Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2002, 10:39
xxjes_guusje
xxjes_guusje is offline
heeey,
Ik hoop dat ju mu kunt helpen.....ik ben dit jaar blijven zitten op 4 VWO en ik deed N&G.....
Ik wil volgend jaar naar 4 HAVO maar weet nog nie wat ik moet gaan doen N&G weer of N&T.....
Het liefste zou ik graag N&T gaan doen....maar is dit wel zo verstandig...??? In 3VWO stond ik voor Natuurkunde, Scheikunde en wiskunde allemaal zevens.....
Maar afgelopen jaar ben ik een tijdje depri geweest en zo heb ik een hele grote achterstand op gelopen......duzz de cijfers die ik nu heb zijn niet echt eerlijk.....wie heeft hier mee ervaring????
xxxxjes
Guusje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2002, 11:15
Ox
Ox is offline
NG, als je een 7 had het vorige jaar... daarmee kom je denk ik nauwelijks voldoende te staan met al je '2' vakken, vooral WiB2 word naarmate het jaar verloopt retemoeilijk.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 11:19
Internationalist
Internationalist is offline
Iig geen Psychologie,

------> school oid
Oud 04-07-2002, 16:14
Verwijderd
ik denk dat je wel NT kan gaan doen hoor,
vorig jaar (3-havo) stond ik 2 7-ens en een 6, ik deed dit jaar 4-havo NT en sta nog steeds 2 7-ens en een 6
(beide jaren sk en wi 7 en na 6) Ik zie wel hoe ik het volgend jaa doe met na2 en wi b2...
Maar als je het graag wil, kan je het altijd proberen. Als je dan ook biologie neemt, kan je na een jaar altijd nog NG gaan doen, mocht het echt niet lukken

maar idd Psyg -----> school
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 17:33
Verwijderd
als je NT wil zou 'k ook NT doen.
je hebt 3 7-ens , is prima, en ook nog op VWO niveau, en op havo is 't iets gemakkelijker iig.
Bovendien heb je dit jaar vast ook nog wel iets geleerd
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Internationalist schreef:
Iig geen Psychologie,

------> school oid
Mee eens.

--> school dus
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:55
Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Ik zat daar ook tussen te twijfelen, vooral door mijn wiskundeleraar die zei dat ik B2 niet zou halen. (Wat heb ik hem voor lul gezet bij de diplomauitreiking)
Maar mijn oplossing: Doe ze allebei, of anders gezegd N&T met als xtra vak Bio1,2
Oud 04-07-2002, 20:22
Geraldine
Geraldine is offline
ik denk dat je N&T gemakkelijk haalt hoor, je stond in 3V allemaal 7ens (voor die vakken) en als je dan 4H gaat doen dan zullen dat misschien 6en worden, maar lager lijkt me heel sterk.
succes.
Oud 07-07-2002, 12:39
Miess
Miess is offline
Citaat:
Geraldine schreef:
ik denk dat je N&T gemakkelijk haalt hoor, je stond in 3V allemaal 7ens (voor die vakken) en als je dan 4H gaat doen dan zullen dat misschien 6en worden, maar lager lijkt me heel sterk.
succes.
Voor wiskunde B1 houden we op de school waar ik werk altijd aan dat je in de derde een 7 moet staan, voor wiskunde B1,2 een 8. Dit gaat vaak echter niet geheel op, het hangt sterk van je motivatie af. Ik heb zelf iemand in mijn vijfde klas voor wiskunde B1 die in de derde een 4 stond en nu met veel bijlessen een 6,6 staat. Andersom zijn er ook 'gevallen' die in de derde een 8 staan en in de vijfde niet veel verder komen dan een 4 gemiddeld. Zelf was ik trouwens ook zo'n soort geval, in de brugklas stond ik zelf een 4 voor wiskunde, terwijl ik in de zesde met een 10 voor wiskunde B en een 9 voor wiskunde A ben geslaagd. Ik kan dus zo niet voor je beoordelen of je wiskunde B2 aankunt. Je moet voor jezelf goed nagaan, of je er wel genoeg zin in hebt. Als je dat niet hebt, heeft het weinig zin.
Ik ga volgend jaar lesgeven aan 4HAVO voor het vak wiskunde B1,2 en heb de boeken al eens doorgebladerd. Het is jammer dat de moeilijkste stof aan het begin van het boek is, de eerste paar cijfers voor wiskunde B1,2 vallen vaak ook tegen (ik heb het eens opgezocht bij kandidaten die eerder in 4H en 5V hebben gezeten). Als ik jou was, zou ik zoals B.S. al aangaf NT met biologie kiezen, dan kun je wiskunde B2 altijd nog laten vallen als het teveel wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 21:05
Verwijderd
Volgens mij kun je NT best, ik doe nu NT op VWO en had in 3 VWO ook zevens voor wiskunde, natuurkunde en scheikunde vakken, en nu ( eind 5 VWO) voor natuurkunde een 8 en voor wis- en scheikunde een 7
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten