Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2006, 19:03
Tim
Tim is offline
Heb jij ooit luizen gehad ? Was het op de basisschool ? Of op je werk. Wat vond je ervan en hoe voelde het ? .
ik heb nog nooit luizen gehad ( Naar mijn weten). Maar ik heb de laatste tijd wel een beetje jeuk . Ook al heeft me vader me vorige week nog bijna kaal geschoren .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2006, 19:20
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Nee
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:31
Verwijderd
Ik heb, geloof ik, twee keer luizen gehad. Dat was best grappig, aangezien we met vier meiden thuis zijn met (nu niet meer, maar toen wel) allemaal lang haar. Iedereen, inclusief pap en mam, knuffels en kussenslopen onderging de stinkende luizenshampoo.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:33
Tim
Tim is offline
Deden jullie er geen plastic zakken overheen ? . Vorig jaar op school moesten we onze jassen in vuilniszakken hangen. Dat zag er gewoon zo niet leuk uit
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:43
Yellowcard
Yellowcard is offline
Citaat:
Bob der Bär schreef op 15-10-2006 @ 20:20 :
Nee
Oud 15-10-2006, 19:46
ook hallo
ook hallo is offline
Ja op de basisschool. Haren gewassen, zooi in de was. klaar
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:47
Tink*
Tink* is offline
Een keertje toen ik in groep vier zat ofzo geloof ik. Het ging heel erg rond op school en mijn moeder controleerde ons nog elke week en toen was het dus raak. Ik raakte helemaal in paniek bij het idee dat er beestjes op mijn hoofd liepen. Het was zaterdagavond dus de drogisten waren al dicht en natuurlijk hadden wij geen luizenspul op voorraad. De drogist is familie van ons dus die hebben we gebeld en gelijk spul gehaald. En gelijk alles wassen natuurlijk. Echt drama was dat toen, want het hele gezin, behalve mijn vader, had het.
Oud 15-10-2006, 19:52
Verwijderd
Citaat:
TimSengOng schreef op 15-10-2006 @ 20:33 :
Deden jullie er geen plastic zakken overheen ? . Vorig jaar op school moesten we onze jassen in vuilniszakken hangen. Dat zag er gewoon zo niet leuk uit
Dat was bij ons niet. Wij gooiden gewoon alles in de was. Bovendien kon ik geen zes weken zonder mijn knuffel (want het is toch zo dat het in een nafgesloten zak 4 of 6 weken in de diepvries moest? Dat is ons altijd verteld).
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:53
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wij hadden er ieder schooljaar wel weer last van op de basisschool. Doe je vrij weinig aan. Je hebt ze zo. Gelukkig nu al lang niet meer gehad want die dingen zijn echt vreselijk.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 19:55
RodeKrab
RodeKrab is offline
Nee godzijdank niet
Me zus heeft het wel gehad, lachen joh!
Vooral omdat het bij de kapper ondekt werd
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 20:19
mepsteen
mepsteen is offline
nope, en ik hoop het zo te houden
Oud 15-10-2006, 20:35
Verwijderd
Bij ons ging het op de basisschool wel eens rond, en ik heb het volgens mij een keer te pakken gehad. Kwamen we thuis met zo'n briefje, m'n moeder gelijk panisch alles in de was gooien en iedereen drie keer onder de douche doen... Oh, en die luizenkam, wat een getrek was dat. Ik vond het toen niet zo'n ramp, maar ondertussen ril ik echt bij het idee van levende wezens die de hele tijd op me zitten. Aanstellerij, natuurlijk, d'r zitten altijd wel beesten op je, maar brr
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 20:41
Verwijderd
Twee of drie keer gehad, ik vond het erg naar. Heb er nachtmerries van gehad.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 21:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, gelukkig heb ik daar tot nu toe geen last van gehad.
Oud 15-10-2006, 21:35
fractuur
fractuur is offline
Wat een kuttitel.
Oud 15-10-2006, 22:14
Verwijderd
ik heb op de basisschool luizen gehad en ik vond het niet echt jeuken maar we kregen zo'n brief thuis en toen ging m'n moeder me kammen en bleek ik ze ook te hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:17
Balance
Balance is offline
Vaak zat. En ik check nog steeds geregeld of ik haarluis heb door middel van zo'n luizenkammetje. Ik ga veel met kinderen om (scoutingleiding) dus dan kan je het heel gemakkelijk krijgen.
Oud 15-10-2006, 22:26
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 15-10-2006 @ 20:46 :
Ja op de basisschool. Haren gewassen, zooi in de was. klaar
Oud 15-10-2006, 22:29
Rodion
Rodion is offline
Nooit.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:39
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-10-2006 @ 23:14 :
ik heb op de basisschool luizen gehad en ik vond het niet echt jeuken maar we kregen zo'n brief thuis en toen ging m'n moeder me kammen en bleek ik ze ook te hebben.
Inderdaad.
Bij mij op de basisschool hadden vaak mensen luizen. We kregen zeker iedere maand een brief thuis waarin ouders werd gevraagd om hun kinderen na te kijken op luizen. Ik heb het zelf 1x gehad, en toen jeukte het ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:40
Cesar
Cesar is offline
Nee. Volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 22:52
Verwijderd
ik heb iets van 15 keer luizen gehad.

