Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
quote uit hun verkiezingsprogramma: Citaat:
als ik jou was zou ik hun verkiezingsprogramma is lezen: http://www.sgp.nl/Page/sp689/ml1/Index.html Bij de SGP is een vrouw niet minder als een man hoor. Een vrouw heeft andere taken en talenten. Het is egt niet zo dat in een SGP gezin de vrouw onderdrukt word hoor. Meestal is de vrouw gewoon de baas in het huishouden (ik spreek uit ervaring) Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 11:24. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je lult overigens uit je nek als je beweerd dat vrouwen minder mogen en minder rechten hebben maar wel gelijkwaardig zijn, net als bij de islamitische versie daarvan is dat een contradictie. Tegen abortus zijn betekend niet opkomen voor het kind, het betekend mensen dicteren hoe ze moeten leven en hen hun vrijheid ontnemen. Verder willen ze de gelijkberechting afschaffen, immers, vrouwen en andersgelovigen krijgen bij de SGP geen of minder rechten. Aangezien dat het fundament is van onze rechtspraak zijn ze daar dus tegen. Om nog maar te zwijgen van wat ze allemaal willen als we de bijbel (die ze claimen letterlijk als wet te gebruiken) gaan doortrekken naar de Nederlandse politiek. Dan willen ze verkrachting dus strafbaar maken met een boete van € 50 in plaats van een celstraf (slachtoffer moet uiteraard met haar verkrachter trouwen of ze krijgt de doodstraf), moet slavernij weer legaal worden volgens de regels die daarvoor in de bijbel worden neergelegd en moeten een stuk over 100.000 Nederlanders de doodstraf krijgen vanwege hun geaardheid. Misschien moet je overwegen op de neonazi's van de NVU te stemmen, ze zijn minder gevaarlijk dan de SGP mochten ze ooit aan de macht komen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat jij nu zegt dat dat betekent dat je mensen vrijheden afneemt dan zou je helemaal geen grondwet moeten hebben. Het is hetzelfde als dat in Nederland iemand vermoorden strafbaar is...is dat dan ook iemands vrijheid ontnemen? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 13:42. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Leviticus 25:44-46, Exodus 21:7-11, Exodus 21:20-21, Ephesiërs 6:5 geven immers duidelijke regelgeving hoe je met slaven om moet gaan en stellen nergens een straf in voor slavernij. Je mag je slaven zelfs straffeloos vermoorden, mits ze minstens 2 dagen creperen voordat ze dood gaan, als ze direct sterven is er niet genoeg geleden en verdient de eigenaar straf. (Exodus 21:20-21) Citaat:
29 Zo zal de man, die bij haar gelegen heeft, den vader van de jonge dochter vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem ter vrouwe zijn, omdat hij haar vernederd heeft; hij zal ze niet mogen laten gaan al zijn dagen." Of in een wat begrijpelijkere Engelse vertaling: " If a man is caught in the act of raping a young woman who is not engaged, he must pay fifty pieces of silver to her father. Then he must marry the young woman because he violated her, and he will never be allowed to divorce her."
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bijv in Hebrëen 9 (kan je zelf nalezen: www.statenvertaling.info): In de eerste 10 versen gaat het over het oude verbond. Daarna vanaf vers 11 gaat het over het nieuwe verbond, het verbond van Christus: 11 Maar Christus, de Hogepriester der toekomende goederen,31) gekomen zijnde,32) is door den meerderen33) en volmaakten tabernakel, niet met handen gemaakt, dat is, niet van dit maaksel,34) 12 Noch door het bloed der bokken en kalveren,35) maar door Zijn eigen bloed, eenmaal ingegaan in het heiligdom, een eeuwige36) verlossing teweeggebracht37) hebbende. Hij is dus de meerder tabernakel (de oude vervalt) Hij is niet met handen gemaakt zoals de oude tabernakel (vers 11) Hij heeft met zijn eigen bloed (kruisdood) betaald voor de zonden en zo de eeuwige verlossing gebracht. 13 Want indien het bloed der stieren en bokken, en de as der jonge koe,38) besprengende de onreinen,39) hen heiligt tot de reinigheid40) des vleses; 14 Hoeveel te meer zal het bloed van Christus, Die door den eeuwigen Geest41) Zichzelven Gode onstraffelijk opgeofferd heeft, uw geweten42) reinigen van dode werken,43) om den levende God te dienen? Zijn bloed reinigd dus nog meer als de oude offerdienst van alle zonden (de offerdienst is dus vervallen) 15 En daarom is Hij de Middelaar des nieuwen testaments,44) opdat, de dood daartussen gekomen zijnde, tot verzoening der overtredingen,45) die onder het eerste testament waren,46) degenen, die geroepen zijn,47) de beloftenis48) der eeuwige erve ontvangen zouden. daarna gaat het weer van vers 18 tot 22 over de offerdienst van Mozes. 23 Zo was het dan noodzaak,61) dat wel de voorbeeldingen der dingen,62) die in de hemelen zijn, door deze dingen gereinigd werden,63) maar de hemelse dingen zelve64) door betere offeranden dan deze.65) Christus bloed is dus beter dan de offeranden uit het Oude Testament (vers23) 28 Alzo ook Christus, eenmaal geofferd zijnde, om veler zonden weg te nemen,75) zal ten anderen male zonder zonde76) gezien worden van degenen, die Hem verwachten77) tot zaligheid. Al onze zonden kunnen dus vergeven worden als we Hem verwachten als de weg tot zaligheid. NOG EEN STUK UI HEBREEN 8: 5 Welke het voorbeeld en de schaduw der hemelse dingen dienen,8) gelijk Mozes door Goddelijke aanspraak vermaand was, als hij den tabernakel volmaken zou: Want zie, zegt Hij, dat gij het alles maakt naar de afbeelding,9) die u10) op den berg getoond is.11) De wet aan Mozes gegeven dus 6 En nu heeft Hij zoveel uitnemender bediening gekregen,12) als Hij ook eens beteren verbonds Middelaar is,13) hetwelk in betere beloftenissen14) bevestigd is.15) 7 Want indien dat eerste verbond onberispelijk geweest ware,16) zo zou voor het tweede geen plaats gezocht zijn geweest. 8 Want hen17) berispende,18) zegt Hij tot hen: Ziet, de dagen komen,19) spreekt de Heere, en Ik zal over het huis Israëls,20) en over het huis van Juda een nieuw verbond21) oprichten;22) 9 Niet naar het verbond, dat Ik met hun vaderen gemaakt heb,23) ten dage, als Ik hen bij de hand nam, om hen uit Egypteland te leiden; want zij zijn in dit Mijn verbond niet gebleven, en Ik heb op hen niet geacht,24) zegt de Heere. Dus hier word heel duidelijk gezegd dat de geboden die hij gaf aan Mozes niet meer gelden (was tijdens de uittocht uit Egypte). 10 Want dit is het verbond, dat Ik met het huis Israëls maken zal na die dagen,25) zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten in hun verstand geven,26) en in hun harten zal Ik die inschrijven; en Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn. 11 En zij zullen niet leren27), een iegelijk zijn naaste, en een iegelijk zijn broeder, zeggende: Ken de Heere; want zij zullen Mij allen kennen28) van den kleine onder hen tot den grote onder hen. 12 Want Ik zal hun ongerechtigheden genadig zijn, en hun zonden en hun overtredingen zal Ik geenszins meer gedenken.29) 13 Als Hij zegt:30) Een nieuw verbond, zo heeft Hij het eerste oud gemaakt;31) dat nu oud gemaakt is en verouderd, is nabij de verdwijning.32) De geboden die Christud geeft lees je vooral in Zijn bergrede Mattheus 5-7. Hier lees je dat alle geboden die in de tien geboden staan nog van kracht zijn. De tien geboden word daarom dus nog als wet gezien. De andere ceremoniele wetten aan Mozes dus niet meer. Daar ging het meer om het geheel naleven van de wetten en straffen. In het Nieuwe verbond gaat het dus meer om de genade van Christus voor de zondaren. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het is wel zo dat er niet meer de doodstraf op staat, in het Nieuwe Testament staat op geen één zonde de doodstraf meer alleen op het doden van andere mensen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat is hier hypocriet aan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, op Nieuws & Achtergronden was deze discussie leuk, hier niet, aangezien er alleen maar fundi's zwermen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Je hoeft niet bang te zijn dat ik jou dingen op ga leggen hoor en ook niet de de cu of sgp de grootste word (CDA is trouwens ook tegen abortus, zie hun verkiezingsprogramma) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Baas in eigen buik, simpel. De overheid heeft daar niets over te vertellen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ze moeten nog wel groeien en ontwikkelen maar ze leven. Ik ga niet verder op abortus in, je weet hoe ik er over denk, en ik weet hoe jij er over denkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hoewel het woord abortus in de bijbel niet voorkomt is het wel degelijk verboden. Op gelijke wijze komt het woord euthanasie ook niet in de bijbel voor. Waarom zou men immers iedere vorm van doodslag willen benoemen? Dat het op grond van de Bijbel onder doodslag hoort te vallen blijkt bijvoorbeeld uit psalm 139:13 of misschien iets duidelijker Lucas 1:41 al kan ik als je wilt ook nog uit Genesis of Job iets aandragen. Overigens als een vrouw zwanger is heeft ze hoe dan ook een kind gekregen. Abortus veranderd daar niets aan. Ze kan hoogstens het gekregen kind vermoorden voordat zij het heeft leren kennen. Wat dat betreft is het beter dat een verkrachte vrouw haar kind ter adoptie afstaat dan ter abortus. Even een paar teksten om jouw begrip van slaaf in bijbelse context iets te vergroten. Een dezer dagen zal ik proberen iets uitgebreider over dat onderwerp te posten. Jozua 1:1 "Mozes de knecht (obed/slaaf) des HEREN" 1 Samuel 29:3 "David de dienaar (obed/slaaf) van Saul" 2 Samuel 18:29 "Joab de knecht (obed/slaaf) des konings" 2 Koningen 25:8 "Nebuzaradan, de bevelhebber van de lijfwacht, de dienaar (obed/slaaf) van de koning van Babel" 2 Kronieken 13:6 "Jerobeam, de zoon van Nebat, de knecht (obed/slaaf) van Salomo, de zoon van David" Spreuken 17:2 "Een verstandige slaaf (obed/slaaf) zal heersen...in de ervenis delen" In Efezen 6:5 gaat het over gehoorzaamheid niet over het goed of kwaad van slavernij. Met betrekking tot gehoorzaamheid zou je moeten weten dat de vluchtelingenkerk te Londen en onze Willem de Zwijger een tijdje minder goed met elkaar op konden schieten. Willem wou geld voor de opstand. En de vluchtelingenkerk was er nog niet helemaal over uit of Willem wel wettig gezag genoeg was. Pas toen de lagere overheden zich voor de Prins uitspraken werd de relatie beter. En inzake de 2e WO gingen de reformatorischen over het algemeen niet in tegen de Duitse bezetting aangezien de Duitse overheid als gezag van Godswege werd beschouwd. De Gereformeerden deden heel wat meer aangezien er een wettig gekozen regering te Londen resideerde. Wanneer er in Deut 22:28 vrij letterlijk wordt vertaald met "aangrijpt" denk jij aan verkrachting, veroorzaakt door mindere vertalingen. Helaas voor jou, is dat niet noodzakelijk. Ik neem aan dat je bekend bent met het fenomeen of de term patriarchale samenleving. In zo'n samenleving is het logisch te veronderstellen dat zelfs als een vrouw een man verkracht (heel zeldzaam maar komt helaas ook voor) men ervan uit zal gaan dat de man het initiatief nam. Het moge daarom duidelijk zijn dat het enige dat de tekst doet, de verantwoordelijkheid van een bepaalde daad bij de man leggen, omdat hij een man is en niet omdat hij perse degene was die tot de daad aanzette. Vervolgens ga je voorbij aan Exodus 22:16-17. Exodus 22:16-17 geeft een namelijk parallel. Ook daar wordt weer de verantwoordelijkheid bij de man gelegd, maar dit keer niet met het woord "aangrijpen" maar met het woord "verleiden". Het moge duidelijk zijn dat er dan geen sprake is van verkrachting. Eveneens is er niet per definitie sprake van dat een man daardoor met een vrouw opgescheept zit, maar kan een vader van het meisje dit ook weigeren. De enige claim die men op deze bijbeltekst kan leggen is dat het algemeen sex voor het huwelijk behandeld. En daarbij mag het fenomeen liefde niet ongenoemd worden gelaten. Wat dat betreft is het bij mensen van goed gereformeerde huize nog steeds het geval dat, wanneer zulk een daad, die over het algemeen niet openbaar wordt bedreven, als het een bepaald gevolg met zich mee brengt waardoor de zaak aan het licht komt, ervoor zorgt dat die twee personen het hoogstwaarschijnlijk de rest van hun leven met elkaar mogen zien uit te houden. (Oh, btw in je boete ben je de inflatie vergeten van ongeveer 3400 jaar.)
Laatst gewijzigd op 07-11-2006 om 23:08. |
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie 1+1=2 kan bevatten kan begrijpen dat we het hebben over verkrachting, er is geen reden waarom er een andere betekenis aan gegeven zou worden. Citaat:
Van iedereen die dat mensen wil aandoen dienen we ons of te vragen hoe het zit met hun menselijkheid. Zijn het eigenlijk wel mensen als ze zoiets steunen? Je moet toch vrij beestachtig in elkaar steken om zulk lijden iets goeds te noemen en in de wet vast te leggen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Wel abortus plegen is JUIST NIET opkomen voor het ongeboren kind. Het ongeboren kind is een mens in ontwikkeling, je beroofd dat ongeboren kind de vrijheid om het verder te ontwikkeling. Veel zeggen hier: de vrouw heeft beschikking over haar eigen buik. Helemaal juist! Maar niet over het ongeboren kind dat erin zit, want dat is een opzichzelfstaand individu! Het groeit wel in de moeder maar het is niet de moeders buik, of deel van lichaam. Je beslist niet over iets eigen van je eigen lichaam maar over iets wat jij helemaal niet bent. Heb je dan wel het recht om hierover te beslissen. Abortus heeft niets met zelfbeschikking te maken wan je beschikt niet over jezelf. Als je werkelijk voor het kind opkomt laat je het verder ontwikkelen. En waarom zou een ongewenst kind ongelukkig zijn? Nooit van adoptie gehoord? En waarom zou een ongeboren, niet helemaal ontwikkeld kind geen mens zijn? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|