Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 19:04
dwight88
dwight88 is offline
Namens mijn huisgenoot:

Hij heeft een rekening bij ABN AMRO (normale betaalrekening), en staat op dit moment 1040 euro rood, terwijl dit normaal maar 1000 mag zijn. Ongeoorloofd dus eigenlijk, maar het komt door een automatsche incasso.

Over precies een week pas krijgt hij weer salaris, waardoor dit extra tekort ruim wordt gedekt (ca 500 euro salaris). Op wat voor manier gaat de ABN met dit extra tekort om?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2006, 20:11
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
hij zal wel een brief krijgen dat hij t zo snel mogelijk moet aanzuiveren.

Maar het is het eind van de wereld nog niet
Oud 30-11-2006, 20:23
Verwijderd
ik sta al twee jaar 6 euro rood op een rekening waar ik eigenlijk niet rood op mag staan, daar heeft de postbank nog nooit moeilijk over gedaan maar misschien doet de abn amro dat anders.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 20:42
Ivo
Ivo is offline
De bank staat de incasso toe. Lijkt me dan ook dat de bank niet meer kan doen om te verzoeken aan jouw huisgenoot om z'n saldo te verhogen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:17
Ndimension
Ndimension is offline
Kom op zeg, het is maar 40 euro.
Ik ben ook weleens over mijn limieten gegaan bij de Abn Amro en daar heb ik nog nooit gezeik van gehad. Ik stond dan een paar weken lang een tiental euro's te veel in het rood.

Volgens mij was het wel zo dat de bank in bepaalde gevallen je rekening kan blokkeren als je over je limiet bent. Je kan dan pas weer je rekening gebruiken als je saldo positief is. Maar dat gebeurt volgens mij maar heel zelden en in extreme gevallen.

Ik heb ook een rekening bij de Postbank waar ik niet rood mag staan. Daar wordt echter wel mijn collegeld van afgeschreven, dus elke maand sta ik even 130 euro ofzo even rood... En daar heb ik ook nooit wat van gehoord.

Dus: Abn doet niks en je huisgenoot hoeft zich ook niet druk te maken.
Oud 30-11-2006, 23:25
Gloeilamp
Gloeilamp is offline
Citaat:
Sarah schreef op 30-11-2006 @ 21:23 :
ik sta al twee jaar 6 euro rood op een rekening waar ik eigenlijk niet rood op mag staan, daar heeft de postbank nog nooit moeilijk over gedaan maar misschien doet de abn amro dat anders.
Dan kun je beter de postbank hebben dan de Rabobank. Bij de Rabo stond ik zo'n 2 euro rood en kreeg brieven dat ik dat aan moest zuiveren omdat ik anders geregistreerd zou worden bij BKR te Tiel
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:29
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Gloeilamp schreef op 01-12-2006 @ 00:25 :
Dan kun je beter de postbank hebben dan de Rabobank. Bij de Rabo stond ik zo'n 2 euro rood en kreeg brieven dat ik dat aan moest zuiveren omdat ik anders geregistreerd zou worden bij BKR te Tiel
Voor 2 euro?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 01:19
Hakuna
Hakuna is offline
Ik mag 1500 € roodstaan, maar in werkelijkheid komt het maar weinig voor dat ik hoguit 100 tot 150 in de min sta.

Met mijn creditcard kan ik zelfs tot 3000 € besteden, maar die gebruik ik alleen maar voor CD aankopen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 08:21
Femic
Femic is offline
Wat heeft dat nou weer met dit topic te maken?

@Sarah: ik heb hetzelfde gehad bij de Postbank. Op een gegeven moment ging ik de rekening opheffen (omdat ik geen studentenrekening mocht hebben, wanneer ik m'n stufi er niet op liet storten) en zelfs toen zeiden ze er niks van.
Oud 01-12-2006, 08:40
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 30-11-2006 @ 20:04 :
Op wat voor manier gaat de ABN met dit extra tekort om?
je huisgenoot "krijgt" meer debetrente aan het eind van het jaar

zeker als je het snel aanvult, zou ik me niet te druk maken. anders bank bellen als ie er slecht van slaapt.
Oud 01-12-2006, 09:52
Verwijderd
Ze heffen er geloof ik meer rente over, dus tja, hij zal meer rente moeten betalen. Maar 't is geen ramp dus.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 10:49
dwight88
dwight88 is offline
hoever gaan ze dan door met zoiets, stel dat er meerdere automatische incasso's af zouden gaan (is niet zo, overigens)?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 13:43
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 01-12-2006 @ 11:49 :
hoever gaan ze dan door met zoiets, stel dat er meerdere automatische incasso's af zouden gaan (is niet zo, overigens)?
enige manier om daar achter te komen is uitproberen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 01-12-2006 @ 09:21 :
Wat heeft dat nou weer met dit topic te maken?

@Sarah: ik heb hetzelfde gehad bij de Postbank. Op een gegeven moment ging ik de rekening opheffen (omdat ik geen studentenrekening mocht hebben, wanneer ik m'n stufi er niet op liet storten) en zelfs toen zeiden ze er niks van.
oh dat mislukte dan wel weer bij mij
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 18:27
juno
juno is offline
Ik weet niet beter dan dat de limiet ook echt een limiet is, en dat de incasso dus niet lukt. Die wordt teruggedraaid, gestorneerd, zoals dat heet in het bankwezen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ndimension schreef op 30-11-2006 @ 23:17 :
Kom op zeg, het is maar 40 euro.
Ik ben ook weleens over mijn limieten gegaan bij de Abn Amro en daar heb ik nog nooit gezeik van gehad. Ik stond dan een paar weken lang een tiental euro's te veel in het rood.
Toch moeten ze daar hard in zijn, hoe denk je anders dan ABN Amro aan een winst van vier miljard euro per jaar komt?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 21:15
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 01-12-2006 @ 19:27 :
Ik weet niet beter dan dat de limiet ook echt een limiet is, en dat de incasso dus niet lukt. Die wordt teruggedraaid, gestorneerd, zoals dat heet in het bankwezen.
Nee hoor, een automatische incasso laten ze altijd doorgaan.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 22:16
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Foutje.
CaptainCaveman
Foutje.
CaptainCaveman
Citaat:
Andijvie schreef op 01-12-2006 @ 22:15 :
Idd, meestal kom je daardoor wat in het rood te staan. Ook al overschrijd je daardoor je limiet.
Oud 03-12-2006, 10:05
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-12-2006 @ 22:15 :
Hmmmz, terwijl ik wel eens een brief van onder andere mijn zorgverzekering heb gehad dat de maandelijkse premie niet geincasseerd kon worden (stond toen 1000 rood, mijn limiet). (Postbank).
Oud 03-12-2006, 11:48
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 03-12-2006 @ 11:05 :
Hmmmz, terwijl ik wel eens een brief van onder andere mijn zorgverzekering heb gehad dat de maandelijkse premie niet geincasseerd kon worden (stond toen 1000 rood, mijn limiet). (Postbank).
Als je je limiet al bereikt hebt incasseren ze het inderdaad niet meer. Als je voor de automatische incasso bijvoorbeeld 990 rood stond en je zou door die incasso pas je limiet overschrijden incasseren ze het volgens mij wel.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 00:04
Verwijderd
ik stond een keer rood vanwege een incasso terwijl ik niet eens rood kon staan, net zo bagger...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten