Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"De VVD is het ermee eens dat de verjaringstermijn wordt afgeschaft voor misdrijven waarvoor levenslang kan worden opgelegd. Zonder dit criterium kan volgens de VVD niet goed worden gemotiveerd waarom bij het ene ernstige delict de verjaringstermijn wel komt te vervallen, en bij het andere ernstige delict niet." "D66 vindt het niet goed om op dit moment één misdrijf toe te voegen, waarbij andere misdrijven wellicht worden vergeten. D66 is van mening dat men dit soort besluiten zorgvuldig moet nemen, het is niet goed om nu willekeurig enkele misdrijven te selecteren."
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je richten naar de mogelijke strafmaat is juist een perfect middel, omdat je je daarmee niet alleen richt naar hoe erg de misdaad is (de straf weerspiegeld dat namelijk) maar ook direct gebakken zit voor toekomstige ontwikkelingen in hoe we misdaden bestraffen. Een algemene afschaffing betekend dat je voor winkeldiefstal of een verkeersboete jaren later nog vervolgt kan worden. Elke deskundige op het gebied van strafrecht zal je vertellen dat het geen enkele zin meer heeft om na zo'n tijd iemand nog te bestraffen, omdat het effect weg is. Zelf moet binnenkort voor mij een verkeersboete van begin januari 2006 voor komen. Denk je dat ik, mocht ik het verliezen, überhaupt nog wat geef over waarvoor die boete was? Zoals je ziet is de VVD dus weer de partij van de nuance en heeft GL nog niet door dat ze weer eens doorschieten in hun aanpak van problemen.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fijn trouwens dat je geen speld tussen mijn argumentatie hebt weten te krijgen. ![]() |
![]() |
||
SP-PvdA-GL-rest
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En hoe sneller de straf, hoe groter het effect, maar ik ben het wel eens met het afschaffen van de verjaringstermijn. Dat werkt nog in ieder geval enigszins preventief (hoop ik): misschien denken moordenaars dan wel dat ze de kans niet willen lopen om over tien, twintig of dertig jaar nog opgepakt te worden wegens nieuwe methoden of nieuw bewijsmateriaal. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het slachtoffer wordt simpelweg niet gecompenseerd door sanctionering. Als je primair zou straffen om het slachtoffer voldoening te geven, betekent dat ergens ook dat deze geen wrok meer heeft na een (in zijn ogen) juiste straf. Dat is natuurlijk onzin. Geen straf kan goedmaken wat de dader jou heeft aangedaan. Een slachtoffer of nabestaande zal moeten accepteren dat er nooit wraak zal komen, dat is een gevolg van het wonen in een rechtsstaat.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De samenleving behoeden voor de daden van de schuldigen Geen slechte invloed uit kunnen oefenen of mensen die hier nog niets mee te maken hebben en .ook op het slechte pad kunnen komen. Zijn zo 3 mooie redenen uit de losse mouw.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Een saai om je oren kun je krijgen! #355 Verwijderd | 500 | 23-09-2008 19:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie ga je stemmen? #3 Mark Almighty | 500 | 09-11-2006 22:22 |