Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2006, 14:45
mjk
mjk is offline
Heb het eea hierover vernomen en een enkel bericht in de krant erover gelezen. Weet iemand hier meer over, of het doorgaat of niet, en dus of ik de bewuste woensdag maar een dagje vrij moet nemen??
Oud 10-11-2006, 20:23
PV
PV is offline
Minister Karla Peijs van Verkeer en Waterstaat voert maandagmiddag overleg met vakbonden om te voorkomen dat die woensdag acties organiseren in het openbaar vervoer. De bonden hebben vrijdag een uitnodiging van de bewindsvrouw geaccepteerd om te komen praten op het ministerie in Den Haag.

De FNV-bonden Bondgenoten en Abvakabo hebben het kabinet eerder deze week een ultimatum gesteld. Zij eisen dat premier Jan Peter Balkenende en minister Peijs voor dinsdag 11.00 uur de verplichte OV-aanbesteding met twee jaar uitstellen. Zo niet, dan beginnen de bonden de dag erna met acties.

De kans dat die acties doorgaan is bijzonder groot. „Donderdag is er al vooroverleg geweest met ambtenaren en tot nog toe zijn er geen toezeggingen gedaan”, aldus bestuurder Andries van den Berg van FNV Bondgenoten. Hij vindt het mooi dat het gesprek met Peijs er komt, maar waarschuwt voor hooggespannen verwachtingen. „Het staat wel ongeveer vast dat de minister maandag bij haar oude standpunt blijft en dat de acties dus doorgaan op woensdag.”

Voor de verkiezingen op 22 november komen er waarschijnlijk geen nieuwe acties meer. „De acties van woensdag zijn vooral bedoeld om de discussie over marktwerking in het openbaar vervoer weer in het middelpunt van de politieke agenda te krijgen”, zegt Van den Berg. „Het huidige kabinet past het beleid niet meer aan. Onze hoop is gevestigd op een nieuw, links kabinet.”

De acties concentreren zich woensdag in de vier grootste steden. In Amsterdam, Den Haag en Utrecht rijden tussen 09.00 en 16.00 uur geen bussen en trams. In Rotterdam begint de werkonderbreking om 10.00 uur. Voor 09.00 uur en na 16.00 uur rijden de bussen en trams wel, maar hoeven de reizigers hun kaartje niet te laten zien. De metro rijdt er wel de hele dag en is gratis. In Amsterdam varen wel veerboten.

---
nog ff afwachten tot maandag dus.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 22:33
Nona
Nona is offline
Pff, zonder bus kom ik niet van Utrecht CS naar de universiteit. Kan nog een probleem worden als ik bij mijn werkgroep wil zijn.
Oud 11-11-2006, 07:20
Krynn
Krynn is offline
Cool. Treinen rijden wel, en in de spits mag je gratis reizen!

(eerder van huis dus Kruimel...)
Oud 11-11-2006, 10:35
T_ID
T_ID is offline
Stelletje fuckers, altijd over de rug van de reiziger actievoeren.
Oud 11-11-2006, 13:54
Femic
Femic is offline
Ach, de treinen rijden en de rest alleen tussen 9u en 16u niet, vind 't nog een hele nette staking.
Oud 11-11-2006, 15:01
mjk
mjk is offline
Nou, met die treinen weet ik niet. Las ergens in de Telegraaf (niet mest geloofwaardig maar las deze toevallig) dat wellicht de mensen bij de ns ook gaan staken uit solidariteit met de busmensen. Ik zit sowieso in de binnestad van utrecht, dus van de bussen geen last, maar de vraag of ik utrecht zelf al bereik...
Oud 11-11-2006, 17:15
phoxetis
phoxetis is offline
auto kopen.
Oud 11-11-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-11-2006 @ 11:35 :
Stelletje fuckers, altijd over de rug van de reiziger actievoeren.
Mensen hebben er last van, maar dat heeft ook een functie. Er wordt altijd gekankerd op het openbaar vervoer, maar je zult de vijftiende zien dat zonder het openbaar vervoer het land één grote chaos wordt.

