![]() |
||
Citaat:
Of als je met je broek aan erop gaat zitten en er zit iets scherps aan (riem? geen idee wát) dat je er dan een gat in prikt ![]() En je matras omdraaien kun je ook eens proberen ja ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
ik had het eerst ook altijd. toen heb ik een nieuw kusen gekocht(een schuimrubberen). die is vrij hard, en is bedoeld voor mensen die op hun zij slapen. verder slaap ik dan ook nog is met een kussen in mn armen, die ook wat druk op mn rug wegneemt. en nou heb ik er bijna nooit meer last van
|
Verwijderd
|
Het hoeft niet eens aan je matras te liggen hoor, mijn matras is verder prima maar ik heb ook wel constant last van mn rug. Bij mij komt het omdat mijn ruggewervels los van elkaar kunnen bewegen (klinkt eng, maar valt wel mee, het is een probleem met het kraakbeen) en wat mij erg helpt is om oefeningen te doen om je onderrugspieren te versterken. Dat verminderd de pijn heel erg, omdat je spieren de houding van je rug gaan corrigeren. Op internet enzo kan je daar vast wel oefeningen voor vinden. En ga anders toch eens langs bij de dokter.
![]() |
![]() |
|
Ik heb een holle rug en daardoor heb ik ook altijd een zere rug al ik net op mn rug lig, dan moet alles eerst even goed gaan zitten zeg maar. Misschien dat jou rug ook niet helemaal recht is maar net een beetje hol of bol ofzo waardoor je niet helemaal goed ligt als je op je rug ligt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn matras is max. 2 jaar oud, daar ligt het dus ook niet aan, denk ik. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
als jij zegt dat je ook last van je rug buiten het slapen (en na het slapen) om...dan zou er ook gewoon iets met je rug kunnen zijn en dat hoeft niet ene gelijk iets heel ernstigs zijn. Zit een zwakke rug bij jullie in de familie??
Heb het zelf ook (gehad) ben toen gewoon naar de physio gestapt, omdat ik zoiets had van, nu kan ik er iets aan doen voor het écht te laat is. De physio kan dan kijken óf er iets is, maar bovenal advies en tips geven over o.a. houding (grootste oorzaak rugklachten) en matras. Schroom niet om er heen te stappen, daar heeft hij of zij uiteindelijk z'n opleiding voor gedaan.... In mijn geval zit een zwakke rug in combiantie met "verkeerde" lichaamsbouw in de familie en had ik een kleine afwijking aan me rug en te zwakke spieren, moest ik oefeningen doen om me rug soepeler en sterker te maken, advies gekregen over m'n houding en tips over matrassen e.d. En het gaat nu na een half jaar al stukken beter. Één ding wat altijd goed is: heel veel lopen!! Lekker ff een uurtje flink stuk lopen, niet sjokken, niet snelwandelen, gewoon lekker lopen, kan al wonderen doen ![]()
|
Verwijderd
|
Ik heb ook regelmatig last van mijn rug, vooral als ik ga liggen. Een waterbed is bij mij juist echt geen optie, daar lig ik nog slechter op. Wat ik wel heerlijk vind is een boxspring, dat is een bed met 2 matrassen op elkaar zeg maar. En wat misschien raar klinkt maar echt lekker is: een luchtbed.
Heb je in dit bed een lattenbodem of een spiraal? en wat voor matras is het? latex, binnenvering? Het kan aan zoveel dingen liggen... |
![]() |
|
|