in groep 5 was het zo erg dat mijn haar helemaal dof en lelijk was van al die middeltjes, niets hielp toen. bleef toen een paar maanden aan.
ik mocht van mijn moeder niet op de schoolfoto om die reden

ik weet ook niet hoe het komt. als iemand anders luizen heeft, heb ik ze ook. de laatste keer dat ik ze had was in februari van dit jaar. ik weet niet hoe ik er toen aan kwam.

het is wel altijd weer balen. alles wassen, van jassen tot kussens de hele klerezooi.
en mijn bedknuffel ruikt dan naar schone was en niet meer naar mij

plus dat dat spul echt duur is.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 23:51
Verwijderd
Nee, nooit. Ik moet er trouwens niet aan denken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 09:34
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Gelukkig niet zeg...
Oud 16-10-2006, 11:51
Hawahaai
Hawahaai is offline
Een keer gehad, toen moesten we wassen met speciale shampoo, al het beddengoed ook wassen en alle knuffels in een afgesloten zak.
Nu loop ik stage op een basisschool, en daar houden ze op maandag na iedere vakantie luizencontrole: alle kinderen worden dan nagekeken op luizen, en als ze die hebben krijgen ze een briefje mee en moet hun jas in een zak aan de kapstok.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2006, 14:08
Roosje
Roosje is offline
Nee, maar al mijn broertjes en zusjes wel en toen moest mijn haar ook met de luizenshampoo en dat was heel vies spul.
Oud 16-10-2006, 19:25
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 15-10-2006 @ 22:35 :
Wat een kuttitel.
echt joh

Ik heb het gelukkig nooit gehad. Moeilijk ook, als ik elke maand mn haar milimeterde.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:51
Verwijderd
Lang geleden heeft er op de basisschool een luizen-epidemie geheerst, we hebben toen zelfs de regionale krant gehaald ..

En ik was één van de slachtoffers ..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 22:13
Amnesia
Amnesia is offline
Op de basisschool een keertje, gekregen door een klasgenoot.
Ik heb het daarna nooit meer gehad.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Naojan schreef op 15-10-2006 @ 23:52 :
ik heb iets van 15 keer luizen gehad.

in groep 5 was het zo erg dat mijn haar helemaal dof en lelijk was van al die middeltjes, niets hielp toen. bleef toen een paar maanden aan.
ik mocht van mijn moeder niet op de schoolfoto om die reden

ik weet ook niet hoe het komt. als iemand anders luizen heeft, heb ik ze ook. de laatste keer dat ik ze had was in februari van dit jaar. ik weet niet hoe ik er toen aan kwam.

het is wel altijd weer balen. alles wassen, van jassen tot kussens de hele klerezooi.
en mijn bedknuffel ruikt dan naar schone was en niet meer naar mij

plus dat dat spul echt duur is.
Misschien was je je haar juist te veel? Het schijnt dat ze een schone hoofdhuid erg prettig vinden; als je het overdrijft, ben je er misschien nog gevoeliger voor?... Maar volgens mij heb je gewoon pech.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 02:09
Pr0xy
Pr0xy is offline
Nee, het zijn voornamelijk mensen die te hygiënisch zijn die luizen krijgen.
Oud 17-10-2006, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Pr0xy schreef op 17-10-2006 @ 03:09 :
Nee, het zijn voornamelijk mensen die te hygiënisch zijn die luizen krijgen.
Valt wel mee; wij hadden ze ook, en te hygiënisch zijn wij nooit geweest
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 09:08
Azaelia
Azaelia is offline
2 keer gehad. Op de basisschool. Wij hadden daar toen echt epidemieën, dan echt meteen 80% van de klas die dat dan heeft. Stomme kapstokken. Met van die irritante kammetjes je haar kammen en met dat stinkspul wassen.
Ik had ergens ook gehoord dat het met je lichaams temperatuur te maken had. (kan goed een fabeltje zijn)
Oud 17-10-2006, 09:36
Tofke_H
Tofke_H is offline
nooit last van gehad...
Oud 17-10-2006, 09:41
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, een paar keer. Basisscholen hè. Ik kan me niet herinneren dat ik echt panisch was omdat het beestjes waren, denk dat ik me dat niet zo goed kon voorstellen of zo. Die kam vond ik vervelend En mijn zusje in tranen omdat haar knuffel gewassen moest worden
Oud 17-10-2006, 19:34
Verwijderd
waarom hebben kinderen het altijd eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Mr Soija schreef op 17-10-2006 @ 20:34 :
waarom hebben kinderen het altijd eigenlijk
omdat die buitenspelen en omdat op school alle jasjes naast elkaar op de kapstok hangen. En luizen houden van een bepaalde haardikte (daardoor komt schaamluis niet op je hoofd en hoofdluis niet in je schaamhaar), misschien hebben kinderen dunner haar ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 20:43
Verwijderd
ik doelde meer, op datr laatste antwoord ja
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 21:09
BleuEyes
BleuEyes is offline
Basisschool. Maarjah, iedereen zat er daar ook onder, dus dat kon niet missen.
Oud 19-10-2006, 19:11
TommY_
TommY_ is offline
Nee.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 19:15
Verwijderd
Ik wel een keer. Vieze stinkshampoo moest ik toen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 19:27
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Een paar keer, weet niet hoe vaak. Op de basisschool 2 keer, een keer was ik er na een dag of 3 alweer vanaf, toen moest alleen de zooi nog gewassen worden enzo. Later op de basisschool nog eens, dat het echt een paar weken bleef en dan werkte ook echt niets. Elke avond kammen, iedere week ongeveer eerst die stink-lotion erin en dan de volgende dag wassen met die vieze shampoo enzo, en dan nog alles blijven wassen enzo. Vreselijk. Als ik dan op mijn hoofd krabde had ik er regelmatig eentje onder mijn nagel. Mijn vriendin zei zelfs dat ze er eentje over mijn haar kon zien lopen, van een afstandje.
En een jaar geleden ofzo had ik het weer, maar toen wel met mate.
Het blijft heel vervelend, natuurlijk.
Oud 20-10-2006, 01:43
n.
n. is offline
Nope ^_^

Mijn moeder, mijn zusje, mijn pa, maar ik niet

(en ja ik weet dat luizen een schone hoofdhuid opzoeken dus dat t ook weer niet zo heel goed is om over op te scheppen, maarja )
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 10:26
manahatta
manahatta is offline
ja die heb ik wel gehad ja.. gewoon van die speciale shampoo kopen en het gaat wel weg
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 13:09
Verwijderd
nee godzijdank niet
want met dreads kam je ze er ook niet zo makkelijk uit
Met citaat reageren
Oud 20-10-2006, 13:14
Balance
Balance is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 19-10-2006 @ 20:27 :
Een paar keer, weet niet hoe vaak. Op de basisschool 2 keer, een keer was ik er na een dag of 3 alweer vanaf, toen moest alleen de zooi nog gewassen worden enzo. Later op de basisschool nog eens, dat het echt een paar weken bleef en dan werkte ook echt niets. Elke avond kammen, iedere week ongeveer eerst die stink-lotion erin en dan de volgende dag wassen met die vieze shampoo enzo, en dan nog alles blijven wassen enzo. Vreselijk. Als ik dan op mijn hoofd krabde had ik er regelmatig eentje onder mijn nagel. Mijn vriendin zei zelfs dat ze er eentje over mijn haar kon zien lopen, van een afstandje.
En een jaar geleden ofzo had ik het weer, maar toen wel met mate.
Het blijft heel vervelend, natuurlijk.
Hoe kan dat nou? Als je wast met die lotion gaan alle luizen dood. Alleen de eitjes komen nog uit, dat is waarom je later nog moet wassen. Maar dat het er echt zoveel zijn dat je ze ziet lopen en dat ze onder je nagels zitten, dat kan volgens mij echt niet als je al gewassen hebt. En ook niet dat het meerdere weken lang blijft. Dan heb je gewoon je spullen niet allemaal gewassen volgens mij.
Oud 21-10-2006, 09:06
WolterB
WolterB is offline
Nee.
Oud 21-10-2006, 09:37
Verwijderd
Ik krijg zelfs al jeuk van de titel

Ik heb een keer op de basisschool wat gehad. Speciale agressieve shampoo en alles wassen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten