Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2006, 10:35
vosje16
vosje16 is offline
Gisteren zat mijn vriend mij te kietelen en doordat ik hevig aan 't kronkelen was heb ik een verkeerde beweging gedaan denk ik (op het moment zelf nix speciaals gevoeld).

Toen ik 's avonds in bed ging gaan liggen begon het wat pijn te doen aan de rechterkant van mijn rug op 1 bepaalde plaats (geen idee of het een zenuw, spier of iets anders is). Ik dacht het gaat wel over, maar om 6uur ben ik van de pijn wakker geworden. Ik kon op geen enkele manier meer liggen zonder pijn te voelen. Ook rechtstaan deed pijn. 'k Ben dan op heel mijn rug gaan duwen om te kijken of ik iets voelde. Alle wervels afgegaan. 1 steekte een beetje uit en toen ik erop duwde voelde ik weer meer pijn. (maar 'k weet niet of het echt daaraan ligt, want 'k heb een scoliose, dus die wervel heeft misschien al altijd zo gestaan zonder dat ik het gemerkt heb...ofwel is die wervel zich net gaan verplaatsen gisteren omdat het op een "gevoelig punt" ligt...) Uiteindelijk zal ik blijkbaar wel op een goeie plek geduwd hebben want plots ging de pijn weer over.

Maar vanmorgen dus opgestaan en de pijn is weer erger aan 't worden.

Wat moet ik nu doen? Naar de dokter? Direkt naar een chiropractor of een weekje wachten?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 18:30
_;JS
_;JS is offline
ik zou meteen naar de dokter gaan,
die kan je dan doorsturen naar bijv.
chiropractor. want hoe sneller ze er
wat aan doen hoe beter.
bij mij stonden heel lang wervels scheef
en ze waren al helemaal zo gegroeid.
dus je moet meteen heen gaan. !
Oud 10-12-2006, 19:18
fractuur
fractuur is offline
Heb je uitstraling naar een been? Zijn er bepaalde bewegingen die meer zeer doen? Kan je het opwekken?
Oud 10-12-2006, 20:59
Stefanie
Stefanie is offline
Als een zenuw klem zit is dat niet al te best...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 22:39
gewoonmax
gewoonmax is offline
www.stoprugpijn.net
Oud 12-12-2006, 12:20
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Rimke Holtkamp schreef op 12-12-2006 @ 12:58 :
dokters kunnen vaak niet zo veel doen, alleen pijnstillers geven en kijken of er niks ernstigs is (hernia oid). Daarom moet je ook wel naar de dokter eerst.

Nadat je bij de doker bent geweest kun je er bij natuurgeneeskundige therapeuten kun je meestal wel vanaf komen. kijk bijvoorbeeld eens op www.praktijkvoornatuurgenezing.nl
ruikt een beeeeeetje naar reclame.

Zelf zou ik het even aankijken. Als je gewoon verkeerd bewogen hebt dan kan het ook best dat je er even geen last van hebt en daarna weer wel. Maarja, als je je zorgen maakt kan je altijd naar de dokter
Oud 13-12-2006, 11:42
vosje16
vosje16 is offline
De pijn is bijna helemaal weg. Nu doet het enkel nog pijn wanneer ik te lang in de auto zit. (= uurtje) Hopelijk gaat dit ook weer vanzelf weg
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:06
Verwijderd
Je bent 20, geen leeftijd voor serieuze rugblessures, dus huppetee naar de dokter. Mocht ie je wegsturen met als tip een aspirientje te nemen: ga eisen om chiropractor/revalidatie/whatever. ik had al tijden last van rugpijn, serieuze rugpijn, de arts stuurde me steeds maar weg, totdat ik ging aandringen. Ik kreeg 10 weken revalidatie (ofwel spieren verstevigen in een soort sportschool onder begeleiding) en ik heb nergens meer last van.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:07
XQseMe2
XQseMe2 is offline
2 wkn geleden had ik ook rugpijn gekregen, daar bij mn ribben en mn schouder. Het voelde aan alsof er een spiertje klem zat. De volgende ochtend kon ik ook nix meer van de pijn, en ademen ging al helemaal niet.
Ik ben toen gelijk naar de dokter gegaan en die heeft me door verwezen naar het ziekenhuis voor foto's & scan, en toen bleek het longembolie te zijn

Als je denkt dat er een spiertje klem zit, en het blijkt een bloedprop in je longen te zijn, kijk je toch wel ff op.
Ik, voor mezelf, was iig blij dat ik gelijk naar de dokter geweest ben.
Als ik langer ermee had gewacht, had het wel ns een verkeerde richting op kunnen gaan...

My point: wacht er niet te lang mee, je weet soms niet wat het kan zijn.
Oud 13-12-2006, 13:38
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
Nattigheid schreef op 13-12-2006 @ 13:06 :
Je bent 20, geen leeftijd voor serieuze rugblessures, dus huppetee naar de dokter. Mocht ie je wegsturen met als tip een aspirientje te nemen: ga eisen om chiropractor/revalidatie/whatever. ik had al tijden last van rugpijn, serieuze rugpijn, de arts stuurde me steeds maar weg, totdat ik ging aandringen. Ik kreeg 10 weken revalidatie (ofwel spieren verstevigen in een soort sportschool onder begeleiding) en ik heb nergens meer last van.
Welja, spieren verstevigen moet ik sowieso al doen. 2 keer per week een reeks oefeningen doen omdat ik een scoliose heb.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten