Wat doen die verdwaalde puntjes om het gedicht heen? Verder over je gedicht: ik krijg het gevoel dat je 'te graag wil', je weet wel wat je wil zeggen maar denkt er misschien niet lang genoeg over na waardoor je wat geforceerd overkomt (damn dit klinkt tegenstrijdig). Doordat het allemaal zo snel en makkelijk rijmt lijkt het alsof je het heel erg graag poëzie wilde laten zijn en daardoor van die rijm afhankelijk was, snap je? Verder gebruik je behoorlijk veel krachttermen waar die m.i. niet nodig zijn, 'gillende menigtes', 'gesmoorde kreten', enz. Verder vind ik het cursieve gedeelte heel erg uit de toon vallen, dat heb je natuurlijk zo bedoeld maar door het cursief te zetten past het nog steeds niet bij je gedicht, vind ik. Het is net alsof je 'ze was niet meer' sterk wil ontkrachten met die zin, dat heeft een anticlimactisch effect. 'Waar maakt ze zich zo druk om' - dat idee. 'Elk moment vernielen' vond ik wel een gaaf stukje trouwens, viel me pas de 3e keer lezen op. Verder vind ik hetgeen je beweert in je laatste strofe ook interessant: mensen rouwen niet maar vergeten? Het is wel wat kort door de bocht, rouw is heel wat complexer dan dat je het hier voorstelt en het bestaat volgens mij wel degelijk. Maar goed, dat is meer een discussie over de inhoud, laat maar weten wat je ermee bedoelde, als je wil.
|