Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2006, 22:27
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
hoi!
ik heb een erg irritant probleem met sommige forums (niet met s.com)
als ik dan een reply of new thread wil posten, dan vraagt ie of ik newreply.php op mijn computer wil opslaan ipv dat ie een reply post
ik kan dan helemaal niets posten,ik gebruik FF en ik kan daarna met IE ook nergens meer op inloggen (hij doet gewoon helemaal niets dan)

het rare is dat het plotseling gebeurt en dat het na een tijdje gewoon weer weg is ;x
ligt het misschien aan mijn draadloze internet?
heeft iemand hier problemen mee gehad? en weet iemand hier een oplossing voor(ik heb al op spyware gecheckt en op virussen met sophos en hitmanpro)

mvg, marco
Oud 22-10-2006, 09:25
Vlooienband
Vlooienband is offline
Goedemorgen!
Ligt het aan je wlan >> heb je het probleem via lan ook?

Klik je wel op de goede knop? (Sorry, maar als ik op de middelste knop druk, wil hij de pagina opslaan, vandaar dat bestand en de vraag.)
Oud 22-10-2006, 09:39
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
Vlooienband schreef op 22-10-2006 @ 10:25 :
Goedemorgen!
Ligt het aan je wlan >> heb je het probleem via lan ook?

Klik je wel op de goede knop? (Sorry, maar als ik op de middelste knop druk, wil hij de pagina opslaan, vandaar dat bestand en de vraag.)
via een netwerkkabeltje eraan doet ie gewoon hetzelfde...
en ja, ik klik op de linker knop
maar bij alle andere pc's in mijn netwerkje doet hij dit niet ;x
Oud 22-10-2006, 14:52
Verwijderd
Citaat:
marco_nogwat schreef op 22-10-2006 @ 10:39 :
via een netwerkkabeltje eraan doet ie gewoon hetzelfde...
en ja, ik klik op de linker knop
maar bij alle andere pc's in mijn netwerkje doet hij dit niet ;x
Dan ligt het duidelijk niet aan je wlan, niet aan je lan, maar misschien aan je muis of browser settings. Welke browser gebruik je?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 15:50
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
Piloff schreef op 22-10-2006 @ 15:52 :
Dan ligt het duidelijk niet aan je wlan, niet aan je lan, maar misschien aan je muis of browser settings. Welke browser gebruik je?
firefoxje
Oud 22-10-2006, 16:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kan ook liggen aan de webserver, die geen php parser heeft geinstalleerd en dus het bestand ter download aan de client aanbiedt. Sla het maar eens op, zie je php code dan zit de fout overduidelijk bij de webserver.
Oud 22-10-2006, 17:14
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
marco_nogwat schreef op 22-10-2006 @ 16:50 :
firefoxje
Dan zou ik eens een nieuw profiel maken:

- Start > Run > firefox.exe -profilemanager (n.b. Firefox mag niet actief zijn als je dat doet)
- Oude profiel verwijderen, nieuwe maken. Denk eraan om eventuele bookmarks van tevoren te exporteren, want die worden gewist.

Meestal lost dat dit soort rare problemen wel op.
Oud 22-10-2006, 23:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-10-2006 @ 17:08 :
Kan ook liggen aan de webserver, die geen php parser heeft geinstalleerd en dus het bestand ter download aan de client aanbiedt.
Aan iets dergelijks dacht ik in eerste instantie ook, maar dan zou hij dat niet alleen met newreply.php te zien krijgen.
Citaat:
Sla het maar eens op, zie je php code dan zit de fout overduidelijk bij de webserver.
Dat hoeft niet eens. Het kan best dat hij hem nog gaat parsen, maar de request gewoon verkeerd verwerkt.
Oud 23-10-2006, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-10-2006 @ 00:18 :
Aan iets dergelijks dacht ik in eerste instantie ook, maar dan zou hij dat niet alleen met newreply.php te zien krijgen.

Dat hoeft niet eens. Het kan best dat hij hem nog gaat parsen, maar de request gewoon verkeerd verwerkt.
Of newreply.php heeft als enige een 'dubbele' extensie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 02:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-10-2006 @ 00:18 :
Leg dat eens uit? Als een webserver een bestand serveert met extentie .php waarin de php code niet is geparsed, zie ik dat als een groot veiligheidslek in de categorie "exposure of sensitive information", en is de webserver opzeker verkeerd geconfigureerd. Alleen .phps (PHP Source) mag de sourcecode naar de client sturen.
Oud 23-10-2006, 09:22
Verwijderd
Zit je achter een proxy?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 09:56
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-10-2006 @ 03:14 :
Leg dat eens uit? Als een webserver een bestand serveert met extentie .php waarin de php code niet is geparsed, zie ik dat als een groot veiligheidslek in de categorie "exposure of sensitive information", en is de webserver opzeker verkeerd geconfigureerd. Alleen .phps (PHP Source) mag de sourcecode naar de client sturen.
Ja, natúúrlijk is het een veiligheidslek. Hell, het zou zelfs kunnen betekenen dat een matig opgezette site al z'n wachtwoorden prijsgeeft. Waar het mij om draait is dat hij hem best geparsed kan doorsturen als een "downloadfile". Ik ben een beetje lui en moet nog studeren, dus ik zoek even niet op hoe je het ook alweer precies doet, maar je kunt bijvoorbeeld ook een .html file laten downloaden als je op de link klikt. Dat kan volgens mij zelfs met .htaccess.
Oud 23-10-2006, 13:52
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-10-2006 @ 10:56 :
Ja, natúúrlijk is het een veiligheidslek. Hell, het zou zelfs kunnen betekenen dat een matig opgezette site al z'n wachtwoorden prijsgeeft. Waar het mij om draait is dat hij hem best geparsed kan doorsturen als een "downloadfile". Ik ben een beetje lui en moet nog studeren, dus ik zoek even niet op hoe je het ook alweer precies doet, maar je kunt bijvoorbeeld ook een .html file laten downloaden als je op de link klikt. Dat kan volgens mij zelfs met .htaccess.
Oh sure maar dan zie je HTML code en geen PHP code als je het bestand opent. Dat zei ik ook:
Citaat:
Sla het maar eens op, zie je php code dan zit de fout overduidelijk bij de webserver.
Zou inderdaad kunnen dat de headers zo ingesteld staan dat hij het opslaat, maar dat het wel degelijk geparsed is. Maar het is een common mistake als de httpd.conf verkeerd ingesteld staat dat de PHP module helemaal niet geladen wordt, en dan biedt Apache de .php files gewoon aan net als een .zip: de source dus.
Oud 05-11-2006, 12:13
marco_nogwat
marco_nogwat is offline
Citaat:
M@rco schreef op 22-10-2006 @ 18:14 :
Dan zou ik eens een nieuw profiel maken:

- Start > Run > firefox.exe -profilemanager (n.b. Firefox mag niet actief zijn als je dat doet)
- Oude profiel verwijderen, nieuwe maken. Denk eraan om eventuele bookmarks van tevoren te exporteren, want die worden gewist.

Meestal lost dat dit soort rare problemen wel op.
dankjewel naamgenoot
ik heb dit gister gedaan en heb het probleem nog niet gehad
Reageren

Regels voor berichten