Met alleen het aantal mensen dat dagelijks de auto pakt zit Nederland al stampvol (gister weer even lekker 2:15 uur gedaan over Leiden-Rotterdam, gewoon aan één stuk in de file gestaan...daarom HAAT ik auto's en autorijden). Kun je nagaan wat er zou gebeuren als óók al die OV-reizigers de auto zouden pakken.

Op deze manier zien politiek en publiek dat het OV serieus genomen moet worden. Bij serieus nemen hoort werknemerstevredenheid en werknemerstevredenheid hangt sterk af van dingen als baanzekerheid, ontslagkans, loon, etc., kortom allemaal dingen die bij eventuele privatisering/liberalisering waarschijnlijk aan de orde komen.

Dan vind ik het niet zo gek dat men wil laten zien dat het menens is.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 21:51
TRA
TRA is offline
Even naar de reden van de staking, de marktwerking in het OV.

Een aantal Franse steden (Parijs bijv.) heeft het voor elkaar om het OV niet aan te besteden, maar dat het van de gemeente (vaak) blijft.
De Franse bedrijven kunnen dan ook niet meer in het buitenland aanbesteden, maar een opgericht zusterbedrijf kan dat dan weer wel.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 07:25
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
TRA schreef op 11-11-2006 @ 22:51 :
Even naar de reden van de staking, de marktwerking in het OV.

Een aantal Franse steden (Parijs bijv.) heeft het voor elkaar om het OV niet aan te besteden, maar dat het van de gemeente (vaak) blijft.
De Franse bedrijven kunnen dan ook niet meer in het buitenland aanbesteden, maar een opgericht zusterbedrijf kan dat dan weer wel.
omdat in frankrijk het OV vaak van de gemeente blijft, gaan we hier staken.

lekker logisch.
Oud 12-11-2006, 11:41
Krynn
Krynn is offline
Neeeee.....hij zegt dat omdat de reden dat er hier gestaakt wordt is dat het openbaar vervoer aanbesteed moet worden aan particuliere/commerciele bedrijven vanwege regels van de EU. Iets met marktwerking is goed voor de prijzen en concurrentie binnen de unie, ofzo. De mensen die nu hier gaan staken willen die privatisering niet, omdat hun kostje in overheidsdienst redelijk goed gekocht is, en ze nog maar moeten zien hoe dat gaat als ze overgenomen worden. De link met Parijs is dat die stad onder de Europese regels uit gekomen is.
Oud 12-11-2006, 13:50
Verwijderd
De metro zal wel overbelast zijn, dat wordt lopen naar de faculteit.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 14:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-11-2006 @ 18:33 :
Mensen hebben er last van, maar dat heeft ook een functie. Er wordt altijd gekankerd op het openbaar vervoer, maar je zult de vijftiende zien dat zonder het openbaar vervoer het land één grote chaos wordt.
[...]
Op deze manier zien politiek en publiek dat het OV serieus genomen moet worden. Bij serieus nemen hoort werknemerstevredenheid en werknemerstevredenheid hangt sterk af van dingen als baanzekerheid, ontslagkans, loon, etc., kortom allemaal dingen die bij eventuele privatisering/liberalisering waarschijnlijk aan de orde komen.

Dan vind ik het niet zo gek dat men wil laten zien dat het menens is.
Ja, maar zoals de vork nu in de steel steekt willen de vakbonden gewoon niets behalve elke verandering tegen houden. Hetzelfde geldt voor wilde stakingen tegen privatisering, de mensen hebben gewoon geen flauw benul waar ze precies tegen staken.

Sinds Connexxion hier in de buurt de zaken verzorgt (al jaren) is er welgeteld een buslijn geschrapt, de bus Blaricum carpoolplaats->Utrecht over de A27, maar ondertussen rijden de bussen wel veel frequenter. Vroeger eens per 25 minuten, nu eens per 15, enige nadeel is dat ze nu na 19.30 minder vaak gaan rijden, tegen 20.30 vroeger.

En waarom altijd tegen privatisering? Ik heb in ieder geval zelf mogen aanschouwen wat erbij te winnen is bij een woningcorporatie. Vroeger waren er tal van misstanden, maakte het niemand een fuck uit en werden er miljoenen per jaar afgeboekt die gewoon in een zwart gat verdwenen of ergens aan een strijkstok bleven, de gemeente Amsterdam sprong toch wel bij, dus boeiend wat men met dat gemeenschapsgeld uitvrat.

Werknemers en vakbonden moeten eens ophouden met privatisering te benaderen als een soort demonisch wezen dat altijd salarissen laat dalen (net alsof dat kan) en werkomstandigheden laat verslechteren.
Oud 12-11-2006, 15:09
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 15:34 :
Ja, maar zoals de vork nu in de steel steekt willen de vakbonden gewoon niets behalve elke verandering tegen houden. Hetzelfde geldt voor wilde stakingen tegen privatisering, de mensen hebben gewoon geen flauw benul waar ze precies tegen staken.

Sinds Connexxion hier in de buurt de zaken verzorgt (al jaren) is er welgeteld een buslijn geschrapt, de bus Blaricum carpoolplaats->Utrecht over de A27, maar ondertussen rijden de bussen wel veel frequenter. Vroeger eens per 25 minuten, nu eens per 15, enige nadeel is dat ze nu na 19.30 minder vaak gaan rijden, tegen 20.30 vroeger.

En waarom altijd tegen privatisering? Ik heb in ieder geval zelf mogen aanschouwen wat erbij te winnen is bij een woningcorporatie. Vroeger waren er tal van misstanden, maakte het niemand een fuck uit en werden er miljoenen per jaar afgeboekt die gewoon in een zwart gat verdwenen of ergens aan een strijkstok bleven, de gemeente Amsterdam sprong toch wel bij, dus boeiend wat men met dat gemeenschapsgeld uitvrat.

Werknemers en vakbonden moeten eens ophouden met privatisering te benaderen als een soort demonisch wezen dat altijd salarissen laat dalen (net alsof dat kan) en werkomstandigheden laat verslechteren.
nou is privatisering niet altijd een goed idee. Ik vind bijvoorbeeld niet dat de NS het nu zoveel beter doet.

Maar op zich heb je een punt : er wordt niet gestaakt tegen een daadwerkelijke verslechtering, maar puur uit angst voor verandering.
Oud 12-11-2006, 17:18
Nona
Nona is offline
Citaat:
Krynn schreef op 11-11-2006 @ 08:20 :
(eerder van huis dus Kruimel...)
Lopen van Utrecht CS naar de Uithof? Dacht het niet. Ik vraag wel of ik de auto van mijn moeder mee mag als het doorgaat.
Oud 13-11-2006, 05:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-11-2006 @ 18:18 :
Lopen van Utrecht CS naar de Uithof? Dacht het niet. Ik vraag wel of ik de auto van mijn moeder mee mag als het doorgaat.
laat in mijn geval nou net deze week (zal woensdag ook nog wel) mn ouwe en meestal trouwe autootje bij de autootjesdokter staan ter genezing van chronise autoziekte...
Oud 13-11-2006, 13:34
Femic
Femic is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-11-2006 @ 18:18 :
Of vóór 9u de bus pakken.
Oud 13-11-2006, 14:46
Verwijderd
Altijd het zelfde met die fuckers
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 15:01
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Anneka schreef op 13-11-2006 @ 15:46 :
Altijd het zelfde met die fuckers
het OV werkt 99 van de 100 keer prima, maar als dr 1 keertje gestaakt wordt, zijn het meteen 'fuckers' die nooit wat goed doen.
Oud 13-11-2006, 15:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-11-2006 @ 16:01 :
het OV werkt 99 van de 100 keer prima, maar als dr 1 keertje gestaakt wordt, zijn het meteen 'fuckers' die nooit wat goed doen.
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat ze over de rug van de reiziger actie voeren tegen iets waartegen nog helemaal geen actie te voeren is.

Wat zij doen is ongeveer vergelijkbaar met doktoren die staken en dan patiënten voor hun neus dood laten gaan, of brandweerlieden die staken en als er ergens mensen in een brand om dreigen te komen toch doorstaken.

Hoeveelste onnodige staking is het dit jaar al? De vijfde ofzo?

Wedden dat wanneer je het bonnetje van het benzinestation naar de FNV stuurd dat je nul op het rekest krijgt.
Oud 13-11-2006, 16:32
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2006 @ 16:40 :
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat ze over de rug van de reiziger actie voeren tegen iets waartegen nog helemaal geen actie te voeren is.

Wat zij doen is ongeveer vergelijkbaar met doktoren die staken en dan patiënten voor hun neus dood laten gaan, of brandweerlieden die staken en als er ergens mensen in een brand om dreigen te komen toch doorstaken.

Hoeveelste onnodige staking is het dit jaar al? De vijfde ofzo?

Wedden dat wanneer je het bonnetje van het benzinestation naar de FNV stuurd dat je nul op het rekest krijgt.
hoe wil je anders dat ze staken, even afgezien van de vraag of die vernieuwing echt zo erg is.

waarschijnlijk is staken uberhaupt de enige vorm waarbij de werknemers beschermt zijn; gratis kaartjes zou leuk zijn, maar a)niet goed werken en b)illegaal zijn.

staken mag, dat is zelfs wettelijk geregeld.

overigens vind ik de vergelijking met doktoren begrijpelijk, maar nogal overdreven. de essentie is bij lange na niet hetzelfde.
Oud 13-11-2006, 16:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-11-2006 @ 17:32 :
hoe wil je anders dat ze staken, even afgezien van de vraag of die vernieuwing echt zo erg is.
Staken niet, maar op andere manieren actievoeren lukt best. Rijd rond met borden "wij zijn het er niet mee eens", blokkeer het kantoor van de directie, zoek de publiciteit. Er zijn talloze vormen van actievoeren

Maar nee, niets van dat alles, het gaat direct ten koste van de reiziger. Als ze bang zijn dat ze na privatisering een rotzak van een manager op hun dak krijgen, fijn, goed plan, deze manier van actievoeren geeft al aan dat de klant hen geen fuck interesseerd en dat het een stel hopeloze ambtenaren zijn.
Citaat:
MightyMarcel schreef op 13-11-2006 @ 17:32 :
staken mag, dat is zelfs wettelijk geregeld.
Maar ook daarin staat dat staken niet zomaar en onder alle omstandigheden mag. Als vakbonden niet eerst andere maatregelen troffen is staken zelfs illegaal, dat dus exact om dit soort overbodige stakingen te voorkomen.
Oud 13-11-2006, 17:56
Pierreke
Pierreke is offline
Staken is nooit een rechtvaardiging om iets af te dwingen mijns inziens.. Vooral als je de mensen treft die er totaal helemaal niets aan kunnen doen! Laffe actie!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:10
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 13-11-2006 @ 18:56 :
Staken is nooit een rechtvaardiging om iets af te dwingen mijns inziens.. Vooral als je de mensen treft die er totaal helemaal niets aan kunnen doen! Laffe actie!
in sommige gevallen - sommige - is staken wel een goede optie.

