zijn. Lichamelijk.

Over het laatste stuk: dat zijn toch precies de tips waar ze hier om vraagt?
Oud 26-06-2006, 22:10
Angeloes
Angeloes is offline
Hey mensen!

Bedankt voor alle reacties, heb ik wel iets aan :-)

Ik ben 1.74 cm.

Mijn BMI ligt eronder, voor mijn gevoel is de rest van de familie wel zwaarder... zitten ook mensen bij de gewoon eigenlijk te dik zijn, ( eten wat ze kunnen eigenlijk, niet gezond)

x loes

Regels voor berichten