ja, waar begin je...
Ik ben een meid van 16 met een contactstoornis in het autitisch spectrum. Gelukkig is het niet enrstig, en functioneer ik nog 89%, maar wel genoeg om een vrees voor intimiteiten te veroorzaken. Van mezelf ben ik heel afstandelijk, op mezelf, gesloten en dominant. Nu ga ik al een tijd om met een vriend, ik vind hem heel leuk, maar ik .. ja... weet eigenlijk niet. Ik ben gewoon enorm onzeker over mezelf, ik vind mezelf er niet uitzien, ben bang dat ik niet aan de eisen van een ander kan voldoen. elke keer drijf ik mezelf tot het uiterste om maar te kunnen voldoen aan de verwachtingen. En ik kan je zeggen met een contactstoornis is het net bergen verplaatsen.
Ik wil heel graag intimiteiten ervaren, maar ik heb een vrees ervoor, ik ben bang dat ik alles kapot maak, dat ik er alleen maar pijn aan ga hebben en dat ik niet aan de verwachting kan voldoen. Hierdoor zijn al veel vrienden en vriendjes op afgeknapt. Wat zou ik hieraan kunnen doen? (als er al iets aan te doen valt, ik denk dat ik me hele leven een hopeloos geval zal blijven

)