(je zin is btw verkeerd; staken is geen reden maar een middel, en een middel kan nooit een rechtvaardiging zijn voor een reden, taalkundig gezien.)
Oud 13-11-2006, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Het werkt altijd prima ja, maar ze pakken wel de klanten ermee en of het helpt. Ik zie gewoon niet in waaromhet op die manier moet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:34
ikkie1984
ikkie1984 is offline
is de staking alleen in de 4 grote steden of ook in breda en tilburg? en de rest van nederland?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 08:03
Verwijderd
Alleen in de 4 grote steden.
Daarbij snap ik de staking ook wel, niet alles hoeft per se geprivatiseerd te worden. Dat dat lang niet altijd zorgt voor een betere dienstverlening is met de NS wel duidelijk geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 08:58
Verwijderd
Citaat:
99 van de 100 keer prima? Dan ben jij geen spoorstudent
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:06
remy476
remy476 is offline
dan neem ik dus aan dat morgen ALLE busbedrijven gaan staken...dus moet k mams ff aankijken voor de auto
Oud 14-11-2006, 11:05
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 14-11-2006 @ 11:06 :
dan neem ik dus aan dat morgen ALLE busbedrijven gaan staken...dus moet k mams ff aankijken voor de auto
Alleen Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:31
Verwijderd
Hmm, de tram rijdt wel, maar ik moet naar het stadion... in Utrecht.
Ik had al bedacht om via lunetten te gaan wellicht - weet iemand hoe ver het lopen is van lunetten naar het stadion? een kwartier ofzo?
Rijdt connexxion enzo wel? De tram dus, maar ook de bussen? Dan kom ik er wel...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 15:20
IrmZjeuh
IrmZjeuh is offline
Ik snap niet wat connexxion bedoelt met 'vanaf de gemeentegrenzen mogen reizigers niet instappen, alleen uitstappen'
weet iemand waar ik dat kan vinden? ik weet namelijk niet of ik bij een gemeentegrens instap of niet, en of dat al vanaf de eerste bus geldt of pas vanaf 09.00 uur
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 15:45
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
IrmZjeuh schreef op 14-11-2006 @ 16:20 :
Ik snap niet wat connexxion bedoelt met 'vanaf de gemeentegrenzen mogen reizigers niet instappen, alleen uitstappen'
weet iemand waar ik dat kan vinden? ik weet namelijk niet of ik bij een gemeentegrens instap of niet, en of dat al vanaf de eerste bus geldt of pas vanaf 09.00 uur
Connexion laat geen mensen instappen in de steden waar gestaakt wordt. Moet je dus met de bus in 1 van de steden waar gestaakt wordt, dan mag je ook in een Connexxion bus niet instappen. Waarschijnlijk om chaos in deze bussen te voorkomen.
Moet je dus met de connexxion bus van buiten de stad naar het centrum van de stad, dan zal dat geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 22:18
Encrypted
Encrypted is offline
Ach, ik ga dik voor 9 uur met de bus naar Den Haag CS, en dik na 16:00 weer terug. Fijn dat ze rekening met me hebben gehouden
Oud 14-11-2006, 22:24
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2006 @ 17:46 :
Staken niet, maar op andere manieren actievoeren lukt best. Rijd rond met borden "wij zijn het er niet mee eens", blokkeer het kantoor van de directie, zoek de publiciteit. Er zijn talloze vormen van actievoeren

Maar nee, niets van dat alles, het gaat direct ten koste van de reiziger. Als ze bang zijn dat ze na privatisering een rotzak van een manager op hun dak krijgen, fijn, goed plan, deze manier van actievoeren geeft al aan dat de klant hen geen fuck interesseerd en dat het een stel hopeloze ambtenaren zijn.
Maar ook daarin staat dat staken niet zomaar en onder alle omstandigheden mag. Als vakbonden niet eerst andere maatregelen troffen is staken zelfs illegaal, dat dus exact om dit soort overbodige stakingen te voorkomen.
je moet niet zo vreselijk zeiken.

Eerlijk gezegd, persoonlijk ben ik blij, kan ik eens een lekkere snipperdag opnemen. Zou ik ook maar doen als ik jou was, want je doet nogal overspannen aan.

het privatiseren van al die overheidsdiensten is echt geen goed idee. ( Kijk maar naar de NS ).

De opties van andere stakingsvormen die jij noemt zijn lulkoek. Bordjes in een Bus of tram, flikker toch op, dat maakt op die bazen echt geen indruk.
En voor het bezetten van de kantoren, daar zijn dus mensen voor nodig, die dus op dat moment niet kunnen rijden.....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-11-2006 @ 12:31 :
Hmm, de tram rijdt wel, maar ik moet naar het stadion... in Utrecht.
Ik had al bedacht om via lunetten te gaan wellicht - weet iemand hoe ver het lopen is van lunetten naar het stadion? een kwartier ofzo?
Rijdt connexxion enzo wel? De tram dus, maar ook de bussen? Dan kom ik er wel...
Ik denk 20 min lopen. En via lunetten is dus idd geen gekke oplossing.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 23:18
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Alsof de Ns er wat aan kan doen dat er hier en daar een malloot voor de trein springt of dat er een wisseltje niet lukt.
Oud 15-11-2006, 16:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 14-11-2006 @ 23:24 :
flikker toch op, dat maakt op die bazen echt geen indruk.
er wordt gestaakt tegen een overheidsbesluit (dat overigens al is aangenomen).

