Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met alleen het aantal mensen dat dagelijks de auto pakt zit Nederland al stampvol (gister weer even lekker 2:15 uur gedaan over Leiden-Rotterdam, gewoon aan één stuk in de file gestaan...daarom HAAT ik auto's en autorijden). Kun je nagaan wat er zou gebeuren als óók al die OV-reizigers de auto zouden pakken. Op deze manier zien politiek en publiek dat het OV serieus genomen moet worden. Bij serieus nemen hoort werknemerstevredenheid en werknemerstevredenheid hangt sterk af van dingen als baanzekerheid, ontslagkans, loon, etc., kortom allemaal dingen die bij eventuele privatisering/liberalisering waarschijnlijk aan de orde komen. Dan vind ik het niet zo gek dat men wil laten zien dat het menens is. |
![]() |
||
Citaat:
lekker logisch.
||
Citaat:
Sinds Connexxion hier in de buurt de zaken verzorgt (al jaren) is er welgeteld een buslijn geschrapt, de bus Blaricum carpoolplaats->Utrecht over de A27, maar ondertussen rijden de bussen wel veel frequenter. Vroeger eens per 25 minuten, nu eens per 15, enige nadeel is dat ze nu na 19.30 minder vaak gaan rijden, tegen 20.30 vroeger. En waarom altijd tegen privatisering? Ik heb in ieder geval zelf mogen aanschouwen wat erbij te winnen is bij een woningcorporatie. Vroeger waren er tal van misstanden, maakte het niemand een fuck uit en werden er miljoenen per jaar afgeboekt die gewoon in een zwart gat verdwenen of ergens aan een strijkstok bleven, de gemeente Amsterdam sprong toch wel bij, dus boeiend wat men met dat gemeenschapsgeld uitvrat. Werknemers en vakbonden moeten eens ophouden met privatisering te benaderen als een soort demonisch wezen dat altijd salarissen laat dalen (net alsof dat kan) en werkomstandigheden laat verslechteren.
||
Citaat:
Maar op zich heb je een punt : er wordt niet gestaakt tegen een daadwerkelijke verslechtering, maar puur uit angst voor verandering.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat zij doen is ongeveer vergelijkbaar met doktoren die staken en dan patiënten voor hun neus dood laten gaan, of brandweerlieden die staken en als er ergens mensen in een brand om dreigen te komen toch doorstaken. Hoeveelste onnodige staking is het dit jaar al? De vijfde ofzo? Wedden dat wanneer je het bonnetje van het benzinestation naar de FNV stuurd dat je nul op het rekest krijgt.
||
Citaat:
waarschijnlijk is staken uberhaupt de enige vorm waarbij de werknemers beschermt zijn; gratis kaartjes zou leuk zijn, maar a)niet goed werken en b)illegaal zijn. staken mag, dat is zelfs wettelijk geregeld. overigens vind ik de vergelijking met doktoren begrijpelijk, maar nogal overdreven. de essentie is bij lange na niet hetzelfde.
|||
Citaat:
Maar nee, niets van dat alles, het gaat direct ten koste van de reiziger. Als ze bang zijn dat ze na privatisering een rotzak van een manager op hun dak krijgen, fijn, goed plan, deze manier van actievoeren geeft al aan dat de klant hen geen fuck interesseerd en dat het een stel hopeloze ambtenaren zijn. Citaat:
||
Citaat:
(je zin is btw verkeerd; staken is geen reden maar een middel, en een middel kan nooit een rechtvaardiging zijn voor een reden, taalkundig gezien.)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Moet je dus met de connexxion bus van buiten de stad naar het centrum van de stad, dan zal dat geen probleem zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerlijk gezegd, persoonlijk ben ik blij, kan ik eens een lekkere snipperdag opnemen. Zou ik ook maar doen als ik jou was, want je doet nogal overspannen aan. het privatiseren van al die overheidsdiensten is echt geen goed idee. ( Kijk maar naar de NS ). De opties van andere stakingsvormen die jij noemt zijn lulkoek. Bordjes in een Bus of tram, flikker toch op, dat maakt op die bazen echt geen indruk. En voor het bezetten van de kantoren, daar zijn dus mensen voor nodig, die dus op dat moment niet kunnen rijden..... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
staken helpt daar sowieso niet echt tegen, meestal.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb een auto geleend. Was dat onmogelijk geweest had ik een probleem gehad. Zou ik die vervoersbedrijven niet in dank afnemen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel, ik woon in Eindhoven en ga naar de UU, als de GVU staakt kom je daar echt nooit tenzij je veel euro's uit gaat geven aan een taxi, een vouwfiets meeneemt of een extra €19 neer gaat leggen om je eigen fiets mee te nemen (in de spits!). Als die docente mij dat geld zou geven zou ik er geen problemen mee hebben, maar anders zou ik er háár probleem van maken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Nee, ze redeneren een beetje raar.
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |