Citaat:
Geraldine schreef:
ik denk dat je N&T gemakkelijk haalt hoor, je stond in 3V allemaal 7ens (voor die vakken) en als je dan 4H gaat doen dan zullen dat misschien 6en worden, maar lager lijkt me heel sterk.
succes.
|
Voor wiskunde B1 houden we op de school waar ik werk altijd aan dat je in de derde een 7 moet staan, voor wiskunde B1,2 een 8. Dit gaat vaak echter niet geheel op, het hangt sterk van je motivatie af. Ik heb zelf iemand in mijn vijfde klas voor wiskunde B1 die in de derde een 4 stond en nu met veel bijlessen een 6,6 staat. Andersom zijn er ook 'gevallen' die in de derde een 8 staan en in de vijfde niet veel verder komen dan een 4 gemiddeld. Zelf was ik trouwens ook zo'n soort geval, in de brugklas stond ik zelf een 4 voor wiskunde, terwijl ik in de zesde met een 10 voor wiskunde B en een 9 voor wiskunde A ben geslaagd. Ik kan dus zo niet voor je beoordelen of je wiskunde B2 aankunt. Je moet voor jezelf goed nagaan, of je er wel genoeg zin in hebt. Als je dat niet hebt, heeft het weinig zin.
Ik ga volgend jaar lesgeven aan 4HAVO voor het vak wiskunde B1,2 en heb de boeken al eens doorgebladerd. Het is jammer dat de moeilijkste stof aan het begin van het boek is, de eerste paar cijfers voor wiskunde B1,2 vallen vaak ook tegen (ik heb het eens opgezocht bij kandidaten die eerder in 4H en 5V hebben gezeten). Als ik jou was, zou ik zoals B.S. al aangaf NT met biologie kiezen, dan kun je wiskunde B2 altijd nog laten vallen als het teveel wordt.