staken helpt daar sowieso niet echt tegen, meestal.
Oud 15-11-2006, 16:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de RET heeft het de vorige keer overigens wél geholpen.
Oud 15-11-2006, 20:54
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-11-2006 @ 17:10 :
hoeveel wedden we dat over een jaartje de busbedrijven geprivatiseerd en zo zijn ?
Oud 15-11-2006, 21:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 15-11-2006 @ 21:54 :
hoeveel wedden we dat over een jaartje de busbedrijven geprivatiseerd en zo zijn ?
Ik zeg niet dat dat niet gebeurt. Ik zeg alleen dat staken soms wel zin heeft en dat de stakers soms wel hun doel bereiken.
Oud 15-11-2006, 21:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-11-2006 @ 17:10 :
Denk je dat ze niet aangepakt worden? De NRC Next van vanmorgen wist te melden dat de RET de minst efficiënte van de vervoersbedrijven is.
Oud 16-11-2006, 08:52
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-11-2006 @ 22:10 :
Ik zeg niet dat dat niet gebeurt. Ik zeg alleen dat staken soms wel zin heeft en dat de stakers soms wel hun doel bereiken.
ik heb nooit gezegd dat staken geen zin heeft. ik zei dat staken tegen een besluit dat al lang genomen is, geen enkele zin heeft.
Oud 16-11-2006, 09:24
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn skates maar meegenomen
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 11:52
Nona
Nona is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 14-11-2006 @ 23:24 :
Eerlijk gezegd, persoonlijk ben ik blij, kan ik eens een lekkere snipperdag opnemen.
Realiseer je dat dit niet voor iedereen mogelijk is. Ik moest eerst naar college en daarna werken, wat met OV onmogelijk was. Werk kon ik niet afzeggen vanwege het feit dat we al personeelstekorten hebben (wel nieuw vlees om in te werken gelukkig). College had ik wel af willen zeggen, maar mevrouw de docente zette een bericht op internet dat je maar beter kon komen want staking was geen geldige reden en je mag in 10 weken hooguit één keer missen.

Ik heb een auto geleend. Was dat onmogelijk geweest had ik een probleem gehad. Zou ik die vervoersbedrijven niet in dank afnemen.
Oud 16-11-2006, 15:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-11-2006 @ 12:52 :
Realiseer je dat dit niet voor iedereen mogelijk is. Ik moest eerst naar college en daarna werken, wat met OV onmogelijk was. Werk kon ik niet afzeggen vanwege het feit dat we al personeelstekorten hebben (wel nieuw vlees om in te werken gelukkig). College had ik wel af willen zeggen, maar mevrouw de docente zette een bericht op internet dat je maar beter kon komen want staking was geen geldige reden en je mag in 10 weken hooguit één keer missen.

Ik heb een auto geleend. Was dat onmogelijk geweest had ik een probleem gehad. Zou ik die vervoersbedrijven niet in dank afnemen.
Wel raar, staken lijkt me op zich wel een goede reden namelijk. Wat hadden mensen moeten doen die geen rijbewijs hebben?
Oud 16-11-2006, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Vogelvrij schreef op 16-11-2006 @ 16:23 :
Wel raar, staken lijkt me op zich wel een goede reden namelijk. Wat hadden mensen moeten doen die geen rijbewijs hebben?
Naar de examencommissie gaan en je op overmacht beroepen.
Stel, ik woon in Eindhoven en ga naar de UU, als de GVU staakt kom je daar echt nooit tenzij je veel euro's uit gaat geven aan een taxi, een vouwfiets meeneemt of een extra €19 neer gaat leggen om je eigen fiets mee te nemen (in de spits!).
Als die docente mij dat geld zou geven zou ik er geen problemen mee hebben, maar anders zou ik er háár probleem van maken
Met citaat reageren
Oud 16-11-2006, 17:59
Nona
Nona is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 16-11-2006 @ 16:23 :
Met de trein gaan (als je een treinstation in je woonplaats hebt) en een fiets huren op het station. Met iemand anders meerijden (want al die mensen die ook uit Papendrecht komen... ) of achterop de fiets van een ander.

Nee, ze redeneren een beetje raar.
Oud 16-11-2006, 18:08
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 15:34 :

Privatisering in de OV werkt niet. Busmaatschappijen zijn te beroerd om de tijden waarop bussen rijden, niet op elkaar af te stemmen, informatie krijg je alleen van de desbetreffende busmaatschappij (bus 187 weet niets over bus 188 'omdat het van een andere maatschappij is) etc. De praktijk leert dat privatisering echt niet werkt (althans, in de gebieden waar ik reis).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten