Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
alleen toen was er gewoon minder ruimte voor omdat de eisen harder waren de uni veranderd vooral de studeten niet zo is mijn idee |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Bier zuipen is relaxed, wie heeft het daarover? Ik niet. Het gaat me erom dat de overheid het 'nieuwe leren' niet tegenhoudt en in veel gevallen zelfs actief in de hand werkt door 'concurrentie' tussen onderwijsinstellingen te propageren. Ja, vind je het dan gek dat (met name) hogescholen de leerlingen lokken door de opleidingen zo makkelijk mogelijk te maken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mocht het je ontgaan zijn: we leven in het jaar 2006. De computer is niet meer weg te denken uit het moderne leven. Global village, informatiemaatschappij, noem het zoals je wilt, maar feit blijft dat in steeds groter wordende mate de 'nieuwe media' een fundamenteel deel uit maken van onze samenleving, dus ook van onze kenniswerving en verwerking. Vroeger schreven ze op typmachines, daarvoor op krijtbordjes. Moet dat dan allemaal terug? Tegenwoordig krijg je niet eens meer een baan als je niet met de computer om kunt gaan. Het Internet is een onmisbare bron geworden. Opleidingen als Mediawetenschappen en Theater -en Filmwetenschap (waar ook 'nieuwe media' een richting is) kunnen bovendien helemaal niet buiten de pc. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik vind ook dat het huidige onderwijs (op alle niveaus) niet meer zonder computers kan, net zoals dat voor zo'n beetje elke baan geldt. Zou jij 't toch mee-eens moeten zijn, nare man, zou vervelend zijn als je voor al je jurisprudentie naar de bieb zou moeten hollen. Maar dat betekent niet dat alles maar voorgekauwd hoeft te worden en studenten niks meer zelf hoeven uit te zoeken! Ik had hierover nog een gesprek met m'n moeder vanavond en het lijkt wel alsof het tegenwoordig abnormaal is als je met plezier studeert en je best doet voor je studie. (Misschien heb ik de verkeerde familie, dunno ![]()
||
![]() |
Citaat:
dat is echt van dat vroeger was de jeugd deugdzamer gezeur maar dat er meer ruimte is voor plezier maken omdat idd de opleidingen te makkelijk worden en alle nieuwe ''leermethodes'' vaak gewoon hippie ideen zijn waardoor je geen flikker hoeft uit te voeren |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
iets teveel gestudeerd op je woordjes de laatste tijd of zo ?
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waar ik me enorm aan stoor is de passiviteit van de studenten en het feit dat dat hier ontzettend gestimuleerd wordt door alleen maar hoorcolleges te geven. Actief nadenken wordt absoluut niet gestimuleerd en de grootste ontmoedigende factor is medestudenten. Als jij wél regelmatig je mond opentrekt tijdens colleges, ongeacht of het domme vragen zijn of niet, dan wordt je al snel gezien als een wijsneus. Bovendien is iedereen bang om iets doms te zeggen en dus zegt niemand wat. De volgende grote filosoof zou bij mij in de collegebanken kunnen zitten, maar niemand zal het weten want niemand trekt zijn mond open. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anyhow: op dit moment betalen de uni's daar gewoon aan mee, door studenten via de computer toegang te geven tot honderden tijdschriften. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Informatie vinden is nog nooit zo makkelijk geweest als nu. Voor een 'literatuurstudie' surf ik op mijn kamer naar de zoekmachine van de uni, typ ik een paar keywords in en binnen een uur heb ik 30 artikelen die de laatste twee jaar in serieuze tijdschriften hebben gestaan. Liever dat dan urenlang door de UB struinen om niks gedaan te krijgen. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is niet zozeer de 'kick' als de noodzaak om je stuk in een gerenommeerd tijdschift gepubliceerd te krijgen. Als je niet regelmatig met een onderzoek in een gerenommeerd blad staat, word je misschien niet meer zo snel uitgenodigd door universiteiten om daar te komen werken. Zo blijven wetenschappers zich verplicht voelen om te publiceren in die bladen. Er zijn ook niches in de wetenschap waarvoor er maar een of twee bladen bestaan. Er zullen bijvoorbeeld niet veel afnemers zijn van het blad: 'Badcultuur in de Romantiek', maar iedere zelfrespecterende wetenschapper op dat gebied zal eerst naar dat blad toestappen omdat dat het enige blad is op dat gebied en je weet zeker dat het gelezen wordt door vakgenoten. Publiceren op sites onafhankelijk van uitgevers is niet 'de oplossing', maar het zou de universiteitsbibiotheken meer ademruimte geven en publicerende wetenschappers een troef om mee te onderhandelen. Overigens dwalen we af.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alleen jammer dat je na je 2e jaar niet meer aan kan komen zetten met onderwerpen waar veel over bekend is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als ik daar ooit een voet binnen zal zetten, that is. Dat het nergens voor nodig is om als een ware politicus met brede omhaal van woorden je punt duidelijk te maken is je waarschijnlijk ontgaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het probleem is dat instellingen die dingen niet als studiemiddel zien maar als lokmiddeltje. Waar het om gaat is goed onderwijs, en je ziet steeds meer dat opleidingen 'dommer' worden gemaakt om zo veel mogelijk studenten zo snel mogelijk af te laten studeren. Daar maken ze de winst nl. Als deze trend doorzet gaan hogescholen binnenkort nog adverteren met het niet hebben van firewalls die bepaalde content blocken ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Overigens miepte men honderd jaar geleden ook al over de toelating van HBS-studenten tot de universiteit. Niets nieuws onder de zon hoor, het gezeur over niveau en middelbare school. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iedereen heeft een laptop. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Een op tien Britten denkt dat Hitler verzonnen figuur is! Verwijderd | 15 | 08-04-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bush goed of slecht?? Tabbetje | 220 | 22-01-2004 16:41 |