Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 09:41
Verwijderd
Heel vaak (bijna altijd) als ik ga liggen heb ik rugpijn en als ik wakker wordt, dan heb ik nog meer rugpijn. 't zou er aan kunnen liggen dat m'n matras niet goed is ofzo, maar ik heb het vrijwel bij elk matras. Iemand een idee wat misschien een andere oorzaak ervan zou kunnen zijn? Of iemand die het herkend en er iets op verzonnen heeft?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 09:51
Qamra
Qamra is offline
Verkeerd kussen misschien? Ik slaap op een heel laag kussen, maar mijn vader juist weer op zo'n schuimrubberen blok beton. Dat kan ook door werken op je rug.

Lig/slaap je op je rug? Dan kan je eventueel een kussen in je knieholten proberen.

Maar eigenlijk zou ik tóch zeggen dat het aan je matras ligt, slaap je beter op een waterbed?
Oud 28-03-2004, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 28-03-2004 @ 10:51:
Verkeerd kussen misschien? Ik slaap op een heel laag kussen, maar mijn vader juist weer op zo'n schuimrubberen blok beton. Dat kan ook door werken op je rug.
Ik zal weer eens een ander kussen proberen, wie weet.

Citaat:
Lig/slaap je op je rug? Dan kan je eventueel een kussen in je knieholten proberen.
Ik lig volgens mij op alle mogelijke manieren...in slaap vallen doen ik iig op m'n zij. Ik heb zo'n kussen voor in m'n knieholten (als ik op m'n rug lig kan ik anders nl amper liggen - dan draai ik vooral m'n rechterbeen erg naar buiten en dat doet pijn ), maar daar mee slapen is dus lastig. (Ik ben niet lastig. )

Citaat:
Maar eigenlijk zou ik tóch zeggen dat het aan je matras ligt, slaap je beter op een waterbed?
Met waterbedden heb ik geen ervaring. Lijkt me ook niet geweldig, aangezien we twee katten hebben die nog wel eens over het bed lopen (zo'n matras zal best dik zijn, maar kattennagels zijn ook flink lang en bovendien vaak erg scherp ).
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 10:14
light fighter
light fighter is offline
kan aan je matras liggen!!

heb je een matras dat is op gebouwd uit lagen?? zo nee dan schijnt het dat je het af en toe moet omdraaien dus dat wat nu de bovenkant is de onderkant wordt. zodat je niet gaat door liggen of zo.

ik heb het ook alleen maar gehoort!!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 10:23
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2004 @ 10:57:

Met waterbedden heb ik geen ervaring. Lijkt me ook niet geweldig, aangezien we twee katten hebben die nog wel eens over het bed lopen (zo'n matras zal best dik zijn, maar kattennagels zijn ook flink lang en bovendien vaak erg scherp ).
Ik meen dat ze daar wel tegen kunnen hoor. Het mag natuurlijk ook niet zo zijn dat als jij op je bed neer ploft dat hij dan ontploft.

Of als je met je broek aan erop gaat zitten en er zit iets scherps aan (riem? geen idee wát) dat je er dan een gat in prikt .

En je matras omdraaien kun je ook eens proberen ja
Oud 28-03-2004, 11:16
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 28-03-2004 @ 11:14:
kan aan je matras liggen!!
Dat weet ik, noemde ik zelf ook al als mogelijke oorzaak.
Citaat:
heb je een matras dat is op gebouwd uit lagen?? zo nee dan schijnt het dat je het af en toe moet omdraaien dus dat wat nu de bovenkant is de onderkant wordt. zodat je niet gaat door liggen of zo.
Ik zou niet weten wat voor matras ik heb, ik weet alleen dat ie goed (en duur) is/was. Ik heb hem nl gekregen van de ouders van m'n vriend. Zo nu en dan omdraaien doen we ook.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 13:25
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-03-2004 @ 12:16:
Dat weet ik, noemde ik zelf ook al als mogelijke oorzaak.

