Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2006, 15:22
samiej
samiej is offline
heey

ik heb zo ie zo nogal hoogtevrees en bij gym durf ik heel veel dingen niet . en wat ik ook probeer het lukt me niet of ik durft het niet. en ik sta al te trillen op mijn benen als ik op een kast sta. en nu wou ik dus vragen is er een manier om daar vanaf te komen ofzo??

xx
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 15:26
Verwijderd
Ja, er bestaan wel trainingen om daar vanaf te komen onder begeleiding van een psycholoog of maatschappelijk werker.

Je kunt het ook zelf proberen, door steeds een stapje hoger te gaan, naar beneden te kijken (terwijl er een vriendin oid bij is om je gerust te stellen), en op die hoogte te blijven tot je je niet meer bang voelt, en dan weer een stapje hoger, enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 15:43
Verwijderd
En vertel je gymdocent waarom je veel dingen niet durft, als hij of zij dat nog niet weet, scheelt vaak een hele hoop stress en onnodige strijd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 17:02
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
proberen te bedenken waar je nu precies bang voor bent
om te vallen?
en wat gebeurt er dan enz.
vraag anders of je docent er bij komt staan als dat helpt
Oud 11-11-2006, 13:30
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 10-11-2006 @ 18:02 :
[B]proberen te bedenken waar je nu precies bang voor bent
om te vallen?
en wat gebeurt er dan enz.
[B]
Dat helpt niet, zo zou je anders ook mensen met een spinnenfobie kunnen ompraten om niet bang te zijn.. dat lukt gewoon niet.
Je moet doen wat Sarah zegt.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 14:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
of wat leonoor zegt.
er is ook een kans dat je gymdocent je al kan helpen. of dat je op een andere manier met behulp van anderen over een stuk van je angsten heen kan komen.
en misschien is er op jouw school ook speciale begeleiding voor mensen die moeite hebben met bepaalde dingen bij gym?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 14:40
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
sgaapje schreef op 11-11-2006 @ 14:30 :
Dat helpt niet,
dat is dan ook weer erg kort door de bocht. soms is er een specifieke reden (bijv. in het verleden) die je duidelijk maakt waarom je iets hebt en daarmee hoe je iets kunt bestrijden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:25
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 11-11-2006 @ 15:38 :
of wat leonoor zegt.
er is ook een kans dat je gymdocent je al kan helpen. of dat je op een andere manier met behulp van anderen over een stuk van je angsten heen kan komen.
en misschien is er op jouw school ook speciale begeleiding voor mensen die moeite hebben met bepaalde dingen bij gym?
Je moet het sowieso tegen je gymleraar zeggen.. dat lijkt me niet meer dan logisch.
Ik heb ook altijd hoogtevrees gehad, en mijn gymleraar heeft me rustig opbouwend steeds hoger laten klimmen. En dat werkte prima.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:27
sgaapje
sgaapje is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 11-11-2006 @ 15:40 :
dat is dan ook weer erg kort door de bocht. soms is er een specifieke reden (bijv. in het verleden) die je duidelijk maakt waarom je iets hebt en daarmee hoe je iets kunt bestrijden.
En dan nog, een fobie kun je niet zomaar wegpraten. Je kunt de beleving van iemand niet zomaar veranderen door op hem/haar in te praten. Je zult het op een actieve manier (confronteren met de angst) moet oplossen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:43
Amon Din
Amon Din is offline
Ga een keer parachutespringen, als je dat overleeft ben je ervanaf.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:48
Verwijderd
Citaat:
sgaapje schreef op 12-11-2006 @ 12:27 :
Je zult het op een actieve manier (confronteren met de angst) moet oplossen.
Er zijn verschillende manieren om fobieën 'op te lossen'. (Niet dat ik zeg dat alleen op iemand in praten zal werken, maar het is niet zo dat er maar één manier is waarop er aan gewerkt kan worden. Bovendien kan het ook zijn dat TS 'gewoon' bang is en dat praten ed in haar situatie wel verschil uitmaakt, dat weet je zo niet, denk ik.)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 14:57
Verwijderd
Kun je wel goed diepte zien, dus zie je wel dat die kast helemaal niet zo heel erg extreem hoog is?
Ik had namelijk in mijn stageklas een meisje dat geen diepte zag, zij dacht als ze op haar tenen stond bij wijze van spreken al dat ze in een ravijn moest springen. Niet dat dat op te lossen is, maar dan kun je het verantwoorden en vinden ze je geen mietje meer maar doen ze vast heel lief voor je (en houdt je leraar er vast ook rekening mee)
Oh ja dat is het waarschijnlijk niet want niet zo heel veel mensen hebben dat geloof ik, en als dat niet zo is moet je ook maar niet doen alsof want dat is natuurlijk helemaal suf.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2006, 15:30
samiej
samiej is offline
Ik kan wel diepte zien, maar dan zit ik bijvoorbeeld ff op een bankje in de gymzaal en dan denk ik "oh joh das niet zo hoog en eng" en dan ben ik erop en dan beginnen mijn benen te trillen dus ik weet het niet..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten