Negeer alsjeblieft T_ID en Mephistopheles. Ze doen een aardige poging, maar slaan, zoals wel vaker, de plank helemaal mis wanneer ze iets gaan proberen uit te leggen over religie.
1. Teksten die homoseksualiteit zouden afkeuren vinden we in Leviticus 18, Genesis 19 en Romeinen 1. De teksten in Lev. 18 zijn in een cultisch kader geschreven: in de tempeldiensten van volken rondom Israel kwam tempelprostitutie voor; daar verzetten deze teksten zich tegen. Genesis 19, het verhaal van Sodom en Gomorra, draait niet principieel om homoseksualiteit, maar om het vrijelijk en liederlijk beleven van seks. Romeinen 1 is eveneens geschreven tegen de achtergrond van de Grieks-Romeinse cultuur waar men de seks regelmatig bij kleine jongens zocht in plaats van bij de echtgenote. Deze teksten zijn voor sommige (en op dit woord 'sommige' zou ik graag de nadruk willen leggen) gelovigen aanleiding om homoseksualiteit te verwerpen: de praktijk althans, er wordt vrij vaak een onderscheid gemaakt tussen 'het zijn', ook wel homofilie genoemd, en 'het doen', oftewel homoseksualiteit.
2. Ik sluit niet uit dat de reden die Mephistofeles noemde, bij geen enkele christen voorkomt, maar gangbaar is deze niet. De gangbare opvatting is dat ook homoseksualiteit een gevolg is van de zondeval en dus als 'neiging tot zonde' in de mens ingebakken is. Daarnaast zijn er mensen, maar die zijn verreweg in de minderheid, die zeggen dat homoseksualiteit niet aangeboren is, maar altijd sociaal bepaald.
Je hebt nu antwoord op je vraag en een verwijzing naar een ander topic. Om onnodige discussies te voorkomen, sluit ik nu dit topic.