Ik zou niet weten wat voor matras ik heb, ik weet alleen dat ie goed (en duur) is/was. Ik heb hem nl gekregen van de ouders van m'n vriend. Zo nu en dan omdraaien doen we ook.
dan weet ik het ook niet meer hoor
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 14:42
jet
jet is offline
ik had het eerst ook altijd. toen heb ik een nieuw kusen gekocht(een schuimrubberen). die is vrij hard, en is bedoeld voor mensen die op hun zij slapen. verder slaap ik dan ook nog is met een kussen in mn armen, die ook wat druk op mn rug wegneemt. en nou heb ik er bijna nooit meer last van
Oud 28-03-2004, 18:07
ratonita7
ratonita7 is offline
Ik weet alleen dat je je matras om de 7 jaar moet vervangen, misschien ligt het daaraan? Bij mij is het eerder mijn nek die pijn doet, dat zal waarschijnlijk aan mijn kussen liggen.
Oud 28-03-2004, 18:20
Verwijderd
Het hoeft niet eens aan je matras te liggen hoor, mijn matras is verder prima maar ik heb ook wel constant last van mn rug. Bij mij komt het omdat mijn ruggewervels los van elkaar kunnen bewegen (klinkt eng, maar valt wel mee, het is een probleem met het kraakbeen) en wat mij erg helpt is om oefeningen te doen om je onderrugspieren te versterken. Dat verminderd de pijn heel erg, omdat je spieren de houding van je rug gaan corrigeren. Op internet enzo kan je daar vast wel oefeningen voor vinden. En ga anders toch eens langs bij de dokter.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 21:39
snoopy
snoopy is offline
Mijn rugpijn is erg verminderd door een waterbed. Het is wel duur, maar dan heb je ook wat. Volgens mij kunnen katten er echt prima op lopen, hoor. Er zitten echt 4/5 lagen tussen jou en het echte "water", dus... Misschien toch s proberen?
Oud 28-03-2004, 21:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Heb ik ook.

Ik kan gewoon niet op m'n rug liggen, punt uit. Heb ermee leren leven.

Ik lig dus altijd op m'n zij of op m'n buik, dan heb ik nergens last van.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2004, 22:00
Verwijderd
Is er misschien iets scheef aan je rug of te bol of te hol? Dat kan er voor zorgen dat de meeste matrassen niet goed genoeg zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 15:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een holle rug en daardoor heb ik ook altijd een zere rug al ik net op mn rug lig, dan moet alles eerst even goed gaan zitten zeg maar. Misschien dat jou rug ook niet helemaal recht is maar net een beetje hol of bol ofzo waardoor je niet helemaal goed ligt als je op je rug ligt.
Oud 29-03-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-03-2004 @ 22:45:
Ik kan gewoon niet op m'n rug liggen, punt uit. Heb ermee leren leven.
Ik heb het ook als ik niet op m'n rug lig. En sowieso kan ik moeilijk letten op wat ik 's nachts doe, laat staan dat ik het kan controleren. (Ja, door mezelf vast te binden, maar ik denk niet dat dat echt zal werken.)

Mijn matras is max. 2 jaar oud, daar ligt het dus ook niet aan, denk ik. Maar misschien is het idd geen goed matras ofzo. Als het schip met geld binnen komt, dan zal ik eens een waterbed overwegen. Tot die tijd zal ik het met kussens op proberen te lossen en wanneer ik weer eens bij de dokter ben, zal ik er eens naar vragen, ook wel verstandig waarschijnlijk. Heel erg bedankt allemaal iig!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 21:23
R-J-N
R-J-N is offline
als jij zegt dat je ook last van je rug buiten het slapen (en na het slapen) om...dan zou er ook gewoon iets met je rug kunnen zijn en dat hoeft niet ene gelijk iets heel ernstigs zijn. Zit een zwakke rug bij jullie in de familie??

Heb het zelf ook (gehad) ben toen gewoon naar de physio gestapt, omdat ik zoiets had van, nu kan ik er iets aan doen voor het écht te laat is. De physio kan dan kijken óf er iets is, maar bovenal advies en tips geven over o.a. houding (grootste oorzaak rugklachten) en matras.

Schroom niet om er heen te stappen, daar heeft hij of zij uiteindelijk z'n opleiding voor gedaan....

In mijn geval zit een zwakke rug in combiantie met "verkeerde" lichaamsbouw in de familie en had ik een kleine afwijking aan me rug en te zwakke spieren, moest ik oefeningen doen om me rug soepeler en sterker te maken, advies gekregen over m'n houding en tips over matrassen e.d. En het gaat nu na een half jaar al stukken beter. Één ding wat altijd goed is: heel veel lopen!! Lekker ff een uurtje flink stuk lopen, niet sjokken, niet snelwandelen, gewoon lekker lopen, kan al wonderen doen
Oud 01-04-2004, 17:29
JCG
JCG is offline
heb je een lattenbodem? zoja kijk eens of al je latten nog vast zitten, en als je ze kan verstellen, verstel ze eens. Bij mij waren een paar latten losgeschoten, en ik werd er verrot van wakker.
Oud 01-04-2004, 17:42
Verwijderd
Ik heb ook regelmatig last van mijn rug, vooral als ik ga liggen. Een waterbed is bij mij juist echt geen optie, daar lig ik nog slechter op. Wat ik wel heerlijk vind is een boxspring, dat is een bed met 2 matrassen op elkaar zeg maar. En wat misschien raar klinkt maar echt lekker is: een luchtbed.
Heb je in dit bed een lattenbodem of een spiraal? en wat voor matras is het? latex, binnenvering? Het kan aan zoveel dingen liggen...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten