Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2006, 13:14
Roodkopje
Roodkopje is offline
Ik wil jullie een verhaal voorleggen over mijn 'beste" vriendin. Zij heeft 1.5 jaar een relatie gehad met een jongen (ook een vriend van mij) en dit is pasgeleden uitgegaan.
Ik heb haar verteld dat hij op een ander meisje verliefd is, nog een vriendin van ons. Iedereen wist dit, en ik heb ook n soort van bewijzen, van msn-gesprekken met hem.

Zij geloofde me echter niet (ik snap dat ze het niet wil inzien hoor, maar toch). En nu negeert ze me al voor zeker 4 weken. Ik word er behoorlijk moe van, wat ik haar gezegd heb, is waar. En ik zie ook niet in waarom ik over zoiets heftigs zou gaan liegen! Hijzelf ontkent het natuurlijk, logisch. Maar ik bedoel, ik ken haar al mijn hele leven, en we zijn al zeker vanaf groep 4 ofzo beste vriendinnen. En dan schuift ze me nu aan de kant, omdat ik zo eerlijk ben?

Achteraf gezien weet ik dat ik het beter voor me had kunnen houden. Maar mijn vriend had het haar verteld (die wist het van mij), en daardoor vroeg ze mij om bevestiging. Nja ik ga niet over zoiets liegen tegen mn beste vriendin dacht ik toen.

Ik lees nu op een forum waar zij zit, de meest vreselijke dingen over mij terug. Dat ik haar al zo vaak heb laten stikken en dat t voor haar niet meer hoeft. Nou ik heb juist altijd voor haar klaargestaan (en andersom ook).
Dus ik weet het niet. Ik weet alleen dat ze erg kwaad is.
En ik weet ook dat ik geen excuses ga aanbieden, omdat zij toevallig de waarheid niet wil horen.

Wat vinden jullie?
Moet ik het maar gewoon laten zoals het is?
Oud 24-08-2006, 13:22
Afwezig
Afwezig is offline
Als jij echt de waarheid hebt gesproken dan is het haar probleem dat ze die waarheid niet wilt aanvaarden.

Ik zou der links laten leggen totdat ze weer een beetje gekalmeerd is over hetgeen.
Oud 24-08-2006, 13:33
RoozzzJJ
RoozzzJJ is offline
Ze wil de waarheid niet weten als mijn vriendinnen mij dat zouden zeggen had ik het uit gemaakt en ging ik door met het leven ze wil het niet weten dat is haar probleem...

En waarom als zij de waarheid niet wil weten en je niet wil geloven waarom zou je dan nog vriendinnen met dr zijn (oké dit klinkt alemaal erg flauw maar zo denk ik)
Dat zou ik dan niet meer willen zijn hoor..

vr.gr. RoozzJJ

P.S. mag k je toevoegen aan mn vrienden lijst?
Oud 24-08-2006, 13:44
Roodkopje
Roodkopje is offline
Ja maar ik ben nu wel mooi mijn beste vriendin kwijt.

Je mag me best toevoegen hoor.
Oud 24-08-2006, 14:10
remy476
remy476 is offline
Laat het ff bezinken. Komt allemaal wel weer goed denk ik.

Heb je die gesprekken met die jongen niet meer op je computer staan dan kun je het haar laten zien?
Oud 24-08-2006, 14:12
ecrivaine
ecrivaine is offline
Je kan je opzich best voorstellen dat je beste vriendin zoiets gewoon 'niet wil weten'. Haar relatie is al kapot gegaan, dan wil ze wel nog de gedachte koesteren dat ze een goeie tijd/relatie heeft gehad. Het doet haar gewoon pijn en daar kan ze blijkbaar niet mee omgaan.

Als je vriendin een beetje karakter heeft, maakt ze het goed met je zodra ze een beetje gekalmeerd is. Al zou ze na 4 weken toch wel zo ver moeten zijn... Lekker laten hangen even. Je zou haar een keer kunnen spreken of een brief/mail kunnen schrijven om het haar goed duidelijk te maken. En anders heeft ze pech gehad en kan je je beter richten op andere vriendinnen.
Oud 24-08-2006, 14:13
Roodkopje
Roodkopje is offline
Nee dat is dus het probleem. Ik bewaar geen chatlogs. Ik heb het gesprek toendertijd wel opgeslagen, maar dat is alweer een maand of 5 geleden, en ik heb het nu niet meer. Haar ex heeft mij ook vaak gesmst over dat andere meisje waar hij verliefd op was, en mijn vriend heeft die smsjes gelezen, en nog een andere goede vriendin van mij. In overige msn-gesprekken zegt hij ook letterlijk dat hij dat meisje zo sexy vindt en blabla, dat ze lief en schattig is. Ook is hij meerdere malen met haar weggeweest, zodat ze alleen waren (op een feest bijv.) en dat ze vervolgens nergens te vinden waren. Dit allemaal natuurlijk als zijn echte vriendin al naar huis was.

Ik weet niet of het bezinkt, de dingen die ze op haar forum over me schrijft, laten niet blijken dat ze me ooit nog wil zien..
Oud 24-08-2006, 14:48
Verwijderd
Als je haar nou 'lastig viel met informatie' die ze helemaal niet wou hebben, kan ik me nog een beetje voorstellen dat ze boos is. Maar ze vroeg er zelf naar

Ik denk dat ze eigenlijk niet eens echt boos op jou is, maar dat ze zich gewoon rot voelt omdat het uit is enzovoort. En het is makkelijker (voor haar) om daar mee om te gaan, als ze er iemand de schuld van kan geven - en daar ben jij 't slachtoffer van geworden. Als ze dat zelf ook doorheeft komt ze waarschijnlijk wel excuses aanbieden. Of misschien vindt ze dat ze daar te trots voor is - dan zou jij kunnen proberen om er met haar over te praten.

Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 14:52.
Oud 24-08-2006, 14:50
Noddy
Noddy is offline
Ik vind niet dat je het moet bewijzen met die msn gesprekken. Je zegt dat je de waarheid spreekt. Als ze al zo lang je beste vriendin is, vind ik dat ze je op jouw woord moet geloven.

Verder ben ik het eens met ecrivaine.
Oud 24-08-2006, 14:53
RoozzzJJ
RoozzzJJ is offline
laat het maar zinken ga da opzoek als ze je niet meer aardig vind enz. opzoek naar mensen die je wel geloven...
dat noem ik geen vriendin hoor: iemand die je niet geloofd.
Oud 24-08-2006, 15:17
juno
juno is offline
Soms kun je harde waarheid maar beter voor je houden, dat blijkt maar weer eens.
Oud 24-08-2006, 15:22
Roodkopje
Roodkopje is offline
Ik ben nu met haar aant praten op msn, en ze doet echt onvolwassen zeg.
Ik vroeg haar naar n voorbeeld van wanneer ik haar dan zo heb laten stikken? Begint ze over dat ik met een ander meisje omging in de brugklas (5 jaar geleden, kom op).
En das niet eens ernstig, ik had gewoon meer vriendinnen dan alleen haar. Zij had alleen mij. Hoezo jaloers en aanhankelijk.
Oud 24-08-2006, 15:23
RoozzzJJ
RoozzzJJ is offline
jaah??
Oud 24-08-2006, 15:24
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Roodkopje schreef op 24-08-2006 @ 14:14 :
Ik wil jullie een verhaal voorleggen over mijn 'beste" vriendin. Zij heeft 1.5 jaar een relatie gehad met een jongen (ook een vriend van mij) en dit is pasgeleden uitgegaan.
Ik heb haar verteld dat hij op een ander meisje verliefd is, nog een vriendin van ons. Iedereen wist dit, en ik heb ook n soort van bewijzen, van msn-gesprekken met hem.

Zij geloofde me echter niet (ik snap dat ze het niet wil inzien hoor, maar toch). En nu negeert ze me al voor zeker 4 weken. Ik word er behoorlijk moe van, wat ik haar gezegd heb, is waar. En ik zie ook niet in waarom ik over zoiets heftigs zou gaan liegen! Hijzelf ontkent het natuurlijk, logisch. Maar ik bedoel, ik ken haar al mijn hele leven, en we zijn al zeker vanaf groep 4 ofzo beste vriendinnen. En dan schuift ze me nu aan de kant, omdat ik zo eerlijk ben?

Achteraf gezien weet ik dat ik het beter voor me had kunnen houden. Maar mijn vriend had het haar verteld (die wist het van mij), en daardoor vroeg ze mij om bevestiging. Nja ik ga niet over zoiets liegen tegen mn beste vriendin dacht ik toen.

Ik lees nu op een forum waar zij zit, de meest vreselijke dingen over mij terug. Dat ik haar al zo vaak heb laten stikken en dat t voor haar niet meer hoeft. Nou ik heb juist altijd voor haar klaargestaan (en andersom ook).
Dus ik weet het niet. Ik weet alleen dat ze erg kwaad is.
En ik weet ook dat ik geen excuses ga aanbieden, omdat zij toevallig de waarheid niet wil horen.

Wat vinden jullie?
Moet ik het maar gewoon laten zoals het is?
Ja het gaat er helemaal niet om wat wij vinden want wij zijn buitenstaanders. Mensen hebben in zulke situaties vaak de neiging om anderen om bevestiging te vragen, maar dat is onverstandig. Natuurlijk speelt niet alleen dit mee. Er zijn klaarblijkelijk veel diepere frustraties, gevoed door dingen als schaamte, onzekerheid, trots, noem maar op. Daar kunnen wij onmogelijk goed zicht op hebben.

Mensen zeggen wel dat je zo iemand moet afschrijven maar dat is veel te gemakkelijk. Jullie hebben klaarblijkelijk erg leuke dingen meegemaakt samen want jullie zijn beste vriendinnen.. Zij kan nu ook niet in een keer weer normaal tegen je doen omdat ze dan toegeeft dat haar hele optreden nergens op sloeg. Ik geef jou in principe gelijk, je vriendins optreden is onredelijk en ook wat dom, maar dat doet eigenlijk niet terzake. Als je je vriendschap wilt herstellen dan zal je over de brug moeten komen en zij ook. Je moet beslissen of dit gemekker om niks belangrijker is dan je vriendschap. Daarom stel ik voor dat je zoiets zegt van... he, je bent soms een stom wijf, maar ik wil je niet kwijt, dus laten we deze onzin achter ons laten en weer lief doen voor elkaar.. Als zij hier op ingaat kan je later vaak in een veel normalere sfeer over je conflict praten. Als ze er niet op ingaat moet je wel opzoek naar een nieuwe beste vriendin.

Maar mijn punt is: het gaat er in ruzies tussen hele goede vrienden of vriendinnen vaak geeneens om wie nou gelijk heeft, maar om heel andere dingen. Soms moet je boven het onderwerp kunnen uitstijgen..en kijken wat je wil. Wil je dat het goedkomt of wil je net zolang doordrammen tot ze jou gelijk geeft. Ik kan je wel voorspellen dat dat niet gaat gebeuren. Nu ga jij ook niet toegeven dat je fout zit, wat zij wil horen. Kortom, als je haar als vriendin wil houden is de enige mogelijkheid denk ik om te zeggen: he, dit was kut.. maar laten we ermee kappen en weer beetje normaal tegen elkaar doen. Komt ze dan niet over de brug..fuck her.
Oud 25-08-2006, 09:06
Maarten
Maarten is offline
Laat dat dom wicht vallen, tenzij je haar echt aardig vindt

Too much effort, too little to gain. Je hebt ook je waardigheid neem ik aan en wil niet tot het uiterste gaan om zo een banaal persoon weer tot vriendin te maken.
Oud 25-08-2006, 10:55
EggeD
EggeD is offline
gewoon ff bitchfight en daarna weer iets leuks doen joh
Oud 25-08-2006, 11:11
I C U
I C U is offline
Gewoon laten gaan. Ze komt er wel overheen, en er zit ook wel iets in wat Smokin' zegt. Soms moet je elkaar gewoon met rust laten en uiteindelijk zeggen: 'oké, dit liep niet als gepland, maar hé, zullen we daten?' Of iets dergelijks. Gaat ze er niet op in, heb jij je best gedaan. Gaat ze erop in, kun je er later altijd nog over beginnen, op een relaxed moment. Heb je helemaal geen zin om het te proberen, kan je haar en de hele situatie het beste maar opzij zetten.
Oud 25-08-2006, 12:11
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Maarten schreef op 25-08-2006 @ 10:06 :
Laat dat dom wicht vallen, tenzij je haar echt aardig vindt

Too much effort, too little to gain. Je hebt ook je waardigheid neem ik aan en wil niet tot het uiterste gaan om zo een banaal persoon weer tot vriendin te maken.
Waardigheid.. trots heeft het mee te maken.
Oud 25-08-2006, 12:53
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 25-08-2006 @ 13:11 :
Waardigheid.. trots heeft het mee te maken.
FUCK PRIDE!

Pulp fiction
Oud 25-08-2006, 16:45
Vice
Vice is offline
Gewoon niet meer met haar omgaan.
Oud 26-08-2006, 20:45
Al Murphy
Al Murphy is offline
Blijkbaar zitten jullie er allebei mee, anders zouden jullie niet allebei een half forum over elkaar volschrijven.

Ofwel: zwijg over elkaar, en vergeet het. Ofwel: doe een beetje normaal, en ga verder waar jullie voor dat voorval gestopt zijn.

(En Sarah heeft, natuurlijk, ook gelijk)
Oud 22-10-2006, 14:12
Naommi
Naommi is offline
nou mij vriendin zou mij wel geloven.
ik denk dat jij die vriendin helemaal niet waard ben.
zeg ik hoor. het zou hard overkomen als je het zegt maar toch.
het is zielig als je het gewoon niet gelooft. dan is het gewoon geen vriendin punt uit!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten