Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2006, 11:41
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Kan het zijn, dat je gevoelens tijdelijk verstopt zitten.. Vast zitten, diep van binnen.. Maar niet tot uiting kunnen komen.. Zoja, hoe los je dit op? Hoe kan je zorgen dat gevoelens niet meer vast zitten?
Oud 15-11-2006, 11:56
madelief21
madelief21 is offline
Ligt er aan waar je mee zit. Welke gevoelens verstop je?
Je kan naar een psychologe gaan, in een dagboek gaan schrijven, met jezelf een gesprek aangaan over wat je wilt doen voor jezelf en wat je zou kunnen veranderen. Of jezelf gewoon wat rust geven.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:48
Sherco
Sherco is offline
Bedoel je "verstopt" als in "zoek, niet te vinden" of als in "ze zijn er wel, maar ze willen er niet uit komen"?
Oud 15-11-2006, 13:27
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Hm, ik vraag het nietvoor mezelf.. Of ergens wel. Maar mijn vriendje heeft het idee dat zijn gevoelens voor mij verstopt zijn geraakt. Als in, ze zijn er wel, ze zitten in hem.. Maar ze kunnen er niet uitkomen.. Hij voelt zich ook aardig gevoelloos op het moment.. Gevoelloos voor mij. Alsof hij het niet kan uiten.. OF, zijn zijn gevoelens voor mij gewoon verdwenen.. Maar dan zou hij zelf niet denken dat het wèl in hem zit toch?
Maar ik dacht dus, stel dat het gewoon even vast kan zitten.. Hoe zou hij dat op kunnen lossen..? Door geen contact met mij te hebben..?
Oud 15-11-2006, 15:36
Lua
Lua is offline
Klinkt alsof hij wat tijd en ruimte voor zichzelf nodig heeft, ik denk niet dat er veel is dat je er aan kan doen.

Misschien dat hij de relatie wat saai vind? Dat zou kunnen verklaren waarom zijn gevoelens minder sterk zijn...
Maar zoals jij (hij?) het beschrijft is het iets anders.
Oud 15-11-2006, 18:58
Shitonya
Shitonya is offline
Hij wil je dumpen. Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 21:47
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Hm, de relatie was alles behalve saai.
Ik heb de situatie al bij Liefde & Relaties gezet.
Hij denkt zelf dat het verstopt LIJKT te zitten, het er dus niet uit komt.. En er is wel het een en ander gebeurd wat de reden hiervoor zou kunnen zijn..
Maar het lijkt me een irritant gevoel, te denken dat iets diep in je zit, maar het niet kunnen uiten.. En het kan natuurlijk gewoon zijn dat zijn gevoelens gewoon zijn verdwenen voor me, dan leg ik me daarbij neer.. Maar als hij dat nog niet zeker weet, en denkt en hoopt dat zijn gevoelens terug komen, dan kan ik dat nog niet. Dan hoop ik dat er ook maar iets is dat hem kan helpen met het uitvogelen van zijn gevoelens.. En als dat rust van mij is, dan moet dat maar..

Geen andere methodes bekend?
Oud 16-11-2006, 12:35
sweetie_87
sweetie_87 is offline
Mss heeft hij niet meer datzelfde verliefde gevoel als in het begin van jullie relatie, maar dat hij jou ook niet wilt missen. Maar tis wel belangrijk dat hij zijn gevoelens voor jouw goed kan verwoorden... misschien dat hij even een 'break' wil nemen om zijn gevoelens uit te zoeken voor jouw, hij geeft zelf aan dat ze er nog wel zitten... maar ik denk dat hij gwn even tijd nodig heeft.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2006, 11:27
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Dank je wel :-)

Ik laat hem nu ook een tijd compleet met rust..
Maar ik vroeg me gewoon afof het mogelijk was, of het verstopt zit/vast zit.. En dat het wat later misschien wel goed komt..

Maar het kan gewoon zijn dat zijn gevoelens gewoon weg zijn gegaan, daar moet ie nu uit zien te komen.. Ik hoop dat het hem lukt.. Met rust van mij.. Naar mijn idee wordt het gemis dan gewoon minder? Zelfs bij mij, en ik ben zeker van mijn zaak..

Ik merk het dan maar vanzelf wel..
Oud 23-11-2006, 23:50
Sannes
Sannes is offline
Zou het niet ook kunnen zijn dat hij je op dit moment eigenlijk heel hard nodig heeft? Of zeg ik nu iets heel doms?
Oud 25-11-2006, 16:53
Hug_The_Hippo
Hug_The_Hippo is offline
Hoe bedoel je dat..? Het klinkt niet stom, totaal niet, vraag me alleen af hoe..

Hij is wel weer bijgedraaid.. En het LIJKT wel zo te zijn dat mijn reactie invloed heeft, hij voelde zich ongelooflijk naar toen hij niets van me hoorde.. Maar hij legt zelf de link niet wèl de gevoelens te hebben.. En toen ik heel leuk en positief deed tegen hem, merk je dat hij zich meteen veel beter voelt en hij is nu weer helemaal blij met mij.. :-S?

Ben wel benieuwd hoe dit nou precies zat.. Maar ik laat hem zich nu maar gewoon goed voelen.. Arm jongen, zo in de war haha..
Oud 26-11-2006, 18:32
Fiskje88
Fiskje88 is offline
Het bestaat zeker, een tijdje geen gevoelens hebben, ik kan er goed over meepraten. Bij mij hielp er veel over praten en schrijven, dus dat zou ik zeker met hem blijven doen, het is niet zo dat het in een paar dagen over is. Dan kom je er misschien ook achter of zijn gevoelens zoek zijn, of dat ze over zijn gegaan.

Succes!
Oud 26-11-2006, 20:13
gewoonmax
gewoonmax is offline
gevoelens zijn heel erg vaak verstopt. Heb gisteren paddo's genomen en ineens kom ik alles in mezelf tegen. Ze maken je heel helder en direkt. Als je ergens mee zit wil je dat gelijk oplossen en als dat niet gebeurt zet je je slechte energie vast en dat is niet goed. Als je nog onder invloed bent kan je het bijna nie vastzetten omdat je er dan echt vanaf wilt. Maarja je moet gewoon naar jezelf kijken waar jij niet eerlijk tegen jezelf bent en dan gewoon eraan werken. Het kan heel erg moeilijk zijn om met mensen te praten over dingen om het op te lossen maar je moet er gewoon doorheen.
Reageren

Regels voor berichten