Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2007, 17:00
Method12
Method12 is offline
He. Ik ben nogal slecht in gym, nou niet echt de slechste maar zeker niet een van de beteren. Omdat de populaire mensen meestal goed zijn in gym en je ook vaak hoort dat mensen die als laatste gekozen worden met gym kneusjes zijn, voel ik me erg kut. Ik voel me beetje minderwaardig zeg maar, ik heb niet het recht op een beetje stoer doen ofzo want ik ben slecht in gym. Ik ben opzich helemaal geen nerd ofzo al zeg ik het zelf, en ik ben ook niet lelijk ofzo.. maar toch voel ik me hier heel kut door. Wat vinden jullie eigenlijk van mensen die niet goed in gym zijn? Kneusjes of maakt dat niks uit? En wat kan ik doen deze vervelende gedachtes kwijt te raken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2007, 17:41
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Krijg ik een ban als ik zeg dat ik dit topic totaal niet serieus kan nemen?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 19:48
Missy
Missy is offline
Citaat:
Krijg ik een ban als ik zeg dat ik dit topic totaal niet serieus kan nemen?
Nee, maar erg aardig is het niet.

Ik verplaats hem even naar Algemene schoolzaken, misschien dat je daar goed advies krijgt.
Oud 05-12-2007, 07:35
Gunkan
Gunkan is offline
Dat Dysmo het topic niet serieus kan nemen lijkt mij eerder een teken dat hij deze fase al is ontgroeid. Dat maakt de vraag echter niet minder relevant, omdat TS wel degelijk nog in de leeftijd kan zijn dat dit soort dingen tellen.

Wat mij betreft: iedereen is wel goed in een of twee dingen. Als gym daar nu net niet tussen zit betekent dat nog niet dat je een "kneus" bent. Het idee dat je een kneus zou zijn komt van de mensen die -wel- goed zijn in sport, maar ja... Doet die mening er echt toe? De mensen die goed met computers kunnen werken vinden de sporters misschien weer "kneuzen" omdat ze computers niet snappen...

Wat voor jou interessant is, is wat jij en jou vrienden belangrijk vinden. Laat de popi's voor de rest lekker lullen Je hoeft je op zich niets van ze aan te trekken.

Dus, hoe kom af van deze gedachten? Meer met je eigen vrienden optrekken en de zeurpieten negeren. Dat is natuurlijk lastig, maar ja... En als ze nou te zeikerig worden mag je ze ook best'ns een grote mond geven hoor Dat voelt eigenlijk ook wel lekker! (spreekt uit ervaring)
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 17:15
luchtballon
luchtballon is offline
Wat hierboven gezegd is

Verder: ja, het voelt wel lullig als je als laatste gekozen word, maar dat is ook maar vriendjespolitiek, en als je nou eenmaal niet met die mensen bevriend bent, ben je later.
Als je je best wíl doen, laat je niet kisten en doe je best op gym, dat waarderen ze vast wel.
Ik voerde meestal niks uit met gym, en met mij is het ook allemaal goed gekomen (naja, op dat gebied dan . En als je geen zin hebt om actief mee te doen, bedenk dan dat dit voor jou niet belangrijk is en dat de mensen kunnen zeggen wat ze willen, maar hecht er geen waarde aan. Dan mag je idd wel een grote bek terug geven, en verder gaan met wat je wel leuk en belangrijk vindt

+ stoer hoef je niet te doen, stoer moet je zijn, en niet door de bitch uit te hangen Misschien is dat de reden dat ik het nooit zo kon vinden met de 'populaire' mensen.
Oud 05-12-2007, 19:36
Gunkan
Gunkan is offline
Nu is het mijn beurt om te zeggen op hetgeen hierboven komt.

"Stoer" doe je niet, "stoer" ben je. In de meeste gevallen is dat door jezelf te zijn en te doen wat jij wilt, ongeacht wat je klasgenoten/leeftijdsgenoten daar van denken.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 22:09
Nona
Nona is offline
Niet goed in gym betekent niet per se impopulair. Hoewel het een beetje door elkaar liep zat er bij mij in de klas op het middelbaar wel een meisje dat totaal niet goed was in welke balsport dan ook. Ze werd vaak bijna als laatste gekozen, maar deed dan gewoon haar best en was best populair.

Werk een beetje aan je zelfvertrouwen. Gaat het gym je gewoon niet lekker af is het misschien wel een goed idee om te gaan hardlopen (of fietsen, zwemmen, etc) zodat je een beetje conditie opbouwt (mocht je die nog niet hebben). Als je niet met je conditie hoeft te worstelen wordt gym ook wat leuker.
Oud 05-12-2007, 22:31
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat kruimel zegt. het kan je in ieder geval helpen wat vrijer te bewegen en daardoor meer zelfvertrouwen te krijgen, mocht dat een oorzaak zijn en het kan voor jezelf in ieder geval nooit kwaad.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 12:42
Magican
Magican is offline
Citaat:
Wat vinden jullie eigenlijk van mensen die niet goed in gym zijn? Kneusjes of maakt dat niks uit?
Hangt ervanaf. En meisje op de basisschool die rende zo belachelijk (met fladderarmpjes) dat dat nu nog steeds indruk op me heeft gemaakt.
En ik had in de middelbare altijd een schurfthekel aan mensen die na 2 rondjes van 50 meter lopen uitvielen omdat ze kramp hadden. Luie flikkers.

Maar wat minder goed zijn, snel zijn, sterk zijn, etc. zijn is niet erg. Dat jij jezelf daarom meteen gaat afkraken wel.
Oud 06-12-2007, 13:00
Lilium
Lilium is offline
Ik had zelf een bloedhekel aan gymnastiek en kon er ook niks van. Vooral de laatste jaren op school deed ik mijn best er absoluut niet meer voor. Ik stond vaak een beetje aan de kant te lummelen of ging tien keer in het uur naar de wc. Mijn gymlessen waren een grote rommel, want er was zowat niemand die zin had in sporten.
In mijn eerste jaren op school deed ik altijd mee met de lessen. De juf had best door dat het voor mij allemaal veel te lastig was, en gaf me dan alternatieve opdrachten. Er was nooit iemand die me belachelijk maakte oid, maar ik werd wel altijd als laatste gekozen.
Ik was nooit populair op school, maar had wel altijd veel vrienden om me heen. Ze respecteerden me en lachten vaak wat om mijn tirades tegen de gymles.
Kortom: ik ben er nooit minder van geworden dat ik voor geen meter kan en wil sporten. Als ik jou was, zou ik er niet zo mee zitten. Jij hebt waarschijnlijk talenten op een ander vlak.

Laatst gewijzigd op 06-12-2007 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 13:46
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ha, ik was ook altijd verschrikkelijk slecht in gym, vooral iets waarvoor je lenig moest zijn, maar dat interesseerde me nooit zo. Ik was gewoon meer dan de helft van de tijd ongesteld of moest plassen of ziek ofzo. Ben het verder wel met de rest eens!
Oud 06-12-2007, 14:20
Armoed
Armoed is offline
Was nooit populair op school (eerste jaar niet, vijfde jaar niet en zesde jaar ook niet) en was echt supergoed in gym.

Then again, ik ben ook wel een geval apart.
Oud 06-12-2007, 18:31
Method12
Method12 is offline
Citaat:
Hangt ervanaf. En meisje op de basisschool die rende zo belachelijk (met fladderarmpjes) dat dat nu nog steeds indruk op me heeft gemaakt.
En ik had in de middelbare altijd een schurfthekel aan mensen die na 2 rondjes van 50 meter lopen uitvielen omdat ze kramp hadden. Luie flikkers.

Maar wat minder goed zijn, snel zijn, sterk zijn, etc. zijn is niet erg. Dat jij jezelf daarom meteen gaat afkraken wel.
Mwah zo erg is het niet, coopertest etc. haal ik toch altijd wel goed. Kan me nog herinerren dat ik bovengemiddeld haalde en mn vriend dat perse ook wou en echt dood en dood op aan kwam met nog lager dan mij terwijl ik niet eens zo moe was. Manier van rennen is volgens mij ook normaal, let ik zelf niet op maar daar heb ik nooit opmerkingen over gehad. Ik hou mn armen meestal zo: http://www.vechtdalmarathon.nl/Porta.../foto%2013.jpg
Probleem is meestal speerwerpen enzo, daar heb ik te weinig kracht voor, net als honkbal etc.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 19:28
Gunkan
Gunkan is offline
Well, boo-frigging-hoo dan

Trek je d'r geen reet van aan.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 20:57
Magican
Magican is offline
Precies. Dit zegt wat over jou hoor, dat je zo snel al aan jezelf gaat twijfelen. Ik zoog ook behoorlijk in speerwerpen en honkballen. Dikke /care.
Reageren

Regels voor berichten